KONKURS »   Konkurs galerii lotnictwo.net.pl   

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 30
Like Tree12Likes

Wątek: Bułgaria rozważa remonty MiGów-29 w Polsce

  1. #1
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Drzemi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPGD / EPMM

    Domyślnie Bułgaria rozważa remonty MiGów-29 w Polsce


    Polecamy

    Władze Bułgarii biorą pod uwagę możliwość przeprowadzenia remontów posiadanych myśliwców MiG-29 w Wojskowych Zakładach Lotniczych nr 2 w Bydgoszczy – podaje serwis Aeropress.

    Jak donosi serwis Aeropress-bg.com, minister obrony Bułgarii Nikołaj Nenczew poinformował w wywiadzie dla telewizji BNT1, że Sofia bierze pod uwagę przeprowadzenie remontów samolotów MiG-29 w polskich zakładach w Bydgoszczy. Zwrócił uwagę, że oferowane warunki są znacznie lepsze, niż w Federacji Rosyjskiej, a Polska jest krajem sojuszniczym NATO.

    Nikołaj Nenczew przypomniał, że obecna umowa na utrzymanie samolotów MiG-29, zawarta z rosyjskimi przedsiębiorstwami wygasa we wrześniu 2015 roku. Bułgarzy planowali pozyskanie nowych myśliwców wielozadaniowych w celu szybkiego zastąpienia rosyjskich samolotów, ale według dostępnych informacji nie zdołano zabezpieczyć odpowiednich środków finansowych.

    Bułgaria jest jednym z państw objętych wzmocnioną obecnością sił Sojuszu Północnoatlantyckiego w świetle kryzysu na Ukrainie. W ramach działań NATO przeprowadzono m.in. ćwiczenia z udziałem jednostki sił powietrznych Stanów Zjednoczonych, wyposażonej w 12 myśliwców F-15. Realizowane są również działania marynarek wojennych na Morzu Czarnym.

    Wojskowe Zakłady Lotnicze nr 2 w Bydgoszczy prowadzą działania z zakresu wsparcia eksploatacji samolotów MiG-29 polskich Sił Powietrznych. Niedawno zakończono również realizację programu modernizacji maszyn tego typu, stanowiących wyposażenie 23 Bazy Lotnictwa Taktycznego w Mińsku Mazowieckim. Obecnie zmodyfikowane MiGi-29 biorą udział w misji NATO Baltic Air Policing na Litwie.
    Bułgaria rozważa remonty MiGów-29 w Polsce | DEFENCE24
    mały and jarekch like this.

  2. #2

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Bułgarskie MiG-29 w WZL nr 2


    "...
    Bułgaria zrezygnuje z rosyjskich usług serwisowych samolotów bojowych MiG-29 z powodu wysokich kosztów i zleci ich wykonanie specjalistom z WZL nr 2, poinformował minister obrony Bułgarii Nikołaj Nenczew. W wyemitowanym wczoraj w telewizji publicznej BNT1 wywiadzie, minister skarżył się, że cena świadczonych przez rosyjskich specjalistów usług jest wysoka i nie najlepsza jakościowo: Płacimy trzy razy więcej niż cena, którą ustala nam producent, ponieważ części zamienne przechodzą przez kilku pośredników.

    Minister poinformował, że prowadzone są już negocjacje z przedstawicielami WZL-2 w Bydgoszczy, które zaowocują porozumieniem, mającym obowiązywać od września br.
    We wrześniu 2015 kończy się czteroletnia umowa ramowa na utrzymanie bułgarskich MiG-29 ze stroną rosyjską. Minister Nenczew podkreślił że WZL nr 2 w Bydgoszczy dysponują dużymi możliwościami, które gwarantują spełnienie procedur obowiązujących w wojskach lotniczych Bułgarii i gwarantują bardzo dobre warunki. Jednym zmartwieniem ministra jest tylko to, że Rosja będzie usiłowała przeszkadzać w pozyskiwaniu części do bułgarskich MiG-29.

    Piotr Rutkowski rzecznik prasowy WZL nr 2 powiedział redakcji RAPORT-wto, że bydgoski zakład już od wielu lat prowadzi politykę uniezależnienia się od rosyjskich usług w tym zakresie. Dodał też, że rozmowy z przedstawicielami wojsk lotniczych Bułgarii są prowadzone od jesieni 2013 i obie strony zdobyły wobec siebie zaufanie. Według informacji RAPORT-wto, porozumienie obejmie wsparcie eksploatacyjne sześciu samolotów bojowych MiG-29, wykorzystywanych do pełnienia natowskich dyżurów bojowych. Bułgaria nie przewiduje ich modernizacji.
    W 2006 Bułgarzy rozpisali przetarg na zakup 16 nowych samolotów wielozadaniowych, jednak kryzys finansowy nie pozwolił na jego dokończenie. Dopiero po pięciu latach w 2011 wznowiono postępowanie, tym razem na osiem nowych lub używanych samolotów wielozadaniowych (Bułgaria ponawia przetarg na myśliwce, 2011-02-02, Bułgaria wybrała portugalskie F-16?, 2013-01-05). To postępowanie również nie zostało zrealizowane (Bułgaria rezygnuje z myśliwców?, 2013-06-09). Powodem były także problemy finansowe. W 2014 greckie media informowały, że Bułgaria kupi greckie samoloty wielozadaniowe F-16. Transakcję miały popierać USA. W udzielonym wczoraj wywiadzie minister Nikołaj Nenczew nie mówił nic o tej transakcji. Zwrócił jedynie uwagę na konieczność pozyskania nowych samolotów...

    Źródło:
    http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=15463

  3. #3

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Dodam że od jakiegoś czasu obserwuję taką informację:

    "Reuters: Bułgaria wyremontuje w Polsce myśliwce MiG-29...

    ...Jak podaje Reuters, bułgarskie siły zbrojne zamierzają ulokować w Polsce obsługę myśliwców MiG-29.

    W założeniu ma to służyć ograniczeniu zależności od Federacji Rosyjskiej w zakresie utrzymywania w eksploatacji sprzętu wojskowego.
    Minister Nenczew zwrócił m.in. uwagę, że Sofia jest w bardzo znacznym stopniu związana z rosyjskim przemysłem (z uwagi na wykorzystanie sprzętu pochodzącego z ZSRR).
    Informacje o możliwym zawarciu umowy na remonty myśliwców MiG-29 w Polsce pojawiły się już w styczniu bieżącego roku, w związku z wygaśnięciem porozumienia zawartego wcześniej w tej sprawie z Federacją Rosyjską, co nastąpi we wrześniu tego roku.

    W lutym z kolei rzecznik prasowy MON płk Jacek Sońta stwierdził, że nie ma informacji dotyczących „wypożyczenia” bądź „użyczenia” stronie bułgarskiej silników typu RD-33, wykorzystywanych w maszynach tego typu. Poinformował, że jeżeli Bułgaria pozyska w Polsce jednostki napędowe do MiG-29, to będą one pochodzić spoza zasobów Skarbu Państwa i Wojska Polskiego.

    Bułgaria zamierza pozyskać samoloty wielozadaniowe, w celu zastąpienia MiGów-29. W ubiegłym tygodniu minister Nenczew otrzymał - według serwisu Novinite.com - zgodę na negocjacje w sprawie pozyskania w Belgii, Holandii lub Grecji używanych myśliwców F-16.
    Kwestię zakupu następców MiG-29 poruszano w Sofii już wcześniej, jednak wybór następców MiG-29 opóźniono z uwagi na złą sytuację finansową resortu obrony. Zgodnie z danymi NATO, Bułgaria jako jedyne z państw objętych bezpośrednio działaniami z zakresu wschodniej flanki (wraz z Polską, Rumunią i krajami bałtyckimi) obniży wydatki obronne w 2015 r.
    Minister Nenczew poinformował, również według serwisu Novinite.com, że kwestia „napraw” silników do MiGów-29 została rozwiązana i planuje się podpisanie stosownego porozumienia z Polską. To z kolei powoduje, że okres użytkowania rosyjskich myśliwców może zostać wydłużony, choć pozyskanie ich następców jest nadal planowane..."

    Źródło:
    http://www.defence24.pl/237688,reuters-bulgaria-wyremontuje-w-polsce-mysliwce-mig-29

    Nie ma szans w najbliższym czasie na takie informacje dotyczące F-16 jakiejkolwiek odmiany. I jak to się zrealizuje to będzie niewątpliwy sukces związany z eksploatacją MiGa-29, który jak widać MON ustami Sońty próbuje utrudnić.
    Ostatnio edytowane przez Syrenek ; 08-07-2015 o 17:05 Powód: czytelność

  4. #4
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  5. #5

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    " Remonty bułgarskich MiG-29 w Polsce. Porozumienie o współpracy wojskowej

    Podczas wizyty w Sofii minister Tomasz Siemoniak i szef bułgarskiego resortu obrony Nikolaj Nenczew podpisali porozumienie o współpracy w dziedzinie obronności Polski i Bułgarii oraz list intencyjny dotyczący współpracy przemysłów zbrojeniowych. Dokumenty te otwierają możliwość remontu w Polsce bułgarskich myśliwców MiG-29. Sprawa jest o tyle pilna, że 9 września kończy się umowa dotycząca obsługi tych maszyn przez rosyjski koncern RSK MiG.

    Porozumienie międzyrządowe obejmuje współpracę w zakresie operacji humanitarnych i pokojowych, szkoleń wojskowych oraz innych dziedzinach związanych z bezpieczeństwem i kooperacją w ramach NATO. Najważniejszym dla Bułgarii aspektem umowy jest jednak remont i modernizacja sprzętu wojskowego. Dotyczy to, przede wszystkim, myśliwców MiG-29, których zgodnie ze zobowiązaniami w ramach NATO Bułgaria powinna mieć co najmniej 12 egzemplarzy. Obecnie w pełni gotowe do działania są jedynie cztery maszyny, a resurs dla dwóch z nich mija w połowie 2016 roku.
    Porozumienie ze stroną polską podyktowane jest wysokimi kosztami remontów realizowanych przez rosyjski koncern RSK MiG, ale teżwymogiem NATO, aby kraje członkowskie wstrzymały współpracę militarną z Rosją w związku z kryzysem na Ukrainie i aneksją Krymu.

    List intencyjny, o którego znaczeniu mówi szef MON, traktuje o szeroko rozumianej współpracy przemysłów obronnych Polski i Bułgarii, ale jest też podstawą prawną dla remontów, serwisowania i modernizacji w Polsce samolotów MiG-29 bułgarskich sił powietrznych. Prace te mają zostać wykonane przez zakłady WZL-2 w Bydgoszczy i WZL-4 w Warszawie, pod kontrolą Polskich Sił Powietrznych i ITWL. W związku z pilną potrzebą zawarcia stosownych umów, umożliwiających remonty bułgarskich myśliwców, w składzie polskiej delegacji znaleźli się m. in. prezes PGZ Wojciech Dąbrowski oraz prezes WZL-2 Leszek Walczak. Prowadzili oni rozmowy bilateralne związane ze szczegółami technicznymi i ekonomicznymi kontraktu.

    Bułgarzy są zainteresowani w pierwszej kolejności remontem silników i agregatów dla trzech myśliwców MiG-29 w pierwszej połowie 2016 roku i kolejnych trzech do końca tego roku. Natomiast w dalszej perspektywie możliwa jest modernizacja maszyn w zakładach WZL-2 w Bydgoszczy do standardu, jaki osiągnęło 16 samolotów MiG-29 zmodernizowanych dla potrzeb Polskich Sił Powietrznych. Byłoby to jednak rozwiązaniem tymczasowym - w lipcu rząd w Sofii upoważnił ministra obrony do rozpoczęcia rozmów o nabyciu myśliwców produkcji zachodniej. Na zakup używanych samolotów, według ekspertów, potrzeba co najmniej 1,5 mld lewów (ok. 750 mln euro).


    Remonty i modernizacja bułgarskich samolotów bojowych, mimo istotnego znaczenia, nie były jednak jedynym tematem, jaki poruszono podczas wizyty szefa MON Sofii. W rozmowach z prezydentem Bułgarii Rosenem Plewnelijewem i ministrem obrony Nikołajem Nenczewem poruszono również kwestie współpracy wojskowej w ramach NATO, nadchodzącego szczytu Sojuszu w Warszawie oraz sytuacji geopolitycznej na Bałkanach i w Europie Środkowo-Wschodniej.W ramach wizyty minister Tomasz Siemoniak złożył też kwiaty pod Grobem Nieznanego Żołnierza. "

    Źródło:
    http://www.defence24.pl/249417,porozumienie-o-wspolpracy-obronnej-polski-i-bulgarii-wyremontujemy-bulgarskie-mysliwce-mig-29

    Serdeczne gratulacje

  6. #6
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  7. #7
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  8. #8
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    j.w

    Minister obrony Bułgarii Nikołaj Nenczew odbył we wtorek pierwszy próbny lot odremontowanym bułgarskim myśliwcem MiG-29 z pożyczonymi od Polski silnikami. Silniki dostarczono pod koniec grudnia 2015 roku na mocy porozumienia o remoncie bułgarskich maszyn.

    Przed startem z lotniska wojskowego Graf Ignatiewo pod Płowdiwem obecny na miejscu premier Bojko Borysow życzył ministrowi powodzenia. Nenczew jest gorącym zwolennikiem porozumienia z Polską. Jak wielokrotnie podkreślał, uniezależni ono Bułgarię od producenta MiG-ów z Rosji, która nie należy do NATO. Na uroczystości obecny był również ambasador RP Krzysztof Krajewski, który zapewnił, że Polska jest gotowa do kontynuowania współpracy z Bułgarią w dziedzinie wojskowości.

    Wtorkowy lot był częścią wspólnych bułgarsko-amerykańskich ćwiczeń pod kryptonimem Tracki Grom 16 (Thracian Thunder 16), w których uczestniczy 74. eskadra lotnictwa wojskowego USA. Ćwiczenia potrwają do 25 marca.

    Nenczew poinformował, że do końca stycznia Bułgaria zamierza podpisać porozumienie o zakupie sześciu nowych silników dla samolotów bojowych, co ma przyczynić się do odrodzenia znajdującego się obecnie w trudnej sytuacji bułgarskiego lotnictwa wojskowego i przywrócenia mu zdolności do ochrony bułgarskiej przestrzeni powietrznej. Do końca roku Bułgaria będzie miała zdolną do lotu eskadrę - zapewnił. Obecnie łącznie z samolotem, który odbył wtorkowy lot, kraj dysponuje trzema myśliwcami.

    Częścią tych planów jest kolejne porozumienie z Polską o modernizacji i całościowym serwisowaniu myśliwców MiG-29. Negocjacje trwają i dokument na być podpisany w najbliższych miesiącach. Na mocy obecnej umowy Polska wyremontuje silniki do trzech bułgarskich myśliwców MiG-29 i użyczy ze swoich zapasów silników do czwartej maszyny. Porozumienie opiewa na 6,138 mln euro.

    Premier Borysow przypomniał, że w bieżącym roku w budżecie państwa przewidziano 80 mln lewów (40 mln euro) na modernizację lotnictwa wojskowego. Rząd planuje m.in. odzyskać sprywatyzowane w ubiegłej dekadzie zakłady remontowe Awianam, które znajdują się w Graf Ignatiewie, by wojsko mogło samo przeprowadzać remonty sprzętu lotniczego.

    PAP
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  9. #9
    Awatar Bery

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Mój bułgarski kolega mówił, że istnieje realna groźba, że do czerwca zostaną bez żadnego zdatnego do lotu MiGa-29.
    Powiedz Litwinom, niech mię czekają z tabaką
    Częstochowską, nie biorę innej, tylko taką

    ---------


  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    z Mielca rodem

    Domyślnie

    Ile jeszcze na rynku może być silników "w wersji naszej"? Czy ten rynek aby zbyt szybko się nie kurczy?
    Co tu napisać....

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2010

    Domyślnie

    Wygląda na to, że Bułgarzy dogadali się z Rosjanami.

    Bułgaria. Borysow: porozumienie z Rosją ws. silników do MiG-29 - TVN24

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Jakoś wcale mnie nie zaskoczyła ta informacja. Pytanie jest proste - skąd nasze WUZL-e w Bydgoszczy miały pozyskać części zamienne do remontów?? Z Ukrainy?????

  13. #13
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Dzisiaj w ciągu dnia wyczytałem na Reutersie, że chodzi o 4 silniki nowe i 6 po remoncie. Pierwsze dwa mają być dostarczone do końca kwietnia 2017 r. Stroną umowy jest firma "Aviostart" z siedzibą w Sofii, cokolwiek miałoby to oznaczać. Nie znaleźli innego oferenta gwarantującego dostawy silników certyfikowanych przez producenta.

    Bulgaria signs deal to buy 10 Russian engines for aging fleet | Reuters

  14. #14
    Awatar nobie1973

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Londyn

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez an21drzej Zobacz posta
    Jakoś wcale mnie nie zaskoczyła ta informacja. Pytanie jest proste - skąd nasze WUZL-e w Bydgoszczy miały pozyskać części zamienne do remontów?? Z Ukrainy?????
    Części nie są problemem… . WZL-2 S.A. może tylko remontować i serwisować samoloty MiG-29 należące do Sił Powietrznych RP, aby zajmować się remontem samolotami tego typu innych użytkowników musiałby posiadać licencję od producenta samolotu RSK MiG, której nie posiada i raczej nie będzie nigdy posiadał biorąc pod uwagę obecne stosunki polityczne polsko-rosyjskie… .
    Pozdrawiam,
    Norbert
    Lotnictwo w moim obiektywie: http://www.fotosik.pl/u/nobie1973/album/773218

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Norbert, Ok. Ale jak jest z remontem silników w WZL-4, czy oni mają takową licencję. Bo oficjalna umowa podpisana jeszcze za poprzedniego, brzydkiego rządu opiewała na remont silników, MiG-i miały oficjalnie przejść tylko!!! przeglądy Więc "Dwójka" od razu sugerowała, że nie można pisać nic oficjalnego o remontach, by nie drażnić NIEDŹWIEDZIA. Historia stosunków bułgarsko-polskich i polsko-bułgarskich na polu remontów sprzętu Made in USRR zna takie przypadki, gdzie po cichu, za plecami naszego ówczesnego najlepszego przyjaciela jedna strona pomagała drugiej i odwrotnie.

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    z Mielca rodem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez nobie1973 Zobacz posta
    Części nie są problemem… .
    Rozumiem, że to sarkazm, tak?
    Co tu napisać....

  17. #17
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    wcześniej pisali że :

    Szef bułgarskiego lotnictwa wojskowego gen. Rumen Radew podał się o dymisji - podaje dziennik Sega. Powodem decyzji miały być plany resortu obrony ws. umowy z Polską o wspólnej ochronie bułgarskiej przestrzeni powietrznej. Umowa w tej sprawie ma być podpisana w ciągu następnych kilku miesięcy - pisze dziennik. Wybór padł na Polskę, ponieważ, tak samo jak Bułgaria, ma ona na stanie rosyjskie myśliwce Mig-29 - wyjaśnia.

    Gen. Radew niejednokrotnie wyrażał sprzeciw wobec planów bułgarskiego resortu obrony, który zamierza dopuścić zagraniczne lotnictwo do ochrony bułgarskiej przestrzeni powietrznej.

    W wyjaśnieniu uzasadniającym decyzję i sporządzonym osobiście przez Radewa, które cytuje gazeta, podkreślono, że umowa ta stawia bułgarskich lotników w poniżającej sytuacji.

    "Dla mnie, jako generała bułgarskiej armii i dowódcę lotnictwa wojskowego, ten pomysł jest jeszcze bardziej poniżający niż Traktat z Neuilly z 1919 r. (w wyniku którego Bułgaria jak sojusznik Niemiec w I wojnie światowej straciła ok. 10 proc. swego terytorium, musiała płacić reparacje i miała bardzo okrojone siły zbrojne - PAP), ponieważ tamten traktat był narzucony z zewnątrz, a obecna koncepcja pochodzi od bułgarskiego wiceministra i została przyjęta przez bułgarskie dowództwo wojskowe" - zaznaczył generał.

    Gen. Radew składa wniosek o dymisję nie po raz pierwszy. W październiku 2015 r. zagroził odejściem, podając jako powód rezygnacji "niekonsekwentną politykę w sprawie stabilizacji lotnictwa wojskowego". W uzasadnieniu wymienił m.in. "skrajnie niedostateczną liczbę myśliwców zdolnych do pełnienia dyżurów bojowych w ramach misji +Air Policing+" oraz "niespełnienie przez kierownictwo Ministerstwa Obrony zobowiązania ws. zawarcia umowy dot. remontu myśliwców MiG-29", a także brak konkretnych propozycji w sprawie kupna nowych myśliwców. Radew wycofał swój wniosek o dymisję po rozmowie z premierem Bojko Borysowem.

    PAP
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  18. #18
    Awatar nobie1973

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Londyn

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez an21drzej Zobacz posta
    Norbert, Ok. Ale jak jest z remontem silników w WZL-4, czy oni mają takową licencję. Bo oficjalna umowa podpisana jeszcze za poprzedniego, brzydkiego rządu opiewała na remont silników, MiG-i miały oficjalnie przejść tylko!!! przeglądy Więc "Dwójka" od razu sugerowała, że nie można pisać nic oficjalnego o remontach, by nie drażnić NIEDŹWIEDZIA. Historia stosunków bułgarsko-polskich i polsko-bułgarskich na polu remontów sprzętu Made in USRR zna takie przypadki, gdzie po cichu, za plecami naszego ówczesnego najlepszego przyjaciela jedna strona pomagała drugiej i odwrotnie.
    Andrzeju, nieoficjalnie zawsze można sobie pomagać, kto komu zabroni…. Sytuacja ta miała z resztą miejsce głównie za „radosnych komunistycznych czasów”.
    Oficjalnie, Rosjanie z tego co wiem nie udostępnili nikomu licencji na remonty swoich samolotów/silników na rynki trzecie. Pieniądze i tyle….

    Cytat Zamieszczone przez jarekch Zobacz posta
    Rozumiem, że to sarkazm, tak?

    To nie jest sarkazm…. Kwestia części jednak jest tajemnicą handlową podmiotów nimi obracających….
    Pozdrawiam,
    Norbert
    Lotnictwo w moim obiektywie: http://www.fotosik.pl/u/nobie1973/album/773218

  19. #19

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    z Mielca rodem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez nobie1973 Zobacz posta
    Kwestia części jednak jest tajemnicą handlową podmiotów nimi obracających….
    Kwestia dostępu do rosyjskich części to opowieść na dużą wódkę, a na pewno na osobny wątek na forum.
    Co tu napisać....

  20. #20
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Za słusznie minionego ustroju w zasadzie nic nie mogło być robione nieoficjalnie i za plecami. Wszystko się odbywało w ramach takich albo innych uzgodnień dwu- i wielostronnych, żeby w miarę możliwości się bilansowało w ramach świętej pamięci nieboszczki RWPG. Nie na wszystko ZSRR rezerwował sobie monopol, osobliwie na te typy sprzętu, które u siebie wycofywał i przestawał obsługiwać oraz na te, których produkcję licencyjną przekazano "braciom mniejszym". W praktyce dochodziły różne bieżące uwarunkowania, np. obsunięcia terminowe i ilościowe dostaw części zamiennych, braki mocy przerobowych w zakładach remontowych, które w pierwszej kolejności pracowały dla swojej armii i in. Dlatego w różnych okresach niektóre nasze samoloty remontowano w Bułgarii (MiGi-19 bodajże?), MiGi-23 w Dreźnie, zestawy rakietowe OP dla sojuszników u nas w Grudziądzu itd. Sytuacja raczej mało porównywalna z obecnymi warunkami.

    Z bardziej współczesnych nam czasów do znudzenia przypominam przykład serwisowania niemieckich MiGów-29: jeżeli jest na stole żywa gotówka w twardej walucie, to jest zero problemów z rosyjskimi częściami zamiennymi świeżutkimi prosto z fabryki.
    Ostatnio edytowane przez JacekB ; 12-11-2016 o 15:16

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •