https://www.youtube.com/watch?v=wMi2C166IPw
Wersja do druku
https://defence-blog.com/news/boeing...look-like.html
Trochę z dalszej beczki ale ciut w temacie. Kupując najnowszy wariant Apacha zyskujemy możliwość modernizacji do modelu high speed w dalszej przyszłości.
https://twitter.com/TheWoracle/statu...332800/photo/1
https://www.defence24.pl/kruk-ruszy-w-przyszlym-roku
Proces pozyskiwania śmigłowców uderzeniowych rozpocznie się w 2020 r. - poinformował w czwartek w Sejmie wiceszef MON Wojciech Skurkiewicz. Łącznie resort chce kupić dwie eskadry nowych maszyn, jedną z dostawą do 2026 roku, i jedną po tej dacie. Jak dodał, śmigłowce transportowe, które armia obecnie posiada, mają zapewnić realizację zadań do 2026 r.
Działają dalej..
https://dlapilota.pl/wiadomosci/pols...programie-kruk
Ponoć Minister był w USA aby negocjować Bell AH-1Z Viper albo Boeing AH-64 Apache. Czy Eurocopter Tiger jest aż tyle słabszy, że w ogóle nie jest rozważany?
Tigerów używają w zasadzie tylko kraje, które je produkują (Niemcy i Francja) plus Hiszpania (gdzie też są zakłady Airbus Helicopters). W Australii te śmigłowce miały tak duże problemy (uzyskanie pełnej gotowości operacyjnej 6 lat po dostawach i 15 lat od podpisania kontraktu), że już je planują wycofać, po raptem kilku latach w linii (rok temu Australia podpisała kontrakt na AH-64E). Do tego Tiger jest zwyczajnie mniejszy - MTOW niższy o 2t od AH-1Z i 4t mniej od AH-64. Co się przekłada m.in. na to, że Tiger może zabrać tylko 4 rakiety ppanc (Hellfire/Spike/HOT3), AH-1Z i Apache nawet 16.
Na każdy wewnętrzny węzeł uzbrojenia 4 rakiety ppanc (Hellfire/Spike/HOT3) czy razem 8 rakiet ppanc wg niemieckiej Wikipedii ich wersja może używać jeszcze PARS 3-LR
Stoję poprawiony, czyli tylko dwa razy mniej niż AH-1Z i AH-64 ;)
Ciekawe ile faktycznie zamierzają zamówić, bo 96 sztuki to absurdalnie dużo. UK zamówiło 50 AH-64E, Holandia przebudowuje swoje 30 sztuk wersji D, Tajwan kupił 30 AH-64E, a Korea 36 sztuk.
Dla każdej dywizji 1 eskadra, ma to sens
Zna ktoś może porównanie kosztu godziny lotu mi24 vs ah64?
To że jest zamawiany sprzęt (śmigłowce, samoloty inne) i będzie go dużo to bardzo dobrze. Niestety w późniejszym etapie jak będą odbiory i wdrożenie do eksploatacji będzie potrzebny sztab kompetentnych ludzi do tego. Obecna forma inspektoratów wydaje mi się że z taką ilością sprzętu może sobie nie poradzić.
To jedno. Największym wyzwaniem prawdopodobnie będzie utrzymanie ich linii (podobnie jak pozostałego sprzętu, który obecnie kupujemy), a nie na przysłowiowych kołkach, bo to dopiero aktywne użytkowanie sprzętu generuje olbrzymie koszty. Chcemy być 2 po USA użytkownikiem na świecie -to pokazuje skalę zakupu.