Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 33
  1. #1
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie Algieria niezadowolona z MiGów-29


    Polecamy

    Wydzielone z: http://lotnictwo.net.pl/viewtopic.php?t=8270
    Drzemi


    Cytat Zamieszczone przez jj
    Biorąc pod uwagę dostawę algierską, syryjską i wenezuelską i duże problemy graniczące ze skandalem we wszystkich tych przypadkach
    Nie wiem co bylo z pozostalymi ale czytalem obszerny artykul na temat dostaw Mig-29SMT dla Algierii w ostatnim numerze AW&ST. Algieria pod odebraniu pierwszych 15 sztuk powiedziala ze nie zamierza brac wiecej a te 15 ma zamiar zwrocic. Prezydent Algieri wyslal nawet w tej sprawie list do Putina. Podobno sa bardzo niezadowoleni z jakosci samolotow a to przeciez kraj ktory glownie bazowal na wojskowym sprzecie z Rosji. A ktos tu sie rozpisywal jaki to genialny samolot ten Mig-29SMT.

  2. #2

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    A ktos tu sie rozpisywal jaki to genialny samolot ten Mig-29SMT.
    Pisałem i podtrzymuję swoją opinię o tym samolocie. Nie rozumiem co mają ew. pretensje w stosunku do jakości wykonania poszczególnych węzłów konstrukcyjnych do oceny samolotu jako całości. Kupili stare płatowce (wyprodukowane w początku lat 90-tych), sami się na to godzili w kontrakcie. Poza tym pretensje pojawiły się o dziwo nie podczas odbioru (gdy dogłębnie wszystko się sprawdza - rozbierając samolot na czynniki pierwsze), ale po jakimś czasie, gdy już zaczęto na nich latać. Czemu? Algieria zakupiła też 28 wielozadaniowych Su-30MKI, pierwsze samoloty już zostały dostarczone.

    Odnośnie Indii. Widzę, że obecni na forum teoretycy lotniczy już dzielą skórę na niedźwiedziu. Poczekajmy na rozstrzygnięcie konkursu.

  3. #3
    jj
    jj jest nieaktywny

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    gdynia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    Cytat Zamieszczone przez jj
    Biorąc pod uwagę dostawę algierską, syryjską i wenezuelską i duże problemy graniczące ze skandalem we wszystkich tych przypadkach
    Nie wiem co bylo z pozostalymi ale czytalem obszerny artykul na temat dostaw Mig-29SMT dla Algierii w ostatnim numerze AW&ST. Algieria pod odebraniu pierwszych 15 sztuk powiedziala ze nie zamierza brac wiecej a te 15 ma zamiar zwrocic. Prezydent Algieri wyslal nawet w tej sprawie list do Putina. Podobno sa bardzo niezadowoleni z jakosci samolotow a to przeciez kraj ktory glownie bazowal na wojskowym sprzecie z Rosji. A ktos tu sie rozpisywal jaki to genialny samolot ten Mig-29SMT.
    Przede wszystkim to nie był Mig-29SMT tylko modernizacja wersji S. Algierczycy dostali więc nie to co zamawiali!
    Ale to jeszcze nie koniec. Okazało się ze płatowce miały 15 lat. To Algierczyków rozpaliło do białości. Zerwali wszystkie kontakty z eksporterem i chcą rozmawiać wyłącznie z Putinem. Gdy i to nie pomoze szukają innego dostawcy na zachodzie.
    Wogóle to w tej chwili tak na dobre nie wiadomo czy ten Mig-29 SMT istnieje w realu czy może tylko w virtualu.

  4. #4

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jj
    Przede wszystkim to nie był Mig-29SMT tylko modernizacja wersji S.
    Ja bym powiedział nawet MiG-21F-13.
    Контракт стоимостью $1,286 млрд на поставку 28 одноместных МиГ-29СМТ и шести двухместных истребителей МиГ-29УБ "Рособоронэкспорт" подписал в марте 2006 года, во время визита в Алжир президента Владимира Путина.
    Cytat Zamieszczone przez jj
    Okazało się ze płatowce miały 15 lat.
    Panie 2 "j" pisałem wyżej, że się na to zgodzili w kontrakcie.
    В свою очередь, российская сторона долгое время настаивала на необоснованности замечаний. "Корпуса самолетов были произведены в 1990-е годы, но это было обговорено в контракте, а вся начинка, все оборудование было новым",-- утверждает источник "Ъ" в корпорации МиГ.
    Sam samolot można od przełomu wieków oglądać na różnego rodzaju wystawach w locie.

  5. #5
    jj
    jj jest nieaktywny

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    gdynia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Zwieroboj
    Cytat Zamieszczone przez jj
    Przede wszystkim to nie był Mig-29SMT tylko modernizacja wersji S.
    Cytat Zamieszczone przez jj
    Okazało się ze płatowce miały 15 lat.
    Panie 2 "j" pisałem wyżej, że się na to zgodzili w kontrakcie.
    Bzdury.

    On July 25, 2006, President Hugo Chavez ordered 24 Sukhoi Su-30 MKVs
    for the Venezuelan Air Force (AMV), with an option on 12 more. Of these, 14
    have now been delivered. But the AMV has discovered, to its dismay, that the
    Su-30MKVs so far delivered have come from batches that had previously been
    refused by the Chinese PLA General Staff. The AMV is demanding an
    explanation.

    Syria, for its part, has ordered 14 MiG-29SMTs. New-build MiG-29SMTs
    are manufactured only at RSK MiG’s Voronin Production Centre. But it appears
    that the aircraft for the Syrian Air Force are coming in stead from the
    Sokol plant in Nizhny Novgorod, which has the capability only for
    modernisation of existing MiG-29s. The basic aircraft are therefore
    second-hand.

    But, according to French newsletter TTU, it is Algeria which has been
    the hardest hit and which has reacted most strongly. The country has ordered
    30 MiG-29SMTs and six two-seat MiG-29UBTs for its Air Force, plus a further
    36 fighters on option.

    And the Algerian Air Force discovered in summer 2007 that all its
    new MiG-29SMTs were coming from Sokol and were, in fact, based on 15
    year-old airframes.
    As a result, the Algerian Government broke off all relations with
    Rosoboronexport in October 2007. According to one source close to the
    dossier, If Moscow, or President Putin, did not realise MiG’s subterfuge
    and they fail to correct it, then Algeria will look to the West. As will
    Syria

  6. #6

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    Gdzie tam jest potwierdzenie tego, że napisałem bzdury?

  7. #7
    jj
    jj jest nieaktywny

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    gdynia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Zwieroboj
    Gdzie tam jest potwierdzenie tego, że napisałem bzdury?
    Tego nie napisali alo to chyba dlatego, że nie czytaja tego forum

  8. #8

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    Masz rację. Czytać ciebie i zrozumieć o czym mamroczesz jest w najwyższym stopniu niemożliwością.

  9. #9
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jj
    Przede wszystkim to nie był Mig-29SMT tylko modernizacja wersji S. Algierczycy dostali więc nie to co zamawiali!
    Ale to jeszcze nie koniec. Okazało się ze płatowce miały 15 lat.
    Ja jednak obstaje przy tym co napisano w AW&ST - to jest tak powazne swiatowe pismo ze nie mam powodu im nie wierzyc. To byla modernizacja starych Migow ktore (15 lat jak twierdzisz) nigdy nie lataly i staly nieuzywane w magazynach. Algierczycy o tym wiedzieli - kontrak na to opiewal, o to nie ma niezgody. Kontrak przewidywal pelna modernizacje tych samolotow do wersji SMT. Po odebraniu Algierczycy powiedzieli ze samoloty odsylaja z powrotem z powodu niezadawalajacej jakosci (o szczegolach nie bylo w tym artykule). Powiedzili tez ze ostatecznie rezygnuja z tych Migow SMT. Rosjanie jakoby probuja im teraz wpakowac Mig-35 jako zastepstwo.

  10. #10
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Drzemi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPGD / EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    Rosjanie jakoby probuja im teraz wpakowac Mig-35 jako zastepstwo.
    Algieria niezadowolona z MiG-29?

    Według niepotwierdzonych oficjalnie informacji, Algieria chce oddać Rosji 15 samolotów MiG-29STM, dostarczonych w latach 2006-2007. Powodem ma być ich niska jakość.

    W 2006, w czasie wizyty prezydenta Władimira Putina w Algierii, podpisano ogromny kontrakt zbrojeniowy o wartości 6,3 mld USD, dotyczący – w zamian za anulowanie długów – m.in. 30 Su-30MKA i 66 MiG-29STM. Stał się on przyczyną zintensyfikowania tempa zbrojeń sąsiadów (zobacz: Amerykanie oferują Marokańczykom 24 F-16C/D).

    Dzisiejszy Kommiersant doniósł, że Algierczycy nie są zadowoleni z samolotów MiG-29STM. Kwestionują ich jakość, proponując wymianę 15 otrzymanych już myśliwców na nowsze, droższe wersje bardziej uniwersalnych MiG-29M/M2 lub MiG-35. Według doniesień gazety, umowa w tej sprawie została wstępnie uzgodniona w ubiegłym tygodniu przez Rosoboronoexport, Korporację MiG i dowództwo wojsk lotniczych Algierii. Podpisanie stosownych dokumentów może nastąpić w czasie najbliższego spotkania prezydentów obu krajów.

    Kontrakt na dostawę partii 28 MiG-29SMT i 6 MiG-29UB za 1,286 mld USD został podpisany w marcu 2006. Dostawy rozpoczęły się w lutym 2007, a już w kwietniu je przerwano. Algieria zdążyła zapłacić jedynie zaliczkę w wysokości 250 mln USD. W sumie do 1 lutego Rosja otrzymała od Algierii za wszystkie dostawy uzbrojenia 1,83 mld USD. Kolejne płatności zależne są od rozwiązania problemu MiGów.

    MiGi-35 są droższe od MiGów-29STM o ok. 5-10 mln USD. Nie wiadomo na razie, jak zostanie rozliczona wymiana samolotów. Być może zwrócone samoloty zostaną zmodernizowane i znowu przekazane Algierii, a kontrakt rozliczony dopiero po kolejnych dostawach.
    http://www.altair.h2.pl/start-813

  11. #11
    jj
    jj jest nieaktywny

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    gdynia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    Cytat Zamieszczone przez jj
    Przede wszystkim to nie był Mig-29SMT tylko modernizacja wersji S. Algierczycy dostali więc nie to co zamawiali!
    Ale to jeszcze nie koniec. Okazało się ze płatowce miały 15 lat.
    Ja jednak obstaje przy tym co napisano w AW&ST - to jest tak powazne swiatowe pismo ze nie mam powodu im nie wierzyc. To byla modernizacja starych Migow ktore (15 lat jak twierdzisz) nigdy nie lataly i staly nieuzywane w magazynach. Algierczycy o tym wiedzieli - kontrak na to opiewal, o to nie ma niezgody. Kontrak przewidywal pelna modernizacje tych samolotow do wersji SMT. Po odebraniu Algierczycy powiedzieli ze samoloty odsylaja z powrotem z powodu niezadawalajacej jakosci (o szczegolach nie bylo w tym artykule). Powiedzili tez ze ostatecznie rezygnuja z tych Migow SMT. Rosjanie jakoby probuja im teraz wpakowac Mig-35 jako zastepstwo.
    Faktycznie co pismaki wypisują to czasami przechodzi ludzkie pojęcie. Trzeba sprawdzić z kilku źródeł. Poszperam w internecie.

  12. #12

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Chyba nie bardzo rozumie się tu czym tak naprawdę jest MiG-29SMT.

    MiG-29 określmy je umownie na "I generacji" (9.12 i lekko zmieniony 9.13) były tłuczone masowo na wielką skalę aż do rozpadu Związku Radzieckiego, potem produkcja nowych maszyn spadała aż została wygaszona z tego co pamiętam w 1994. Zdążono wtedy opracować MiG-29S zanim produkcja stanęła całkiem.

    Wojska Rosyjskie dostały zaledwie kilkanaście maszyn 9.13S - producent wstrzymał dostawy maszyn ze względu na to iż odbiorca krajowy po prostu za nie nie płacił. Produkcja stanęła, a producent został z kilkudziesięcioma gotowymi, nowymi płatowcami - jedyną nadzieją była próba opchnięcia ich za granicę najlepiej w obecnej wersji lub po możliwie najmniej kosztownej dla producenta modernizacji (MiG-29S dla Algeri i Peru czy MiG-29N dla Malezji).

    Zachwyty nad SMT (zwłaszcza jako nad samolotem wielozadaniowym) świadczy tylko i wyłącznie o niewiedzy piszącego - to jest po prostu stara skorupa pochodząca z lat 80 i projektowana wyłącznie jako myśliwiec frontowy ożeniona z nową "wielozadaniową" awioniką. Kombinowanie jak koń pod górę (np wielki zbiornik koforemny), nie wiele dawało.

    Już w latach 80 próbowano zbudować "wielozadaniowego" MiG-29 - po przetestowaniu tego pomysłu na starym konstrukcyjnie płatowcu (9.14) - konstruktorzy doszli do wniosku że istnieje potrzeba zupełnego przeprojektowania maszyny (tak powstał MiG-29M 9.15 i związany z nim pokładowy MiG-29K 9.31).

    No więc kiedy na początek lat 2000nych udało się wreszcie schandlować stare skorupy, a linia produkcyjna MiG-29 była nieczynna od 10 lat nie było najmniejszego sensu reanimować produkcji MiG-29 9.13 (choć cały czas dostępna jest opcja modernizacji maszyn 9.12 i 9.13 do pełnego lub częściowego standardu SMT - to będziemy przerabiać chyba u nas, oraz zakupu samolotów wycofanych z Rosyjskich Sił Powietrznych po remoncie i modernizacji). Odkurzono więc plany MiG-29M żeniąc go z opracowaną w międzyczasie dla SMT nową awioniką - i tak mamy nowego MiG-29M, M2, MRCA, MiG-33, MiG-35 czy pod jaką tam nazwą był jeszcze promowany. Tą maszynę można uważać za nowoczesną i porównywalną z zachodnimi, ale... cena też jest zachodnia.

    Jedyny znany mi kupiec nowych MiG-29 to Indie które zakupiły MiG-29K 9.41 - ale, dwie sprawy. Po pierwsze MiG-29K 9.41 to bardzo ciekawa, w zasadzie zupełnie nowa maszyn (znacznie różni się od prototypu z lat 80 - MiG-29K 9.31, mi. inne skrzydła, o awionice nawet nie wspominam). Po drugie to była transakcja wiązana połączona z zakupem lotniskowca/krążownika lotniczego. Jak wiadomo ostatnio sprawa się sypła, kto wie czy i tu Rosjanie nie będą miel niemiłej niespodzianki - kiedy Indie będą chciały zwrócić maszyny.

    MiG-29K dla Indii to pierwsze nowo wyprodukowane MiG-29 od wielu lat, i że nowe MiGi choć znacznie lepsze od SMT (ale droższe) chyba nie są tak dobre ponieważ nie znalazł się nikt poza Indiami kto chciał by je zakupić (a w przypadku Indii jak wspomniałem nie bez znaczenia był fakt "transakcji wiązanej").

    Na czym polega myk z niezadowolonymi użytkownikami SMT? Na tym że Rosjanie robili swoich klientów w jajo oferując im stare maszyny jako nowe (pół biedy kiedy to były nieśmigane MiG-29S ale oskarżenia padały że dostarczono maszyny używane).

  13. #13

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez corran
    Zachwyty nad SMT (zwłaszcza jako nad samolotem wielozadaniowym) świadczy tylko i wyłącznie o niewiedzy piszącego - to jest po prostu stara skorupa pochodząca z lat 80 i projektowana wyłącznie jako myśliwiec frontowy ożeniona z nową "wielozadaniową" awioniką. Kombinowanie jak koń pod górę (np wielki zbiornik koforemny), nie wiele dawało.
    Zadziwiasz kolego swoim ignoranckim podejściem. O samym MiG-29 mam jak najwyższą opinię, niezależnie od wersji. Na czym polega modernizacja samolotu wiesz? F-16 są tak modernizowane niezmiennie od 30 lat. W starej skorupie nowe wyposażenie, zbiorniki nakładane też. MiG-29SMT istnieją 3 warianty, nigdzie nie pisałem, że to jakiś nowy samolot.
    Cytat Zamieszczone przez corran
    Rosjanie robili swoich klientów w jajo oferując im stare maszyny jako nowe (pół biedy kiedy to były nieśmigane MiG-29S
    Pisałem dwa razy o tym, poczytaj zanim coś głupiego napiszesz. Algierczycy wiedzieli o tym, że to STARE płatowce, w kontrakcie to zawarto.

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPNT/EPRZ

    Domyślnie

    Po pierwsze, MiG 29S opracowano jeszcze w II poł. lat 80-tych, kiedy odkryto zdradę naczelnego konstruktora Fazotronu (przekazał amerykanom dane radaru Rubin) i trzeba było pozmieniać coś w samolocie. Przy okazji pozmieniano też samolot znacznie go ulepszając.

    po drugie, MiG-29SMT to jest samolot wielozadaniowy, mogący przenosić rozmaite uzbrojenie kierowane pow.-ziemia, jedynym problemem jest tu ograniczony udźwig samolotu. Poza tym może on przenosić większy zbiornik paliwa pod kadłubem (2000l zamiast 1500), posiada instalację do pobierania paliwa w powietrzu i (opcjonalnie) nieszczęsny zbiornik paliwa na ,,garbie" + nowoczesne systemy zakłócające (swego czasu próbowano wsadzić zbiornik paliwa na 2000l, ale samolot nabrał cech transportowca i zarzucono ten pomysł, ostatecznie jest to zbiornik o poj. 950l. problemem jest to że nie jest to typowy zbiornik konforemny jak w polskich F-16, gdyż nie można go tak po prostu usunąć w parę godzin.).

    po trzecie - nie myl MiG-a29M/M2/K/KUB z MiG-iem 35 - to znacznie różniące się samoloty pod względem awioniki i płatowca.

    A w ogóle - tak się tu wszyscy bulwersują że Rosjanie sprzedają zmodernizowane stare MiG-i. Ludzie, przecież w ten sam sposób działa to w Ameryce (F-16ADF), Belgii (F-16A/B MLU), Holandii - która to ostatnio swoje zmodernizowane F-16 sprzedała Chile. Także Czechy i Węgry dostały używane 10 letnie Gripeny w wersji A, które zmodernizowano do C na zamówienie tych państw - de facto sytuacja identyczna jak z Algierią - użytkownik kupuje używaną maszynę i równocześnie zamawia jej modernizację. To opcja tania, szybka, z pewnym ryzykiem - ale jakoś Węgrzy, Czesi i Chilijczycy nie narzekają. A dostali samoloty użytkowane całkiem długo...
    Tymczasem jestem pewien że Algierskie MiG-i mają niewielki nalot - bo nawet jeśli nie stały w hangarze, tylko latały, to zważywszy na średnie naloty samolotów w Rosji jest niemożliwe żeby wylatały więcej jak 1000h.
    [*]C-295M ,,019"[*] ppłk rez. mgr inż. pil. Lech Marchelewski, inż. pil. Piotr Banachowicz[*]C-172 ,,SP-ZAP"[*]płk pil. Alaksandr Marficki, płk pil. Alaksandr Żuraulewicz[*]Tu-154M ,,101"[*]mgr inż. pil. Stanisław Jurewicz[*]mgr inż. pil. Tadeusz Świst[*]

  15. #15

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jasiek
    Po pierwsze, MiG 29S opracowano jeszcze w II poł. lat 80-tych, kiedy odkryto zdradę naczelnego konstruktora Fazotronu (przekazał amerykanom dane radaru Rubin) i trzeba było pozmieniać coś w samolocie. Przy okazji pozmieniano też samolot znacznie go ulepszając.
    A kiedy wszedł do prodkcji? Zmiany obejmowały elektronikę, to ta sama skorupa, te same silniki, nowy radar i R-77 z aktywną głowicą radilokacyjną to była naprawdę duża zmiana. Tylko że Zachód AIM-120 miał już od jakiegoś czasu.

    Cytat Zamieszczone przez jasiek
    po drugie, MiG-29SMT to jest samolot wielozadaniowy, mogący przenosić rozmaite uzbrojenie kierowane pow.-ziemia, jedynym problemem jest tu ograniczony udźwig samolotu. Poza tym może on przenosić większy zbiornik paliwa pod kadłubem (2000l zamiast 1500), posiada instalację do pobierania paliwa w powietrzu i (opcjonalnie) nieszczęsny zbiornik paliwa na ,,garbie" + nowoczesne systemy zakłócające (swego czasu próbowano wsadzić zbiornik paliwa na 2000l, ale samolot nabrał cech transportowca i zarzucono ten pomysł, ostatecznie jest to zbiornik o poj. 950l. problemem jest to że nie jest to typowy zbiornik konforemny jak w polskich F-16, gdyż nie można go tak po prostu usunąć w parę godzin.).
    Ale przecież ja nigdzie nie piszę że nie jest. To jest samolot wielozadaniowy, teoretycznie.

    Cytat Zamieszczone przez jasiek
    po trzecie - nie myl MiG-a29M/M2/K/KUB z MiG-iem 35 - to znacznie różniące się samoloty pod względem awioniki i płatowca.
    Znacznie tzn. czym? A może inaczej co to jest MiG-35, bo na razie mamy jedynie demonstrator zmodenizowanego MiG-29M (ta sama skorupa) wyposażony w testowe i demonstracyjne wersje wyposażenia (np docelowy radar AESA będzie miał większą antenę). Dopóki nikt tego czegoś nie kupi i maszyna nie wejdzie do produkcji to możemy sobie conajwyżej dyskutować czym mogła by być (równie dobrze możemy pogadać czym mógł by być MiG-33 lub PZL-230 Skorpion).

    Cytat Zamieszczone przez jasiek
    A w ogóle - tak się tu wszyscy bulwersują że Rosjanie sprzedają zmodernizowane stare MiG-i. Ludzie, przecież w ten sam sposób działa to w Ameryce (F-16ADF), Belgii (F-16A/B MLU), Holandii - która to ostatnio swoje zmodernizowane F-16 sprzedała Chile. Także Czechy i Węgry dostały używane 10 letnie Gripeny w wersji A, które zmodernizowano do C na zamówienie tych państw - de facto sytuacja identyczna jak z Algierią - użytkownik kupuje używaną maszynę i równocześnie zamawia jej modernizację.
    Sytuacja nie jest identyczna, Czechy i Węgry nie odmówiły odbioru maszyn, Algeria z jakiegoś powodu tak. Ot taki drobny szczegół, i nie jest to pierwszy raz gdy rosyjski przemysł się kompromituje - ot choćby problemy ze śmigłowcami dla Indii.

  16. #16

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Siedlce

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jasiek
    Po pierwsze, MiG 29S opracowano jeszcze w II poł. lat 80-tych, kiedy odkryto zdradę naczelnego konstruktora Fazotronu (przekazał amerykanom dane radaru Rubin) ...
    Ciekawe. Można cos wiecej o tej historii? Zginał?

  17. #17
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    ACES II

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jasiek
    Także Czechy i Węgry dostały używane 10 letnie Gripeny w wersji A, które zmodernizowano do C na zamówienie tych państw
    W przypadku Czech ich 14 maszyn pochodziło z partii przeznaczonej dla Flygvapnet i była to wersja C, natomiast 14 węgierskich Gryfów to również były fabrycznie nowe maszyny wyprodukowane specjalnie dla Madziarów. W obu przypadkach SAAB przeprowadził tylko niezbędne modyfikacje dostosowujące do wymagań NATO (sonda do tankowania, awionika), więc nie były to używane 10-letnie samoloty jak napisałeś.

  18. #18

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez poszukiwacz
    Ciekawe. Można cos wiecej o tej historii? Zginał?
    Został rozstrzelany. Nazywał się Adolf Tołkaczow. Dla Rosjan dużo większym problemem było chyba to że przekazał szczegóły (awangardowego wtedy) systemu przechwytywania MiG-31 (z radarem Zasłon włącznie). Wyciek szczegółów, powiedzmy sobie szczerze, nie będącego aż takim cudem Rubina to przy tym małe piwo.

  19. #19

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    zagranica

    Domyślnie

    Tak na marginesie Rosjanie to chyba malo konkretny partner.Zawsze ma jakies fochy,a i z uczciwoscia terminowoscia dokaldnoscia tez chyba nie bardzo.Nie maja zdrowej zasady ze takie sprawy to powinne byc oparte na pieniadzach i umowach.Oni wiedza kto tak napawde robi poszczegolne podzespoly do danego typu?Kiedys to kazda Republika robila jakas czesc potem to ktos skladal:co bedzie jak wzorem Kosowa jakis obwod oglosi niepodleglosc?Nie wiem dlaczego ale Rosja jest partnerem malo wiarygodnym moze ktos wie dlaczego?

  20. #20

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez corran
    Zmiany obejmowały elektronikę
    I o to głównie chodziło. Elektronika i uzbrojenie doprowadzone do wielozadaniowości.

    Cytat Zamieszczone przez corran
    to ta sama skorupa
    Uwziąłeś się na skorupę. To zarzut w stosunku do wszystkich modernizowanych samolotów, czy tylko w stosunku do MiG-29? Mieli mu uciąć jeden statecznik, czy dodać jeszcze dwa silniki?

    Cytat Zamieszczone przez corran
    PZL-230 Skorpion
    Ten w przeciwieństwie do SMT nawet nie wystartował. I to jest nasza zaleta jako kraju. Nie eksportujemy żadnej wysokiej technologii, więc nie mamy problemów z jakością, wiarygodnością, zwrotami itp. itd. Od USA dostaliśmy wspaniałomyślnie parę okrętów kwalifikujących się na złom i co? Rek je remontowali, żeby wcielić do służby. I ich nie zwracaliśmy. Może Amerykańcom się nie zwraca, tylko siedzi cicho przyjmując to, co dają? Dziś w TV podali, że to w Waszyngtonie mają ustalić czego jeszcze potrzebuje Wojsko Polskie, żeby postawić naszą OP na nogi po latach zastoju i cięć. Hehe. Tam wiedzą lepiej, co nam trzeba! A Algieria. Rosjanie twierdzą, że to wojna o władzę na szczytach tego kraju, podsycana przez Francję z nowym konserwatywnym prezydentem, na kontrakt (gdy Rosjanie wylecą) liczą Francuzi ze swoim Rafale. Tymczasem Arabowie pamiętając czasy radzieckie, gdy dostawali "pomoc wojskową" praktycznie za darmo (zadłużenie jest nieściągalne w większości przypadków), kręcą nosem po czasie, mimo, że się sami godzili na takie warunki.

    Cytat Zamieszczone przez gnom
    Tak na marginesie Rosjanie to chyba malo konkretny partner.Zawsze ma jakies fochy,a i z uczciwoscia terminowoscia dokaldnoscia tez chyba nie bardzo.Nie maja zdrowej zasady ze takie sprawy to powinne byc oparte na pieniadzach i umowach.Oni wiedza kto tak napawde robi poszczegolne podzespoly do danego typu?Kiedys to kazda Republika robila jakas czesc potem to ktos skladal:co bedzie jak wzorem Kosowa jakis obwod oglosi niepodleglosc?Nie wiem dlaczego ale Rosja jest partnerem malo wiarygodnym moze ktos wie dlaczego?
    Rosjanie po upadku ZSRR wylecieli z rynku zbrojeniowego, teraz starają się na niego wrócić. Jeśli nie będą wiarygodni, stracą wszystko. Muszą być naprawdę głupi, kopiąc pod sobą dołki. Wszystkie komponenty są produkowane na terenie Rosji, to cena rozpadu i jedna z przyczyn zastoju lat 90-tych, należało poskładać to wszystko u siebie, uruchomić nowe linie produkcyjne. Co do niepodległości republik. Proponuję zacząć od siebie. Śląsk, Prusy Wschodnie, Pomorze Zachodnie do Niemiec. Później wziąć się za Gruzję, Azerbejdżan... To nasi SOJUSZNICY. Jak my to przeżyjemy?

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •