Pokaż wyniki od 1 do 16 z 16
  1. #1

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    LUBIN (dolny śląsk)

    Domyślnie Wszystkie amerykańskie F-15 uziemione po katastrofie


    Polecamy

    cytat z WP.PL:

    Dowództwo amerykańskich sił powietrznych wycofało czasowo z użytku całą flotę myśliwców F-15, liczącą ponad 700 samolotów, po katastrofie jednego z nich w ostatni piątek.

    Myśliwce pozostaną unieruchomione do czasu przeprowadzenia kontroli pod kątem bezpieczeństwa każdego z nich. Będzie można ich użyć tylko w sytuacjach wyjątkowych, jak niespodziewane, ważne misje w Iraku i Afganistanie.

    F-15 weszły do uzbrojenia lotnictwa USA w połowie lat 70. Samolot, który rozleciał się w piątek w powietrzu (pilot się katapultował), liczył sobie 30 lat. Według fachowców z Pentagonu, myśliwce, zwłaszcza starsze modele, są już przestarzałe.

    Siły powietrzne pragną ich wycofania z użytku i zwiększenia produkcji myśliwców najnowszej generacji F-22. Każda z tych maszyn kosztuje 132 mln dolarów. Obecnie lotnictwo wojskowe ma ich 97, ale domaga się 381 dalszych. Kongres zaaprobował na razie zakup 183.

    -----------------------------------------------------------
    www.air-photo.pl - Airshow Aviation Photo Gallery

  2. #2
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Drzemi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPGD / EPMM

    Domyślnie

    http://www.altair.com.pl/start-319

    Po wypadku z 2 listopada US Air Force zakazały lotów myśliwców F-15. Zakaz nie dotyczy lotów bojowych.

    Zakaz lotów myśliwców F-15, wprowadzony z dniem 3 listopada, związany jest z katastrofą, która miała miejsce dzień wcześniej. Należący do Air National Guard (ANG) samolot F-15C rozbił się nad rolniczymi terenami niedaleko Boss w stanie Missouri, prawdopodobnie wskutek zniszczenia struktury płatowca w czasie gwałtownego manewru.

    Utracony samolot brał udział w ćwiczeniach, odbywających się nad Red Hill Military Operating Area, w których uczestniczyły 4 F-15C z 131st Fighter Wing Missouri Air National Guard z St. Louis i 4 F-16 z Indiana Air National Guard's 181st Fighter Wing z Terre Saute. Samolot należący do 131 FW rozbił się o 10:49, spadając z wysokości ponad 6 km. Ranny pilot, któremu udało się katapultować, został przewieziony śmigłowcem do odległego o 185 km szpitala w St. Louis.

    Inny myśliwiec Missouri Air National Guard rozbił się w maju 2007. F-15D uderzył w ziemię 13 km na południe od Vincennes w stanie Indiana.

    Myśliwce F-15 USAF i ANG stacjonują w amerykańskich bazach na własnym terytorium, w Wielkiej Brytanii, Japonii i na Bliskim Wschodzie. Jest ich ok. 700. Średni wiek amerykańskich F-15 wynosi 23-24 lata.
    http://www.altair.h2.pl/start-324

    Japonia także zawiesza loty F-15
    06-11-2007

    Po decyzji US Air Force o zakazie lotów myśliwców F-15, także Japonia zdecydowała się zawiesić loty swoich samolotów tego typu. To konsekwencja wypadku, który wydarzył się w czasie ćwiczeń Air National Guard.

    Japońskie lotnicze wojska samoobrony (Air Self-Defence Force, ASDF) dysponują ok. 200 myśliwsko-bombowymi F-15. Po pojawieniu się podejrzeń, że przyczyną wypadku F-15C należącego do ANG podczas symulowanej walki powietrznej mogło być pękniecie struktury płatowca, Japończycy zdecydowali się zakazać ich lotów. Nastąpiło to dzień po decyzji amerykańskiej, 4 listopada 2007. Poinformowała o tym rzeczniczka ministerstwa obrony, Yukiko Takahashi.

    Na razie nie wiadomo, jak długo zostanie utrzymany zakaz. Decyzja zależy od wyników pracy specjalnej komisji USAF, która wspierają specjaliści z Boeinga – producenta F-15. Amerykanie zawiesili loty swych myśliwców, z wyjątkiem krytycznych misji bojowych. F-15 są używane m.in. w misji afgańskiej.

    Japonia kupiła samoloty F-15 w połowie lat 1980. Były one modernizowane kilka lat temu. Z innych państw regionu F-15 w zmodyfikowanych odmianach myśliwsko-bombowych kupiły niedawno Singapur (12 F-15SG w 2005) i Korea Południowa (40 F-15K w 2002).

    Kilka dni wcześniej Japonia zawiesiła loty rodzimych myśliwców F-2 budowanych przez Mitsubishi Heavy Industries. 31 października jeden z dwumiejscowych (treningowych) F-2B rozbił się podczas startu lotniska w Nagoja do lotu testowego nad Morzem Japońskim. Samolot zapalił się, a piloci zostali zmuszeni do katapultowania. Lekko ranni, zostali przewiezieni do szpitala. Był to pierwszy lot tego egzemplarza samolotu po przeglądzie okresowym. F-2 bazuje na konstrukcji amerykańskiego F-16. Mitsubishi dostarczył ASDF 75 tych myśliwców.

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPNT/EPRZ

    Domyślnie

    Czy aby na pewno jeden egzemplarz F-22 kosztuje ,,tylko" 132 mln dolarów? byłem pewien, że więcej...
    [*]C-295M ,,019"[*] ppłk rez. mgr inż. pil. Lech Marchelewski, inż. pil. Piotr Banachowicz[*]C-172 ,,SP-ZAP"[*]płk pil. Alaksandr Marficki, płk pil. Alaksandr Żuraulewicz[*]Tu-154M ,,101"[*]mgr inż. pil. Stanisław Jurewicz[*]mgr inż. pil. Tadeusz Świst[*]

  4. #4
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jasiek
    Czy aby na pewno jeden egzemplarz F-22 kosztuje ,,tylko" 132 mln dolarów? byłem pewien, że więcej...
    Tak, dokladnie $138 mln. Jest to tzw. "incremental unit cost" czyli tyle placisz za kazdy pojedynczy zamowiony samolot. Gdyby USAF zamowila naraz 100 dodatkowych F-22 to koszt za sztuke by spadl do okolo $117 mln.

  5. #5
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Przede wszystkim cena F-22 to nie jest jakaś ustalona wartośc która sobie stoi w katalogu Lockheeda-Martina. To jest suma nakładów poniesionych na cały program przez liczbę maszyn. Dlatego gdyby zamówiono więcej Raptorów jak chcieli generałowie, cena jednostkowa byłaby niższa, z tego samego powodu coraz poważniej się mówi o ewentualnej sprzedaży Raptora Japonii.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  6. #6
    Awatar Zelazny

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie Wszystkie F-15 USAF wracają do lotów

    Gen. John D.W. Corley, dowódca Air Combat Command USAF poinformował 21 listopada, że także F-15A-D będą sukcesywnie wracać do lotów operacyjnych. Wcześniej zezwolono na loty nowszych F-15E.

    Zakaz lotów wszystkich F-15 należących do USAF wprowadzono 3 listopada po katastrofie jednego z F-15C (USAF odwiesiły loty części F-15, Zakaz lotów F-15). Samolot rozsypał się w powietrzu, co wskazywało na poważną wadę strukturalną. Badania przyczyn wypadku jeszcze trwają, a członkowie specjalnej komisji poszukując słabego punktu samolotu koncentrują się na centralnej części kadłuba za kabiną i wlotami powietrza.

    Struktura wytrzymałościowa każdego dopuszczanego do lotów F-15 jest szczegółowo badana i – w miarę konieczności – naprawiana. Odpowiedzialność za jakość przeglądu spada na obsługę techniczną w bazach. Może ona konsultować wszelkie problemy z Warner Robins Air Logistics Center i Accident Investigation Board (AIB).

    Dowództwo USAF zdecydowało się na przywrócenie F-15 do lotów ze względu na skalę wykonywanych przez nie zadań. Amerykańskie lotnictwo wojskowe dysponuje 666 samolotami tego typu. Dotąd 219 z 224 F-15E i 294 z 442 F-15A-D zostało przebadanych i dopuszczonych do lotów.

  7. #7

    Dołączył
    Apr 2007

    Domyślnie

    Większość F-15 znowu uziemiona, latać może jedynie F-15E Strike Eagle. Air Combat Command podjął decyzję o ponownym uziemieniu samolotów po otrzymaniu wyników badań elementów kadłuba w samolocie który rozpadł się miesiąc temu, a ściślej mówiąc, znajdujących się w pobliżu kokpitu fragmentów jego szkieletu (o ile tak się nazywa po polsku "konstrukcja" na której opiera się poszycie kadłuba..).

    Pozdr

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    I to chyba na dłużej!
    Cytat:


    "DATE:05/12/07
    SOURCE:Flightglobal.com
    USAF F-15s remain grounded as more cracks found
    By Graham Warwick

    US Air Force Boeing F-15A-Ds are to remain grounded, even after structural inspections are completed, until investigation of the November crash is complete and a solution to fuselage longeron cracking is developed.The F-15s had been returning to flight after undergoing inspections, called time compliance technical orders (TCTO), but on 3 December the head of USAF Air Combat Command, Gen John Corley, ordered the aircraft to remain grounded.ACC says the decision followed a briefing on the investigation into the 2 November crash of a Missouri Air National Guard F-15C following structural failure, in which investigators reported they had found additional longeron cracking in the mishap aircraft.Longeron cracks were found in the area of the cockpit sill (from Flight cutaway of the F-15A)
    Since ordering inspection of all F-15A-Ds, the USAF has found longeron cracks in two aircraft operated by the Oregon Air National Guard. Both were built in the early 1980s, and are about the same age as the Missouri mishap aircraft, says ACC.Additional TCTOs were ordered on 29 November and so far more than 195 of the USAF’s 445 F-15A-Ds have undergone these inspections, says the command. “The TCTOs are still out there, and aircraft will still undergo inspection, but even if they pass they will not fly,” says ACC.The command does not know whether the solution to the cracking problem will be “a repair, more TCTOs or what, and we are not putting a date to it.”Grounding of the F-15s continues to be used by US Air Force leadership to underline its need for additional funding to continue procurement of the Lockheed Martin F-22A beyond the planned 183 aircraft"

    http://www.flightglobal.com/articles...cks-found.html

    Czyżby wtedy(80') obowiązywał kult wyrobów "czegoś podobnych" jak u nas?

  9. #9

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez icekcz
    Grounding of the F-15s continues to be used by US Air Force leadership to underline its need for additional funding to continue procurement of the Lockheed Martin F-22A beyond the planned 183 aircraft"
    Wydaje mi się że to jest przyczyna zamieszania, udowadnia się że stare jest be, by dostać więcej pieniędzy na nowe.

  10. #10

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Wyszków

    Domyślnie

    Może to być początek końca myśliwskich F-15 w USAF. Mimo tego, że zapewniano o tym, że opracowywana wersja "golden eagle" polata przez następne 15 lat. Ciekawe czy katastrofa i problemy z "piętnastakmi" przyczyniły się do decyzji o zaprzestaniu od roku 2009 prezentacji tych maszyn na pokazach ( likwidacja F-15 West Demo Team ). Mogę nad tym tylko ubolewać bo dla mnie F-15 jest symbolem naddźwiękowego myśliwca, jedną z najwspanialszych maszyn w historii lotnictwa.

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez corran
    Cytat Zamieszczone przez icekcz
    Grounding of the F-15s continues to be used by US Air Force leadership to underline its need for additional funding to continue procurement of the Lockheed Martin F-22A beyond the planned 183 aircraft"
    Wydaje mi się że to jest przyczyna zamieszania, udowadnia się że stare jest be, by dostać więcej pieniędzy na nowe.
    Niewykluczone że i o to w tym całym zamieszaniu idzie.Argumenty "się" znalazły!

  12. #12

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pat21
    Może to być początek końca myśliwskich F-15 w USAF. Mimo tego, że zapewniano o tym, że opracowywana wersja "golden eagle" polata przez następne 15 lat. Ciekawe czy katastrofa i problemy z "piętnastakmi" przyczyniły się do decyzji o zaprzestaniu od roku 2009 prezentacji tych maszyn na pokazach ( likwidacja F-15 West Demo Team ). Mogę nad tym tylko ubolewać bo dla mnie F-15 jest symbolem naddźwiękowego myśliwca, jedną z najwspanialszych maszyn w historii lotnictwa.
    Zaraz, zaraz kolego. Golden Eagle ma być jedynie ponad 100 z obecnych ponad 400, ale pamiętać należy że F-15E ma pełne zdolności myśliwskie i... składając do kupy to co się dzieje w USAirForce:

    - F-22 jest i najpewniej będzie za mało do wykonywania zadań myśliwskich
    - 100 F-15 Golden Eagle nie robi w sumie aż tak wielkiej różnicy, dalej jest ich mało

    dlatego sądzę że w momencie kiedy F-35 zaczną wchodzić do linii część F-15E zastąpi F-15ABCD w zadaniach myśliwskich.

  13. #13

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Wyszków

    Domyślnie

    [quote="corran"]
    Cytat Zamieszczone przez Pat21
    F-15E ma pełne zdolności myśliwskie
    Jeśli tak, to szykują się spore zmiany w szkoleniu załóg latających na Strike Eagle, ponieważ do tej pory nie ćwiczyły walk powietrznych a jedynie walkę powietrzną w samoobronie. Z kolei chodzą słuchy, że piloci myśliwskich F-15A/B/C/D zaczęli ostatnio ćwiczyć ataki na cele naziemne, na razie z działek a w perspektywie także z uzbrojeniem bombowym. Wszystko się miesza. Co ci Amerykanie kombinują?

  14. #14
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    180 F-15 może zakończyć służbę

    Według amerykańskiej prasy ok. 180 starszych wersji F-15 (A-D) może zostać wycofanych ze służby. Powodem jest osłabienie podłużnic kadłuba.

    Po tym, jak 2 listopada w czasie pozorowanej walki powietrznej rozbił się należący do Air National Guard (ANG) samolot F-15 C, wprowadzono zakaz lotów niebojowych dla wszystkich samolotów tego typu (zobacz: Zakaz lotów F-15). Późnie zakaz cofnięto w odniesieniu do samolotów młodszych wersji, operujących w Iraku i Afganistanie, by ostatecznie ponownie zakazać lotów ćwiczebnych na wszystkich F-15 (zobacz: USAF odwiesiły loty części F-15, Loty F-15 USAF znowu zawieszone).

    Powodem są wyniki inspekcji struktur kadłuba wszystkich 666 samolotów amerykańskich wojsk lotniczych. Wykryto osłabienie podłużnic kadłuba w 9 samolotach (cztery podłużnice biegną przez cały centropłat, zapewniając sztywność w czasie manewrów z dużymi przeciążeniami), co dyskwalifikuje samoloty z normalnej służby. Nie ma na razie jasności, czy są to wady strukturalne, czy wynikające z wieku konkretnych płatowców i zmęczenia wytrzymałościowego materiału. Wiadomo, że problem nie dotyczy nowszych F-15E.

    Według wysokiego rangą oficera USAF w przypadku potwierdzenia się informacji o wadzie struktur dźwigarów, do służby nie powróci aż 180 najstarszych samolotów.

    Może to być argumentem dla wojsk lotniczych, domagających się większych dostaw F-22 Raptor. USA chciało zakupu 381 samolotów tego typu, Pentagon – z powodów finansowych – zaaprobował plan pozyskania jedynie 183 F-22.

    Agencja Lotnicza Altair
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  15. #15

    Dołączył
    Apr 2007

    Domyślnie

    Na youtube umieszczono symulację katastrofy z 2 listopada. Pierwsza animacja z podsłuchem pochodzącym chyba z 3 samolotów (pary Mick1, 2 i chyba Mick3) została pewnie wygenerowana na podstawie zarejestrowanych danych lotu 1 i 2 + podgląd HUD Mick2, który się rozpadł (na youtube niewiele widać)

    http://www.youtube.com/watch?v=YHMy4BEkk8I

    http://www.youtube.com/watch?v=2R7BWrqmgac

    Pozdr

  16. #16
    Awatar Sansei6

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Siedlce

    Domyślnie


    Polecamy

    Hmm ciekawe, że podwozie się wypuściło, ktoś wie coś więcej czemu?
    Fanatyczny Fan Formuły 1


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •