hmm, po pierwsze gdzieś słyszałem (chyba w ,,Lotnictwie") że z braku następców jakimś cudem chcą pociągnąć użytkowanie Su-22 do 2016 roku.
Osobiście nie mam pojęcia jakim cudem to może się udać, ale w końcu w polsce wszystko jest możliwe
Po drugie, obecnie Resurs MiG-ów pozwala na ich użytkowanie do lat 2015-17, jednak jak już wielokrotnie podkreślał gen. Błasik, dow. SP, jest w 100% pewne że zostaną poddane modernizacji. I nie zgodzę się że ich wartość bojowa będzie żadna - spójrz chociażby na A-10, B-52, B-1B - maszyny też bardzo stare, a wciąż użyteczne. Właściwie, to myślę że gdyby poddać nasze MiG-i jakiejś poważnej modernizacji (np. MiG-29SMT 9-18), to były by one w pełni porównywalne z F-16C b. 52. Ale jak znam świat to jedyne co dostaniemy to MiG-29SD/AS :/
co do Iskier - z tego co mi wiadomo ich resurs kończy się w 2012 roku, a nie w 2010, a rozważano nawet ich modernizację dzięki której miały się utrzymać do 2015 - jednak analitycy stwierdzili, że z tego samolotu nic więcej się nie da wykrzesać...
Nowy Samolot Szkolno-Bojowy? Albo ex-Fińskie Hawki, Albo Aero L-159B albo (chociaż mam nadzieję że te koszmary się nie spełnią) ex-amerykańskie T-38Talon lub nawet... F-5
Co do M346 - nie oszukujmy się, nie stać nas na taki samolot. A szkoda...
Myślę że z Jak-ami , Tupolewami i Mi-8 będzie najmniejszy problem, tu można przecież wsadzić A-320 i EC-235, ew. AW139. Bo jak dla mnie komicznie brzmią opinie że najlepszym śmigłowcem VIP dla polski byłby EH-101 (Cena!).
SP w 2015 roku - 72 F-16C/D, 32 MiG-29SD/AS/PL?, jakaś liczba samolotów szkolno- bojowych jednego z ww typów.
do tego 27 PZL-130 Orlik.
Nie martwię się o : Lotnictwo transportowe.
Martwię się o : Szkolenie lotnicze, Zespoły akrobacyjne ( nie zdziwiłbym się gdyby okazało się że ze względu na wzrost kosztów i małą liczbę samolotów skasowano by Biało-Czerwone iskry - Tfu, Tfu i odpukać, ale jednak możliwe.)
a jak będzie - pożyjemy zobaczymy.
W końcu koniec świata ma być w 2011 - może więc unikniemy i hańby z Euro, i problemów naszych SP :P
Zakładki