Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4
  1. #1
    Awatar Zelazny

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie Mi-17-1V już po modyfikacjach


    Polecamy

    10 marca do zgrupowanych w ramach ćwiczeń Bagram III wojsk kolejnej rotacji Polskiego Kontyngentu Wojskowego w Afganistanie dołączył pierwszy z 4 przygotowywanych do działań w ramach ISAF śmigłowców Mi-17-1V (Mi-8MTV-1).

    Do połowy marca WZL-1 mają przekazać lotnictwu wojsk lądowych 4 śmigłowce transportowo-desantowe Mi-17-1V przygotowane do misji w Afganistanie / Zdjęcie: Grzegorz Hołdanowicz

    W ślad za śmigłowcem nr 6107, do końca tygodnia, podążyć mają pozostałe 3 maszyny. Ostatni będzie 6104, który był wykorzystany do przeprowadzenia badań typu i obecnie jest w ostatniej fazie przygotowania do przekazania Wojskom Lądowym.

    Siedem śmigłowców Mi-17-1V zostało pod koniec 2006 zakupionych przez MON od Grupy Bumar. Wcześniej maszyny te miały być dostarczone lotnictwu Iraku, ale wobec zmiany priorytetów kontrakt na te używane maszyny został zastąpiony przez Bagdad zamówieniem śmigłowców fabrycznie nowych. Używane śmigłowce, wyremontowane przez mające pełen certyfikat producenta zakłady SPARC (wykonujące podobne prace na rzecz użytkowników Mi-17 na całym świecie), zostały zakupione jako niezbędne uzupełnienie wykruszającej się floty śmigłowców transportowych wojsk aeromobilnych WL. Dzięki kontraktowi podwojona została liczba najmocniejszych śmigłowców transportowych lotnictwa wojsk lądowych (dotychczas mieliśmy 6 Mi-17 w odmianie starszej, ze słabszymi silnikami, z czego 2 zostały przebudowane na śmigłowce ewakuacji medycznej).

    Wojskowe Zakłady Lotnicze Nr 1 w Łodzi dokonały niezbędnych modyfikacji śmigłowców:

    * zabudowano nowoczesne kompozytowe opancerzenie (którego brak na pozostałych śmigłowcach Mi-8/Mi-17) przestrzeni załogowej oraz żywotnych elementów śmigłowców,
    * przystosowano je do lotów w nocy (oświetlenie, także do lotów w szyku, dostosowanie do użycia okularowych wzmacniaczy obrazu NVG),
    * wprowadzono dodatkowe uchwyty zwiększające możliwość wykorzystania w działaniach desantowych i osłonowych, w tym stanowiska dla 5 km PK (4 w oknach po bokach plus 5 przy zdjętych tylnych wrotach – nie przewidywane jest przenoszenie uzbrojenia na węzłach zewnętrznych),
    * zabudowano antywibratory na wirniku,
    * zainstalowano opracowany w Instytucie Technicznym Wojsk Lotniczych (ITWL) zintegrowany system łączności (stosowany już na Mi-17AE, Mi-24W oraz na PZL W-3PL Sokół/Głuszec) i dodatkowe środki łączności,
    * zainstalowano środki ochrony własnej, w tym wyrzutnie flar ASO-2W oraz promiennik cieplny KT-01AV Adros (ukraińskiej spółki Adron z Kijowa), rozpraszacze gazów wylotowych, a także system identyfikacji swój-obcy Supraśl,
    * awionikę i systemy pokładowe zostały dostosowane do spełniania wymagań NATO i ICAO.

    Dodatkowo śmigłowce zostały pomalowane zgodnie z przepisami obowiązującymi w lotnictwie wojsk lądowych. Tak samo doposażone mają być 3 pozostałe śmigłowce Mi-17-1V zakupione pod koniec 2006. Jak się dowiadujemy, zgrupowanie śmigłowcowe PKW Afganistan (4 Mi-17-1V oraz 4 Mi-24W) powinno być przebazowane do Afganistanu na przełomie czerwca i lipca. Śmigłowce mają tam wspierać działania wojsk polskich oraz częściowo kanadyjskich.

    System Adros oraz rozpraszacze gazów wylotowych mają być także zastosowane na afgańskich Mi-24W.

    przeklejone ze strony
    http://www.altair.h2.pl/start-920

  2. #2
    Moderator
    Awatar MaciekK84

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    Czy to są te Mi-17, które zostały pod koniec 2006 przywiezione na 2 raty Rusłanem do Bydgoszczy oraz złożone i oblatane przez WZL-2? Numer taktyczny by na to wskazywał, ale na Afgan oryginalne malowanie było zdecydowanie lepsze: http://www.lotnictwo.net/foto.php?id=132368
    Pozdrawiam!
    Maciek


  3. #3
    Awatar chazek

    Dołączył
    Jan 2008

    Domyślnie

    Dokładnie strzał w "10"

  4. #4
    Awatar Zelazny

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie


    Polecamy

    Śmigłowce nocą
    Para śmigłowców z dowódcą Wojsk Lądowych na pokładzie poderwała się do lotu z lotniska w Bielsku-Białej i skierowała się w stronę gór... Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego gdyby nie fakt, że wydarzenie to miało miejsce w absolutnej ciemności.

    Nowoczesna noktowizja, jaką od pewnego czasu dysponują nasi "lądowi" lotnicy oraz doskonałe wyszkolenie załóg przyniosło rezultaty w postaci gotowości do operowania naszych śmigłowców w niemalże każdych warunkach atmosferycznych, zarówno w dzień, jak i w nocy. Szkolenie w terenie górzystym, jakie miało miejsce w ubiegłym tygodniu w Bielsku-Białej, potwierdziło dobre przygotowanie załóg i sprzętu do wykonywania trudnej misji w składzie PKW Afganistan, gdzie nasi lotnicy będą wchodzić w skład Samodzielnej Grupy Powietrznej.

    Wykonywanie lotów o różnych porach doby, w szybko zmieniających się w górach warunkach pogodowych, pozwoliło załogom kolejny raz przetestować nieco zmodyfikowane i doposażone maszyny oraz przećwiczyć taktykę, którą będą stosować już niedługo w rejonie misji. Udział w szkoleniu lotników z USA, którzy latali już w warunkach afgańskich, pozwolił na wymianę cennych uwag i doświadczeń. Samodzielna Grupa Powietrzna składająca się z żołnierzy 49 Pułku Śmigłowców Bojowych oraz 25 Brygady Kawalerii Powietrznej dysponować będzie śmigłowcami bojowymi Mi-24 oraz transportowymi Mi-17. Gen. broni Waldemar Skrzypczak podsumowując ćwiczenie wysoko ocenił możliwości zarówno załóg, jak i sprzętu, podziękował za zaangażowanie wszystkim uczestnikom szkolenia i pogratulował wysokich umiejętności lotnikom.


    chor. Adam Roik
    Dowództwo Wojsk Lądowych
    lotniczapolska.pl


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •