Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 30
  1. #1

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    z kraju

    Domyślnie Indyjskie MiG-29


    Polecamy

    Indyjskie MiG-29
    Indie jako pierwsze (po ZSRR) otrzymały MiG-29. W 1984 złożono zamówienie a w kolejnych latach dostarczono 44 maszyny. Dziś Indie posiadają 66 MiG-29 (min. w 1996 dostarczono 8 MiG-29S i 2 MiG-29UB). Samoloty są na wyposażeniu dywizjonów 28, 47 i 223 (wszystkie bazują w rejonie granicy z Pakistanem). W 1998 zakłady HAL zmodernizowały indyjskie MiGi (nie wiadomo ile maszyn, wszystkie?), dostosowując je do przenoszenia pocisków R-77, oraz R-27ER i R-27T/ET. Samoloty otrzymały także indyjskie RWR Tarang. Urządzenie to indyjska myśl techniczna (choć nie wykluczone, że powstało przy pomocy Izraela). Jest montowane w MiG-21 Bizon, MiG-27, Jaguar oraz Su-30MKI i MiG-29 KUB. Zostało lepiej przystosowane do pracy w środowisku chińskich i pakistańskich stacji rlok.

    Po lewej stronie HUD widać ekran RWR Tarang



    RWR Tarang

    http://images14.fotosik.pl/72/56a503f43583d4c7.jpg

    7 marca 2008 podpisano umowę o medernizacji wszytskich indyjskich MiG-29 do standardu SMT. Samoloty otrzymają min. radar Żuk, oraz silniki RD-33 3 serii z systemem FADEC.

    http://www.altair.h2.pl/start-907

    Za Altair:

    RSK MiG zmodernizuje myśliwce Indii

    Wczoraj ministerstwo obrony Indii podpisało z RSK MiG umowę o modernizacji 69 myśliwców MiG-29. Wartość kontraktu wynosi ok. 960 mln USD (38,4 mld rupii).

    Umowa została podpisana w Moskwie. Zakłada, że 30% jej wartości zostanie reinwestowane w Indiach. W ramach offsetu powstanie tam centrum serwisowe radiolokatorów i ośrodek treningowy wyposażony w symulatory najnowszej generacji.

    Zakupione w połowie lat 1980. myśliwce 5 eskadr indyjskich wojsk lotniczych (każda po 12-18 maszyn) zostaną przebudowane na samoloty wielozadaniowe. Modernizacja ma przedłużyć okres eksploatacji indyjskich MiGów-29 do 40 lat (obecnie 25) lub 3500 godzin lotu (obecnie 2500). Wymieniona zostanie awionika, w tym komputer pokładowy i system kierowania ogniem. W samolotach będą montowane radiolokatory typu Żuk. Część komponentów dostarczą przedsiębiorstwa izraelskie i indyjskie, w tym Hindustan Aeronautics Ltd i Bharat Dynamics Ltd.

    Uzbrojenie zmodernizowanych samolotów zostanie uzupełnione o pociski rakietowe klasy powietrze-powietrze dalekiego zasięgu oraz broń kierowaną do atakowania celów naziemnych. Silniki zostaną wymienione na RD-33 serii 3 z cyfrowym sterowaniem. Technologia ich produkcji ma zostać przekazana przedsiębiorstwom indyjskim.

    Pierwsze 6 samolotów zostanie zmodernizowanych w Rosji. Pozostałe będą przebudowywane w bazie remontowej IAF Ozar w Nashik w ramach umowy z Hindustan Aeronautics Ltd.
    Zdjęcia:

    Ja widać na zdjęciach, w Indiach kobiety dość często wystepują w roli kierowców MiGów

    Autor zdjęć, Husain.




    Indyjskie MiG-29 w swoim środowisku naturalnym.







    il2forum.xt.pl

  2. #2
    Awatar Zelazny

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    MiG-29KUB oblatany


    18 marca oblatano seryjny samolot MiG-29KUB. Lot trwał 42 minuty.


    12 MiG-29K i 4 MiG-29KUB Indie zamówiły w 2004. Członkowie delegacji marynarki wojennej tego kraju obserwowali wczoraj testy naziemne i pierwszy lot MiG-29KUB w podmoskiewskich Łuchowicach. W tamtejszej wytwórni trwa montaż wszystkich zamówionych 16 samolotów.

    W najbliższym czasie do Rosji mają przybyć piloci indyjscy, którzy będą przechodzić szkolenie w lataniu na MiG-29K/KUB. To element kontraktu. Podobnie jak opcja na 30 kolejnych samolotów, które mogą być dostarczone do 2015.

    Indie zakupiły samoloty MiG-29K/KUB do wykorzystania na lotniskowcu Admirał Gorszkow, który jest obecnie remontowany i modernizowany na potrzeby indyjskiej marynarki wojennej (Indie nie chcą Kitty Hawka).
    http://www.altair.h2.pl/start-961

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPNT/EPRZ

    Domyślnie

    MiG-21 Bizon? zawsze myślałem że MiG-21 w kodzie NATO nazywa się Fishbed...
    [*]C-295M ,,019"[*] ppłk rez. mgr inż. pil. Lech Marchelewski, inż. pil. Piotr Banachowicz[*]C-172 ,,SP-ZAP"[*]płk pil. Alaksandr Marficki, płk pil. Alaksandr Żuraulewicz[*]Tu-154M ,,101"[*]mgr inż. pil. Stanisław Jurewicz[*]mgr inż. pil. Tadeusz Świst[*]

  4. #4

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    z kraju

    Domyślnie

    To nazwa zmodernizowanych indyjskich MiG-21. Dostały min. ichniego datalinka (do komunikacji np. z Su-30MKI), radar Kopjo, MFD, HUD i celownik nachelmowy z MiG-29, pociski R-73 i R-77, RWR Tarang, etc.

    http://vayu-sena-aux.tripod.com/pix/...ison-ORP03.jpg
    http://vayu-sena-aux.tripod.com/pix/...-cockpit01.jpg

    Do poczytania:

    http://81.210.9.116/~apacz/smf/index....html#msg60177
    il2forum.xt.pl

  5. #5

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    No proszę. Gdyby takie modernizacje były prowadzone za moich czasów... Polatalibyśmy jeszcze.

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EU

    Domyślnie

    Ciekawe jak sprawdza się w służbie ta modernizacja Miga 21. Wiadomo przecież, że izraelsko rumuńska ( "Lancer") nie poiodła się w 100 procentach.

  7. #7
    jj
    jj jest nieaktywny

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    gdynia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez HUNTER
    Ciekawe jak sprawdza się w służbie ta modernizacja Miga 21. Wiadomo przecież, że izraelsko rumuńska ( "Lancer") nie poiodła się w 100 procentach.
    Z osła rumaka nie uczynisz. Następnym etapem modernizacji rumuńskich lancerów będzie..........zakup uzywanych F16 A/B z izraela.

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EU

    Domyślnie

    Czyli izraelska firma i tak ubije interes. Ciekawi mnie tylko daczego modernizacja się nie powiodła. Przecież Izraelczycy potrafili zmodernizować francuskie Mirage a także współtworzyli południowoafrykańskie Cheetach.

  9. #9

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    z kraju

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez HUNTER
    Wiadomo przecież...
    Nie wszyscy wiedzą, może tak uchylić rąbka tajemnicy? oraz podać w ilu procentach się nie powiodła (w 99%, w 76%)?

    Tutaj do poczytania o rumuńskich Lancerach:

    http://www.altair.h2.pl/czasopisma-artykuly-900

    Natomiast co do używanych ex izraelskich Netzów, to coraz częściej Rumuni wyrażają chęć zakupu nowych maszyn. Teodor Melescanu rozmawiał z Szczygło o naszych doświadczeniach przy wdrażaniu F-16:

    http://www.biznesnet.pl/ar/20/127246...ly-o-f-16.html
    il2forum.xt.pl

  10. #10

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Wyszków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez HUNTER
    Czyli izraelska firma i tak ubije interes. Ciekawi mnie tylko daczego modernizacja się nie powiodła. Przecież Izraelczycy potrafili zmodernizować francuskie Mirage a także współtworzyli południowoafrykańskie Cheetach.
    Bo firmy izraelskie przy każdej prowadzonej przez siebie "modernizacji" po prostu pakują w samolot wszystkie urządzenia jakie mają pod ręką - obojętnie - potrzebna czy nie - byle by je sprzedać i na tym zarobić. A poza tym, jak ktoś już wspomniał - nie ukrywajmy - MiG-21 miał mały potencjał modernizacyjny ( przestarzała konstrukcja płatowca a co za tym idzie trudny pilotaż, mały zasięg i udźwig oraz brak możliwości zainstalowania porządnej stacji radiolokacyjnej to tylko nieliczne z jego bolączek. Bardzo cenię te samoloty ale to już nie ich epoka )

  11. #11

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Trudno się nie zgodzić.

    Sporo większy potencjał miały Su-22 (ożenienie go z zachodnim zasobnikiem celowniczym i zachodnią inteligentną amunicją) czy MiG-23 (zwłaszcza jeśli byśmy mieli nie 1 a 3 pułki 23 - zamiast bisów, jak początkowo planowano).

  12. #12

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    z kraju

    Domyślnie

    Pierwszy prototyp MiG-29KUB (941) przemalowany w rosyjskie barwy:



    Tak wyglądał na MAKS 2007

    http://pilot.strizhi.info/wp-content...mg_6557_sm.jpg
    il2forum.xt.pl

  13. #13

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Poleci do Indii, czy to maszyna tylko do testów?

  14. #14

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    z kraju

    Domyślnie

    Zostanie do testów i prawdopodobnie do przeszkalania pilotów indyjskich.
    il2forum.xt.pl

  15. #15

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie



    Indyjskie MiG-29 z pięknymi, kolorowymi ogonami.

  16. #16

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Nie MiGi ale Su30, za to ciekawie:

    http://www.youtube.com/watch?v=uyJzdFCnWbA

  17. #17

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Witam wszystkich

    AAAaaby nie rozmnażać nadmiernie tematów okołoMiGowych - do poczytania i z krytykowania:

    http://lotniczapolska.pl/MiG-–-legenda-w-opalach-(cz--1),1784

    O Indiach i tamtejszych 29-kach sporo w cz. 3

  18. #18

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Wyszków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez F. Sumig
    do poczytania i z krytykowania:
    Dlaczego krytykowania ? Kłopoty rynkowe MiGa biorą się moim zdaniem z dwóch powodów :
    1) Gorszej w porównaniu z Suchojem reklamy i strategii firmy
    2) Niezbyt udanego udziału MiGów-29 w kilku konfilktach zbrojnych.

    W latach 90. ubiegłego wieku trudno mówić o wielkich sukcesach eksportowych rosyjskiego przemysłu, ale Suchoj zdołał utrzymać się na powietrzni stosując chytrą politykę promocji "supermanewrowości" swoich maszyn ( te wszystkie układy kaczka czy SU-47 ) . Tak naprawdę wszystkie te "kobry" i "dzwony" psu na budę się zdawały, a biuro to w tamtym okresie nie przykładało prawie wcale uwagi do znaczących ulepszeń elektronicznych swoich samolotów. Ale SU-27 i jego pochodne nigdy nie starły się w realnej walce i nie dostały w "d" tak jak MiGi a ich ewolucje ładnie wyglądały na pokazach. Dopiero w ostatnich latach, bojąc się o kontrakty, biuro Suchoja znacznie unowocześniło swoje samoloty, szczególnie rodzinę SU-30, czyniąc je naprawdę skutecznymi i groźnymi maszynami.
    Biuro MiGa poszło inną drogą. Od początku lat 90. starano się unowocześnić elektronikę ( MiG-29SMT, M2 ) przy praktycznie nie zmienionych właściwościach lotnych. To nie robiło odpowiedniej reklamy bo dla laików tych zmian nie było widać a MiG-29M2 wyglądał i latał podobnie jak wersja UB z lat. 80. Przy tym był zawsze krok wstecz za swym większym bratem z uwagi na mniejsze wymiary, a przez to mniejszy zasięg i mniejszy zapas uzbrojenia. MiG teraz dopiero ruszył drogą Suchoja ( OVT ) ale moim zdaniem za późno.
    Odzyskać utracony rynek azjatycki będzie bardzo trudno, a - jak napisano w artykule - na Europę nie ma co liczyć. Afryta ma chroniczny brak funduszy i wiele się tu nie zwojuje a pozostałe kontynenty to - wiadomo - tradycyjny rynek zbytu USA. Kluczem do sukcesu była Azja i tu niezaprzeczalnie wygrał Suchoj.

  19. #19

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    A moim zdaniem z powodu iż MiG-29 znacznie ustępuje pochodnym Su-27 a kosztuje prawie tyle samo.

  20. #20

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPNT/EPRZ

    Domyślnie


    Polecamy

    Po prostu nie każde państwo stać na posiadanie zarówno myśliwca średniego do obrony swojego terytorium, i ciężkiego do uderzeń. W takiej sytuacji wybiera cięższy bo daje ogólnie większe możliwości, chociaż w pewnych zadaniach spisuje się gorzej od średniego.
    Powiedzcie mi, ile państw świata posiada obecnie zarówno nowoczesny myśliwiec średni i ciężki?
    [*]C-295M ,,019"[*] ppłk rez. mgr inż. pil. Lech Marchelewski, inż. pil. Piotr Banachowicz[*]C-172 ,,SP-ZAP"[*]płk pil. Alaksandr Marficki, płk pil. Alaksandr Żuraulewicz[*]Tu-154M ,,101"[*]mgr inż. pil. Stanisław Jurewicz[*]mgr inż. pil. Tadeusz Świst[*]

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •