Pokaż wyniki od 1 do 16 z 16
  1. #1
    Awatar Zelazny

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie Nie będzie wymiany L-159 na C-295M


    Polecamy


    Bez sukcesu zakończyły się negocjacje między Czechami a Boliwią, prowadzone z udziałem koncernu EADS, dotyczące wymiany 6 lub więcej samolotów L-159 na 2-3 C-295M.

    Rozmowy prowadzono od czerwca 2007, kiedy boliwijski minister obrony, Walker San Miguel, odwiedził wytwórnię Aero Vodochody. Czesi zaoferowali wówczas sprzedaż samolotów szkolno-bojowych L-159 przebudowanych do dwumiejscowej wersji L-159T1. Boliwia nie miała jednak w budżecie pieniędzy na zakup. Do negocjacji włączył się koncern EADS, który zaoferował Boliwijczykom dostawę na dogodnych warunkach finansowych samolotów transportowych CASA C-295M. Mogłyby zostać one wymienione na czeskie samoloty.

    Czesi są zainteresowani samolotami C-295M do transportowania żołnierzy uczestniczący w misjach zagranicznych. Od lat usiłują zaś sprzedać wyprodukowane w wyniku zawarcia fatalnego kontraktu z amerykańskim Boeingiem samoloty L-159. Wymiana na opłacone przez La Paz samoloty transportowe byłaby dla nich bardzo korzystna. Okazało się jednak, że boliwijskie obligacje, którymi miała zostać sfinansowana transakcja, są zbyt ryzykowne dla EADS z powodu niestabilnej sytuacji politycznej i gospodarczej Boliwii.

    Rząd czeski zamówił 72 L-159A (plus 2 L-159B) w 1997. W trakcie realizacji kontraktu przez kontrolowane wówczas przez Boeinga Aero Vodochody cena samolotów wzrosła z 25 mld koron do 51 mld koron. Czesi zdecydowali się utrzymać w linii tylko 24 L-159 (6 z nich pozostaje w rezerwie), z których 4 przebudowano niedawno na wersję T1 (Dostawa przebudowanych L-159). Pozostałe samoloty są składowane i oczekują na znalezienie klienta (jest ich 47, bo jeden L-159 został rozbity). Rozmowy prowadzono m.in. z Gruzją i Nigerią
    http://www.altair.h2.pl/start-1024

  2. #2
    Moderator
    Awatar MaciekK84

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    Ciekawa sprawa... swoją drogą czy takie maszynki by się nam jako następcy Iskier nie przydały?
    Pozdrawiam!
    Maciek


  3. #3
    Awatar baldeagle

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Osiecza,near EPPW

    Domyślnie

    Taa, a irydy juz zwożą do muzeum w Krakowie, zmarnowana kupa szmalu ...ciekawe jaka jest relacja ceny po podwyżce od kolesi z B
    Semper Fidelis pro Patria

  4. #4
    Moderator
    Awatar MaciekK84

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    Też Irydy odżałować nie mogę, ale to już niestety musztarda po obiedzie...
    Pozdrawiam!
    Maciek


  5. #5
    Awatar baldeagle

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Osiecza,near EPPW

    Domyślnie

    Nooo, a ile bylo halasu że nie taki, że drogi... a Francoise und Deutsch cały czas A-jetami latają. czasami tracę wiarę w swój naród...
    Semper Fidelis pro Patria

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPNT/EPRZ

    Domyślnie

    A Niemcy nam część swoich Alpha Jet-ów odsprzedać chcieli... ale żeśmy zrezygnowali bo Iryda i w ogóle...
    Cóż, na tamtą chwilę to była chyba właściwa decyzja, ale z perspektywy czasu...

    A tak w ogóle, czy ktoś pamięta jeszcze że Polacy jako drudzy na świecie chcieli zbudować naddźwiękowy samolot szkolno-bojowy, niesławnego Grot-a? Z tego też nic nie wyszło.
    A Bielik vel Iskra II? może nie nadawał się na samolot bojowy, ale szkolny z pewnością. I ostatecznie trafił do muzeum lotnictwa :/

    Co do ew. wymiany - pamiętajcie, że trzeba by najpierw dokonać ,,konwersji" samolotu do wersji B, a to trochę kosztuje. Czy nie lepiej już kupić nowy samolot? Osobiście bym to widział tak:
    Kupujemy produkcyjnie nowe L159B, przy czym silniki robimy w WSK Rzeszów, awionikę w jakimś innym polskim zakładzie, a płatowiec powstawałby w Czechach - w ten sposób można by nazwać takie cudo polskim samolotem - no i przemysł lotniczy by się podniósł.
    Lepsze to niż kupować używane Hawki od Finlandii.
    P.S. Czy tylko ja jestem zaniepokojony możliwością utraty narodowego zespołu akrobacyjnego z powodu zbyt małej liczby maszyn?
    [*]C-295M ,,019"[*] ppłk rez. mgr inż. pil. Lech Marchelewski, inż. pil. Piotr Banachowicz[*]C-172 ,,SP-ZAP"[*]płk pil. Alaksandr Marficki, płk pil. Alaksandr Żuraulewicz[*]Tu-154M ,,101"[*]mgr inż. pil. Stanisław Jurewicz[*]mgr inż. pil. Tadeusz Świst[*]

  7. #7
    Awatar baldeagle

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Osiecza,near EPPW

    Domyślnie

    Uwierz mi że ja po lekturze każdej spSkrzydlatej klnę po cichu na powolne urzynanie Polsce skrzydeł...
    Semper Fidelis pro Patria

  8. #8
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jasiek
    P.S. Czy tylko ja jestem zaniepokojony możliwością utraty narodowego zespołu akrobacyjnego z powodu zbyt małej liczby maszyn?
    Na stronie piszą, że w tym sezonie może w szóstkę będą.
    Cytat Zamieszczone przez baldeagle
    Uwierz mi że ja po lekturze każdej spSkrzydlatej klnę po cichu na powolne urzynanie Polsce skrzydeł...
    Nie należy wszystkiego brac zbyt dosłownie Niestety, ale i w "Skrzydlatej" i w "Lotnictwie" widac czasem kłujący w oczy lobbing.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPNT/EPRZ

    Domyślnie

    Ja nie mówię o tym sezonie w Biało-Czerwonych Iskrach. Ja mówię o tym, co będzie po 2012, kiedy TS-11 zostaną wycofane i zastąpione jakimś nowym typem. I obawiam się, że z racji wysokiej ceny tego nowego typu będzie niewiele, do tego trzeba będzie ich używać jeszcze w zastępstwie Su-22 i tym sposobem może nie starczyć nawet 6 czy 4 samolotów dla zespołu...
    [*]C-295M ,,019"[*] ppłk rez. mgr inż. pil. Lech Marchelewski, inż. pil. Piotr Banachowicz[*]C-172 ,,SP-ZAP"[*]płk pil. Alaksandr Marficki, płk pil. Alaksandr Żuraulewicz[*]Tu-154M ,,101"[*]mgr inż. pil. Stanisław Jurewicz[*]mgr inż. pil. Tadeusz Świst[*]

  10. #10
    Awatar baldeagle

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Osiecza,near EPPW

    Domyślnie

    Pozyjemy zobaczymy , wszystko płynie
    Semper Fidelis pro Patria

  11. #11

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Oj zobaczymy, zobaczymy. Pewnie T-38
    Si vis pacem, para bellum

  12. #12
    Awatar kajmat

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    W Sewilli, w cieniu przygotowań do oblotu A-400M, próby w locie rozpoczęła pierwsza czeska CASA C-295M:


    Photos: CASA C-295M Aircraft Pictures | Airliners.net

  13. #13
    Awatar kaesz

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Ech... o ile ten schemat na antkach był ok, to tutaj wygląda dość kiepsko...

  14. #14

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    To pewnie kwestia przyzwyczajenia
    Mi tam się nawet podoba

  15. #15
    Awatar kajmat

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez young Zobacz posta
    Ech... o ile ten schemat na antkach był ok, to tutaj wygląda dość kiepsko...
    Mnie ten schemat się podoba o wiele bardziej, niż niektóre ze schematów stosowanych na polskich SP. Teraz przynajmniej nie będzie wątpliwości, że to Czech (vide szare C-295 z Polski, Hiszpanii czy Finlandii).
    A przypominam, że ten schemat używany jest (był) nie tylko na antkach, ale też na: Sokołach, Mi-2, Mi-8, Mi-17, Mi-171, Mi-24, Mi-35 i L-410, czyli większości czeskich wojskowych SP.


    ps. Przed dostawą pierwszych maszyn na Balice miałem nadzieję, że będą wyglądać tak:

    a jak wyglądały, to wszyscy wiemy. Szczególnie, że schemat (z nieznaczną zmianą kolorystyki) do dziś jest stosowany na samolotach M-28.

  16. #16
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie


    Polecamy

    Czesi odebrali pierwszy z czterech zamówionych samolotów CASA C295M

    no risk, no fun ;D



Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •