Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPNT/EPRZ

    Domyślnie T-50 dla Black Eagle


    Polecamy

    17 marca br. firma Korea Aerospace Industries (KAI) poinformowała o zamówieniu przez koreańskie siły powietrzne Hankook Kong Goon (ang. Republic of Korea Air Force, ROKAF) ,,około 10" najnowszych samolotów szkolno-treningowych T-50 Golden Eagle dla zespołu pokazowego ROKAF Black Eagle. Wartość kontraktu wynosi około 200 mln. dolarów.
    T-50 to dwumiejscowy naddźwiękowy samolot szkolno-treningowy kategorii LIFT (Led-In Fighter Trainier), przeznaczony do zaawansowanego szkolenia pilotów samolotów bojowych nowej generacji. Został skonstruowany na potrzeby ROKAF w latach 90. wspólnie przez KAI i amerykański koncern Lockheed Martin. Prototyp oblatano w sierpniu 2002 roku. Samolot napędzany jest jednym silnikiem odrzutowym General Electric F404-GE-102 o ciągu z dopalaniem 78,76 kN. Rozpiętość wynosi 9,45m, długość 13,13 m, wysokość (na postoju) 4,93 m, masa własna 6441 kg, maksymalna masa uzbrojenia podwieszanego 3048 kg, a maksymalna masa startowa 13 472 kg. T-50 osiąga prędkość maksymalną Ma=1,5, pułap praktyczny 16 764 m i zasięgo 1850 km. Zakres dopuszczalnych przeciążeń wynosi +8/-3 g.
    Od 1994 roku zespół Black Eagle latał na pamiętających czasy wojny wietnamskiej samolotach A-37B Dragonfly. W ub. roku zostały one wycofane i zespół wstrzymał swoją działalność aż do czasu otrzymania pierwszych T-50, co ma nastąpić w 2010 roku. Zakup samolotów T-50 oznacza że Korea Płd będzie jednym z trzech krajów (obok USA i Rosji), w których zespoły pokazowe sił powietrznych używają samolotów naddźwiękowych. Zwiększa to także szanse eksportowe samolotu. Od kilku lat firma KAI i rząd Korei Płd. promują sprzedaż T-50 na światowych rynkach, ale jak dotąd bezskutecznie. KAI liczy na sprzedaż swoich samolotów m.in. do Grecji, Singapuru i ZEA. Do tej pory ROKAF zakupiły 72 samoloty Golden Eagle - 50 szkolno-treningowych i 22 bojowe A-50.
    Aero nr 4 2008

    Tak przy okazji - po pierwsze nie ma już A-50, jest TA-50, ale widocznie redakcja Aero jest trochę do tyłu.

    A po drugie - ,,...że Korea Płd. będzie jednym z 3 krajów (obok USA i Rosji), w których zespoły akrobacyjne sp używają samolotów naddźwiękowych".

    Czyżby Patrouille Suisse i Turkish Stars mieli zostać rozwiązani w 2010? czy Aero po prostu zapomniało o ich istnieniu... :P
    [*]C-295M ,,019"[*] ppłk rez. mgr inż. pil. Lech Marchelewski, inż. pil. Piotr Banachowicz[*]C-172 ,,SP-ZAP"[*]płk pil. Alaksandr Marficki, płk pil. Alaksandr Żuraulewicz[*]Tu-154M ,,101"[*]mgr inż. pil. Stanisław Jurewicz[*]mgr inż. pil. Tadeusz Świst[*]

  2. #2
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Jeszcze jest chiński zespół na Je-7 i nie wiem jak wygląda sprawa z ukraińskim.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPNT/EPRZ

    Domyślnie

    Chiński zespół nazywa się ,, 1 Sierpnia" i lata na 6 J-7 (czyli MiG-ach 21).
    A Ukraińskie Sokoły oficjalnie istnieją, ale chyba nie dają pokazów poza Ukraińskim Airshow. Jeśli w ogóle dają. Nie wie ktoś zorientowany w kwestiach Ukraińskich?

    No i jest jeszcze Singapurski zespół ,,Black Knights" na F-16C...

    EDIT:

    A czy przypadkiem zespół ,,Thunder Tiger" Republiki Chin (Tajwan) nie lata też na samolotach naddźwiękowych (Ching Kuo?) ?

    EDIT2: Jednak nie, mają AT-3.
    [*]C-295M ,,019"[*] ppłk rez. mgr inż. pil. Lech Marchelewski, inż. pil. Piotr Banachowicz[*]C-172 ,,SP-ZAP"[*]płk pil. Alaksandr Marficki, płk pil. Alaksandr Żuraulewicz[*]Tu-154M ,,101"[*]mgr inż. pil. Stanisław Jurewicz[*]mgr inż. pil. Tadeusz Świst[*]

  4. #4
    Awatar wally

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    kraków/tarnów

    Domyślnie

    Jest jeszcze zespół "Blue Diamonds" na 4xF5 - ale podobnie jak w przypadku Sokołów jego obecny status jest nieznany. Operatorem samolotów są/były PAF - Filipińskie Siły Powietrzne.
    Look into my eyes, you will see who I am
    My name is Lucifer, please take my hand



  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPNT/EPRZ

    Domyślnie

    ,,Blue Diamonds"? Hmmm, przecież tak samo nazywał się nieistniejący już zespół RAF na Hawker Hunter-ach.

    To wolno tak brać sobie nazwę nieistniejących zespołów?
    [*]C-295M ,,019"[*] ppłk rez. mgr inż. pil. Lech Marchelewski, inż. pil. Piotr Banachowicz[*]C-172 ,,SP-ZAP"[*]płk pil. Alaksandr Marficki, płk pil. Alaksandr Żuraulewicz[*]Tu-154M ,,101"[*]mgr inż. pil. Stanisław Jurewicz[*]mgr inż. pil. Tadeusz Świst[*]

  6. #6
    Awatar wally

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    kraków/tarnów

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez jasiek
    ,,Blue Diamonds"? Hmmm, przecież tak samo nazywał się nieistniejący już zespół RAF na Hawker Hunter-ach.

    To wolno tak brać sobie nazwę nieistniejących zespołów?
    Za Wikipedią (wiem, niezbyt pewne źródło informacji, ale lepsze niż żadne):

    "In 1953, 1Lt. Jose Gonzalez and other pilots from the 6th Tactical Fighter Squadron of the 5th Fighter Wing at Basa Air Base formed the Blue Diamonds, a group of pilots which excelled in precision aerobatic flying. The Blue Diamonds first used the P-51s, then the F-86s, and finally, the F-5s." link
    "The Black Arrows were the premier team until 1961, when The Blue Diamonds (No. 92 Squadron RAF) continued their role, flying sixteen blue Hunters." link

    W skrócie: to Filipińczycy byli pierwsi
    Look into my eyes, you will see who I am
    My name is Lucifer, please take my hand



Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •