Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Wątek: M-128

  1. #1
    buzun
    Goście

    Domyślnie M-128


    Polecamy

    Do niedawna istniał pomysł aby PZL Mielec, wykorzystując doświadczenia z budowy SkyTrucka i przy współpracy z Antonowem, zbudował nowy samolot transportowy M/An-128. (Taki nowy An-38.) Czy ktoś wie jak do tego pomysłu ustosunkowuje się Sikorsky Aircraft? Projekt nowego samolotu będzie realizowany, czy ostatecznie przepadnie?

  2. #2
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Rafalik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBA

    Domyślnie

    Też słyszałem o tym projekcie i według mnie to na dwoje babka wróżyła bo, skoro zaczeli snuć plany i wogóle na temat przyszłego M-128, ale z drugiej strony, kiedy Sikorsky wniósł się do Mielca, to mogą już jedynie skupiać się na budowie tych śmigłowców...ale jak jest w rzeczywistości to już niewiem.
    Biało- Czerwone Iskry
    Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
    Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    z Mielca rodem

    Domyślnie

    Kiedys sie mowilo, ze przynajmniej przez jakis czas obok linii International Hawka beda w Mielcu prowadzone rownolegle linie Bryza/Skytruck i Dromader. Wiec moze jakas szansa jest? Ale jak to bedzie, tego pewnie nie wie nikt
    Co tu napisać....

  4. #4
    Awatar Tomek

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Obym się mylił ale dla mnie to już jest po Skytrucku. Spróbujcie sobie przypomnieć wcześniejsze przypadki wykupywania polskich producentów przez USA :
    1. PW / PZL Rzeszów;
    2. EADS / PZL Okęcie (choć to nie Amerykanie);
    3. a u sąsiadów Czechów Boeing / Aero;

    Jak dla mnie to skończy się na klepaniu śrubek i podkładek do Black Hawków, F-16 i czego tam jeszcze, a o wyrobach finalnych "made in Poland" można powoli zapomnieć...
    Tomek

  5. #5
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomek
    Jak dla mnie to skończy się na klepaniu śrubek i podkładek do Black Hawków, F-16 i czego tam jeszcze, a o wyrobach finalnych "made in Poland" można powoli zapomnieć...
    International Black Hawk ma być co najmniej montowany w Mielcu (jak podawali oficjele z Sikorskiego, plusem jest to że Dromader i Skytruck mają podobne wymiary, więc będzie można łatwo przystosować linie produkcyjną do produkcju Black Hawka - znaczy że niestety to chyba powoli koniec M18 i M28 )
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  6. #6
    keylan
    Goście

    Domyślnie

    Do póki będzie to opłacalne to utrzymają produkcje,jeśli nie zamkną i tyle, ale to normalna procedura każdego myślącego właściciela.

  7. #7
    Awatar Tomek

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez keylan
    Do póki będzie to opłacalne to utrzymają produkcje,jeśli nie zamkną i tyle, ale to normalna procedura każdego myślącego właściciela.
    Samolot to nie zupka w proszku. Nie produkuje się go "na magazyn", tylko pod konkretne zamówienia. A jak nie ma zamówień to się ich szuka (czytaj stosuje różne formy nacisku na potencjalnych klientów, żeby go kupili).
    Przykład z USA : lini produkcyjnej C-17 groziło zamknięcie (czyli likwidacja miejsc pracy) więc lobby przemysłowo-kongresowe wymogło na DoD zakup dodatkowych samolotów. Wciśnięto je też W.Brytanii, Australii i Kanadzie więc jeszcze pożyją z remontów, dostaw części itd... BO TO BYŁY AMERYKAŃSKIE MIEJSCA PRACY.

    Przykład z naszego podwórka (nie przeczytacie o tym w gazetach). Pewna firma produkująca ważny podzespół do Mi-2 współpracowała z pewną odlewnią, która dostarczała odpowiedni surowiec do produkcji. Odlewnię wykupil Amerykanie i zamknęli linię produkcyjną tego akurat odlewu. Skutek - producent owego podzespołu sprowadza teraz odlewy z Wlk. Brytanii za znacznie wyższą cenę. Amerykanom ten odlew nie był potrzebny więc zmienili profil produkcji. Ludziom w odlewni pewnie wszystko jedno co tam odlewają, bo pracę mają ale cierpią na tym inne polskie zakłady (w tym wypadku PZL-Świdnik) bo drożeją ich wyroby finalne.

    Tak samo Świdnikowi (i nie tylko) odbiła się czkawką sprzedaż PZL-Rzeszów PW. A teraz jeszcze wpuszczją mu do Polski konkurencję w postaci Sikorskiego. Skutek będzie taki, że zarżną cały nasz POLSKI potencjał wytwórczy i badawaczo-rozwojowy i zostanie do wyboru tylko Blackhawk. A wtedy płacz kliencie (podatniku) i płać...

    OPŁACALNOŚĆ TO POJĘCIE WZGLĘDNE!
    Tomek

  8. #8
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomek
    [ Amerykanom ten odlew nie był potrzebny więc zmienili profil produkcji.
    Sluchaj nie ma czegoś takiego jak potrzebne czy nie potrzebne. Oni patrzą z perspektywy "opłacalne - nie opłacalne" i widocznie z tego punktu widzenia robienie tych odlewów było bez sensu. A firma potrzebujaca tych odlewów mogła mądrzej umowę skonstruować.
    Wracając do bryz i skytrucków to nie znikną one jeśli będzie ich produkcja opłacalna tak jak już kolega wyżej napisał. I wierz mi że oni najlepiej wiedzą na jakiej zasadzie sprzedaje się samoloty i napewno nie będą czekali na zamówienia z nogami na stole i cygarem w gębie.



  9. #9
    Awatar Tomek

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Quantas
    Sluchaj nie ma czegoś takiego jak potrzebne czy nie potrzebne. Oni patrzą z perspektywy "opłacalne - nie opłacalne" i widocznie z tego punktu widzenia robienie tych odlewów było bez sensu.A firma potrzebujaca tych odlewów mogła mądrzej umowę skonstruować.
    Co do tego, to się zgodzę, umowę mogli lepiej skonstruować.
    Cytat Zamieszczone przez Quantas
    Wracając do bryz i skytrucków to nie znikną one jeśli będzie ich produkcja opłacalna tak jak już kolega wyżej napisał. I wierz mi że oni najlepiej wiedzą na jakiej zasadzie sprzedaje się samoloty i napewno nie będą czekali na zamówienia z nogami na stole i cygarem w gębie .
    Oczywiście, że wiedzą ja się sprzedaję. Właśnie dlatego chcą upchnąć w Polsce montaż Blackhawka, żeby go u nas sprzedać. Bardziej opłacalne będzie dla nich sprzedawać UH-60, który choć będzie powstawał w Polsce/Stanach niż Skytrucka powstającego tylko w Polsce.

    Różnica jest taka, że gdy Skytruck się nie sprzedaje polscy decydenci myślą o zamknięciu produkcji i zmianie profilu.
    Gdy nie sprzedaje się UH-60 (nie znam dokladnych liczb ale sądze, że jego obecna produkcja jest dużo poniżej możliwości produkcyjnych Sikorsky'ego) Amerykanie biorą się energicznie do działania zmierzającego do wciśniecia swojego produktu komu się da.
    Tomek

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •