Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie Pytanie dotyczące uziemienia naszego F-16?


    Polecamy

    Na ile wiarygodne są te informacje o trwale uziemionym egzemplarzu F-16. Jak bardzo trwale jest uziemiony i co miało mu się przytrafić? Naruszona struktura?

  2. #2
    Awatar kaesz

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Daj spokój. Sam słyszałem już kilka razy o czymś takim. Nawet numery boczne podawali. Później o dziwo samolot ten sobie jak gdyby nigdy nic latał

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez young Zobacz posta
    Daj spokój. Sam słyszałem już kilka razy o czymś takim. Nawet numery boczne podawali. Później o dziwo samolot ten sobie jak gdyby nigdy nic latał
    No cóż. Jak widać przez 5 lat nic się nie zmieniło. Nadal ludzie tworzą mitologię na temat naszych eFów

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBA

    Domyślnie

    Wystarczy przeglądnąć galerie ze zdjęciami naszych F16 i sprawdzić daty i sprawa wyjaśniona.
    Też słyszałem bajkę o F16D uziemionym z powodu twardego lądowania. I to osobiście od byłego pilota ANów26 z Balic. Powiedział że "kratownicę kadłuba miał wybudowaną". Fachowo


  5. #5
    Awatar nobie1973

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Londyn

    Domyślnie

    Jeden polski F-16D został kilka lat temu poważnie uszkodzony podczas lądowania w Krzesinach na skutek błędów załogi. Lądowanie odbyło się z użyciem liny hamującej i zostały poważnie uszkodzone m.in. podkadłubowe brzechwy stabilizujące. Czy samolot ten jest nadal w eksploatacji tego nie sprawdzałem.
    Pozdrawiam,
    Norbert
    Lotnictwo w moim obiektywie: http://www.fotosik.pl/u/nobie1973/album/773218

  6. #6
    Administrator Senior Screener
    Awatar meschiash

    Dołączył
    Nov 2006
    Wpisów
    52

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez nobie1973 Zobacz posta
    Krzesinach
    A nie w Łasku ?


    Cytat Zamieszczone przez nobie1973 Zobacz posta
    Czy samolot ten jest nadal w eksploatacji tego nie sprawdzałem.
    zapewne jest. Nadal mamy 48 szt w użyciu.
    POZDRAWIAM TOMASZ

    "Mniej znaczy więcej" - Ludwig Mies van der Rohe
    "Nobody is perfect, I'm nobody..."

  7. #7
    Awatar nobie1973

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Londyn

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez meschiash Zobacz posta
    A nie w Łasku ?
    Nie mogę tego teraz sprawdzić w moim archiwum bo jestem poza domem (pisałem z tego co pamiętam). Sprawdzę później i podam m.in. numer tego samolotu.
    Pozdrawiam,
    Norbert
    Lotnictwo w moim obiektywie: http://www.fotosik.pl/u/nobie1973/album/773218

  8. #8
    Awatar Bery

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez meschiash Zobacz posta
    A nie w Łasku ?


    zapewne jest. Nadal mamy 48 szt w użyciu.
    Pojęcie "w użyciu" jest względne.
    Legenda o tym lądowaniu powtarza się bardzo często.
    Swego czasu ktoś mówił, że sprawa dotyczyła 4040, który przez całe miesiące nie był widziany. Potem był w stanach zdaje się, a teraz wszystko z nim ok.
    Powiedz Litwinom, niech mię czekają z tabaką
    Częstochowską, nie biorę innej, tylko taką

    ---------


  9. #9
    Awatar Syrenek

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Wygląda na to że każdy ma po trochu rację. Maszynę uszkodzono przy lądowaniu, ale każdy z nas zna inne okoliczności uszkodzenia. Jedno co potwierdza info Berego o ile jest prawdziwe to, to że uszkodzenie było poważne. Ciekawe jak to było naprawdę.

  10. #10
    Awatar nobie1973

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Londyn

    Domyślnie


    Polecamy

    No to doszperałem się w moim archiwum :

    Poważny incydent lotniczy samolotu F-16D nr 4087 z 10 elt w Łasku miał miejsce w październiku 2008 r. Samolot na skutek zablokowania kół podwozia głównego podczas lądowania w opadach deszczu, wykonał ślizg i po wysunięciu haka do lądowania nastąpiło hamowanie za pomocą liny hamującej, z tym że hamowanie to nastąpiło w pozycji samolotu odchylonego o kilkanaście stopni od osi pasa startowego. W efekcie tego incydentu uszkodzeniu uległy koła podwozia głównego, antena radiowa oraz jedna z podkadłubowych brzechw stabilizacyjnych.
    Jednak na pewno nie jest to ta „uziemniona” 16-stka ponieważ egzemplarz ten jest cały czas w eksploatacji.
    Pozdrawiam,
    Norbert
    Lotnictwo w moim obiektywie: http://www.fotosik.pl/u/nobie1973/album/773218

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •