Ktoś podpisał się pod tym "sukcesem". Łatwo go będzie odnaleźć... a powyższy tekst tyczy się likwidatorów przemysłu lotniczego w Polsce...potem takie są tego konsekwencje...mamy wielu teoretyków a nie za dużo praktyków, np takiego Margańskiego i jego "Bielika" i długo długo nic tej samej klasy, a potem awionetki.
https://www.youtube.com/watch?v=FmptiW_aoM4
Minęło 20 lat a następców nie ma...tyle o inżynierach konstruktorach/projektantach..
System Zasłon musi zostać oparty na nowych technologiach - prawdopodobnie AESA, czyli rozwój technologii przeznaczonej dla PAK-FA, MiGa-35 i w przyszłości MiGa-41 będzie szedł jakby ta sama ścieżką technologiczną...na ta chwile eliminuje się już z uzbrojenia przyszłości w naturalny sposób R-27R/R-27ER. PAK-FA nie będzie ich przenosił skoro ma być stelth.
https://i.kinja-img.com/gawker-media...3963668776.jpg
Żródło:
https://foxtrotalpha.jalopnik.com/ru...ome-1725502172
Małe OT:
To wiem, i klika razy to podkreślałem że to nie nowy samolot tylko głęboka modernizacja samolotu z 1991 roku. Ale pytanie brzmiało:
"Czym się on wyróżnia w stosunku do F-16 Block-60?"
" Wyposażenie wersji Block 60/61 to standardowe zbiorniki konforemne (w polskich F-16 Block 52+ są one opcjonalne), nowy silnik General Electric F110-GE-132 o ciągu 14 750 kG (silnik F110-GE-129 z polskich F-16 posiada ciąg 13400 kG) i zwiększony do 1650 km zasięg. Zwiększona masa związana ze zbiornikami konforemnymi nie ma tutaj aż tak radykalnego wpływu na osiągi samolotu, z uwagi na większy ciąg silnika...
...Nowy radar Northrop Grumman AN/APG-80 AESA w porównaniu do AN/APG-68v9s posiada większy zasięg oraz moc...
...Ponadto może AN/APG-80 AESA jednocześnie skanować powierzchnie ziemi jak i śledzić cele w powietrzu oraz namierzać jednocześnie zagrożenia na ziemi jak i w powietrzu. Nowy rodzaj wiązki pozwala na zmniejszenie ryzyka wykrycia nadajnika..."
...Samoloty Block 60/61 posiadają nowe urządzenia celownicze Northrop Grumman AN/ASQ-32 IFTS, będące wbudowaną w kadłub odmianą zasobnika LITENING, co redukuje opór jakie taki zasobnik stawia podczas lotu.
Nowy system może posłużyć do wykrywania celów powietrznych – podobnie jak rosyjski system IRST. Samolot wyposażony jest także w nahełmowy system celowniczy JHMCS, co pozwala na pełną integrację z najnowszymi pociskami AIM-9X.
Usprawnienia awioniki uzupełnia nowy komputer zadaniowy oraz 3 wyświetlacze wielofunkcyjne w kokpicie. Zaawansowane środki przeciwdziałania tworzą system IEWS, który pozwala na zautomatyzowane wyrzucanie flar i dipoli...
...F-16 ZEA będą wyposażone pociski cruise naprowadzane z użyciem podczerwieni i GPS AGM-84H SLAM-ER, które mogą stanowić też skuteczne uzbrojenie powietrze-woda, o zasięgu 250 km.
Block 60 może przenosić także bomby szybujące AGM-154C JSOW, a także bomby GBU-39. Jeśli chodzi o uzbrojenie przeciwlotnicze największym usprawnieniem jest pocisk AIM-9X Block II Sidewinder...
...Samolot F-16 Block 60 wzbudził kontrowersje polityczne – USA nie dzieli się bazami danych systemów walki elektronicznej czy radaru. Lockheed rozwiązał ten problem poprzez udostępnienie ZEA kodów źródłowych, tak by Arabscy nabywcy mogli sami opracować bazy zagrożeń..."
"...Samoloty eksploatowane przez wojska lotnicze ZEA wyposażone są w wielofunkcyjny radiolokator Northrop Grumman AN/APG-80 z anteną fazowaną.
Kąt stożka obserwacji radiolokatora wynosi 120°. Dodatkowo istnieje możliwość mechanicznego przemieszczania anteny w zakresie ą11° w pionie i ą50° w poziomie. APG-80 charakteryzuje się też możliwością tworzenia obrazów podczas pracy w trybie z syntetyczną aperturą.
W kabinie F-16 Block 60 zabudowano awionikę full glass cockpit – na tablicy brak jest rezerwowych przyrządów analogowych.
Wszelkie informacje o parametrach lotu, stanie poszczególnych systemów płatowca i silnika oraz sytuacji w przestrzeni powietrznej prezentowane są na szerokokątnym wskaźniku przeziernym i 3 kolorowych wyświetlaczach wielofunkcyjnych. Oświetlenie kabiny i przyrządów dostosowane jest do używania okularowych wzmacniaczy obrazu.
W celu pełnego zobrazowania sytuacji taktycznej pokładowy układ celowniczo-nawigacyjny został sprzężony z mapami cyfrowymi. Całość awioniki zintegrowana jest w oparciu o światłowodowe szyny przesyłu danych..."
Żródla: Defence24, Altair
I to jest samolot dla "białych ludzi"...:mrgreen: a reszta lata arabskimi wersjami np. F-16 Block 52+ Adnanced "Jaszczomb"...i nie ma większości z wyżej wymienionych możliwości a i tak się z tego cieszy...
I takiego samolotu F-16 Block 60/61 E/F życzę z całego serca w XXI wieku polskim pilotom jako najsłabszej wersji.