Pokaż wyniki od 1 do 2 z 2
  1. #1
    Awatar Zelazny

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie Wątpliwości wokół KF-X


    Polecamy

    Według Koreańskiego Instytutu Rozwoju (KDI) program budowy własnego myśliwca KF-X, okaże się nieopłacalny. Całkowite koszty szacuje się na 10 mld, a wpływy – jedynie 3 mld USD.

    Istniejąca koncepcja KF-X nawiązuje do F-35 Lightning II. Koreańczycy zakładają, że samolot będzie miał nieco większą powierzchnię odbicia radarowego niż amerykański odpowiednik, jednak mniejszą niż Rafale lub Eurofighter. Przyszłość programu jest jednak wątpliwa

    Wolę budowy własnego, nowoczesnego myśliwca zaprezentował w 2001 Kim Dae-Jung, ówczesny prezydent Korei Południowej. Prace koncepcyjne prowadzone są przez Korea Aerospace Industries, Ltd. (KAI) i Agencję Rozwoju Obronnego (ADD), w oparciu o doświadczenia z programu T-50 i rozwój rodzimych systemów uzbrojenia lotniczego.

    Koreańskie wojska lotnicze (ROKAF) sprecyzowały, że potrzebują 120 dwusilnikowych, jednomiejscowych samolotów wykonanych w technologii stealth, z uzbrojeniem przenoszonym w komorze bombowej. Mają one rozpocząć służbę po 2020 i zastąpić coraz bardziej starzejące się F-4 i F-5.
    W listopadzie ADD ogłosiła, że samolot powinien powstać z kooperacji z zagranicznymi koncernami lotniczymi, zdolnymi ponieść 30% kosztów programu rozwoju konstrukcji, przekazać kluczowe technologie i pomóc w zdobyciu zagranicznych rynków zbytu. Wstępne zainteresowanie ofertą wyraziły Lockheed Martin, Boeing, General Electric, szwedzki Saab i francuski Safran.
    Jednak według szacunków KDI program rozwoju rodzimego myśliwca może okazać się całkowicie nieopłacalny. Jego koszt wyniesie ok. 10 mld USD (według wcześniejszych oświadczeń przedstawicieli przemysłu: 5-6 mld), natomiast wpływy – przy jedynym dotąd w miarę pewnym zamówieniu rodzimych wojsk lotniczych – ok. 3 mld USD.

    Co więcej, plany ROKAF zakładają pozyskanie po 2015 zagranicznych samolotów, wykonanych w technologii stealth. Będzie to trzeci etap modernizacji floty myśliwców (pierwszy i drugi to zakup łącznie 60 F-15K). W tym okresie będą dostępne jedynie dwa typy takich samolotów, amerykańskie F-22 i F-35, przy czym ten pierwszy nie jest przewidziany do transakcji eksportowych. W związku z tym przedstawiciele KDI uważają za niecelowe pozyskiwanie F-35, a nieco później podobnego KF-X. Zastrzegają jednak, że rząd może liczyć na transakcje eksportowe, względnie korzyści płynące z opracowania lub pozyskania nowych technologii.
    http://www.altair.h2.pl/start-723

  2. #2

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie


    Polecamy

    Z tym nawiązywaniem KF-X do F-35 to trochę przesadzili, bardziej to to przypomina skrzyżowanie Eurofightera z F-16.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •