Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 30
Like Tree2Likes

Wątek: Przystanek Alaska...

  1. #1
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie Przystanek Alaska...


    Polecamy

    Nasze szesnastki leca do Eielson na Alasce .Powrót w lipcu.

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    z Mielca rodem

    Domyślnie

    Ile i które?
    Co tu napisać....

  3. #3
    Awatar Bery

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Wszystko utajnione i takie też będzie aż do powrotu (oficjalnie). Klamoty zabiera Rusłan
    Powiedz Litwinom, niech mię czekają z tabaką
    Częstochowską, nie biorę innej, tylko taką

    ---------


  4. #4
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Bery Zobacz posta
    Wszystko utajnione i takie też będzie aż do powrotu (oficjalnie). Klamoty zabiera Rusłan

    Na początku czerwca lotnicy polskich Sił Powietrznych po raz pierwszy wezmą udział w elitarnych ćwiczeniach "Red Flag" na Alasce. Osiem maszyn F-16 "Jastrząb" i 24 polskich pilotów będzie ćwiczyć z sojusznikami z USA i innych państw.

    "Red Flag" to największe ćwiczenia lotnicze organizowane w USA z udziałem sojuszników. Polacy polecą na nie po raz pierwszy. Na Alasce będą też lotnicy z Niemiec, Japonii i Australii, a także NATO-wski samolot wczesnego ostrzegania.

    - W tak odległy rejon świata lotnicy udają się, aby trenować na poligonach odwzorowujących z maksymalnym realizmem warunki współczesnego pola walki, w tym oddziaływanie środków obrony przeciwlotniczej przeciwnika i zakłócenia radioelektroniczne - powiedział dowódca Sił Powietrznych, gen. broni Lech Majewski.

    Udział w manewrach to dowód na profesjonalizm polskich Sił Powietrznych

    Podkreślił, że tylko Amerykanie dysponują terenem na tyle rozległym, by możliwe były ćwiczenia wielu maszyn z użyciem m.in. ciężkich bomb kierowanych laserowo lub korygowanych przez GPS. - W Polsce ze względu na różne ograniczenia, w tym obszarowe, nie moglibyśmy takich ćwiczeń przeprowadzić. Na polskich poligonach piloci używają działek pokładowych i zrzucają bomby szkolne - wyjaśnił Majewski.

    Dowódca Sił Powietrznych nazywa ćwiczenia na Alasce manewrami lotniczej "ekstraklasy". - Regułą jest, że na "Red Flag" organizatorzy zapraszają przedstawicieli tych sił powietrznych, które - według nich - osiągnęły najwyższy poziom wyszkolenia. Zaufanie, jakim Amerykanie obdarzyli Polaków, traktujemy jako uznanie dla naszego profesjonalizmu - powiedział gen. Majewski.

    Osiem F-16 i C-130 "Hercules" przelecą nad Atlantykiem

    Jak dodał, znaczenie szkoleniowe będzie miał nawet przelot przez Atlantyk, połączony z kilkoma tankowaniami w powietrzu. By wykonać to zadanie, polscy piloci zwiększyli częstotliwość ćwiczeń z pobierania paliwa w trakcie lotu. Zwykle robili to raz na pół roku. Od grudnia 2011 r. powtarzali ten manewr co miesiąc.

    Polacy wysyłają na Alaskę osiem F-16 i jeden samolot transportowy C-130 "Hercules". Razem z nimi poleci 24 pilotów oraz obsługa naziemna.

    Podczas manewrów "Red Flag" Polacy będą ćwiczyć wykonywanie misji w ugrupowaniach wielonarodowych. Przed pilotami Sił Powietrznych postawiono m.in. zadania rozpoznawcze, uderzenia na cele naziemne i loty w formacjach na niskiej wysokości. Będą też osłaniać wybrane obiekty, w tym samolot C-130 "Hercules", który prócz tego, że na Alaskę przetransportuje potrzebne materiały, w trakcie ćwiczeń będzie miał rolę powietrznego stanowiska dowodzenia.

    Choć ćwiczenia "Red Flag" rozpoczynają się 8 czerwca, Polacy wyruszą w drogę już w połowie maja. Jest to spowodowane koniecznością zaaklimatyzowania się na miejscu, a także planowanym udziałem w ćwiczeniu przygotowawczym "Distant Frontier", które odbędą się na przełomie maja i czerwca. Sama podróż zajmie trzy doby, bowiem bazy na Alasce dzieli od Polski prawie 9 tys. kilometrów.

    Szkolenie "Desert Hawk" w Izraelu

    W marcu piloci polskich F-16 uczestniczyli już w ćwiczeniach "Desert Hawk" w Izraelu, podczas których po raz pierwszy współpracowali z siłami powietrznymi tego państwa. Również wtedy Siły Powietrzne podkreślały, że w manewrach ćwiczono te elementy, które w Polsce, ze względu na różne ograniczenia, trudno jest trenować.

    Pod koniec kwietnia Polacy w ramach rotacyjnej misji NATO na cztery miesiące przejęli odpowiedzialność za ochronę przestrzeni powietrznej Litwy, Łotwy i Estonii. Polski kontyngent liczy cztery samoloty MiG-29. Kilka polskich samolotów z załogami uczestniczy też w kursie "Tactical Leadership Programme" w Albacete w Hiszpanii.

    Polska dysponuje 48 samolotami F-16: 32 maszyny stacjonują na poznańskim lotnisku w Krzesinach, wchodząc w skład 31. Bazy Lotnictwa Taktycznego, pozostałe są na wyposażeniu 32. Bazy Lotnictwa Taktycznego w Łasku pod Łodzią. Obie jednostki wchodzą w skład 2. Skrzydła Lotnictwa Taktycznego.

    Polskie F-16 wezmą udział w elitarnych ćwiczeniach na Alasce
    Ostatnio edytowane przez Gabec ; 14-05-2012 o 22:00
    jaro738 likes this.
    no risk, no fun ;D


  5. #5
    Awatar Bery

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gabec Zobacz posta



    A jakie tu konkrety przepraszam? Liczba maszyn i pilotów?
    Może wiesz lepiej, popraw mnie więc..Moje informacje ze źródła są takie, że SP nie ujawniają żadnych szczegółów(nie mówię o takich szczegółach dla onetu, tvnu czy GW) przed.
    Ostatnio edytowane przez Bery ; 14-05-2012 o 23:05
    Powiedz Litwinom, niech mię czekają z tabaką
    Częstochowską, nie biorę innej, tylko taką

    ---------


  6. #6
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Bery, no nie ma sie o co spinac tak jak kolega biver. Jak beda leciały to je obfotografują i policzą .Wszyscy .Tak samo jak wojsko nie powie ktore egzemplarze będą nielotne i przez jaki czas. Nie dajmy sie zwariować.

  7. #7
    Awatar Bery

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Nie spinam się - broń Boże. To co zaobserwujemy, czy sami sobie możemy dopowiedzieć to inna sprawa. Mówiłem o informacjach oficjalnych, które są póki co dosyć skąpe.
    Powiedz Litwinom, niech mię czekają z tabaką
    Częstochowską, nie biorę innej, tylko taką

    ---------


  8. #8
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Z tym "najwyższym poziomem wyszkolenia" to chyba jest trochę przesady. Będąc kilka tygodni temu w Łasku w dość miarodajnym towarzystwie usłyszałem od miejscowych, że wyszkolonych pilotów mają mniej niż samolotów na stanie bazy, a pewnych rodzajów uzbrojenia nie odpalali i nie będą odpalać ćwiczebnie, gdyż jest to zbyt niebezpieczne dla otoczenia, np. z powodu braku samolikwidatorów. To co tu mówić o najwyższym poziomie wyszkolenia? Może dzięki takim ćwiczeniom się poprawi.

  9. #9
    sk
    sk jest nieaktywny

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Po raz pierwszy polscy piloci wezmą udział w prestiżowym, odbywającym się w Stanach Zjednoczonych ćwiczeniu RED FLAG. Na Alaskę poleci osiem samolotów F-16 oraz piloci z obu wyposażonych w Jastrzębie baz lotnictwa taktycznego: 31. z Krzesin i 32. z Łasku. –
    W tegorocznym ćwiczeniu RED FLAG weźmie udział 24 polskich pilotów – mówi mjr pil. Paweł Marcinkowski, pełniący obowiązki dowódcy 6. eskadry lotniczej w Krzesinach, który będzie też dowódcą udającego się na Alaskę polskiego komponentu. W jego skład wchodzą młodzi piloci, ale posiadający już duże doświadczenie w realizowaniu różnego rodzaju misji, które zdobywali uczestnicząc w międzynarodowych ćwiczeniach NATO, zagranicznych ćwiczeniach Squadron Exchange czy podczas praktycznych kursów Tactical Leadership Programme (TLP) w belgijskim Florennes, a następnie w Albacete w Hiszpanii.

    Zasadnicza faza ćwiczenia RED FLAG rozpoczyna się 7 czerwca i potrwa do 22 czerwca, ale wylatujemy z Polski znacznie wcześniej, już w połowie maja – informuje mjr Marcinkowski. Polacy lecą wcześniej, by wziąć udział w ćwiczeniu przygotowawczym Distant Frontier, które odbędzie się przed RED FLAG. – Podczas ćwiczenia Distant Frontier będziemy mogli m.in. wykonywać ataki do celów naziemnych z wykorzystaniem uzbrojenia naprowadzanego laserowo czy „JDAM-ów” – tłumaczy pilot. Polacy będą to robić po raz pierwszy – na krajowych ćwiczeniach co najwyżej wykonują strzelania z 20 mm działka M61A1 czy zrzucają bomby szkolne BDU-33. Wynika to m.in z dostępności odpowiednio rozległych stref poligonowych. – Strefa, w której będzie odbywać się ćwiczenie RED FLAG, wielkością odpowiada szerokiemu na 200-300 km pasowi rozciągającemu się od Sudetów aż po Mazury. Jednak zastosowanie uzbrojenia będzie miało już miejsce na mniejszych, wyznaczonych poligonach – mówi mjr Marcinkowski.

    Przelot do amerykańskiej bazy Eielson na Alasce podzielony jest na etapy. Pierwszy z nich to lot do Mildenhall w Wielkiej Brytanii, gdzie stacjonują m.in. amerykańskie tankowce. Dalsza trasa wiedzie nad Oceanem Atlantyckim. Jastrzębie zostaną podzielone na dwa ugrupowania po cztery samoloty. Każdemu ugrupowaniu będzie towarzyszyć tankowiec. – Podczas tego etapu lotu zaplanowano od sześciu do ośmiu tankowań w powietrzu. Kolejne międzylądowanie odbędzie się na lotnisku w Bangor na Wschodnim Wybrzeżu USA. Potem czeka nas już tylko 6,5 godzinny lot do bazy Eielson, podczas którego przewidziano także tankowanie w powietrzu – mówi pilot.

    Podczas RED FLAG piloci F-16 z Krzesin i Łasku będą wykonywać głównie misje ofensywne, związane z uderzeniami na cele naziemne. – Misje „air to air” powierzono przede wszystkim pilotom samolotów wyspecjalizowanych wyłącznie w prowadzeniu walki powietrznej, jak np. F-15C czy Eurofighter. Do naszych zadań w misjach COMAO będą należały głównie misje AI (Air Interdiction), CAS (Close Air Support) oraz SCAR (Strike Coordination And Reconnaissance) – rozpoznawanie celów i koordynacja bądź wykonywanie ataków. Będziemy również realizować zadania defensywne, związane ze zintegrowaną obroną terytorialną – tłumaczy mjr Marcinkowski. Co ciekawe, w ćwiczeniach ma wziąć udział także polski Hercules, który – oprócz podstawowych misji lotnictwa transportowego – będzie np. symulować powietrzne stanowisko dowodzenia. Zadaniem F-16 będzie osłona tego samolotu jako HVAA (High Value Airborn Asset). Podczas ćwiczenia RED FLAG odbędą się również misje mające na celu odzyskiwania pilota, zestrzelonego nad terytorium przeciwnika.

    Na tegoroczne, czerwcowe ćwiczenie RED FLAG zapowiedziano przylot około 80 statków powietrznych. Poza polskimi F-16, nad Alaską pojawią się m.in. samoloty z Niemiec, Japonii, Australii czy USA (eskadry podległe pod dowództwo PACAF) oraz natowski AWACS.
    Polskie F-16 na RED FLAG - Lotnicza Polska -
    sk

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPLK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez JacekB Zobacz posta
    Będąc kilka tygodni temu w Łasku w dość miarodajnym towarzystwie usłyszałem od miejscowych, że wyszkolonych pilotów mają mniej niż samolotów na stanie bazy, a pewnych rodzajów uzbrojenia nie odpalali i nie będą odpalać ćwiczebnie, gdyż jest to zbyt niebezpieczne dla otoczenia, np. z powodu braku samolikwidatorów. To co tu mówić o najwyższym poziomie wyszkolenia? Może dzięki takim ćwiczeniom się poprawi.
    Trochę danych.
    72 to docelowa liczba pilotów F-16 w Polsce. 1.5 pilota na samolot.
    W Łasku mamy 16 samolotów.
    Jeśli się nie mylę w tej chwili mamy (32BLotT) 14 pilotów.
    Nie chce mi się szukać do jakiego terminu mamy osiągnąć zaplanowaną ilość pilotów.

    Co do nieużywania pewnych środków bojowych. F-16 to nie MiG-29 czy Su-22 że pilot musi zrzucić coś aby nauczyć się jak to robić.
    Ostatnio edytowane przez Rafalik ; 15-05-2012 o 12:54 Powód: Usunąłem odpowiedź na usunięty post.
    Stowarzyszenie Miłośników Lotnictwa Ziemi Łaskiej
    http://smlzl.vot.pl/

  11. #11
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Ja usłyszałem liczbę 13 z zastrzeżeniem, że mówiący może się mylić plus minus jeden, więc potwierdzasz moje informacje. W czwartym roku użytkowania samolotów nie jest to imponujący wskaźnik. Danych z Krzesin nie mam.
    Co do zastosowań bojowych, to mam swoje zdanie na ten temat i jest ono jednoznaczne: obojętnie na jakim samolocie, żeby pilot był pełnowartościowy, musi kiedyś odpalić uzbrojenie na żywo. Nauka na sucho jest dobra, ale do końca nie załatwia sprawy, tak samo jak trening na symulatorze pomaga w nauce pilotażu, ale nie jest w stanie zastąpić prawdziwego pilotowania. F-16 nie jest pod tym względem ani lepszy, ani gorszy od innych samolotów.

    Z ust dowódcy sił powietrznych wolałbym raczej usłyszeć, że udział w manewrach jest szansą na podnoszenie kwalifikacji niż propagandowe dyrdymały o sojuszniczym zaufaniu i uznaniu dla profesjonalizmu. Niedawno miałem okazję osobiście się przekonać, że lotnicy z Łasku (z Krzesin zapewne także) są na dobrej drodze, ale na klasę Zwieroboja (coś rzadko ostatnio zagląda na forum) i jego kolegów z "dwudziestych pierwszych" sprzed lat muszą jeszcze solidnie popracować. Udział w kolejnych dużych ćwiczeniach na pewno jest krokiem we właściwym kierunku.
    Ostatnio edytowane przez JacekB ; 15-05-2012 o 11:33

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPLK

    Domyślnie

    Ponad 30(32?) pilotów w Krzesinach na koniec 2009 roku.
    Stowarzyszenie Miłośników Lotnictwa Ziemi Łaskiej
    http://smlzl.vot.pl/

  13. #13
    Awatar tomash

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    Swarzędz

    Domyślnie

    W tej chwili można przyjąć, że mamy 1:1 jeśli chodzi o liczbę pilotów na samolot.

    Stowarzyszenie Miłośników Lotnictwa Wojskowego ''Krzesiny''

  14. #14
    Awatar pb299

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    z prawej strony

    Domyślnie

    I polecieli.
    W kolejności lądowania w Mildenhall: 4055, 4060, 4059, 4083, 4061, 4043, 4054, 4077, 4078, 4081.
    Oraz 1501 i 017.

    /p.

  15. #15
    Awatar tomash

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    Swarzędz

    Domyślnie

    Wylot z Krzesin 11:06: 4059, 4083, 4055, 4060, 4054, 4061, 4077, 4043, 4078, 4081

    Stowarzyszenie Miłośników Lotnictwa Wojskowego ''Krzesiny''

  16. #16
    Awatar nobie1973

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Londyn

    Domyślnie

    Tutaj: View topic - RAF Mildenhall 17th May 2012 jest już relacja z międzylądowania w UK.
    Pozdrawiam,
    Norbert
    Lotnictwo w moim obiektywie: http://www.fotosik.pl/u/nobie1973/album/773218

  17. #17
    Awatar Majus

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Mierzęcice

    Domyślnie

    Czyli 10 maszyn poleciało. Taką dużą ekipą jeszcze nie wybywali.

  18. #18
    Awatar kaesz

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Jak podali koledzy z zaprzyjaźnionego forum dwie maszyny wróciły dziś. Odbyło się to zgodnie z planem, ponieważ leciały one na wszelki wypadek tylko do GB, gdzie jeżeli któraś miałaby kłopoty, miały ją zastąpić
    Majus likes this.

  19. #19
    Awatar Tomek

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez JacekB Zobacz posta
    Z ust dowódcy sił powietrznych wolałbym raczej usłyszeć, że udział w manewrach jest szansą na podnoszenie kwalifikacji niż propagandowe dyrdymały o sojuszniczym zaufaniu i uznaniu dla profesjonalizmu.
    Jacku, nie siej defetyzmu. Ma być sukces i już Toż to przecież kolejny dowód zaufania do nas ze strony najlepsiejszego sojusznika - a więc już ogromny sukces
    Przepraszam za mały OT ale nie mogłem się powstrzymać
    Tomek

  20. #20

    Dołączył
    Mar 2009
    Mieszka w
    EIDW

    Domyślnie Wiecej zdjec z miedzyladowania w Mildenhall


    Polecamy

    W ponizszym linku znajdziecie wiecej zdjec z ladowania polskich F-16 w Mildenhall w drodze na Alaske.
    View topic - Polish F16C/D aircraft at RAF Mildenhall

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •