Zeby sie zaliczac do 5-tej generacji to musisz miec naprawde wszystko 'top' a tu elektronika bedzie znowu przyslowiowa pieta Achillesowa znajac troche histori.
Postrach? F-22 tylko czeka na okazje ...
Artykuł o nowym rosyjskim myśliwcu przewagi powietrznej z Flightglobal.com
Trzymam kciuki :P 8)
Zeby sie zaliczac do 5-tej generacji to musisz miec naprawde wszystko 'top' a tu elektronika bedzie znowu przyslowiowa pieta Achillesowa znajac troche histori.
Postrach? F-22 tylko czeka na okazje ...
Rosja sprzed 20 lat to nie ta sama Rosja co teraz, a tym bardziej w 2010 roku: petrodolary, gazodolary, handel i... udoskonalane technologie i know-how.Zamieszczone przez saturn5
...żeby zostać zestrzelonym przez T-50Zamieszczone przez saturn5
do 2012 roku mamy sporo czasu i zobaczymy co zrobia. W tym czasie inni moga zaczac myslec nad czyms innym bo roznie to bywa. OT to tak samo jak z Polska zobaczymy co zrobia do 2012 roku :PZamieszczone przez ojcie_c
F-22 ma ta przewage ze juz lata a nie jest tylko ladnym obrazkiem... sam jestem ciekaw co rosjanie wykombinuja
Jeśli wystrtuje w 2012 roku, to do służby wejdzie i tak dopiero po testach, czyli około dwa, trzy lata później (albo i później), więc nie ma się czym zachwycać, oprócz F-22 będzie miał do czyniania z F-35.
[Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11, MSFS | EOS 500D + C 15-85 IS USM + C 50 1.8 STM]
A co z MiGiem 1:44 i Su-47 ?
F-22 NOTHING COMING CLOSE pull to eject mr pilot of T-50 bye bye
Oba służyły jako demonstrator technologii.Zamieszczone przez Patriot
[Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11, MSFS | EOS 500D + C 15-85 IS USM + C 50 1.8 STM]
Pozyjemy zobaczymy .. jak narazie w samolotach cywilnych nie maja niczego co by sie nawet porownywalo do produktow Rockwell-Collinsa, Honeywella czy nawet europejskiego Thales. Ja wierze w teorie naczyn polaczonych - ze technologie wojskowe i cywilne sa bardzo ze soba sprzezone i nie mozesz byc asem w jednym jak jestes durakiem w drugim.Zamieszczone przez ojcie_c
Dostałem cynk że w latach 70 lądowały radzieckie samoloty z kółkami na końcówkach skrzydeł (lotnisko Rudniki pod Częstochowa),to było ściśle tajne,byli tam technicy z 60 lpsz,i jak opuszczali lotnisko to lądowali rosjanie ,ale nie wiedzą na czym ,jak ktoś ma jakieś wiadomości to prosze o kontakt
Prawdopodobnie Jaki-28 w wersji rozpoznawczej albo walki radioelektronicznej, trochę ich po okolicy wtedy latało:Zamieszczone przez grzegorzz4
http://lotnictwo.net/foto.php?id=108857
http://lotnictwo.net/foto.php?id=108855
/p.
to powyżej to 3d jakiegoś Rosjanina a nie oficjalny obrazek, to jak T-50 będzie wyglądać zobaczymy za pare lat
postrach F-22? przecież sami przedstawiciele suchoja podczas całej afery Z Mikojanowskim LMFS twierdzili, że T-50 będzie ,,maszyną klasy F-35, ale o możliwościach F-22", że będzie to samolot dosyć niewielki jak na tę klasę,o masie mniejszej niż F-35, i że w związku z tym nie ma w rosji miejsca dla lekkiego LMFS...
odejmując od tych wypowiedzi naturalną rosyjską skłonność do przechwalania się swoim sprzętem powinniśmy chyba przyjąć,że PAK FA będzie czymś w stylu ,,zubożonego F-35", tak więc o konfrontacji z Raptorem mógłby raczej pomarzyć.
p.s. Su-47 faktycznie demonstratorem technologii PAK FA, na którym testowano komory uzbrojenia i niektóre elementy płatowca, ale nie można tego powiedzieć o Mig-u.
to nie był żaden demonstrator, tylko porządny prototyp ciężkiego myśliwca projektu MFI, który miał się nazywać MiG-1.42, i był to zarazem pierwszy (i ostatni) Radziecki samolot stealth. po rozpadzie ZSRR trzymano go jeszcze przy życiu, a w 2002 roku ostatecznie zamknięto projekt.
podobno część dokumentacji sprzedano Chinom, które to obnosiły się z zamiarem dokończenia projektu i produkowania samolotu jako J-13, ale niewiele z tego wyszło.
Bardzo sceptycznie podchodzilbym do tych rewelacji. O ile sie nie myle, Rosjanie od lat 90-tych nie wyprodukowali zadnego nowego samolotu w wiekszej ilosci.
Sa co prawda rozne wersje Su-27, ale i one sa wyposazone w osprzet zagraniczny, i glownie robione na eksport.
Obecnie samolot bojowy to nie tylko silniki, awionika i uzbrojenie. Najnowsze konstrukcje to niesamowicie zlozone systemy, dla ktorych osiagniecie wysokiej niezawodnosci jest wyzwaniem zarowno technicznym jak i menadzerskim. Obawiam sie, ze Rosjanie moga byc bardziej w tyle niz mozna sadzic.
Jezeli ktos twierdzi ze T-50 bedzie "maszyną klasy F-35, ale o możliwościach F-22" to juz samo to stwierdzenie moze byc podstawa do dtwierdzenia niekompetencji. Jezeli Amerykanie nie potrafili polaczyc 2 w 1 (a co bardzo by chciali zrobic) to na pewno nie zrobia tego Rosjanie.
Pozostaje jeszcze kwestia budzetu Rosyjskich Sil lotniczych. Ewidentnie nie ma $1 miliarda rocznie dolarow na wydanie na nowa konstrukcje. Do tego z tego co rozumiem, od polowy lat 90-tych Rosjanie praktycznie nie kupowali nowych maszyn. Mozna sie tylko domyslac jaki procent z obecnych samolotow w sluzbie jest w stanie wzbic sie w powietrze. Podejrzewam ze poprawienie tego stanu rzeczy bedzie mialo wyzszy priorytet niz inwestowanie w droga i niepewna nowa konstrukcje...
wg. mnie i tak jakby nie było rosyjski myśliwiec bedzie wzbudzał wieksze emocje
Rosyjska myśl techniczna FOREVER :)
Oczywiscie. Obawiam sie jednak ze Rosjanie moga juz nie byc w stanie nas niczym ciekawym zaskoczyc. Bo przyznam, ze zwiakszanie liczb w nazwie w przypadku su-27 jest troche meczace. A wyglada na to ze MiG nie dostosowal sie do nowych czasow i juz nigdy wiecej nowych MiGow nie zobaczymy .Zamieszczone przez wuju
też sie martie tym niestety zawsze jak zobaczyłem nowy symbol przy Su szybko wpisywałem w necie i co zawsze to samo zmodernizowany Su-27 no cóz a z migiem niewiem moze cos po cichu przygotuja heh no nigdy nie wiadomo [/quote]
Rosyjska myśl techniczna FOREVER :)
Dziwnie sie z tym porobilo. Amerykanie tez nie maja nic w planach. Obawiam sie ze UCAVs beda nastepne... ale to juz nie bedzie to samo. :/
Cóż, Rosyjskie siły powietrzne oficjalnie zakupiły niedawno 2 pierwsze seryjne Su-34 - zawsze coś...
natomiast jeśli chodzi o stan maszyn- nie mam pojęcia jak jest z samolotami, ale gdzieś czytałem( chyba w ,,Lotnictwie") że 10|% ich lotnisk spełnia obecne normy, a tylko 47% śmigłowców jest zdatnych do lotu, o walce nie wspominając...
w tej sytuacji rzeczywiście kuriozalne jest robienie maszyny IV/V generacji, ale rosjanom przez ich dumę bardzo trudno jest przyznać, że praktycznie już nie są potęgą militarną....
[*] ppłk rez. mgr inż. pil. Lech Marchelewski, inż. pil. Piotr Banachowicz | ,,019" | ,,SP-ZAP" | płk pil. Alaksandr Marficki, płk pil. Alaksandr Żuraulewicz, ,,63" | ,,101" | mgr inż. pil. Stanisław Jurewicz, ,,SP-3491" | mgr inż. pil. Tadeusz Świst, ,,SP-AAG" [*]
Zakładki