Mi-35 nad Homs :
Su-35:
Rosyjski wywiad z Aleppo:
Ka-27 kontra cele naziemne:
Su-22:
Rozpoznanie celów i ocena skutków ataku prawdopodobnie Su-22 za pomocą drona:
Su-25 ze "Sputnika", udostępnione w Youtube. Nie ma zbyt dużo o lotnictwie.
Samolot transportowy, być może An-26:
Su-22 nad Idlib:
Ił-76 i para Su-24:
Trochę to przypomina zdjęcia z początku konfliktu...
Atak pociskami systemu Kalibr, trochę zdjęć z Kuzniecowa:
Start MiGa-29K z Kuzniecowa:
Reportaż z Aleppo:
Reportaż z Kuzniecowa:
Operacje lotnicze Rosji i Syryjczyków:
W bazie lotniczej Kweris koło Aleppo rozlokowano prawdopodobnie syryjskie systemy Pancyr S-1:
Mała reklamówka tego systemu:
Tu-95 nad Syrią:
Male OT z Iranu - ciekawe czy wypróbują ten sprzęt w Syrii:
Elementy kompleksu S-300 w drodze do Iranu?
Stanowisko z którego prawdopodobnie zniszczono Mi-35 po awaryjnym lądowaniu w okolicach T-4:
Jak pracuje artyleria rakietowa opozycji FAS:
Małe OT:
Desant federacji w Egipcie, czyli umacnianie współpracy w regionie
Homs 2016:
Su-22 nad Wschodnia Gutą;
Resztki drona, prawdopodobnie irańskiego w Syrii:
Ciekawe wydarzenia z okolicy Syrii z 2015:
Spotkanie Saudyjskiego samolotu z irańskim F-14
Atak fosforem na miasto Huraytan:
Zniszczony szpital w Aleppo:
Z kamer wewnątrz szpitala(nie jestem pewny czy z tego):
Niewypały:
Rozpoznanie i identyfikacja składu chemikaliów w Aleppo:
Sytuacja wokół Aleppo w listopadzie:
Źródło:https://4threvolutionarywar.wordpres...olonel-cassad/
Pociski systemu Kalibr osiągają wyznaczone cele:
Przelot nad Aleppo w kierunku miasta:
Irańskie zrzuty:
Rosja: Su-33 rozbił się podczas lą dowania na lotniskowcu na Morzu Śródziemnym - WiadomościZamieszczone przez onet.pl
Drugi raz pękła im lina hamująca? Czyli mają okręt w opłakanym stanie, czy to tylko próba ukrycia nieudanego lądowania (spowodowanego małym nalotem pilota)? Tak czy inaczej, nie ma co. Oby tak dalej, a cała grupa lotnicza posypie się im do morza
Operacje lotnicze na pokładzie Kuzniecowa - lądowanie MiGa-29:
Straty Lotnictwa Morskiego Federacji Rosyjskiej:
"PRZYCZYNY WYPADKU MIG-29KUBR
Lotnictwo wojskowe, 22 listopada 2016
Bezpośrednią przyczyną wypadku myśliwca MiG-29KUBR operującego z pokładu ciężkiego krążownika lotniczego Admirał Kuzniecow była awaria obydwu silników.
Rosyjscy analitycy uważają, że wysłanie do działań bojowych samolotów MiG-29KR/KUBR było błędem, ponieważ wciąż jeszcze przechodzą one próby operacyjne / Zdjęcie: Interfax
Jak donosi gazeta.ru, wypadek myśliwca MiG-29KUBR (według innych źródeł MiG-29KR) był efektem, jak to zwykle w lotnictwie bywa, nieszczęśliwego splotu kilku zdarzeń. Wszystko zaczęło do zerwania jednej z lin hamujących, rozciągniętych w poprzek pokładu lotniczego okrętu.
Wiadomo też, że we wrześniu 2005 na pokładzie Kuzniecowa miało miejsce analogiczne zdarzenie z udziałem Su-33, którego prędkość lądowania wynosi 240 km/h, czyli 10 km/h mniej niż dla MiGa-29, ale ma on o wiele większą masę, niż MiG-29.
Układ hamowania zamontowany na pokładzie Admirała Kuzniecowa nosi nazwę Swietłana-2 i składa się z 4 lin hamujących, które podczas lądowania samolotów unoszą się 12 cm ponad powierzchnię pokładu. Pierwsza lina znajduje się w odległości 46 m od krawędzi pokładu, a kolejne są zamontowane co 12 m.
Pilot wykonujący lądowanie musi zaczepić wypuszczanym hakiem, zabudowanym pod ogonową częścią samolotu, o 2. lub (najlepiej) 3. linę.
13 listopada z pokładu Admirała Kuzniecowa wystartowały 3 myśliwce MiG-29KR/KUBR.
Po wykonaniu zadania w pobliżu wybrzeży Syrii rozpoczęły podejście do lądowania, kolejno, w odstępach co 3-4 min. Pierwszy samolot wylądował bez problemu. Lądowanie drugiego także początkowo przebiegało pomyślnie – pilot zaczepił hakiem 2. linę hamującą. Jednak lina zerwała się. Na szczęście hak trafił na 4. linę (rezerwową), dzięki czemu MiG-29 wytracił prędkość i zakończył lądowanie.
Niestety, zerwana 2. lina splątała się z 3. liną, co uniemożliwiło dalsze lądowania na pokładzie Kuzniecowa. W tej sytuacji pilot trzeciego MiGa-29, dowódca służby bezpieczeństwa lotów Floty Północnej, otrzymał rozkaz odejścia na drugi krąg i oczekiwania w pobliżu lotniskowca do czasu zakończenia naprawy lin hamujących. Jednak tuż po znalezieniu się w strefie oczekiwania okazało się, że obydwa silniki samolotu przestały działać, z powodu przerwania dopływu paliwa.
Pilot katapultował się i wyszedł ze zdarzenia bez szwanku (Rozbił się MiG-29KUBR, 2016-11-14).
Informatorzy gazety.ru twierdzą, że wysyłanie do działań bojowych samolotów MiG-29KR/KUBR było błędem, ponieważ wciąż jeszcze przechodzą one próby operacyjne, które mają zakończyć się w 2018 i nie są jeszcze w pełni zintegrowane z Admirałem Kuzniecowem. Natomiast najwyżsi dowódcy Sił Zbrojnych FR chcieli za wszelką cenę wypróbować je w rzeczywistych warunkach bojowych.
Producent samolotu, przedsiębiorstwo RSK MiG odmówiło komentarza w sprawie wypadku, tłumacząc, że samolot był własnością MO FR i tylko resort obrony i WMF mogą wypowiadać się na ten temat. Zdarzenie bada specjalna komisja."
Źródło: Przyczyny wypadku MiG-29KUBR - Altair Agencja Lotnicza
"PĘKAJĄCE LINY KUZNIECOWA
Lotnictwo wojskowe, 05 grudnia 2016
Grupa lotnicza Admirała Kuźniecowa straciła kolejny samolot z powodu pęknięcia liny hamującej.
W sobotę stan samolotów bazujących na ciężkim krążowniku lotniczym WMF FR Admirał Kuźniecow znowu się zmniejszył. Tym razem utracono samolot myśliwski Su-33.
Jak podaje agencja TASS, powołując się na resort obrony FR, po powrocie z misji nad Syrią, podczas lądowania jednego z Su-33 nastąpiło zerwanie liny hamującej.
Pilot nie zdążył zwiększyć ciągu silników, aby wystartować i samolot spadł do morza. Pilot katapultował się i został podjęty przez śmigłowiec ratowniczy. Jego zdrowiu nic nie zagraża.
Natomiast portal theaviationist podaje, że zdarzenie miało miejsce podczas drugiej próby lądowania, przy widzialności powyżej 10 km, stanie morza 4 i prędkości wiatru nieprzekraczającej 20 km/h.
Według niepotwierdzonych oficjalnie informacji pilotowi nie udało się pochwycić liny hamującej.
To już drugie tego typu zdarzenie dotyczące lotników stacjonujących na Admirale Kuźniecowie. Poprzednie miało miejsce w połowie listopada, z udziałem myśliwca MiG-29KUBR (Przyczyny wypadku MiG-29KUBR, 2016-11-22)."
Żródło: http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=21038
Zakładki