Pokaż wyniki od 1 do 18 z 18

Wątek: Su-35

  1. #1

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    z kraju

    Domyślnie Su-35


    Polecamy

    Pierwszy lot wykonał 18.02.2008 (niektóre zródła mówią o 19.02.2008) pilotował Siergiej Bogdan.

    Galeria w wysokiej rozdziałce:

    http://www.sukhoi.org/gallery/?galle...gallery_id=110

    Ostatnio latał w zeszły czwartek 06.03.2008
    il2forum.xt.pl

  2. #2
    Awatar Święty

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Tarnów

    Domyślnie

    To on dopiero w lutym miał pierwszy lot
    Yukon 20-50x50
    UL984,UL986,UL999,UN133,ARDAG-LENOV

  3. #3

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    z kraju

    Domyślnie

    Tak. Na MAKS 2007 dopiero go wytoczyli (pózniej dam fajne fotki Su-35 z MAKS).
    il2forum.xt.pl

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPNT/EPRZ

    Domyślnie

    Tym, którym się w tej chwili miesza w głowach - widzieliście pewnie niejeden reportaż z MAKS-a (lub może nawet widzieliście na żywo) występ Su-35 kręcącacego niesamowite akrobacje dzięki wektorowaniu ciągu - otóż nie był to Su-35, a przerobiony Su-27SMK2 jako demonstrator technologii (przedprototyp) jakie miały być użyte w Su-35 . Jednak jako że głupio by to trochę brzmiało ,,Su-27 Demonstrujący technologię Su-35" nazywano go po prostu Su-35. Ale był to tylko przerobiony Su-27. Natomiast maszyna która wystartowała w Lutym to pierwszy, zbudowany od podstaw prototyp- czyli na dobrą sprawę wciąż nie maszyna seryjna.
    Tak samo ma się sprawa z MiG-iem 35 - jak na razie to też wciąż MiG-29M, tylko przerobiony - prototyp ma powstać za rok.

    Przy okazji tematu - można zauważyć liczne zmiany jakie wprowadzano w kolejnych prototypach - np. Obecny Su-35 nie posiada już wielkiego hamulca aerodynamicznego na plecach jak Su-27-30-33, zamiast tego wprowadzono system różnicowego wychylania sterów kierunku - swoją drogą ciekaw jestem jak to działa kiedy pilot chce skręcić samolotem...
    Poza tym zrezygnowano z dodatkowego przedniego usterzenia, jakie mamy w Su-33 i przedprototypach Su-35.

    I pytanie do forumowiczów - czy wie ktoś dlaczego wprowadzono takie zmiany? Przecież przednie usterzenie dod. podobno zwiększa manewrowość, a grzbietowy hamulec jest dosyć popularny (F-15, Su-27-30-33, przedprototypy Su-35)
    I jak ma się sprawa róznicowego wychylania sterów kiedy pilot chce skręcić orczykiem?
    [*]C-295M ,,019"[*] ppłk rez. mgr inż. pil. Lech Marchelewski, inż. pil. Piotr Banachowicz[*]C-172 ,,SP-ZAP"[*]płk pil. Alaksandr Marficki, płk pil. Alaksandr Żuraulewicz[*]Tu-154M ,,101"[*]mgr inż. pil. Stanisław Jurewicz[*]mgr inż. pil. Tadeusz Świst[*]

  5. #5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Był już jeden samolot noszący oznaczenie Su-35 (jego wersja z wektorowaniem ciągu to Su-37), to jest nowy Su-35BM (inna maszyna).

  6. #6

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    z kraju

    Domyślnie

    Obiecane zdjęcia Su-35 z MAKS 2007 (Autor "flateric").

    http://www.zshare.net/download/3248412dbbed6d/

    Tutaj sporo zdjęć, w tym zdjęcia kokpitu i Irbisa (na samym dole):

    http://maks.sukhoi.ru/maks2007_3.htm

    'Pracujący' kokpit:




    Mechanika Irbisa:

    http://www.youtube.com/watch?v=yELuKJFDM80&

    Zdjęcia z produkcji:

    http://bp2.blogger.com/_2BBc6-JDVWY/...ssemblywt9.jpg
    http://bp0.blogger.com/_2BBc6-JDVWY/...llationdl1.jpg
    http://bp0.blogger.com/_2BBc6-JDVWY/...llationgc4.jpg
    il2forum.xt.pl

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jasiek
    Tym, którym się w tej chwili miesza w głowach - widzieliście pewnie niejeden reportaż z MAKS-a (lub może nawet widzieliście na żywo) występ Su-35 kręcącacego niesamowite akrobacje dzięki wektorowaniu ciągu - otóż nie był to Su-35, a przerobiony Su-27SMK2 jako demonstrator technologii (przedprototyp) jakie miały być użyte w Su-35 . Jednak jako że głupio by to trochę brzmiało ,,Su-27 Demonstrujący technologię Su-35" nazywano go po prostu Su-35.
    Ciekawe kiedy sami Rosjanie pogubią się w oznaczeniach :P

    Cytat Zamieszczone przez jasiek
    Przy okazji tematu - można zauważyć liczne zmiany jakie wprowadzano w kolejnych prototypach - np. Obecny Su-35 nie posiada już wielkiego hamulca aerodynamicznego na plecach jak Su-27-30-33, zamiast tego wprowadzono system różnicowego wychylania sterów kierunku - swoją drogą ciekaw jestem jak to działa kiedy pilot chce skręcić samolotem...
    Poza tym zrezygnowano z dodatkowego przedniego usterzenia, jakie mamy w Su-33 i przedprototypach Su-35.

    I pytanie do forumowiczów - czy wie ktoś dlaczego wprowadzono takie zmiany? Przecież przednie usterzenie dod. podobno zwiększa manewrowość,
    Widocznie zysk był niewielki w stosunku do komplikacji konstrukcji płatowca i układu sterowania. I tak wracamy do układu klasycznego z ruchomymi dyszami - F-22, MiG-29OWT.

    dranio

  8. #8

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jasiek
    I jak ma się sprawa róznicowego wychylania sterów kiedy pilot chce skręcić orczykiem?
    Pewnie jak na dwudziestym pierwszym Hamulec obu kół działał po naciśnięciu dźwigni hamowania przy neutralnym położeniu steru kierunku. Przy wdepnięciu nogi hamowane było tylko jedno koło, co umożliwiało skręt. Niemniej jednak pomysł ze sterami kierunku w charakterze hamulca aerodynamicznego karkołomny.

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPNT/EPRZ

    Domyślnie

    Więc czemu go zastosowano? W końcu to myśliwiec IV Generacji, maszyna w pewnym stopniu rewolucyjna i w ogóle.
    Niby kiedy pilot skręca, oba stery ustawiają się w tym samym kierunku czyli jak normalnie, tyle że przecież wtedy sam hamulec nie spełnia swojej roli...

    A co do gubienia się w oznaczeniach - parę przykładów dla ciekawskich

    Su-34 = Su-27IB
    Su-32FN = Su-27KUB
    Su-39 = Su-25T
    Su-37 = Su-35 z wektorowaniem ciągu (obecnie nie używa się już tego pierwszego oznaczenia)
    Su-17M2D = Su-22M2K
    Su-17UM = Su-22U
    Su-17M3 = Su-22M3
    itd.

    więc myślę że pogubili się już dawno

    A tak w ogóle - to MiG-29A to Izdjelije 9-12, C- 9-13 itp.

    A Su-17UM to w oznaczeniu fabrycznym S-52U...
    [*]C-295M ,,019"[*] ppłk rez. mgr inż. pil. Lech Marchelewski, inż. pil. Piotr Banachowicz[*]C-172 ,,SP-ZAP"[*]płk pil. Alaksandr Marficki, płk pil. Alaksandr Żuraulewicz[*]Tu-154M ,,101"[*]mgr inż. pil. Stanisław Jurewicz[*]mgr inż. pil. Tadeusz Świst[*]

  10. #10

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Zwieroboj
    Niemniej jednak pomysł ze sterami kierunku w charakterze hamulca aerodynamicznego karkołomny.
    A jak w takim wydaniu wyglada ladowanie z bocznym wiatrem trawersem przy takim sterowaniu ?? czy regulacja poszczegolnych silnikow ??.

  11. #11
    jj
    jj jest nieaktywny

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    gdynia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wrzesinski1
    Cytat Zamieszczone przez Zwieroboj
    Niemniej jednak pomysł ze sterami kierunku w charakterze hamulca aerodynamicznego karkołomny.
    A jak w takim wydaniu wyglada ladowanie z bocznym wiatrem trawersem przy takim sterowaniu ?? czy regulacja poszczegolnych silnikow ??.
    Chyba tak jak z klapolotkami.

  12. #12

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    z klapolotkami to chyba tylko slizg

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPNT/EPRZ

    Domyślnie

    Co masz na myśli mówiąc regulacja silnków? Wektrorowanie? Po pierwsze, nie będzie go we wszystkich samolotach. Po drugie, jest sprzężone z sterami więc nic nie da.
    No chyba że chodzi ci o regulację ciągu każdego silnika oddzielnie - ale to skomplikowane i chyba niewiele daje.

    A co do klapolotek - tu jest trochę inna sprawa, w końcu one nie hamują tylko zwiększają siłę nośną, a przy wychylaniu lotek po prostu jest jeszcze większa niż normalnie siła na jednej z nich. Hamulec aerodynamiczny to inna sprawa.
    [*]C-295M ,,019"[*] ppłk rez. mgr inż. pil. Lech Marchelewski, inż. pil. Piotr Banachowicz[*]C-172 ,,SP-ZAP"[*]płk pil. Alaksandr Marficki, płk pil. Alaksandr Żuraulewicz[*]Tu-154M ,,101"[*]mgr inż. pil. Stanisław Jurewicz[*]mgr inż. pil. Tadeusz Świst[*]

  14. #14

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    mialem na mysli zmniejszenie/zwiekszenie mocy na jednym ale tak jak piszesz to ma pewna bezwladnosc. Zasade dzialania klapolotek znam.

  15. #15

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    LUBIN (dolny śląsk)

    Domyślnie

    piękna konstrukcja...
    www.air-photo.pl - Airshow Aviation Photo Gallery

  16. #16

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    z kraju

    Domyślnie

    Drugi prototyp Su-35 (nr burtowy 902), odbył dziś (03.10.2008) swój pierwszy lot:

    http://www.knaapo.ru/rus/gallery/eve...-35_flight.wbp
    il2forum.xt.pl

  17. #17

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    z kraju

    Domyślnie

    W Komsomolsku rozbił się właśnie nowy prototyp Su-35 o numerze burtowym "904". Do tej pory były prezentowane zdjęcie dwóch latających prototypów "901" i "902". Samolot rozbił się podczas startu, pilot się katapultował. Był to prawdopodobnie pierwszy lot tego egzemplarza.

    http://www.forumavia.ru/forum/2/4/635342092722395737021240735724_1.shtml?topiccount= 12
    Ostatnio edytowane przez Kusch ; 26-04-2009 o 21:04
    il2forum.xt.pl

  18. #18

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie


    Polecamy

    Macie z altaira Altair - Rozbił się prototyp Su-35
    Można dać do wypadków

LinkBacks (?)

  1. 03-10-2012, 12:50
  2. 22-02-2012, 20:07
  3. 09-02-2012, 11:33
  4. 01-12-2011, 15:16
  5. 10-11-2011, 09:38
  6. 22-10-2011, 14:44
  7. 30-06-2011, 09:30
  8. 23-04-2011, 20:33
  9. 21-03-2011, 22:43
  10. 08-12-2010, 15:20
  11. 22-08-2010, 20:52

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •