Zwiększenie obrotów, zamówień, zysku – to wyniki Finmeccanica, drugiego pod względem wielkości włoskiego koncernu, w 2007.

Najbardziej spektakularne kontrakty w ubiegłym roku wiążą się z USA i Rosją. W tym pierwszym przypadku US Army i US Air Force zamówiły łącznie 78 C-27J (na zdjęciu wraz z dwoma Eurofighterami) (zobacz: C-27 dla US Army zatwierdzone). Z przedsiębiorstwami rosyjskimi podpisano natomiast szereg umów o współpracy, głównie związanymi z produkcją regionalnych Suchoj Superjet 100 (zobacz: Putin wpuszcza Alenię do Suchoja) / Zdjęcie: Alenia Aeronautics

Fimaccanica zajmuje się przede wszystkim branżą lotniczą i kosmiczną. Jego spółki córki to m.in. Alenia Aeronautics (producent np. transportowego C-27J Spartan, ATR 42 i ATR 72 oraz Eurofightera), Alenia Aermacchi (szkolno-bojowy M-346), AgustaWestland (EH101). Kolejne, reprezentowane w koncernie branże to wojskowa elektronika (SELEX), systemy rakietowe (współudział w MBDA), a także informatyka, transport i energetyka.

Włoski koncern największe wpływy generuje dzięki zamówieniom wojskowym, realizując programy specjalne często w ramach projektów międzynarodowych, z Amerykanami (np. C-27J czy prezydenckiego śmigłowca VH-71 Kestrel) lub z partnerami europejskimi (programy ATR, Eurofightera, NH90 czy morskie Eurotorp lub fregat FREMM i Horizon). Z tego powodu nie jest kojarzona wprost z konkretnymi modelami – poza nielicznymi konstrukcjami – jednak współuczestniczy w największych europejskich i częściowo, amerykańskich programach.

W ubiegłym roku Finmeccanica zanotowała obrót 13,4 mld Euro (o 8%), zysk netto 521 mln i nowe zamówienia w wysokości 17,9 mld, co zwiększyło portfel zamówień do 39,3 mld Euro (o 10% więcej niż w 2006).

W 2007 koncern zwiększył zatrudnienie, z 58 tys (w grudniu 2006) do 60,7 tys. osób.
http://www.altair.h2.pl/start-958