Strona 9 z 23 PierwszyPierwszy ... 7 8 9 10 11 19 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 161 do 180 z 457
Like Tree26Likes

Wątek: Siły Powietrzne ad. 2015- realna wizja forumowiczów;-)

  1. #161
    Awatar Saj4

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Malboro

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Toyo Zobacz posta
    niejakiego ministra Klicha
    Ministra KICHA...

  2. #162
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Warszawa/Monachium

    Domyślnie

    Toyo, ja Ciebie mocno upraszam, a inne osoby także, aby nie ciągnąć za personalia tego czy innego polityka, bo się może zrobić pyskówka i polityczne OT, a wtedy będę zmuszony użyć nożyczek, czego w stosunku do zasłużonych merytorycznych dyskutantów bardzo nie lubię i bardzo nie chcę czynić.

  3. #163
    Awatar Długi

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPTM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Toyo Zobacz posta
    Owej troski nie rozciągałbym na całą armię, a ograniczył do ścisłego kierownictwa, w szczególności włączając w to ministra ON, promotora postawy BMW (Bierny Mierny ale Wierny) na wyższych szczeblach dowodzenia.
    A gdyby ten post wyglądał w ten sposób,to też polityka i OT?
    "Nigdy nie rezygnujcie"
    W.Churchil

  4. #164

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    lekko na południe.

    Domyślnie

    Czuję się przywołany do porządku, nie będę na forum pisał treści wulgarnych i politycznych.

  5. #165
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie

    Mam zawsze na mysli ,, kadre zarządzającą,, która zarówno w wojsku jak i w cywilu jest marnej jakości. Troszku generalizowanie...

  6. #166
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Warszawa/Monachium

    Domyślnie

    Interesuje nas mniej aspekt personalny, a bardziej meritum działalności danego organu. Dlatego sądzę, że jeżeli generalnie powstrzymamy się od wymieniania z nazwisk zwłaszcza obecnie urzędujących prezydentów/premierów/ministrów, a - jeżeli już koniecznie trzeba, a czasem rzeczywiście trzeba, nie da się całkiem oddzielić takiego tematu od polityki - pozostaniemy przy bardziej ogólnych i bezosobowych ocenach działań rządu lub MON, to będzie OK. Nie przekroczymy cienkiej czerwonej linii.

  7. #167

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    48 F-16, z czego 1/3 niesprawna w różnych kategoriach niesprawności.
    18-25 LIFTów w najuboższej wersji bez możliwości przenoszenia sensownej broni pow-pow.
    12-18 MiGów-29, 1/3 niesprawna, reszta odmalowana i kosmetycznie zmodernizowana bez nowoczesnego uzbrojenia rakietowego.
    6-8 Herkulesów "Urwipłatów" z ograniczeniami eksploatacyjnymi. Część w wiecznym remoncie.
    Podstawowa rakieta AIM AMRAAM C-5, słaby zasięg (gdzieś przeczytałem że można je przechowywać 10 lat wg producenta), czyli będą dość stare, nie mówiąc o ich systemach naprowadzania czyli stacji radiolokacyjnej F-16 i głowicach.
    Cała reszta bez zmian.
    Znaczna część ludzi obsługujących Su-22 zostanie zwolnionych, zwolnienia dotkną personel Malborka i Mińska.
    Szykują się nowe zakupy śmigłowców Black Hawk i Supercobra mających zastąpić Mi-24 i Mi-17, ponadto zostanie dostarczona kolejna partia Bryz w celu zastąpienia starszych egzemplarzy tego samolotu. Oczywiście Made in Mielec USA(Wyprodukowano w Mielcu USA).

    MNIE TO SIĘ NIE PODOBA ALE TO NIESTETY NAJPRAWDOPODOBNIEJ REALNY SCENARIUSZ.
    Ostatnio edytowane przez Drzemi ; 25-01-2011 o 21:55 Powód: Interpunkcja

  8. #168

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Syrenek Zobacz posta
    48 F-16, z czego 1/3 niesprawna w różnych kategoriach niesprawności.
    18-25 LIFTów w najuboższej wersji bez możliwości przenoszenia sensownej broni pow-pow.
    12-18 MiGów-29, 1/3 niesprawna, reszta odmalowana i kosmetycznie zmodernizowana bez nowoczesnego uzbrojenia rakietowego.
    Te współczynniki sprawności/niesprawności jakoś wyliczyłeś, przyjąłeś na podstawie doświadczeń innych użytkowników, czy wziąłeś spod grubego palca?

    Cytat Zamieszczone przez Syrenek Zobacz posta
    6-8 Herkulesów "Urwipłatów" z ograniczeniami eksploatacyjnymi. Część w wiecznym remoncie.
    Daruj sobie epitety, chyba, że koniecznie chcesz aby Cię obśmiano.

    Cytat Zamieszczone przez Syrenek Zobacz posta
    Podstawowa rakieta AIM AMRAAM C-5, słaby zasięg (gdzieś przeczytałem że można je przechowywać 10 lat wg producenta), czyli będą dość stare, nie mówiąc o ich systemach naprowadzania czyli stacji radiolokacyjnej F-16 i głowicach.
    Rzeczywiście stara. Ja np. nie wiem, po co inne kraje użytkują jeszcze AMRAAM wersji B. Toż to muzeum. Co oznacza pojęcie "słaby zasięg" i jak się ma do czasu przechowywania (10 lat to dużo czy mało)? Odnośnie stacji z F-16 - masz jakieś konkretne dane, że za cztery lata będzie to zabytek, czy sobie tylko tak piszesz?

    dranio
    Ostatnio edytowane przez Drzemi ; 26-01-2011 o 17:46 Powód: Poprawiony cytat

  9. #169

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Do Drania

    Co do wersji C-5 to już się wypowiedziałem, ale powtarzanie niestety jest konieczne - po co opracowano C-7 od 1998 do 2003/4 roku, skoro C-5 jest takie doskonałe? Nadmiar gotówki?
    Może ujmę to tak - o ile wiem to do serbskiego miga 29UB BEZ STACJI RADIOLOKACYJNEJ na poziomie technologicznym z początku lat osiemdziesiątych(Poziom technologi AIM-120A) wystrzelono parę tych zabawek zanim go zestrzelono. Niestety nie pamiętam której wersji AIM-120. Ale to i tak daje do myślenia.
    Wracając do C-7 to posiada on nową głowicę dającą większe możliwości wykrywania i śledzenia celu, posiada większe możliwości pracy w środowisku zakłóceń elektronicznych, i większy zasięg o około 30%, szybsze łącze wymiany informacji(obukierunkowe). Tak podaje producent a ponieważ jest amerykański, to dla Ciebie Dranio powinno to być jak Stary Testament - niepodważalne.
    Skoro C-7 zastępuje Phenixa(Trochę zasięgu i tak zabraknie) to chyba jest wystarczająco delikatna sugestia?

    Altair - AMRAAM-y dla Szwajcarii

    C-7 wprowadził na uzbrojenie Tajwan w liczbie około 200 sztuk( Rok 2007), czyli wtedy gdy u nas jeszcze nie było F-16 na uzbrojeniu. A już można było kupić C-7. No cóż do naszego skansenu by nie pasowały, prawda? My musimy być zawsze jedno, dwa pokolenia do tyłu.
    Albo Kongres USA nie zgodził się na sprzedaż ich Polsce, o czym mogę nie wiedzieć.

    Co do stacji radiolokacyjnej czerpię doświadczenia z modernizacji stacji radiolokacyjnych zestawów przeciwlotniczych oraz ich skuteczności w poszczególnych stadiach życia zestawu. Podobnie jest z przechowywaniem pocisków rakietowych w magazynach - najstarszy nie zawsze oznacza niesprawny.O ile wiem to nasze AIM-120 były wcześniej własnością wojsk USA a nie producenta - przynajmniej po części. Nawet to w wiadomościach podawali - dobre, prawda? Taka bratnia pomoc? Amerykanie od "serca" sobie oderwali i sprzedali nam.
    Tak więc, jak to jest z ich resursem czasowym to "tajemnica wojskowa", jak w przypadku włączonego kokpitu Jastrzębia w 2008 roku.
    Uchylę jednak Tobie i innym czytelnikom rąbka tej wielkiej tajemnicy - kiedy pojawi się propozycja Rayteona sprzedaży Polsce nowych AIM, lub zestawów modernizacyjnych do posiadanych już pocisków to będziesz wiedział, ze nie spełniają one już podstawowych wymaganych amerykańskich(C-5). A to, że te starsze pozostaną jeszcze na uzbrojeniu, to zupełnie inna kwestia(np walka na średnich odległościach). Pamiętaj że zasięg stacji rośnie i nowych pocisków też. U nas w lotnictwie to tradycja - wyrzucamy na śmietnik zamiast modernizować albo znajdować nowe zastosowania. Jak w Izraelu, USA, i paru innych krajach. Ponad to ile razy modernizowano stację naszego jastrzębia i z którego roku pochodzi obecna odmiana?
    Kolejne pytanie to w jakie stacje były wyposażone samoloty występujące w przetargu dla Hindusów? Wysłał tam ktoś wersję F-16 Block 52?
    Chyba nie, bo nie chciano się ośmieszać w doborowym towarzystwie. To by było bardzo niepoważne potraktowanie Hindusów. Ich się nie lekceważy, bo "nie jedzą Amerykanom z ręki" jak my. Dlatego często bazuję na ich opiniach.

    Ponieważ poza pytaniami wypada coś dorzucić to take małe zestawienie dla AN/APG-68( podobno wywodzi się z AN/APG-66(V)2):
    1984 wprowadzenie AN/APG-68 zasięg około 70-80km dla myśliwca, możliwość naprowadzania AIM-120 i możliwości walki na około 50 km.
    1987 wprowadzenie AN/APG-68(V) zasięg ten sam, możliwość naprowadzania 4 AIM do 4 celów w sekwencji odpalania po 2.
    Potem były (V)2..do do (V)5 w 1991 roku Block 50/52 tłuczony do 2005 roku z radarami w wersji(V)7 i (V)8.
    2002 pierwsze F-16 z AN//APG-68(V)9. Zasięg 120-130 km.
    2005 rok Nortrop-Grumman otrzymuje kontrakt na 52 mln $ na dokończenie prac nad AN/APG-689(V)10. Podobno umożliwia używanie w szerszym zakresie "myślącego" uzbrojenia niż wersja (V)9.
    Radiolokator (V)9 ma osiem lat, a w 2015 będzie miał trzynaście. Pod naszego F-16 już teraz nie podwiesisz z marszu na belkę C-7, bo trzeba dostosować do tego stację, o AIM-120D nie wspominając w 2015.

    Co do stanu technicznego F-16, to przewiduję powody polityczne, a mniej techniczne. Usterkowość największa jest na początku eksploatacji i przed końcem eksploatacji(zużyciem), natomiast w jej trakcie spada i to nawet znacznie. Cięcia, cięcia, ciecia. A w ich efekcie kanibalizm.
    Doświadczenia z polityką finansową wobec MON.

    Co do Herkulesa to wspaniały samolot o bardzo dużych możliwościach, ale jak jest nowy. Czemu jeszcze nie przyleciały wszystkie nasze Herki? Centropłatów zabrakło w składowisku na pustyni? A może firma remontująca płatowce poprawia swoją robotę po ostatnich wydarzeniach z naszym Herkulesem? Znasz raport odnośnie tego zdarzenia? Tu można snuć tylko domysły i pożartować jak ja to robię, poza jednym - zajeżdżony Herkules po remoncie to chyba nie jest jednak spełnienie marzeń naszego sztabu ani ludzi od eksploatacji tego samolotu.
    Ponadto niesamowity jest widok odpadającego kadłuba od płatów w Herkulesie. Chociaż zawsze można dorobić zastrzały pod płatami i będzie załatwione rozwiązanie problemu po polsku.

  10. #170

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Syrenek Zobacz posta

    Co do wersji C-5 to już się wypowiedziałem, ale powtarzanie niestety jest konieczne - po co opracowano C-7 od 1998 do 2003/4 roku, skoro C-5 jest takie doskonałe? Nadmiar gotówki?
    A czym miano zastępować Phoenixy?

    Cytat Zamieszczone przez Syrenek Zobacz posta
    Może ujmę to tak - o ile wiem to do serbskiego miga 29UB BEZ STACJI RADIOLOKACYJNEJ na poziomie technologicznym z początku lat osiemdziesiątych(Poziom technologi AIM-120A) wystrzelono parę tych zabawek zanim go zestrzelono. Niestety nie pamiętam której wersji AIM-120. Ale to i tak daje do myślenia.
    Jak można porównywać poziom technologiczny samolotu do poziomu technologicznego pocisku? To tak jakby porównywać poziom noża do poziomu jabłka.

    Cytat Zamieszczone przez Syrenek Zobacz posta
    Wracając do C-7 to posiada on nową głowicę dającą większe możliwości wykrywania i śledzenia celu, posiada większe możliwości pracy w środowisku zakłóceń elektronicznych, i większy zasięg o około 30%, szybsze łącze wymiany informacji(obukierunkowe). Tak podaje producent a ponieważ jest amerykański, to dla Ciebie Dranio powinno to być jak Stary Testament - niepodważalne.
    Skoro C-7 zastępuje Phenixa(Trochę zasięgu i tak zabraknie) to chyba jest wystarczająco delikatna sugestia?
    Rozumiem, że nie nie będzie żadnych innych walk niż strzał C-7 z maksymalnego zasięgu? Ciekawe po co rozwijane są Sidewindery X Block II a w Europie IRISA-T?
    Dlaczego w uzbrojeniu USAF i US Navy/Marines wciąż pozostają AIM-7? Nie zastanowiło Cię to? Przecież mogliby kupić same c-7, a tak nie jest. Dlaczego F-16 latają wciąż z AIM-9L/M?

    Cytat Zamieszczone przez Syrenek Zobacz posta

    C-7 wprowadził na uzbrojenie Tajwan w liczbie około 200 sztuk( Rok 2007), czyli wtedy gdy u nas jeszcze nie było F-16 na uzbrojeniu. A już można było kupić C-7. No cóż do naszego skansenu by nie pasowały, prawda? My musimy być zawsze jedno, dwa pokolenia do tyłu.
    Albo Kongres USA nie zgodził się na sprzedaż ich Polsce, o czym mogę nie wiedzieć.
    Niemożliwe. Tajwan nie ma zgody na najnowsze uzbrojenie z USA. Sprawdź dane.

    Cytat Zamieszczone przez Syrenek Zobacz posta
    Co do stacji radiolokacyjnej czerpię doświadczenia z modernizacji stacji radiolokacyjnych zestawów przeciwlotniczych oraz ich skuteczności w poszczególnych stadiach życia zestawu. Podobnie jest z przechowywaniem pocisków rakietowych w magazynach - najstarszy nie zawsze oznacza niesprawny.O ile wiem to nasze AIM-120 były wcześniej własnością wojsk USA a nie producenta - przynajmniej po części. Nawet to w wiadomościach podawali - dobre, prawda? Taka bratnia pomoc? Amerykanie od "serca" sobie oderwali i sprzedali nam.
    A nasze F-16 mają nadane formalne numery USAF (AFxx-xxxx) I co z tego?
    Rozumiem, że jesteś specjalista od stacji APG-68 (pracowałeś przy jej konstrukcji, produkcji lub eksploatacji i stąd czerpiesz doświadczenia? Czy jednak czerpiesz doświadczenia z Internetu?

    Cytat Zamieszczone przez Syrenek Zobacz posta
    Tak więc, jak to jest z ich resursem czasowym to "tajemnica wojskowa", jak w przypadku włączonego kokpitu Jastrzębia w 2008 roku.
    Uchylę jednak Tobie i innym czytelnikom rąbka tej wielkiej tajemnicy - kiedy pojawi się propozycja Rayteona sprzedaży Polsce nowych AIM, lub zestawów modernizacyjnych do posiadanych już pocisków to będziesz wiedział, ze nie spełniają one już podstawowych wymaganych amerykańskich(C-5). A to, że te starsze pozostaną jeszcze na uzbrojeniu, to zupełnie inna kwestia(np walka na średnich odległościach).
    Super, grunt to poczucie uchylenia wielkiej tajemnicy, podziel się nią także na forum onetu.

    Cytat Zamieszczone przez Syrenek Zobacz posta
    Pamiętaj że zasięg stacji rośnie i nowych pocisków też. U nas w lotnictwie to tradycja - wyrzucamy na śmietnik zamiast modernizować albo znajdować nowe zastosowania. Jak w Izraelu, USA, i paru innych krajach. Ponad to ile razy modernizowano stację naszego jastrzębia i z którego roku pochodzi obecna odmiana?
    No i? Żeby coś modernizować, to coś musi to umożliwiać. Chyba, że wymieniamy całkowicie na inne urządzenie, a zostaje stare oznaczenie - z zupełnie innych powodów.

    Cytat Zamieszczone przez Syrenek Zobacz posta
    Kolejne pytanie to w jakie stacje były wyposażone samoloty występujące w przetargu dla Hindusów? Wysłał tam ktoś wersję F-16 Block 52?
    Chyba nie, bo nie chciano się ośmieszać w doborowym towarzystwie. To by było bardzo niepoważne potraktowanie Hindusów. Ich się nie lekceważy, bo "nie jedzą Amerykanom z ręki" jak my. Dlatego często bazuję na ich opiniach.
    Kurczę, Grecja, Turcja i Izrael dla swoich F-16 Bl.52+ też wybrali stację (V)9 i jakoś żyją. No chyba, że są niepoważni.
    Cytat Zamieszczone przez Syrenek Zobacz posta
    Ponieważ poza pytaniami wypada coś dorzucić to take małe zestawienie dla AN/APG-68( podobno wywodzi się z AN/APG-66(V)2):
    1984 wprowadzenie AN/APG-68 zasięg około 70-80km dla myśliwca, możliwość naprowadzania AIM-120 i możliwości walki na około 50 km.
    1987 wprowadzenie AN/APG-68(V) zasięg ten sam, możliwość naprowadzania 4 AIM do 4 celów w sekwencji odpalania po 2.
    Potem były (V)2..do do (V)5 w 1991 roku Block 50/52 tłuczony do 2005 roku z radarami w wersji(V)7 i (V)8.
    2002 pierwsze F-16 z AN//APG-68(V)9. Zasięg 120-130 km.
    2005 rok Nortrop-Grumman otrzymuje kontrakt na 52 mln $ na dokończenie prac nad AN/APG-689(V)10. Podobno umożliwia używanie w szerszym zakresie "myślącego" uzbrojenia niż wersja (V)9.
    Radiolokator (V)9 ma osiem lat, a w 2015 będzie miał trzynaście. Pod naszego F-16 już teraz nie podwiesisz z marszu na belkę C-7, bo trzeba dostosować do tego stację, o AIM-120D nie wspominając w 2015.
    Podrzucisz jakieś wiarygodne dane co do ostatnich stwierdzeń? Najlepiej instrukcję. Czy tylko tak Ci się wydaje?

    Cytat Zamieszczone przez Syrenek Zobacz posta
    Co do Herkulesa to wspaniały samolot o bardzo dużych możliwościach, ale jak jest nowy. Czemu jeszcze nie przyleciały wszystkie nasze Herki? Centropłatów zabrakło w składowisku na pustyni? A może firma remontująca płatowce poprawia swoją robotę po ostatnich wydarzeniach z naszym Herkulesem? Znasz raport odnośnie tego zdarzenia? Tu można snuć tylko domysły i pożartować jak ja to robię, poza jednym - zajeżdżony Herkules po remoncie to chyba nie jest jednak spełnienie marzeń naszego sztabu ani ludzi od eksploatacji tego samolotu.
    Ponadto niesamowity jest widok odpadającego kadłuba od płatów w Herkulesie. Chociaż zawsze można dorobić zastrzały pod płatami i będzie załatwione rozwiązanie problemu po polsku.
    Daj już spokój i się dalej nie kompromituj. Bo wychodzi, że lotnictwo znasz od strony kolorowych obrazków i kompilujesz informacje z google.
    Jak już się trochę uspokoisz, to zastanów się, dlaczego nawet najbogatsze kraje, nie wymieniają od razu całego uzbrojenia na nowsze, gdy tylko w produkcji pojawia się jego następca, tylko proces ten trwa stopniowo latami i w danym czasie egzystują co najmniej dwie generacje sprzętu.

    dranio
    Ostatnio edytowane przez dranio ; 27-01-2011 o 00:24 Powód: literówki

  11. #171

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPLK

    Domyślnie

    Napiszę krótko do Syrenka.
    O radarze to sobie jeszcze poczytaj.
    O amraamie to kompletnie nic nie wiesz.
    O Herkach to już typowa zgaduj-zgadula jak sam wspomniałeś. Tylko że snuć domysły to możesz Ty, a nie wszyscy, więc jak nie masz pojęcia o czymś to o tym nie pisz z łaski swojej.
    Stowarzyszenie Miłośników Lotnictwa Ziemi Łaskiej
    http://smlzl.vot.pl/

  12. #172

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    O radarze nadal sobie czytam, o amraamie też, tyle ze z rosyjskich stron. Bo na amerykańskich stronach dla hobbystów to jeden strzał, jedno trafienie. A gdzieniegnie ociera sie to o jeden strzał i dwa zestrzelenia. A i każdy lata manewrując na 120 km. Plus zasięg stacji w F-16 to 400 km - jak w Migu 31.
    Bardzo daleki jestem od twierdzenia ze wiem o nim wystarczająco by wypowiadać się szczegółowo na ten temat. Czy powiedziałem że AN/APG-69 lub AIM-120 jest zły? O ile pamiętam to nigdy tego nie powiedziałem. Rosjanie ze swoim Żukiem ME dopiero od niedawna mają podobny poziom.
    Co do oryginalnej dokumentacji dotyczącej F-16 Block 52 +, to jak sie pojawią w internecie to nieomieszkam wskazać źródła, ale to nie predzej nastąpi niż z za 15, 20 lat. Cała nadzieja w takich państwach jak Tajlandia, Maroko itp.
    Mój post to postawienie pewnej czystej hipotezy, a nie stwierdzenie na 100%. Jak już powiedzialem o wszystkim można dyskutować, np pada stwiedrzenie "O radarze to sobie jeszcze poczytaj" i podajemy adres DOSTĘPNEJ DLA WSZYSTKICH strony gdzie ja i pozostali mogą poszerzyc swoją wiedzę o tym urządzeniu.
    Co do Grecji, Turcji i Izraela to spodziewam się raczej inwestycji w F-35 niz kolejnej reanimacji F-16 jako pierwszoplanową potrzebę.

    "Siły Powietrzne ad. 2015"
    Ten temat to czyste snucie domysłów, bo realia w MON ksztautują budżet a nie założenia, plany , wojskowi itp. Na razie końca kryzysu nie widać a rzesza bezrobotnych powoli się powieksza(Wkrótce też o ludzi związanych z Su-22). Tak więc plany planmi, a życie swoją ścieżką idzie.

    Co do Herkulesów to można sobie dowolnie żartowac ,bo na razie ich w Polsce nie widać. Znacie obaj (Dranio i Biver) nową datę ich dostarczenia?
    Skoro ja hobbysta mam doczynienia z ekspertami to powiedzcie proszę, czy po wypadku naszego pierwszego Herkulesa, nałożono ograniczenia eksploatacyjne na tego od Amerykanów?
    Czy remontowane samoloty uzyskaja 100% możliwości nowego płatowca? Pdajcie jakiś namiar do czytania. Chetnie poczytam i inni pewnie też. Warto wiedzieć za c sie płaci.

  13. #173
    Awatar Bery

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Syrenek Zobacz posta
    Co do Herkulesów to można sobie dowolnie żartowac ,bo na razie ich w Polsce nie widać. Znacie obaj (Dranio i Biver) nową datę ich dostarczenia?
    Skoro ja hobbysta mam doczynienia z ekspertami to powiedzcie proszę czy po wypadku naszego pierwszego Herkulesa, nałożono ograniczenia na tego od Amerykanów?
    Wypadek miał ten amerykański - 1506. Coś tak Ci się plątają te fakty....
    Powiedz Litwinom, niech mię czekają z tabaką
    Częstochowską, nie biorę innej, tylko taką

    ---------


  14. #174

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    A to nie dostalismy tego amerykańskiego za tego pierwszego? Czy drugii też już jest historją?

    2010.02.05 Awaryjne lądowanie polskiego C-130 w Afganistanie

  15. #175
    Awatar Bery

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Syrenek Zobacz posta
    A to nie dostalismy tego amerykańskiego za tego pierwszego? Czy drugii też już jest historją?

    2010.02.05 Awaryjne lądowanie polskiego C-130 w Afganistanie
    Ja słyszałem o jednym incydencie z udziałem C-130 używanych przez Polskę. Był to dzierżawiony od Amerykanów 1506.
    Powiedz Litwinom, niech mię czekają z tabaką
    Częstochowską, nie biorę innej, tylko taką

    ---------


  16. #176

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Bery Zobacz posta
    Ja słyszałem o jednym incydencie z udziałem C-130 używanych przez Polskę. Był to dzierżawiony od Amerykanów 1506.
    Przepraszam za pomyłkę, zagalopowałem sie. Masz rację, pond to nie zdążyłem z poprawą posta powyżej przed przerwą techniczną.
    Polskie to 1501, 1502, 1503, niedostarczone to 1504 i 1505, pożyczone 1506(zniszczony) i 1507 za 1506.
    1503 przegapiłem bo nie było mie w kraju, mój błąd. Faktycznie zrobiło ich się więcej. Mamy trzy własne.
    Ciekawe co zpozostałymi dwoma. Z mojej strony pytanie o realną datę dostarczenia i ich stan faktyczny na dziś nadal aktualne.



    Źródło: http://gdziewojsko.wordpress.com/listy/c-130-hercules/

  17. #177

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPLK

    Domyślnie

    Syrenek
    Informacji o naszym radarze to raczej na stronach rosyjskich bym nie szukał. Ładnie przytoczyłeś nam rozwój stacji montowanej w większości ostatnio zbudowanych F-16 (odpadają oczywiście Blocki 60) ale coś z tego wynika? Nic. Zapominasz tylko że jak kupowaliśmy efki to NIC lepszego nie było.
    Co do (V)10 to projekt aby wrzucić ten radar do Blocków 50 anulowano w 2006 roku.
    Mam też pytanko. Co to za "myślące" uzbrojenie miałeś na myśli?

    Amraam.
    Tutaj wiarygodnego źródła nie dostaniesz. W najlepszym przypadku dokumenty o tej rakiecie mają klauzulę "classified". Więc nie pisz że ma "słaby zasięg", a ich system naprowadzania będzie za parę lat przestarzały.

    Cytat Zamieszczone przez Syrenek Zobacz posta
    Ten temat to czyste snucie domysłów (...)Tak więc plany planmi, a życie swoją ścieżką idzie.
    Możemy snuć domysły i pisać banialuki na temat przyszłości ale jak już zabierasz się za komentowanie teraźniejszości lub przeszłości to rób to porządnie albo wcale.

    Cytat Zamieszczone przez Syrenek Zobacz posta
    Co do Herkulesów (...) Warto wiedzieć za c sie płaci.
    My je dostajemy.
    Stowarzyszenie Miłośników Lotnictwa Ziemi Łaskiej
    http://smlzl.vot.pl/

  18. #178

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Chronologia AN/APG-68 miała na celu ukazanie czasu jaki jest potrzebny na zbudowanie wersji AN/APG-68(V)9 oraz to że (V)9 nie konstruowano od podstaw jako nowy radar jak to niektórzy sugerują. I tylko tyle.

    Co do AIM-120 to zgodzę się z Tobą odnośnie najnowszych wersji. Od C poczynając. Tu poza szkoleniem w jednostce niewiele się dowiemy na dziś dzień. A tego się nie omawia publicznie. I na to nie liczę i nikogo na to nie namawiam. Żeby było jasne. Więc jadę na reklamówkach producentów tego sprzętu. Bo co innego pozostaje?
    U Rosjan w internecie są dostępne materjały dotyczące taktyki walk powietrznych i zatosowania starszychwersji AIM-120 jak i innego uzbrojenia przeciwko ich samolotom. Są to często fragmenty opracowań, fotokopie itp. Kiedyś bawiło mnie wyszukiwanie takich smaczków. Oczywiście wszystko dotyczy zabytków z lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych, czyli np naszego Miga 23 w róznych odmianach i tym podobnych sprzętów.

    Odnośnie stanu PSP w 2015 to nie sądzę bym się mocno mylił(ewentualnie możemy przesunać tą datę o parę lat do przodu ale nie o wiecej niż 5).

    A Herkulesów nie dostajemy za darmo, tylko w ramach transakcji wiązanej i to z korzyścia dla Amerykanów - jak stały na pustyni to nie było by z nich pieniędzy dla amerykańskiego przemysłu. Korzyscią dla Amerykanów może być nawet utrzymanie w pracy wykwalifikowanych pracowników - coś co nam jest obce. To nie polski Melec.

  19. #179
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie

    Jest takie ,,magiczne,, hasło - ,,Byle do Wyborów!!!,, Po nich Syrenek ,i nie tylko Ty ,usłyszyszymy co ,,wykształceni miłosnicy,, zaproponują w tzw sprawie Wojska Polskiego i nie tylko. Dopiero po ,,głosowaniu,, przedstawią nędze budzetową.
    Ruszy pare tematów , niestety nie będa to wesołe/ miłe/ podbudowujące wiadomości....

    Nie,nie zaden przetarg na DZWIGI,ani na samoloty dla WYBRANCÓW. Redukcje i cięcia budzetu ,to nas czeka. No ale może coś zaprzątnie uwage gawiedzi...

  20. #180

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Syrenek Zobacz posta
    Kolejne pytanie to w jakie stacje były wyposażone samoloty występujące w przetargu dla Hindusów? Wysłał tam ktoś wersję F-16 Block 52? Chyba nie, bo nie chciano się ośmieszać w doborowym towarzystwie. To by było bardzo niepoważne potraktowanie Hindusów. Ich się nie lekceważy, bo "nie jedzą Amerykanom z ręki" jak my. Dlatego często bazuję na ich opiniach.
    Syrenek, odpowiedz mi na 4 pytania:
    -Kiedy ruszył kontrakt w Indiach a kiedy w Polsce?
    -Kiedy Hindusi zamierzają wprowadzić do uzbrojenia nowy samolot a kiedy planowo mieliśmy zrobić to my (a że wyszło jak wyszło to już niestety nasza wina)?
    -Jakie samoloty ma zastąpić nowy WSB w Indiach i mają być wycofane, a jakie samoloty miał zastąpić F-16 i kiedy miały być/zostały wycofane?
    -Czym się różnią te samoloty do zastąpienia w Indiach od tych które mieliśmy w Polsce?
    Fulcrum Forever![*]C-295M ,,019"[*] ppłk rez. mgr inż. pil. Lech MARCHELEWSKI[*]inż pil. Piotr BANACHOWICZ[*]C-172 ,,SP-ZAP"[*]Su-27UB ,,63"[*]Tu-154M ,,101"[*]
    Wieczna pamięć!

Strona 9 z 23 PierwszyPierwszy ... 7 8 9 10 11 19 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 29-08-2014, 14:08
  2. 03-08-2014, 20:27
  3. 06-07-2014, 17:37
  4. 24-06-2014, 13:30
  5. 08-06-2014, 20:51
  6. 02-06-2014, 13:17
  7. 23-04-2014, 22:40
  8. 17-04-2014, 19:35
  9. 12-04-2014, 12:19
  10. 07-04-2014, 22:28
  11. 05-04-2014, 16:25
  12. 06-03-2014, 09:34
  13. 22-02-2014, 21:20
  14. 21-02-2014, 11:34
  15. 10-02-2014, 17:55
  16. 07-02-2014, 18:01
  17. 02-02-2014, 12:10
  18. 29-01-2014, 19:42
  19. 25-01-2014, 21:08
  20. 23-01-2014, 22:05
  21. 20-01-2014, 22:22
  22. 07-01-2014, 20:53
  23. 29-12-2013, 12:50
  24. 26-12-2013, 21:41
  25. 24-12-2013, 15:19
  26. 07-12-2013, 11:17
  27. 11-11-2013, 12:54
  28. 11-11-2013, 12:05
  29. 11-11-2013, 11:51
  30. 03-11-2013, 16:06
  31. 12-10-2013, 16:13
  32. 02-10-2013, 10:42
  33. 22-09-2013, 13:39
  34. 20-09-2013, 19:45
  35. 04-09-2013, 08:16
  36. 09-08-2013, 11:49
  37. 19-05-2013, 22:47
  38. 19-04-2013, 20:55
  39. 12-04-2013, 20:23
  40. 14-03-2013, 12:25
  41. 08-03-2013, 11:44
  42. 07-03-2013, 15:42
  43. 03-01-2013, 18:06
  44. 07-12-2012, 14:21
  45. 23-11-2012, 12:14
  46. 19-11-2012, 11:11
  47. 18-10-2012, 18:45
  48. 18-10-2012, 13:19
  49. 16-10-2012, 17:02
  50. 02-10-2012, 12:18

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •