Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Awatar Zelazny

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie Ostatni Globemaster dla Kanady


    Polecamy

    3 kwietnia Boeing przekazał oficjalnie ostatniego z czterech zamówionych przez wojska lotnicze Kanady ciężkich transportowców C-17 Globemaster III.
    Zdjęcie pierwszego, kanadyjskiego Globemastera na lotnisku w Bagotville / Zdjęcie: RCAF

    Uroczystość miała miejsce w zakładach koncernu, w Long Beach na Florydzie. Samolot – oznaczany w Kanadzie jako CC-177 Globemaster III – trafi do 429 eskadry transportowej, 8 Skrzydła w Trenton. Transportowiec otrzymał kolejny numer boczny CC-177704 (Canada Cargo, numer modelu 177 i 704: nr samolotu; wcześniejsze egz. otrzymały końcówki numerów od 701 do 703).

    Umowa o dostawie samolotów została podpisana 2 lutego 2007. Mimo tak krótkiego terminu, Boeing dostarczył pierwsze 2 egz. w 2007, a trzeci trafił do odbiorcy na początku bieżącego roku.

    Pozyskanie kosztem 869 mln USD czterech C-17 jest elementem odmłodzenia i wzmocnienia floty samolotów transportowych kanadyjskich wojsk lotniczych (RCAF). 16 stycznia 2008 ich przedstawiciele podpisali z Lockheed Martinem umowę dotyczącą dostawy 17 Herculesów C-130J-30, które zastąpią modele E i H (zobacz: Kanada kupiła C-130J).

    Obecnie C-17 są wykorzystywane przez wojska lotnicze 4 państw; USA, Wielkiej Brytanii, Australii i Kanady. Jednak produkcja tych ciężkich transportowców nieuchronnie zbliża się do końca. Zamówienia eksportowe dla wymienionych państw właśnie się zakończyły. Nie dłużej niż dwa lata potrwa produkcja na potrzeby US Air Force (zobacz: Pentagon nie chce nowych C-17). Zamówienie na 3 samoloty dla mniejszych państw NATO (zobacz: Szwecja bliżej Globemasterów) i niepewne jeszcze zamówienie z Japonii, nie przedłużą tego procesu w znaczący sposób.
    http://www.altair.h2.pl/start-1026

  2. #2

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Siedlce

    Domyślnie

    Kurcze a nam by sie ze dwa lub trzy takie nie przydały? Skoro kończa produkcje to moze taniej sprzedadza?

  3. #3
    Awatar baldeagle

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Osiecza,near EPPW

    Domyślnie

    Nooo, i producent na pewno będzie szukał takich co bezkrytycznie wszystko kupują( abstrachując od tego że to niezła maszynka) szczególnie w kwestii offsetu, więc szansa jest.....
    Semper Fidelis pro Patria

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPNT/EPRZ

    Domyślnie

    Nie stać nas. Dlatego właśnie podpisaliśmy pakt z innymi ,,Małymi" krajami NATO w sprawie zakupu 3-4 C-17 do wspólnego użytku, które miałyby stacjonować w Kecskemet. Zauważcie że dosyć bogate państwo jakim jest Kanada, kupiło zaledwie 4 samoloty...
    A szkoda, przydałyby się nam - ze 3 C-17, 5 C130J + te 5 nieszczęsnych które mamy niedługo dostać...
    No, ale może do czasu kiedy światło dzienne ujrzy A400M zdążymy uzbierać na zakup tej maszynki
    [*]C-295M ,,019"[*] ppłk rez. mgr inż. pil. Lech Marchelewski, inż. pil. Piotr Banachowicz[*]C-172 ,,SP-ZAP"[*]płk pil. Alaksandr Marficki, płk pil. Alaksandr Żuraulewicz[*]Tu-154M ,,101"[*]mgr inż. pil. Stanisław Jurewicz[*]mgr inż. pil. Tadeusz Świst[*]

  5. #5
    Awatar baldeagle

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Osiecza,near EPPW

    Domyślnie

    Mówią jaskółki że niedobre sa spółki, sukulent mi wyrośnie jak to się dobrze skończy....dla podatników i Armii
    Semper Fidelis pro Patria

  6. #6

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Floryda/Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez zeli8
    Uroczystość miała miejsce w zakładach koncernu, w Long Beach na Florydzie
    No, skoro przenieśli linię produkcyjną do Long Beach na FLORYDZIE... może to i potrwa nieco dłużej. Tylko pech chciał, że na Florydzie... Long Beach nie istnieje.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •