Czyżby kryzys nie ominął naszych sąsiadów i tną koszta począwszy od wojska jak u nas ??
Wiadomością dnia w niemieckich mediach jest plan restrukturyzacji Bundeswehry, którego szczegóły upublicznił dzisiaj federalny minister obrony Thomas de Maiziere. Personel sił zbrojnych ma zostać zredukowany z dotychczasowych ok. 220 tys. do 185 tys. ludzi. Przewiduje się całkowitą likwidację 31 garnizonów i zmniejszenie (w wielu przypadkach drastyczne, niemal równoznaczne z likwidacją) obsady etatowej w 90 innych.
Zmiany mają objąć także siły powietrzne naszych zachodnich sąsiadów. W "mojej" okolicy ma m.in. zostać zlikwidowany znany szkolny garnizon Fürstenfeldbrück, dotychczasowe miejsce stacjonowania Wyższej Szkoły Oficerskiej Luftwaffe. Sama szkoła się ostanie, albowiem ma być przeniesiona do Roth, zaś Instytut Medycyny Lotniczej Luftwaffe przeprowadzi się do Kolonii.
Rezygnacja ze szczebla dywizyjnego w Bundesluftwaffe oznacza rozformowanie sztabów trzech dywizji lotniczych: 1. Luftwaffendivision w Fürstenfeldbrück, 2. Luftwaffendivision w Birkenfeld i 4. Luftwaffendivision w Aurich.
Spośród jednostek szczebla skrzydła/pułku lotniczego mają zostać rozformowane m.in.:
- skrzydło lotnictwa myśliwsko-bombowego Jagdbombergeschwader 32 w Obermeitingen/Lechfeld, dotychczas uzbrojone w "Tornado",
- skrzydła lotnictwa transportowego Lufttransportgeschwader 61 w Penzing (ta decyzja była podjęta już wcześniej) i Lufttransportgeschwader 63 w Hohn/Alt Duvenstedt,
- skrzydła rakiet przeciwlotniczych OP Flugabwehrraketengeschwader 2 w Bad Sülze i Flugabwehrraketengeschwader 5 w Manching,
- pułki śmigłowców wojsk lądowych Mittleres Transporthubschrauberregiment 15 w Rheine i Kampfhubschrauberegiment 26 w Roth.
Wiele innych jednostek obejmą przekształcenia organizacyjne.
Więcej na ten temat:
bundeswehr.de: Neues Stationierungskonzept der Bundeswehr
Ostatnio edytowane przez JacekB ; 26-10-2011 o 19:12
Czyżby kryzys nie ominął naszych sąsiadów i tną koszta począwszy od wojska jak u nas ??
W jakimś stopniu niewątpliwie tak, ale też byłoby błędem utożsamiać te zmiany z doraźnymi działaniami antykryzysowymi, gdyż one wynikają z bardziej kompleksowego i długofalowego podejścia do zagadnienia. Początek dyskusji nad restrukturyzacją Bundeswehry datuje się sporo wstecz, jeszcze pod rządami poprzedniego ministra, który bardziej niż merytoryczną pracą wsławił się luźnym podejściem do zagadnienia uczciwości intelektualnej. Założenia reformy ogłoszono na wiosnę tego roku, a teraz nastąpiła ich konkretyzacja.
Czyli jak nasi się dobrze zakręcą to możemy kolejne maszyny za 1 "ojro" dostać
Tornado są niewątpliwie dobrymi samolotami, ale nie mam do nich uczuciowego stosunku, więc mogę co najwyżej pożyczyć naszemu rządowi 20 euro na ten zbożny cel. Co innego, gdyby mieli na zbyciu MiGi i nawet gdyby chcieli po 5 ojro za sztukę. Wtedy gotów byłbym podrapać się w portfel i wyskrobać 50 eurosów darowizny, albo nawet stówę, jakbym trochę przyoszczędził.
Niestety Tajfunów nie zamierzają zredukować.
Czy ja dobrze rozumiem, że Luftwaffe pozbywa się wszystkich Tornado ECR? I że zarazem znika trzon europejskiej części NATO jeśli chodzi o przełamywanie OP? Czy też po prostu przenoszą je do innego skrzydła?
Swoją drogą, jakby nam po 1 ojro odpalili takie ECR, najlepiej z AGM-88 w pakiecie, to bym się nie obraził...
[*] ppłk rez. mgr inż. pil. Lech Marchelewski, inż. pil. Piotr Banachowicz | ,,019" | ,,SP-ZAP" | płk pil. Alaksandr Marficki, płk pil. Alaksandr Żuraulewicz, ,,63" | ,,101" | mgr inż. pil. Stanisław Jurewicz, ,,SP-3491" | mgr inż. pil. Tadeusz Świst, ,,SP-AAG" [*]
Szczerze powiem, że na żadne miarodajne informacje odnośnie przyszłości komponentu ECR nie natknąłem się, ale też i niespecjalnie ich poszukiwałem. Na razie oficjalnie ogłoszono tyle, że liczba Tornado w Luftwaffe ma zostać zredukowana z obecnych 185 do 85 maszyn. Zostaną tylko dwa skrzydła: JaboG 33 z zadaniem uderzeniowym i rozpoznawcze AG 51, które faktycznie ma już tylko jedną eskadrę Tornado, gdyż druga eskadra rozpoczęła przebrajanie na bezzałogowce. Skrzydło JaboG 31 z Nörvenich (w którym kilka lat temu miałem przyjemność gościć i bliżej zapoznać się z systemem Tornado) już od prawie 2 lat jest w trakcie przesiadki na Tajfuny.
Z ciekawych cyferek w jednym z najświeższych komunikatów ministerstwa obrony doczytałem się jeszcze m.in. tego, że docelowy stan Eurofighterów ma wynieść 140 zamiast planowanych 177 sztuk. Zapotrzebowanie na transportowe A400M zostało zmniejszone z 60 na 40. Wiatraki też będą w mniejszej liczbie niż pierwotnie zakładano. Ostatecznie stanęło na 80 transportowych NH90 i 40 Tigerach. W systemach rakietowych OP całkowicie zostaje skasowany zakup MEADS, natomiast Patrioty będą zredukowane z 29 na 14 zestawów. Link:
BMVg.de: Minister de Maizičre billigt Umrüstung
Chyba tu jest dobre miejsce, żeby nie otwierać nowego wątku.
Cykl filmowy "Deutschland von oben" jest po prostu rewelacyjny: dobrze ponad 200 minut spektakularnych zdjęć z powietrza najpiękniejszych i najciekawszych zakątków Niemiec oraz różnych aspektów życia w Niemczech. Całość jest uzupełniana wizualizacjami komputerowymi, pokazującymi historyczny rozwój miast, ruch lotniczy, trasy wędrówek bocianów czy co tam kto jeszcze zapragnie sobie wyobrazić. Tak się robi misję telewizji publicznej.
Z interesującego nas poletka mamy w części czwartej od minuty 1:53 do 5:56 znakomite loty "Phantomów" z JG71 w Wittmund:
Startseite - ZDF Mediathek
Pożegnanie "Phantomów" w Wittmund ma nastąpić z końcem czerwca 2013 roku. Jednostka zostanie zredukowana do poziomu wydzielonej grupy lotnictwa taktycznego (Taktische Luftwaffengruppe), podległej dowództwu skrzydła z Nörvenich (wg nowego nazewnictwa Taktisches Luftwaffengeschwader 31). Niby w poważnych źródłach jest mowa, że w dalszej przyszłości planuje się jej odtworzenie jako czwartego skrzydła "Eurofighterów", ale niespecjalnie mi się chce w to wierzyć.
Fantastyczne zdjęcia i montaż. Te fragmenty pokazujące Fantomy w locie to jakiś fotomontaż??? Bo domyślam się, że urywki znad pasa startowego były robione ze śmigłowca. A te z powietrza?
Material do tego cyklu byl krecony z pokladu zdalnie sterowanego statku powietrznego i/lub z helikopterow. Lektor opisuje, ze w tym przypadku Phantomy lecialy mozliwie wolno, 250 km/h, aby moc je uchwycic, wiec zaden montaz .
Czerwiec 2013 jest deadline? To i tak dosc dlugo utrzymaly sie... juz w tym roku mialy byc out of service.
Wiadomo czy te wycofywane Tornada i Phantomy idą na zyletki czy komuś opchnęli??
[SIGPIC][/SIGPIC]
Fajnie jakby po jednym egzemplarzu F-4 i Tornado Niemieckie siły powietrze podarowały Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie milo by było zobaczyć oba typy w Muzeum
My tu sobie gadu gadu, a Niemcy się zbroją.
Wczoraj Luftwaffe uroczyście odebrała od producenta setny egzemplarz Eurofightera. Maszyna ze znakami taktycznymi 31+00 poleciała do Nadrenii, gdzie trafiła na stan JaboG 31 w Nörvenich. Przy tej okazji powiedziano, że od 2004 r. Typhoony wylatały w Luftwaffe ponad 30 tysięcy godzin. Jak dotąd szczęśliwie bezwypadkowo, co niewątpliwie dobrze świadczy o samolocie.
Cassidian übergibt den 100sten Eurofighter an die Luftwaffe
Ostatnimi czasy nadchodziły z Bundesluftwaffe raczej mało optymistyczne wieści: a to, że pani ministerka obronności bardziej interesuje się żłobkami i przedszkolami w Bundeswehrze niż gotowością bojową, a to, że ze stanem sprzętu latającego nie jest ciekawie, brak części zamiennych do Eurofighterów, śmigłowce stoją na kołkach, etc. Przed świętami jednak drgnęło w interesie. W drugim tygodniu grudnia Luftwaffe przejęła dwa pierwsze egzemplarze nowego śmigłowca H145M, który ma być wykorzystywany głównie dla potrzeb sił specjalnych (Kommando Spezialkräfte). Maszyny będą stacjonować na południu kraju w Laupheim (Hubschraubergeschwader 64) . Poszło szybko, gdyż umowę na dostawę 15 egzemplarzy podpisano w lipcu 2013 r., a pierwszy lot nowej wersji miał miejsce niewiele ponad rok temu.
âMission Possibleâ â Der Hubschrauber H145M wurde an die Luftwaffe Ăźbergeben
Ze znacznie większym bólem rodziło się przezbrojenie lotnictwa transportowego, ale i ono nareszcie rusza. Kilkanaście dni temu 62 skrzydło transportowe (Lufttransportgeschwader 62) otrzymało drugi, a przedwczoraj na lotnisku Wunstorf niedaleko Hanoweru wylądował trzeci egzemplarz Airbusa A400M w barwach Luftwaffe. Jednostka oddała swoje "Transalle" do LTG 63 w Hohn i koncentruje się na przeszkoleniu na nowy sprzęt. Jednocześnie klepnięto przedłużenie użytkowania C-160 w LTG 63 do 2021 r., czyli o trzy lata. Skrzydło LTG 61 w bawarskim Penzing (Landsberg) ma zostać rozformowane do końca 2017 r.
Dritter A400M in Wunstorf angekommen
LTG 63 fliegt noch bis 2021 mit Transall
Niemieckie Ministerstwo Obrony planuje pozyskanie nowego typu samolotu bojowego, w celu zastąpienia maszyn Tornado
Więcej: Niemcy zbudujÄ nastÄpcÄ Tornado | DEFENCE24
Zakładki