Strona 11 z 13 PierwszyPierwszy ... 9 10 11 12 13 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 201 do 220 z 256
Like Tree101Likes

Wątek: Śmigłowce bojowe dla wojska - program Kruk

  1. #201
    Awatar Radek 75

    Dołączył
    Oct 2016
    Mieszka w
    EPKS

    Domyślnie


    Polecamy

    AH-1Z tak ma cztero łopatowy wirnik ale artykuł jest o chęci sprzedaży używanych AH-1W SuperCobra a te mają jeszcze dwu łopatkowy wirnik.
    Oczywiście sens kupowania tych śmigłowców z punktu widzenia obronności jest niewielki.
    Ale ten dźwięk Hueya bezcenny

  2. #202
    XNR
    XNR jest nieaktywny
    Awatar XNR

    Dołączył
    Apr 2013

    Domyślnie

    Dobre Deal dla amerykanów no a później serwisy, uzbrojenie itp i tak dalej Nowy minister wiec poczekajmy na wszelkie decyzje i wstrzymajmy dyskusje. Fakty są takie że w przypadku takich oto AH-1Z to jeszcze bardziej opłaciło by się dokupić jakieś nowsze Mi-24. Taniej by wyszło pomijam kwestię zakładów dostosowanych do remontów. Ale wracając do tematu nowy minister chyba jeszcze nic nie rzekł na temat śmigiełek wszelkich.

  3. #203

    Dołączył
    Jun 2010

    Domyślnie

    Nie będzie nowych śmigłowców - Mi-24 będą utrzymane w służbie tak długo jak to tylko możliwe.

  4. #204
    Awatar Ronnie1910

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    Radom

    Domyślnie

    Według mnie to oferta skrojona bardziej pod Turcję.

  5. #205

  6. #206
    XNR
    XNR jest nieaktywny
    Awatar XNR

    Dołączył
    Apr 2013

  7. #207
    Awatar Ogar

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Stąd

    Domyślnie

    Matko boska, używane stare Cobry to chyba jakiś niesmaczny żart.

  8. #208
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    Już nie Bell Helicopter, ale po prostu Bell będzie szturmował Polskę oferując śmigłowce uderzeniowe w ramach modernizacyjnego programu "Kruk".
    Żmije z Teksasu kuszš polskš armię. Chcš modernizować "Kruka" - Przemysł Obronny - rp.pl
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  9. #209

  10. #210

  11. #211
    XNR
    XNR jest nieaktywny
    Awatar XNR

    Dołączył
    Apr 2013

  12. #212
    XNR
    XNR jest nieaktywny
    Awatar XNR

    Dołączył
    Apr 2013

    Domyślnie

    https://www.defence24.pl/wloski-kruk...iego-przemyslu

    Co sądzicie w ogóle o takim kierunku rozwoju Kruka?

  13. #213

    Dołączył
    Jun 2010

    Domyślnie

    Polski przemysł nie ma doświadczenia w budowie śmigłowców szturmowych. Żadna ze spółek wchodzących w skład PGZ nie jest w stanie przyjąć transferu ważnych technologii. Już budowaliśmy śmigłowiec wspólnie z Ukrainą...

  14. #214
    XNR
    XNR jest nieaktywny
    Awatar XNR

    Dołączył
    Apr 2013

    Domyślnie

    Uzbrojone śmigłowce wsparciem dla Kruka [ANALIZA]

    2 sierpnia 2018, 16:46



    Pozyskanie nowych śmigłowców zdolnych do zwalczania celów opancerzonych to priorytet Ministerstwa Obrony Narodowej. MON przygotowuje się do zakupu nowych maszyn uderzeniowych Kruk, mających zastąpić Mi-24. Ostatnie doświadczenia wskazują jednak, że – obok klasycznych śmigłowców uderzeniowych – coraz większego znaczenia ponownie nabierają wiropłaty wsparcia uzbrojone w broń przeciwpancerną.

    Zobacz także






    MON deklaruje, że program nowego śmigłowca uderzeniowego Kruk, następcy maszyn Mi-24 będzie realizowany jako jeden z priorytetów. Ma to pozwolić Wojsku Polskiemu odtworzyć zdolności zwalczania celów opancerzonych, utracone po tym, jak rakiety przeciwpancerne znajdujące się na uzbrojeniu Mi-24 zakończyły resursy. Dostawy nowych śmigłowców planowane są jednak po 2022 roku, planuje się też modernizację Mi-24 jako rozwiązanie pomostowe do czasu osiągnięcia pełnej zdolności.
    Dziś w Polsce służy około 30 maszyn Mi-24. Strategiczny Przegląd Obronny rekomendował jednak zwielokrotnienie liczby śmigłowców bojowych, aż do około 100. Maszyny tego typu miałyby wejść w skład grup lotniczych dywizji ogólnowojskowych (docelowo czterech). Przypomnijmy, że tylko jedna eskadra śmigłowców bojowych, to według obecnego ukompletowania 16 maszyn, a oprócz jednostek w dywizjach wiropłaty będą zapewne potrzebne jako „ogniowy odwód” na wyższym szczeblu.
    Śmigłowce uderzeniowe to skuteczny oręż przeciwpancerny, jednak pozyskiwanie standardowych maszyn tej klasy wiąże się z relatywnie dużym kosztem. Nie wiadomo czy budżet MON będzie w stanie udźwignąć zakup stu wiropłatów uderzeniowych, za kwotę nawet kilkudziesięciu miliardów złotych, biorąc pod uwagę że jednocześnie trzeba będzie realizować inne szeroko zakrojone programy wymiany posowieckiego uzbrojenia, dotyczące obrony powietrznej, wozów bojowych, systemów artyleryjskich itd. W zdecydowanej będą one dotyczyć zastąpienia już posiadanego, i wymagającego szybkiego wycofania sprzętu, a nie budowy nowych zdolności.



    https://www.defence24.pl/uzbrojone-smiglowce-wsparciem-dla-kruka-analiza

  15. #215
    XNR
    XNR jest nieaktywny
    Awatar XNR

    Dołączył
    Apr 2013

    Domyślnie

    https://www.defence24.pl/pgz-i-boein...kim-zasilaniem

    No no Polskie apacze - oby nie wyszła polska kolonia indin rekonstruktorów

    https://www.defence24.pl/wojsko-zmod...ami-pola-walki

    Sokoły śmigłowcami pola walki . . .

  16. #216

    Dołączył
    Nov 2008

    Domyślnie

    stojąc całymi dniami z wyłączonymi silnikami na ekspozycji XXVI MSPO, nie byłaby w stanie prezentować awioniki bez zewnętrznego zasilania. Co ciekawe, jego źródłem jest LUZES II/M Serii 5
    Szczyt osiągnięcia technicznego polskich zakładów. Wszystkie wtyki zasialania zewnetrznego są zunifikowane i czy to bedzie apache, mil, caracal czy jakiś inny sp to bedzie tak samo zasilane. Artykuł żenada

  17. #217
    Awatar Trooper85

    Dołączył
    Aug 2017
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ahmed799 Zobacz posta
    stojąc całymi dniami z wyłączonymi silnikami na ekspozycji XXVI MSPO, nie byłaby w stanie prezentować awioniki bez zewnętrznego zasilania. Co ciekawe, jego źródłem jest LUZES II/M Serii 5
    Szczyt osiągnięcia technicznego polskich zakładów. Wszystkie wtyki zasialania zewnetrznego są zunifikowane i czy to bedzie apache, mil, caracal czy jakiś inny sp to bedzie tak samo zasilane. Artykuł żenada
    Jak ostatnio LUZESa na Jelczu przyjmowali na stan w Powidzu, to aż się z tego tytułu odbyła uroczystość z udziałem różnej maści osobistości, a prasa fachowa opublikowała stosowny artykuł na dwie strony.

  18. #218
    Awatar flugzeugwerke

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Być może dlatego, że taki LUZES jest dość drogim urządzeniem.
    Pozdrawiam,
    AB

  19. #219
    XNR
    XNR jest nieaktywny
    Awatar XNR

    Dołączył
    Apr 2013

  20. #220
    XNR
    XNR jest nieaktywny
    Awatar XNR

    Dołączył
    Apr 2013

    Domyślnie


    Polecamy

    Górna półka dostępna dla Polski

    MODERNIZACJA \ Program Kruk wchodzi w decydującą fazę
    numer 2308 - 19.04.2019




    W ramach programu Kruk mają zostać pozyskane śmigłowce bojowe, które zastąpią obecnie eksploatowane helikoptery Mi-24 w wersji D/W. Wśród potencjalnych firm, które walczą o ten kontrakt, należy wymienić amerykańskie przedsiębiorstwa Boeing i Bell, które proponują uznawane za śmigłowcową ekstraklasę helikoptery AH-64E Apache Guardian oraz AH-1Z Viper.

    Swoje propozycje przedstawiło również międzynarodowe przedsiębiorstwo Airbus Helicopters, które może zaoferować śmigłowiec Eurocopter Tiger, oraz tureckie przedsiębiorstwo Turkish Aerospace Industries, oferujące helikopter uderzeniowo-rozpoznawczy T-129 ATAK. O program Kruk walczy również włoski koncern Leonardo, który proponuje śmigłowiec AW-249 będący nadal w fazie rozwoju.

    Bell Helicopter ma w ofercie helikopter AH-1Z Viper. Maszyna ta powstała z myślą o misjach Korpusu Piechoty Morskiej Stanów Zjednoczonych (USMC). Dzięki temu może przez wiele godzin operować nawet w najtrudniejszych warunkach, a jej serwis jest szybki i może być przeprowadzany w warunkach bojowych, w brudzie i błocie. – Nie trzeba mieć wielkich hangarów i całego zaplecza logistycznego, by przeprowadzić naprawy śmigłowców, lecz wystarczą pakiety części zamiennych i sprzętu – mówi Joel Best, dyrektor Bell Helicopter na Europę ds. Global Military Sales & Strategy.

    Dzięki wysiłkowi włożonemu w tę konstrukcję komponenty, takie jak wirnik nośny i ogonowy, mogą bez problemu działać przez co najmniej 5 tys. godzin. Śmigłowce są nowe, weszły do użytku w XXI w.

    Viper dostępny prawie od zaraz

    Gotowość bojową śmigłowiec wielozadaniowy Bell UH-1Y Venom uzyskał w 2009 r., a uderzeniowy AH-1Z Viper w 2011 r. Konstrukcje innych śmigłowców uderzeniowych pochodzą natomiast z lat 60. XX w. Jak zauważył wiceprezes Bell Helicopter Steve Mathias, Polska już teraz potrzebuje tych śmigłowców. – Czas dostaw jest bardzo ważny, a my mamy zdolności do szybkiego dostarczenia wam viperów. Jeśli kontrakt zostałby podpisany w tym roku, to z dużym prawdopodobieństwem pierwsze egzemplarze mogłyby trafić do Polski najpóźniej w roku 2022. Całkowity koszt eksploatacji tych maszyn jest najniższy spośród wszystkich oferowanych konstrukcji w ramach programu Kruk. Dzięki swoim kompaktowym rozmiarom oraz możliwości składania łopat wirnika głównego mogą być dostarczane w samolotach transportowych oraz hangarowane na przykład na pokładach okrętów. Same maszyny mogą być skonfigurowane do potrzeb Sił Zbrojnych RP – mówi wiceprezes ds. Global Military Sales & Strategy Steve Mathias




    Autor: Paweł Kryszczak

    https://gpcodziennie.pl/112828-gorna...dlapolski.html

Strona 11 z 13 PierwszyPierwszy ... 9 10 11 12 13 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •