Strona 1 z 8 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 149
Like Tree21Likes

Wątek: Modernizacja PZL 130 Orlik

  1. #1

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Radom

    Domyślnie Modernizacja PZL 130 Orlik


    Polecamy

    Witam wszystkich. Mieszkam w Radomiu stąd zainteresowanie tematem Orlika. Czy ktoś z Was wie coś na temat modernizacji do standardu TC II i TC III. O ile mi wiadomo i o ile sam widziałem do tej pory lata tylko dwa TC II 037 i 047, czy jest szansa, że ich liczba się powiększy. Czytałem wypowiedź generała Błasika, że są plany wyposażenia ich w glass cocpit i tu jest coś co mnie zmartwiło. Na tej samej konferencji gen. Błasik mówił o planach szkolenia w Wojsku Polskim. Przy okazji mówienia o szkoleniu na Orlikach wspomniałe jedynie o szkoleniu w Dęblinie, czy znaczyłoby to, że chcą cały proces szkolenia przenieść tam a jeśli tak, to co z przyszłością 2 Ośrodka. Dziękuję z góry za wszelkie informację i pozdrowienia dla wszystkich sympatyków radomskiej jednostki i stacjonujących tam maszyn. Kto mieszka w Radomiu w pobliżu lotniska, ma teraz okazję znów usłyszeć iskry ( a swoją drogą ściągniętu tu teraz chyba wszystkie egzemplarze zdatne do lotu, w jednem dniu lotnym widziałem na płycie postojowej iskry w różnym malowaniu ( na niektórych zachowały się jeszcze godła poprzednich jednostek).
    Orlik

  2. #2

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Jest szansa, w sumie ma być 28 zmodernizowanych orlików (16 TC-II i 12 TC-III, albo na odwrót, nie pamiętam), razem z 16-18 nowymi LIFTami i M28 mają tworzyć system szkolenia (na szybkie - TC-II, TC-III, LIFT, F-16/MiG-29, na transportowce - TC-II, M28, C295/C130). Chyba nic nie pokręciłem.

  3. #3

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    O ile wiem, w Deblinie remontuja pas. Wiec do zakonczenia beda latac w Radomiu a kiedy to nastapi nie wiem.

  4. #4

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Radom

    Domyślnie

    Ok dzięki, ale wiadomo co dalej z Ośrodkiem z Radomia, nie wiecie przypadkiem czy nie chcą przenieść całego procesu szkolenia do Dęblina.
    Orlik

  5. #5
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Drzemi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPGD / EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wrzesinski1
    O ile wiem, w Deblinie remontuja pas. Wiec do zakonczenia beda latac w Radomiu a kiedy to nastapi nie wiem.
    Podobno już "ostatnie zabiegi kosmetyczne" dębliński pas przechodzi.

  6. #6
    Awatar Krasin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Dęblin

    Domyślnie

    ja na początku roku słyszałem że ma się zejść z tym remontem do końca 2008 roku. postaram się czegoś dowiedzieć jak pojade do domu.

  7. #7

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Radom

    Domyślnie

    a propos Dęblina, tamtejsze lotnisko jest wyposażone w ILS? ciekawe jak bogaty wariant tego remontu jest realizowany.
    Orlik

  8. #8
    Awatar Kamil1231

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Radom/Chełm

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Drzemi
    Podobno już "ostatnie zabiegi kosmetyczne" dębliński pas przechodzi.

    Czyli śkończy nam się oglądanie Iskier.
    Ostatnio coraz niżej latają i można sobie pooglądać
    Tak szybko się człowiek do dobrego przezwyczaja.

  9. #9
    Awatar Krasin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Dęblin

    Domyślnie

    Przed remontem nie było w Dęblinie ILS-a. Po remoncie będzie.

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    wlkp

    Domyślnie

    ILS był zamontowany krótko przed remontem lub na jego początku, ale nie nalezy się spodziewać, że będzie dopuszczony do pracy błyskawicznie po zakończeniu remontu, ponieważ to wojsko.
    Co ma ILS do ORLIKA?
    ...i córko!

  11. #11

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Radom

    Domyślnie

    pytanie o ILS wypłynęło tak a propos Dęblina, bo niestety póki co, nie udało się uzyskać żadnej odpowiedzi o przyszłość radomskiego ośrodka.
    Orlik

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    z Mielca rodem

    Domyślnie

    Czym się różni TC II od TC III?
    Co tu napisać....

  13. #13

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    ma się różnić awioniką - glass cockpit

  14. #14

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Radom

    Domyślnie

    Nie wiem, czy tylko chodzi o glass cocpit. Gdzieś czytałem, że mieli wyposażyć wersję TCIII w mechanizm niwelujący efekt od śmigła ( językiem laika da się to opisać jako przypadłość samolotów śmigłowych, polegającym na tym, że samolot "kręci" w kierunku przeciwnym do kierunku obrotu śmigła). Nie wiem jednak, czy jest to jakaś modernizacja płatowca ( jak popatrzeć na Orlika to widać, że do tego samolotu wciąż dodawane są jakieś elementy mające poprawić jego stateczność i zachowanie w powietrzu), czy może jakaś forma zupełnie nowgo układu sterowania samolotem. Nie potrafię wskazać, gdzie o tym przeczytałem, jeśli ktoś wie coś na ten temat, chętnie się czegoś dowiem, dzięki.
    Ostatnio edytowane przez JacekB ; 27-02-2010 o 08:35
    Orlik

  15. #15
    Awatar TomSon

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    zewsząd

    Domyślnie

    Dlatego Siły Powietrzne powinny pod warunkiem zamówienia nakłonić EADS PZL do stworzenia Orlika 4 posiadającego cechy najlepszych turbośmigłowych samolotów szkolnych Takich jak Texan II At6 i Pilatus PC-21. Gra jest warta świeczki Gruntownie zmodernizowany Orlik stałby się konkurencyjny na świecie, a nawet stałby się liderem na rynku lotnictwa przeciw rebelianckiego. Wystarczy aby SP zamówiło Orliki o standardzie i cechach zbliżonych zbliżonych do najlepszych konstrukcji tego typu a EADS może zaczęłaby rozwijać ten samolot - z korzyściami dla Olika Śił Powietrznych i EADS PZL Okęcie.

    Więcej tutaj >>

  16. #16
    Awatar Firefly

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Słupsk

    Domyślnie

    Cóż !
    Fajnie się to czyta ...tyle że to raczej takie science fiction z akcentem na fiction !
    Pmietam jeszcze publikowane w gazetach rysunki bojowej Irydy czy futurydtyczne linie Skorpiona stanowiącego tło dla polityka o ksywie "Kobra"
    Oczywiście nie mam nic przeciw ale.....u nas to nie może się uadć

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPNT/EPRZ

    Domyślnie

    Obawiam się że EADS nie ma najmniejszego zamiaru Orlika promować na świecie. Widzieliście żeby go wozili po świecie czy demonstrowali na pokazach? Ich on po prostu nie obchodzi jako produkt eksportowy.
    [*]C-295M ,,019"[*] ppłk rez. mgr inż. pil. Lech Marchelewski, inż. pil. Piotr Banachowicz[*]C-172 ,,SP-ZAP"[*]płk pil. Alaksandr Marficki, płk pil. Alaksandr Żuraulewicz[*]Tu-154M ,,101"[*]mgr inż. pil. Stanisław Jurewicz[*]mgr inż. pil. Tadeusz Świst[*]

  18. #18
    Awatar TomSon

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    zewsząd

    Domyślnie

    Fantastika Naukowa*

    Najlepszą okazją do stworzenia "silnego Orlika" byłyby sprawne negocjacje w 2000-2001 roku zawierające specyfikację JPATS i przymuszenie nowego inwestora do stworzenia Orlika JPATS roku przed prywatyzacja PZL Okęcie. Ta sprawa została pogrzebana przez polityków podczas prywatyzacji Okęcia. Myślę teraz że przy następnym zamówieniu wymagania powinny zakładać wszystkie główne cechy PC-21 w nowych Orlikach (na początku kilkanaście maszyn). Tu powinni zadziałać mądrzy politycy*. Okazją byłoby tworzenie ewentualnej Lotniczej Formacji Specjalnej. Jeśli EADS obecnie nie chce nic zrobić dobrego Orlikowi to trzeba zmienić ten stan rzeczy - a 12 Orlików 4, umiejętne prezentowanych przez polskich lotników stanowiłoby argument, aby EADS zainteresowało się Orlikiem i uczyniło zeń rywala Pilatusów i Raytheonów.


    *Nawet ZSMU kupowane do wszystkich pojazdów pancernych poza Polską są fantastyką naukową.
    **Mądry polityk może być postacią fantastyczną niestety.

  19. #19

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    z Mielca rodem

    Domyślnie PZL-130 Orlik - nowy eksponat w naszym Muzeum

    W dniu 30 kwietnia 2008 r. do siedziby Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie przybył transport z kolejnym ciekawym samolotem do kolekcji Muzeum. Turbośmigłowy, szkolno-treningowy samolot PZL-130 Orlik o numerze bocznym 013 został wyprodukowany w Polskich Zakładach Lotniczych Warszawa-Okęcie w 1992 roku. Do Muzeum trafił po zakończeniu służby w 2 Ośrodku Szkolenia Lotniczego w Radomiu. Po konserwacji i montażu Orlik stanie się częścią stałej ekspozycji Muzeum.



    No i co Wy na to?
    Co tu napisać....

  20. #20
    baz
    baz jest nieaktywny
    Awatar baz

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie


    Polecamy

    fajny eksponat ale chyba będzie wystawiony jako nie kompletny? brak silnika i foteli?Niedługo powinien sie pojawić też Mig 29UB ex.niemiecki

Strona 1 z 8 1 2 3 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 06-05-2014, 20:30
  2. 09-03-2014, 13:36
  3. 04-02-2014, 17:21
  4. 05-01-2014, 07:54
  5. 05-01-2014, 07:44
  6. 11-11-2013, 17:12
  7. 10-11-2013, 06:40
  8. 09-11-2013, 12:25
  9. 12-07-2013, 08:22
  10. 28-05-2013, 13:32
  11. 12-04-2013, 08:59
  12. 06-04-2013, 23:36
  13. 30-03-2013, 20:34
  14. 19-03-2013, 20:44
  15. 19-02-2013, 13:01
  16. 22-08-2012, 10:46
  17. 08-11-2011, 21:25
  18. 02-06-2011, 10:45
  19. 17-10-2010, 15:35
  20. 03-10-2010, 14:49

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •