Strona 1 z 5 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 98
Like Tree30Likes

Wątek: Następca Miga-31

  1. #1
    Awatar Syrenek

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie Następca Miga-31


    Polecamy

    Modernizacja MiGów-31

    Lotnictwo wojskowe, 02 stycznia 2012

    Do 2020 rosyjskie wojska lotnicze otrzymają ponad 60 zmodernizowanych do wariantu BM ciężkich myśliwców MiG-31, poinformował resort obrony.

    Według agencji RIA Novosti, powołującej się na rzecznika prasowego resortu obrony, ministerstwo podpisało w grudniu ubiegłego roku ramową umowę z korporacją OAK - grupującą wszystkich producentów samolotów wojskowych kraju - o modernizacji ponad 60 myśliwców MiG-31 do wariantu BM. Prace mają zostać ukończone w ciągu najbliższych 8 lat.

    Prawdopodobnie wiąże się z wcześniejszymi planami posiadania w na początku przyszłej dekady 80 MiGów-31BM (zobacz: Plany rozwoju rosyjskich WWS), ponieważ obecnie Rosjanie posiadają już kilkanaście takich maszyn.

    Modernizacja polega na wymianie lub (częściej) modernizacji awioniki, systemów komputerowych, łączności, stacji radiolokacyjnej i integracji uzbrojenia najnowszej generacji. Dzięki temu ponad dwukrotnie wzrósł zasięg wykrywania celów powietrznych. Według użytkowników wynosi on teraz ok. 320 km.
    Do palety wykorzystywanego dotąd uzbrojenia dołączają pociski dalekiego zasięgu: AS-17 Krypton, przeciw stacjom radiolokacyjnym oraz klasyczny pocisk powietrze-powietrze K-37M (R-37M). Ten ostatni, w pierwszej zarzuconej w latach 1990. fazie rozwoju, zestrzelił cel, lecący w odległości 240 km.


    Równolegle z modernizacją prowadzone są remonty płatowców i silników, które zwiększają resursy do 3500 h lub 30 lat służby. Przedłuży to znacznie okres wykorzystywania samolotów, z których ostatnie zostały wyprodukowane w 1994.
    Obecnie Rosjanie wykorzystują operacyjnie ok. 150 MiGów-31 (różne źródła podają liczby, różniące się o kilkadziesiąt egz.), a ok. stu znajduje się w rezerwie.

    Źródło:http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=7130


    Następca MiG-31 do 2020


    Lotnictwo wojskowe, 12 kwietnia 2013

    W FR na zamówienie dowództwa WWS rozpoczęły się prace projektowe nad następcą myśliwca przechwytującego MiG-31. Jego prototyp ma powstać do 2020.

    Dowódca WWS FR, gen. por. Wiktor Bondariew poinformował, że rozpoczęły się prace nad następcą myśliwca przechwytującego dalekiego zasięgu MiG-31. Ma on powstać do 2020, a do 2028 zastąpić dotychczas używane myśliwce MiG-31. Według gen. Bondariewa, obecnie w WWS są jeszcze 122 MiG-31, z których część nadaje się do modernizacji.
    Produkcja myśliwców MiG-31 została zakończona w 1994. By zaspokoić bieżące potrzeby WWS, do niedawna proponowano wznowienie wytwarzania samolotów tego typu, po dokonaniu ich głębokiej modernizacji. Okazało się to jednak, że jest to nieopłacalne. Co gorsze, takie rozwiązanie cofnęłoby technologicznie rosyjski przemysł lotniczy.
    Myśliwce MiG-31 mają pozostać w służbie do 2030. 44 z nich zostaną zmodernizowane w najbliższych latach do standardu BM (część zmodernizowano już wcześniej, Modernizacja MiGów-31, 2012-01-02). Modernizacja będzie miała jednak dość ograniczony charakter. - Pełna modernizacja posiadanych MiG-31 kosztowałaby 50 mld rubli. To się nie opłaca, lepiej przeznaczyć te pieniądze na zaprojektowanie nowego samolotu – powiedział gen. Bondariew.
    Prace nad projektem MiG-31 rozpoczęto w 1968. Prototyp został oblatany w 1975. 6 lat później pierwsze seryjne myśliwce przyjęto oficjalnie do uzbrojenia.

    Źródło:Następca MiG-31 do 2020 - Altair Agencja Lotnicza


    Rosja rozważa wznowienie produkcji MiG-31

    Lotnictwo wojskowe, 14 maja 2013

    W rosyjskiej Dumie rozgorzała debata na temat możliwości wznowienia produkcji myśliwców MiG-31. Większość mówców jest za.

    W 2012 WWS Rosji dysponowały 252 samolotami MiG-31, jednak aż 80% z nich wymagało remontów / Zdjęcie: MO Rosji
    W ubiegłym miesiącu ogłoszono rozpoczęcie prac projektowych mających na celu opracowanie następcy myśliwca przechwytującego MiG-31 (Następca MiG-31 do 2020, 2013-04-12). Obecnie w rosyjskim parlamencie – Dumie – trwa dyskusja dotycząca możliwości wznowienia produkcji tych samolotów. Inną alternatywą jest skoncentrowanie wysiłków na zwiększeniu tempa wytwarzania wielozadaniowych Su-35.
    Aleksander Karezin, dyrektor generalny zakładów Sokoł w Niżnym Nowgorodzie, który zajmuje się modernizacją MiG-31 do standardu -BM poinformował, że w ostatnim roku przekazał odbiorcy 15 unowocześnionych samolotów. Według niego przedsiębiorstwo zdobyło zamówienia na ok. 60 MiG-31BM, który dostawy zakończą się w 2018 (Modernizacja MiGów-31, 2012-01-02).
    Dowódca WWS FR, gen. por. Wiktor Bondariew twierdzi, że MiG-31 jest konstrukcją przestarzałą, a jej potencjał modernizacyjny jest niemal zerowy i lepiej będzie skupić się na pozyskaniu funduszy pozwalających na opracowanie nowych samolotów wielozadaniowych z rodziny Su-27/35.
    Mimo tego wielu rosyjskich parlamentarzystów optuje za wznowieniem produkcji MiG-31. Według nich obecnie rosyjskie wojska obrony powietrznej i kosmicznej (WKO), wyposażone w systemy obrony powietrznej S-300 / S-400, wspomagane przez samoloty MiG-31 i Su-35, są w stanie przechwycić 60-65% zagrożeń podczas hipotetycznego ataku NATO. Co więcej, rosyjskie stacje radiolokacyjne pokrywają zaledwie 31% przestrzeni powietrznej Rosji na małej wysokości i 51% na dużej wysokości.
    W związku z tym Duma postuluje o przyznanie dodatkowych funduszy na zwiększenie ilości myśliwców przechwytujących Su-35S (Pierwsze Su-35S w służbie, 2012-12-28) i Mig-31BM oraz radarów. Co ciekawe, według parlamentarzystów pewna liczba zmagazynowanych MiG-31 może zostać przywrócona do stanu zdatnego do lotu. Koszt wznowienia produkcji tego typu w Niżnym Nowgorodzie szacowany jest na 25 mld rubli (800 mln USD). Ostatni MiG-31 został wyprodukowany 10 lat temu.

    Źródło: http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=10418


    Powstaje MiG-41

    Lotnictwo wojskowe, 04 marca 2014

    Sztab Generalny SZ FR zdecydował o rozpoczęciu prac nad projektem ciężkiego myśliwca MiG-41, który ma powstać na bazie MiG-31. Nowy samolot ma rozwijać prędkość ponad Ma4.

    Szef Sztabu Generalnego SZ FR wydał decyzję o rozpoczęciu prac badawczo-projektowych nad naddźwiękowym ciężkim myśliwcem MiG-41. Ma on powstać na bazie najszybszego używanego obecnie przez rosyjskie WWS myśliwca – MiG-31 (Następca MiG-31 do 2020, 2013-04-12). Według członka komitetu ds. obrony rosyjskiej Dumy Państwowej Aleksandra Tarnajewa, równocześnie zapadła decyzja o dalszym remoncie i modernizacji używanych przez WWS myśliwców MiG-31. W grę wchodzą prace nawet nad setką samolotów (Rosja rozważa wznowienie produkcji MiG-31, 2013-05-14).
    Znany rosyjski pilot doświadczalny Anatolij Kwoczur uzupełnił te informacje, mówiąc że nowy samolot powinien rozwijać prędkość przekraczającą Ma4 (MiG-31 – Ma2,8). Może ona dochodzić do Ma4,3. Według Kwoczura, taka modernizacja powinna zostać zrealizowana już 20 lat temu, a teraz wymagania wobec myśliwca wzrosły.
    MiG-31 został opracowany w pierwszej połowie lat 1970. Myśliwiec rozwija wysoką prędkość naddźwiękową, a jego bojowy promień działania wynosi 720 km. Jest przeznaczony głównie do ochraniania słabo zurbanizowanych terenów na północy Rosji. Dzięki unikatowemu systemowi wymiany informacji grupa czterech MiG-31 może kontrolować obszar o szerokości około tysiąca kilometrów.
    WWS FR dysponują ok. 190 samolotami tego typu (ich produkcję zakończono w 1994), z których tylko około stu jest zdatnych do lotu. Niedawno rozpoczęto modernizację części z nich do wersji BM. Zasięg uzbrojenia MiG-31BM klasy powietrze-powietrze wynosi 280 km, a zasięg stacji radiolokacyjnej przekracza 320 km.

    Źródło:Powstaje MiG-41 - Altair Agencja Lotnicza

    Warto obserwować ewolucję tego płatowca jako jednej z najbardziej zaawansowanych i najsilniej uzbrojonych maszyn w Europie. O ile dane co do liczebności mogą się różnić to ewoluowanie projektów rozwoju jak i modernizacji jest bardzo ciekawe. Najbardziej zaskakujące może być to że płatowiec ma mieć zbliżone kształty do obecnej konstrukcji, natomiast wcześniej rozważano koncepcję stelth.
    Ostatnio edytowane przez Syrenek ; 05-03-2014 o 10:01 Powód: wygląd

  2. #2
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Ty serio wierzysz w te bzdury ?
    KZ

  3. #3
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Czy mógłbyś wyjaśnić, co masz konkretnie na myśli? W sensie, że bzdury.

  4. #4
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    pewnie chodzi o silniki , bo jakie mieli by zainstalowac do skorupy to raz. dwa to gdzie sa ludzie ktorzy to projektowali i prowadzili przez tyle lat...z CADa nawet najnowszego jesli nie maja doswiadczenia w projektowaniu i utrzymaniu skorupy nie dadza rady .potrzebni sa praktycy a tych tak jak u nas pognali za lepszym chlebem lub powymierali .

  5. #5
    Awatar Syrenek

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez CRC Zobacz posta
    pewnie chodzi o silniki , bo jakie mieli by zainstalowac do skorupy to raz.
    Od Żyguli?

    A na poważnie nie ma jeszcze założeń technicznych a tu już pytanie: jakie silniki?
    A jaka będzie maksymalna masa startowa MiGa-41? Jakie materiały zostaną użyte do budowy płatowca?
    Do silników trochę jeszcze daleko. Co do projektantów, o to nas głowa nie musi boleć. Poradzą sobie.

    Ps. Dla niewtajemniczonych - Łada 2012 to Żyguli

  6. #6
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez JacekB Zobacz posta
    Czy mógłbyś wyjaśnić, co masz konkretnie na myśli? W sensie, że bzdury.
    Praktycznie wszystko, wlacznie z Ma4. Zaczynajac od silnikow ktore w takim zastosowaniu sa jednym z podstawowych problemow a konczac na calej reszcie. Poza tym komu konkretnie ten samolot jest potrzebny ?
    PAK FA ktory mial byc stealth jest lata swietlne od bycia stealth co widac na pierwszy oka. W swoich zapowiedziach zblizaja sie niebezpiecznie do Iranu...
    KZ

  7. #7
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Syrenek Zobacz posta
    Od Żyguli?

    A na poważnie nie ma jeszcze założeń technicznych a tu już pytanie: jakie silniki?
    A jaka będzie maksymalna masa startowa MiGa-41? Jakie materiały zostaną użyte do budowy płatowca?
    Do silników trochę jeszcze daleko. Co do projektantów, o to nas głowa nie musi boleć. Poradzą sobie.

    Ps. Dla niewtajemniczonych - Łada 2012 to Żyguli
    To przynajmniej wiadomo ze o projektowaniu samolotow nie masz najmniejszego pojecia. Jak nie ma zalozen technicznych to nie ma projektu, jest propaganda. Jak sa zalozenia techniczne, to silniki sa praktycznie pierwsza rzecza ktora sie wstepnie analizuje. To calkowita podstawa budowania jakiekokolwiek samolotu poza moze szybowcami i lotniami...
    GoldenDave likes this.
    KZ

  8. #8
    Awatar zicherka

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    domu.

    Domyślnie

    Ehhhh...

  9. #9
    Awatar Syrenek

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Zabawny jesteś KZ.

    Twierdzisz że od lat 50 inżynieria materiałowa u Rosjan nie zrobiła żadnych postępów? Nie pamiętasz MiGa-25? Przecież to stara trumna, tak jak SR-71.
    A co do PAK-FA to w latach 80 "Skrzydlata Polska" zamieściła artykuł o tym jak redukować widmo cieplne, elektromagnetyczne i SPO samolotów bojowych.
    Polecam Tobie do przeczytania. Wprawdzie to lata 80 ale to podstawy. Tytuł zdaje się brzmiał "Czapka Niewitka dla samolotu" lub jakoś tak. Opisano teorię przegród w prostych kanałach dolotowych silników odrzutowych mających redukować skuteczne pole odbicia samolotu i osłabiać sygnał radiolokatora poprzez zwielokrotnienie jego odbicia.

  10. #10
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    no nie zrobiła...kazda wylewka u nich to RR czyli rucznaja rabota , nie potrafia zrobić dwóch takich samych , powtarzalnych egzemplarzy jakiego kolwiek sprzetu, kompozyty...nawet Iran jest przed nimi . poszukaj jakie SPO ma Su-27 i Mig-29 w czystej konfiguracji bedziesz mógł wiecej pisać poszukaj co i jakiej produkcji wstawiają do swoich ,,super wyrobów,, Su-27 SM gdyby nie francuzi rosjanie byliby w czarnej dupie ,w nocy ich samoloty sa ślepe przeciwko celom naziemnym

  11. #11
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Tak, tak, zabawny jestem... Pozyjemy zobaczymy, natomiast wiara w wiedze ze Skrzydlatej Polski (jak wiadomo od lat 80 zarowno w Polsce jak i u Ruskich powstaly setkich niewidzialnych samolotow z legendarnym Skorpionem na czele) jest bardzo naiwna... Ty wypisujesz pierdoly o teoriach (ktora kazdy zna tyle ze nikt jakos poza kilkoma producentami nie wprowadzil jej w praktyce) i Skrzydlatej Polsce, ja mialem bezposrednio do czynienia z praktycznymi zastosowaniami, na wlasne oczy widzialem exhaust duct od B-2 i robilem kilka innych rzeczy o ktorych pisac nie bede. Tak wiec pozyjemy - zobaczymy. Ja wiem gdzie inzynieria materialowa wiekszosci krajow sie w tym momencie znajduje, Ty zakladasz ze musiala zrobic postepy.

    Taka jest roznica, dyskutowanie jest bezcelowe, wiedz tylko ze mnie skreca jak czytam Twoje dlugie posty z ktorych nie ma zadnej sensownej tresci poza wlasnymi przemyslami skrzywionymi nieuzsadniona wiara w to co rosjanie potrafia zrobic...
    12wit and GoldenDave like this.
    KZ

  12. #12
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    I jeszcze jak juz wracamy do historii, to zainteresuj sie skad sie wzial silnik do Miga-15.
    KZ

  13. #13
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KZ Zobacz posta
    I jeszcze jak juz wracamy do historii, to zainteresuj sie skad sie wzial silnik do Miga-15.
    he he praktycznie wszystko po 2 wojnie u nich to sekend hend poczynajac od tych silnikow poprzez niemiecka elektryke , angielskie celowniki i amerykanska avionike a i jeszcze NWU od francuzów ...
    Zapomniałem o AL-21F czyli dziecku J-79

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKA/EPWA

    Domyślnie

    A przed/w trakcie WW2 to inaczej? Zrobili chociaż jeden silnik sami?

  15. #15
    Awatar Syrenek

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KZ Zobacz posta
    Taka jest roznica, dyskutowanie jest bezcelowe, wiedz tylko ze mnie skreca jak czytam Twoje dlugie posty z ktorych nie ma zadnej sensownej tresci poza wlasnymi przemyslami skrzywionymi nieuzsadniona wiara w to co rosjanie potrafia zrobic...
    Linia rozwoju samolotów rodziny MiG-25, MiG-31 i być może MiG-41 jest jedną z ciekawszych. Np. szczegółowe badania samolotu F-14 dostarczonego przez Iran zdaje się w trakcie prac projektowych nad kompleksem uzbrojenia MiGa-31A.

    Owszem, Rosjanie kopiują z większym lub mniejszym skutkiem, ale przy tym tworzą rzeczy o których wytwarzaniu i eksploatacji możemy tylko pomarzyć. Bo nie kopiujemy i wyrażamy opinie o artykule bez jego przeczytania. Tym bardziej ze czyta się go z dystansem, ale zawiera sporo wdrożonych obecnie rozwiązań. Np. kanały wlotowe ukształtowane w "S".
    Co do PAK-Fa to dopiero początek jego drogi więc formułował bym swoje twierdzenia w mniej kategoryczny sposób o tej konstrukcji.

    Co do wlotów do B-2 to szanowny panie są one na górze płatowca a to już zupełnie inna bajka niż wloty z boku lub na dole.

    Cytat Zamieszczone przez CRC Zobacz posta
    SPO ma Su-27 i Mig-29
    To napisz proszę jaśniej.

  16. #16
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Syrenek Zobacz posta
    Co do wlotów do B-2 to szanowny panie są one na górze płatowca a to już zupełnie inna bajka niż wloty z boku lub na dole.
    To napisz proszę jaśniej.
    Obczaj google translate co konkretnie oznacza exhaust - i to nie ma wielkiego znaczenia gdzie one sa. Chcialem tylko zauwazyc ze moja - stosunkowo niewielka - wiedza w tym temacie przynajmniej nie opiera sie na tak renomowanych zrodlach jak Skrzydata Polska czy Altair...
    KZ

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKA/EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Syrenek Zobacz posta
    Ps. Dla niewtajemniczonych - Łada 2012 to Żyguli
    Łada 2101/2? Znaczy Fiat 124?

  18. #18
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    SPO - Skuteczna Powierzchnia Odbicia....RCS

  19. #19
    Awatar zicherka

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    domu.

    Domyślnie

    AVE
    Wiec bardzo prosze Panie "Mejd in JuŁesEj is OKej" czyje nazwiska/artykuly uznasz za miarodajne? Bardzo mi zalezy abys podzielil sie Twoja ogromna wiedza o wspaniałych i niedoścignionych rozwiązaniach Amerykanow. Chetnie poczytam publikacje tych niedoścignionych geniuszy zachodu. Bo korzystam z kilku amerykańskich autorow, australijskich artykulow/serwisow i przyznać musze, ze nie wszystko jest takie "bee co ruskie"
    Zdravim

  20. #20
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie


    Polecamy

    Teraz lepiej rozumiem, co poeta chciał powiedzieć. Początkowo nie rozumiałem, gdyż jeśli chodzi o dyskusję na temat kompleksu MiG-31 i jego niewykorzystanego - po tylu latach można powiedzieć, że poniekąd zmarnowanego - potencjału, to jest to temat znany od dawna i co jakiś czas wraca. Można o tym poczytać poważne oryginalne publikacje, np. w nieocenionej "Wozduszno-Kosmiczeskoj Oboronie". Tak samo o programie technicznej, organizacyjnej i personalnej modernizacji rosyjskich sił powietrznych, rozpoczętym po konflikcie gruzińskim, w którym mieści się również modernizacja części posiadanego zasobu MiGów-31. Co do projektowanej nowej konstrukcji, to ja na podstawie kilku krótkich publicystycznych wypowiedzi nie wyciągałbym żadnych wniosków.

    Nawiasem mówiąc, skoro jesteśmy przy Migu-31, to warto zauważyć, że kilka dni temu zmarł w wieku 94 lat Rostisław Bielakow - generalny konstruktor tego samolotu:
    http://www.airforce.ru/content/novos...vich-belyakov/
    http://www.interfax.ru/russia/362036
    Ostatnio edytowane przez JacekB ; 05-03-2014 o 19:15
    ruben323 likes this.

Strona 1 z 5 1 2 3 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •