Polecam lekturkę: http://www.gripen.com/en/MediaRelati...as_Arrived.htmZamieszczone przez lotnictwo.net
Moja opinia: Nieźle
Dziś była premiera nowego Gripena NG wskrócie
-nowy silnik GE-F414G
-nowy radar AESA
-nowa modułowa awionika
-SuperCruse
-przekonstruowane podwozie oraz zwiększona ilość paliwa w zbiorniku głównym
-większy wybór nowoczesnego uzbrojenia
film z Roll out
Polecam lekturkę: http://www.gripen.com/en/MediaRelati...as_Arrived.htmZamieszczone przez lotnictwo.net
Moja opinia: Nieźle
Biało- Czerwone Iskry
Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Ciężko coś powiedzieć na razie to fakt medialny
fajnie przekonstruowali podwozie
Gripen NG
Wcześniejsze grafiki :
http://www.gripen.com/articles/5.b28...cb8000173.html
Nowa wersja będzie zabierać więcej paliwa. Poniżej zmiany kosntrukcyjne;
Porównanie sylwetek wersji C i N/DK
il2forum.xt.pl
Wygląda jak choinka na Boże Narodzenie taki obwieszony.
I oni to (85 kN ciągu) przyrównują do F-35, hłe, hłe - samolot którego silnik ma trochę ponad połowę ciągu F-35.
To podwozie to jak na lotniskowce wygląda (trochę jak w F-18)
http://www.altair.com.pl/start-1113Gripen Demonstrator przedstawiony
Dzisiaj w zakładach Saaba w Linköping odbyła się ceremonia prezentacji samolotu Gripen Demonstrator (Demo), w którym będą testowane nowe systemy pokładowe. Ma to otworzyć drogę do powstania nowej wersji maszyny – JAS 39E/F.
Dwumiejscowy Gripen Demonstrator (lub krócej Demo) w czasie ceremonii roll-out. Szwedzi zapewniają, że systemy stworzone w programie będą mogły być wykorzystane do modernizacji starszych wersji samolotów / Zdjęcie: Saab
Roll-out zgromadził ponad 700 osób, a sama uroczystość była na żywo transmitowana w Internecie. Faktem jest bowiem, że dla Saaba to wydarzenie wyjątkowe. Nie przesadzając wyników najbliższych przetargów – m.in. w Indiach, Brazylii, Norwegii, Chorwacji czy Rumunii – Gripen nie odniósł ogromnego sukcesu rynkowego. 204 egz. wyprodukowane dla wojsk lotniczych Szwecji oraz częściowo już realizowane zamówienia eksportowe na 32 samoloty dla RPA i Tajlandii (nie licząc modernizacji wypożyczonych maszyn węgierskich i czeskich), to zbyt mało, by program rozwoju konstrukcji był opłacalny. Tym bardziej, że dowództwo Flygvapnet zamierza docelowo wykorzystywać jedynie 100 Gripenów.
Dlatego uzyskanie możliwości dalszego rozwoju konstrukcji stanowi w istocie o być albo nie być lotniczej części koncernu, szczególnie pod kątem zachowania szans wygrania przetargu norweskiego (nieprzypadkowo ceremonia odbywa się kilka dni przez zakończeniem składania szczegółowych ofert, zobacz: Norwegia wycofa się z przetargu?).
Saab może przy tym liczyć na wsparcie państwa. Rząd zainicjował w styczniu 2007 6-letni program modernizacji 31 samolotów wersji A/B do natowskiego standardu C/D, o wartości 580 mln USD. Kilka miesięcy później, zgodził się wesprzeć finansowo program rozwoju wersji Demo. Co więcej, Saabowi udało się doprowadzić do nawiązania współpracy z kilkoma przedsiębiorstwami, w tym Volvo Aero, Thalesem, Honeywellem, Rockwell Collinsem, APPH, Martin-Bakerem, które biorą udział w programach rozwoju poszczególnych systemów pokładowych.
Gripen Demonstrator będzie posiadał m.in. nowy silnik General Electric F414G, o zdecydowanie większym ciągu (85 kN), stację radiolokacyjną Saab-Thales ze elektronicznym skanowaniem fazowym, zwiększające zasięg lotu zbiorniki konforemne, wzbogacone uzbrojenie, nowe systemy łączności, samoobrony i awionikę. Według przedstawicieli Saaba, ma to pozwolić na zachowanie nowoczesności konstrukcji przynajmniej przez najbliższe 30 lat.
http://www.altair.com.pl/start-1132Szczegóły oferty Saaba
Saab ogłosił szczegóły swoich ofert dla Norwegii i Indii, związanych z przetargami na nowe samoloty wielozadaniowe.
Gripen Intenational proponuje swój samolot m.in. w tej konfiguracji uzbrojenia, podkreślającej wielozadaniowość maszyny: na szynach zewnętrznych, dwa pociski Pyton V, 4 pociski Derby BVR, na podwójnych szynach podskrzydłowych, 4 bomby GBU-12 LGB pod kadłubem, a dodatkowo, 2 zbiorniki paliwa o pojemności 1134 l oraz laserowy wskaźnik celów (pod lewym wlotem powietrza) / Rysunek: Gripen International
W przypadku Norwegii, reprezentująca rząd w Sztokholmie agencja zakupów FMV, proponuje sprzedaż 48 samolotów, z terminami dostaw od 2016. Są one oferowane w rozwojowej wersji E/F (pod nazwą Gripen NG – next generation), obecnie istniejącej w modelu Gripen Demo (zobacz: Gripen Demonstrator przedstawiony). Będzie posiadał m.in. nowy silnik General Electric F414G, o zdecydowanie większym ciągu (85 kN), zapewniającym możliwość lotu z prędkością naddźwiękową bez używania dopalaczy, rozwijaną stację radiolokacyjną Saab-Thales ze elektronicznym skanowaniem fazowym, zwiększające zasięg lotu zbiorniki konforemne, wzbogacone uzbrojenie, nowe systemy łączności, samoobrony i awionikę. Nowy model ma więc stanowić zupełnie nową jakość, w porównaniu do obecnie wykorzystywanych samolotów.
Jednocześnie Szwedzi proponują, by w rozwoju i wdrażaniu odmłodzonego Gripena brały udział przedsiębiorstwa norweskie. Wiąże się to z przynajmniej 100-procentowym offsetem – Saab informuje jednak, że jego wartość może być większa.
Najwięcej na ewentualnym kontrakcie mógłby zyskać Kongsberg Defence & Aerospace, u którego Saab zamierza ulokować zamówienia i rozpocząć współpracę przy programach wartych łącznie 15 mld NOK (prawie 1,9 mld Euro), w przemyśle lotniczym, kosmicznym, obronnym i ogólnym. Na 254 mln Euro wyceniono podobną współpracę z norweskim oddziałem Thalesa, który może dostarczyć seryjnym samolotom systemy łączności i kodowania. Nammo dostarczy m.in. amunicję kalibru 27 mm. Wstępne umowy o mniejszej wartości podpisano również z Simradem i Natechem.
Proces głównych negocjacji ma trwać do 1 sierpnia 2008, po czym władze zdecydują o wyborze oferenta. Umowa, by stać się obowiązującą, musi zostać przyjęta przez parlament, co planowane jest najpóźniej na połowę 2009.
Samoloty w podobnej konfiguracji mogą być również dostarczone Indiom, w ramach przetargu na 126 maszyn (program Medium Multi-Role Combat Aircraft, MMRCA). Szwedzi reklamują je, jako samoloty zdolne do wykorzystywania uzbrojenia od różnych dostawców. Oferują również szeroki transfer technologii i duży offset.
Są jakieś rysunki, najlepiej w 3 rzutach, porównujące sylwetki nowego Gripena z wersją C?
Lepiej mieć złamane serce niż złamane prącie.
No i coż, że ze Szwecji jak nikt tego nie kupi...
Przecież kupiła już Brazylia...
dranio
Sobie zamówili 60 sztuk, które mają być przebudowane z wersji C. Ciekaw jestem czy nowym użytkownikom też zaoferują swoje wycofane C przebudowane na nową wersję. Ponoć ten nowy ma większą rozpiętość skrzydeł ale na oko tego nie widać.
Lepiej mieć złamane serce niż złamane prącie.
To czy płatowce będą produkowane od nowa, czy przebudowywane ze starszych wersji, pewnie będzie zależało od życzenia klienta, a przede wszystkim zasobności jego portfela.
dranio
Nie byłbym taki pewien.
Byłem w zespole Gripena International w czasie, gdy był polski przetarg na samolot wielozadaniowy, który to przetarg tak naprawdę był przetargiem na F-16. Ale dlatego, że byłem w zespole Gripena to wiem, jaki offset oferuje BAE Systems państwu, które kupi Gripeny International. Jest to offset gigantyczny i nie tylko dla przemysłu zbrojeniowego. W Polsce w offsecie była potężna oferta także m.in. dla szkolnictwa (całego, nie tylko wojskowego) i dla rolnictwa. A przy takiej rozbudowanej ofercie offsetowej prędzej lub później znajdzie się klient na Gripeny International, bo już przecież tacy klienci są.
Pozdrawiam
Zakładki