Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie Pytanie dotyczące uziemienia naszego F-16?


    Polecamy

    Na ile wiarygodne są te informacje o trwale uziemionym egzemplarzu F-16. Jak bardzo trwale jest uziemiony i co miało mu się przytrafić? Naruszona struktura?

  2. #2
    Awatar kaesz

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Daj spokój. Sam słyszałem już kilka razy o czymś takim. Nawet numery boczne podawali. Później o dziwo samolot ten sobie jak gdyby nigdy nic latał

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez young Zobacz posta
    Daj spokój. Sam słyszałem już kilka razy o czymś takim. Nawet numery boczne podawali. Później o dziwo samolot ten sobie jak gdyby nigdy nic latał
    No cóż. Jak widać przez 5 lat nic się nie zmieniło. Nadal ludzie tworzą mitologię na temat naszych eFów

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBA

    Domyślnie

    Wystarczy przeglądnąć galerie ze zdjęciami naszych F16 i sprawdzić daty i sprawa wyjaśniona.
    Też słyszałem bajkę o F16D uziemionym z powodu twardego lądowania. I to osobiście od byłego pilota ANów26 z Balic. Powiedział że "kratownicę kadłuba miał wybudowaną". Fachowo


  5. #5
    Awatar nobie1973

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Londyn

    Domyślnie

    Jeden polski F-16D został kilka lat temu poważnie uszkodzony podczas lądowania w Krzesinach na skutek błędów załogi. Lądowanie odbyło się z użyciem liny hamującej i zostały poważnie uszkodzone m.in. podkadłubowe brzechwy stabilizujące. Czy samolot ten jest nadal w eksploatacji tego nie sprawdzałem.
    Pozdrawiam,
    Norbert
    Lotnictwo w moim obiektywie: http://www.fotosik.pl/u/nobie1973/album/773218

  6. #6
    Administrator Senior Screener
    Awatar meschiash

    Dołączył
    Nov 2006
    Wpisów
    56

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez nobie1973 Zobacz posta
    Krzesinach
    A nie w Łasku ?


    Cytat Zamieszczone przez nobie1973 Zobacz posta
    Czy samolot ten jest nadal w eksploatacji tego nie sprawdzałem.
    zapewne jest. Nadal mamy 48 szt w użyciu.
    POZDRAWIAM TOMASZ

    "Less is more."
    “There is nothing quite so useless, as doing with great efficiency, something that should not be done at all.”
    "Nobody is perfect, I'm nobody..."
    "Strategia jest sztuką wyboru, nie kompromisu."

  7. #7
    Awatar nobie1973

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Londyn

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez meschiash Zobacz posta
    A nie w Łasku ?
    Nie mogę tego teraz sprawdzić w moim archiwum bo jestem poza domem (pisałem z tego co pamiętam). Sprawdzę później i podam m.in. numer tego samolotu.
    Pozdrawiam,
    Norbert
    Lotnictwo w moim obiektywie: http://www.fotosik.pl/u/nobie1973/album/773218

  8. #8
    Awatar Bery

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez meschiash Zobacz posta
    A nie w Łasku ?


    zapewne jest. Nadal mamy 48 szt w użyciu.
    Pojęcie "w użyciu" jest względne.
    Legenda o tym lądowaniu powtarza się bardzo często.
    Swego czasu ktoś mówił, że sprawa dotyczyła 4040, który przez całe miesiące nie był widziany. Potem był w stanach zdaje się, a teraz wszystko z nim ok.
    Powiedz Litwinom, niech mię czekają z tabaką
    Częstochowską, nie biorę innej, tylko taką

    ---------


  9. #9
    Awatar Syrenek

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Wygląda na to że każdy ma po trochu rację. Maszynę uszkodzono przy lądowaniu, ale każdy z nas zna inne okoliczności uszkodzenia. Jedno co potwierdza info Berego o ile jest prawdziwe to, to że uszkodzenie było poważne. Ciekawe jak to było naprawdę.

  10. #10
    Awatar nobie1973

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Londyn

    Domyślnie


    Polecamy

    No to doszperałem się w moim archiwum :

    Poważny incydent lotniczy samolotu F-16D nr 4087 z 10 elt w Łasku miał miejsce w październiku 2008 r. Samolot na skutek zablokowania kół podwozia głównego podczas lądowania w opadach deszczu, wykonał ślizg i po wysunięciu haka do lądowania nastąpiło hamowanie za pomocą liny hamującej, z tym że hamowanie to nastąpiło w pozycji samolotu odchylonego o kilkanaście stopni od osi pasa startowego. W efekcie tego incydentu uszkodzeniu uległy koła podwozia głównego, antena radiowa oraz jedna z podkadłubowych brzechw stabilizacyjnych.
    Jednak na pewno nie jest to ta „uziemniona” 16-stka ponieważ egzemplarz ten jest cały czas w eksploatacji.
    Pozdrawiam,
    Norbert
    Lotnictwo w moim obiektywie: http://www.fotosik.pl/u/nobie1973/album/773218

LinkBacks (?)


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •