Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 26
  1. #1
    Awatar Zelazny

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie Europa bliżej C-17


    Polecamy

    Europa bliżej C-17

    Do Kongresu USA trafiły dokumenty dotyczące ewentualnej sprzedaży 2 ciężkich transportowców C-17 dla NATO Airlift Management Organization (NAMO). Z samolotów tych będzie prawdopodobnie korzystała również Polska.


    C-17 gościły już w Polsce. Np. to zdjęcie wykonano w ubiegłym roku w podpoznańskich Krzesinach. Po zakupie europejskich Globemasterów i wypełnieniu wszystkich formalności przez polskie władze, taki widok może spowszednieć. Nasz kraj uzyska prawo do wykorzystania samolotów, w ramach wykupionego limitu lotów / Zdjęcie: Radomil

    Przekazanie przez Defense Security Cooperation Agency dokumentów jest warunkiem koniecznym uzyskania zgody na jakakolwiek transakcję eksportową. Obecna dotyczy 2 C-17 Globemaster III (razem z 8 silnikami F117-PW-100) wraz z pakietem części zmiennych, usług serwisowych, szkoleniowych, systemami samoobrony – w tym AN/ALE-47 i AN/AAR-47 – dokumentacją, czy nawet kamizelkami kuloodpornymi załogi. W przypadku całkowitego wykorzystania przez nabywcę tego pakietu, wartość kontraktu osiągnie ok. 700 mln USD.

    Ewentualna (w praktyce przesądzona) umowa jest części pozyskania przez europejskie państwa NATO zdolności do wielkogabarytowego transportu lotniczego. Wobec opóźnienia programu Airbusa A400M, przewóz ciężkich i dużych towarów realizowany jest obecnie przy pomocy samolotów amerykańskich i wypożyczanych zza Bugu An-124.

    Mniejsze kraje NATO (oraz Szwecja i Finlandia) zdecydowały się na wspólny zakup 3 Globemasterów, w ramach natowskiego programu Strategic Airlift Capabilities (zobacz: Szwecja bliżej Globemasterów). Obecna umowa pozwoli na przekazanie przez Boeinga pierwszego C-17 w listopadzie 2008 i następnego, w 2009. Wtedy też do węgierskiej bazy lotniczej Pápa powinien trafić również 3. samolot.
    Przedstawienie dokumentów Kongresowi jest – w zasadzie – równoznaczne z wywiązaniem się strony amerykańskiej z wymogów administracyjnych, związanych z zakupem C-17. By transakcja mogła dojść do skutku, potrzebne jest jeszcze uzyskanie zgody parlamentów wszystkich, 14 państw członkowskich SAC. Do tej pory większość państw nie wywiązała się jeszcze z tego obowiązku.

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPNT/EPRZ

    Domyślnie

    To one nie miały bazować w Kecskemet?
    [*]C-295M ,,019"[*] ppłk rez. mgr inż. pil. Lech Marchelewski, inż. pil. Piotr Banachowicz[*]C-172 ,,SP-ZAP"[*]płk pil. Alaksandr Marficki, płk pil. Alaksandr Żuraulewicz[*]Tu-154M ,,101"[*]mgr inż. pil. Stanisław Jurewicz[*]mgr inż. pil. Tadeusz Świst[*]

  3. #3

    Dołączył
    Apr 2007

    Domyślnie

    MON -- 09.10. Na zakończenie pierwszego dnia Nieformalnego Spotkania Ministrów Obrony Państw NATO uroczyście ogłoszono, że wszystkie 12 państw podpisało dokumenty akceptujące ich udział w programie zakładającym utworzenie wspólnej floty samolotów transportu strategicznego w ramach wielonarodowej inicjatywy SAC (Strategic Airlift Capability).

    W spotkaniu uczestniczy 10 krajów członkowskich NATO (Bułgaria, Estonia, Węgry, Litwa, Holandia, Norwegia, Polska, Rumunia, Słowenia i USA) oraz 2 kraje partnerskie (Finlandia i Szwecja). Zgodnie z założeniami opracowywanego programu, 3 samoloty C-17 Globemaster, które będą stacjonować w węgierskiej bazie Papa, realizację zadań operacyjnych rozpoczną już w przyszłym roku.
    http://www.wp.mil.pl/pl/artykul/5860

  4. #4

    Dołączył
    Apr 2007

    Domyślnie

    13 marca w zakładach Boeing Integrated Defense Systems w Long Beach w Kalifornii nastąpiło uroczyste połączenie głównych elementów kadłuba pierwszego z trzech C-17, które w ramach inicjatywy SAC wejdą w skład floty Heavy Airlift Wing.

    Zarejestrowany pod węgierską flagą "SAC1" ma odbyć swój pierwszy lot w czerwcu, po czym na początku lipca ma zostać dostarczony do bazy Papa.

    http://www.af.mil/news/story.asp?id=1231397877
    http://www.boeing.com/ids/news/2009/q1/090313b_nr.html

  5. #5
    Awatar Ogar

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Stąd

    Domyślnie

    Europa coraz bliżej...tymczasem Indie wala z grubej rury: IAF chooses Boeing’s latest C-17 for heavy-lift transport aircraft

    C-17 będzie głównym samolotem transportowym i zastąpi dwadzieścia sztuk Ił-76.

    Dodajmy do tego A330MRTT, który zastąpi sześc Ił-78, oraz podpisany kontrakt na osiem P-8I (nowy, amerykański samolot nadzoru morskiego, mający zastąpić P-3 Orion).

    Widać potężne parcie na zachód i pożegnanie z Rosja. Baaaaardzo ciekawi mnie wynik przetargu MRCA.

  6. #6

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Pittsburgh, PA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ogar Zobacz posta
    Widać potężne parcie na zachód i pożegnanie z Rosja. Baaaaardzo ciekawi mnie wynik przetargu MRCA.
    Niekoniecznie.

    Rosja nie moze zaoferowac nic jezeli chodzi o samolot transportowy. Podobnie jest jezeli chodzi o platforme do patroli morskich.

    Natomiast Indie rozwijaja wraz z Rosja samolot bojowy piatej generacji. Wiec nie do konca zegnaja sie z Rosja.

  7. #7
    Awatar Ogar

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Stąd

    Domyślnie

    Mówisz o PAK-FA, którego nawet makiety jak dotąd nie pokazano, a ponoć ma zacząć próby w locie w tym roku ?

  8. #8

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Pittsburgh, PA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ogar Zobacz posta
    Mówisz o PAK-FA, którego nawet makiety jak dotąd nie pokazano, a ponoć ma zacząć próby w locie w tym roku ?
    Z reguly jestem bardzo sceptyczny co do wiadomosci o rosyjskich postepach w unowoczesnianiu ich sil zbrojnych. Jednak wszystko wskazuje na to ze PAK-FA powstaje i nie zdziw sie jak zobaczymy latajacy prototyp wkrotce. To oczywiscie automatycznie nie znaczy ze bedzie to wartosciowy samolot bojowy czy wejdzie wkrotce do produkcji.

    Tak czy inaczej Indie maja 50% udzialu w projekcie.

  9. #9

    Dołączył
    Apr 2007

    Domyślnie

    'SAC1' wykonał swój pierwszy lot testowy --


    (c) Kevin Joyce

    http://www.fencecheck.com/forums/ind...html#msg228313

    27 lipca w bazie Papa odbędzie się ceremonia powitania pierwszego C-17 i inauguracja działalności Heavy Airlift Wing. Więcej:
    http://www.af.mil/news/story.asp?id=123156966

  10. #10
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    We wszelkich artykułach jest o wielonarodowym personelu i udziale Polski w programie, czy ktoś wie, czy ktoś z naszych SP będzie stacjonował w Papa, albo latał C-17? Czy tylko łożymy pieniądze i będziemy korzystać w razie potrzeb?
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  11. #11

    Dołączył
    Apr 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    We wszelkich artykułach jest o wielonarodowym personelu i udziale Polski w programie, czy ktoś wie, czy ktoś z naszych SP będzie stacjonował w Papa, albo latał C-17? Czy tylko łożymy pieniądze i będziemy korzystać w razie potrzeb?
    Niestety w bazie będzie chyba tylko oficer łącznikowy; ale lepiej poczekać na szczegółowe informacje, które prędzej czy później SP powinno podać do wiadomości publicznej.
    A z maszyn korzystać mamy w ramach dostępnych godzin, proporcjonalnie do wkładu finansowego. Po częstotliwości lotów poznamy ile Polska zainwestowała w ten program...

  12. #12
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wmks Zobacz posta
    Niestety w bazie będzie chyba tylko oficer łącznikowy; ale lepiej poczekać na szczegółowe informacje, które prędzej czy później SP powinno podać do wiadomości publicznej.
    A z maszyn korzystać mamy w ramach dostępnych godzin, proporcjonalnie do wkładu finansowego. Po częstotliwości lotów poznamy ile Polska zainwestowała w ten program...
    Ja jestem przekonany że gdzieś czytałem że załoga poleciała się szkolić...
    KZ

  13. #13

    Dołączył
    Apr 2007

    Domyślnie

    Ja mam tylko wtyki w IDS, a tam od dłuższego czasu mówią, że początkowo maszyny pilotować będą tylko amerykańskie załogi, natomiast przeszkoleni zostaną Węgrzy i ktośtam jeszcze + do bazy będzie oddelegowana grupa instruktorów USAF. Ale w sumie IDS tylko dostarcza samoloty, a nie będzie szkolić załóg...
    Jeżeli jakieś nasze załogi się szkolą, to SP mogłoby się tym pochwalić...

  14. #14
    sk
    sk jest nieaktywny

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Personel HAW ma liczyć około 130-155 osób z państw uczestniczących w programie SAC. Ich szkoleniem zajmują się Siły Powietrzne USA. Wśród szkolących się jest m.in. sześciu Polaków, w tym dwóch pilotów, którzy w lipcu zakończą szkolenie w bazie lotniczej Altus w Oklahomie.
    Pierwszy wspólny Globemaster - Lotnicza Polska -
    sk

  15. #15

    Dołączył
    Apr 2007

    Domyślnie

    Super. Dzięki.
    Pozdrowienia
    Ostatnio edytowane przez wmks ; 07-07-2009 o 22:55

  16. #16
    Awatar jubell

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA/EPSY

    Domyślnie

    No i wygląda na to, że już pierwszy C-17 jest w PAPA
    Photos: Boeing C-17A Globemaster III Aircraft Pictures | Airliners.net

    tak wygląda
    Photos: Boeing C-17A Globemaster III Aircraft Pictures | Airliners.net

    Wie ktoś może jak będzie wyglądał harmonogram oblotów? Czy wogóle coś takiego będzie. Może będzie też do nas latał?
    Ostatnio edytowane przez jubell ; 06-08-2009 o 11:24

  17. #17
    Awatar Soviet666

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    W sierpniowej Nowej Technice Wojskowej jest artykuł na ten temat. Polsce przysługuje 150 godzin lotów rocznie, dodatkowo można handlować niewykorzystanymi godzinami.

    Polacy obsadzą stanowiska zastępcy szefa wydziału dowodzenia i łączności, dowódcy załogi, pilota, loadmastera, podoficera sekcji zaopatrzenia i pracownika w wydziale dowodzenia i łączności.

    Pierwszy post :P.

    EDIT: Tu macie całą tabelkę:

    Ostatnio edytowane przez Soviet666 ; 09-08-2009 o 22:03

  18. #18
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Soviet666 Zobacz posta
    W sierpniowej Nowej Technice Wojskowej jest artykuł na ten temat. Polsce przysługuje 150 godzin lotów rocznie, dodatkowo można handlować niewykorzystanymi godzinami.
    No to akurat z 10 by wzięli na Radom... C-17 demo
    KZ

  19. #19
    Moderator
    Awatar MaciekK84

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    Po co mają je współużytkować Amerykanie, skoro własnych C17 mają dostatek?
    Pozdrawiam!
    Maciek


  20. #20

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    wlkp

    Domyślnie


    Polecamy

    Nie mają ich dostatek, a jest to także forma zapłaty za szkolenie załóg i nie tylko-nic nie ma za darmo.
    ...i córko!

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •