Strona 16 z 20 PierwszyPierwszy ... 6 14 15 16 17 18 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 301 do 320 z 387
Like Tree341Likes

Wątek: Kwestia wycofania MiG-29 i Su-22 z SP

  1. #301

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    O ile wiem, organem nadzoru dla wojskowych s.p. jest ITWL, który wykonuje badania, analizy, itp.
    GIWL nie podpisze żadnej decyzji o wydłużeniu resursu/żywotności, rezygnacji z remontu/przeglądu, itd. bez dokumentu, który wykaże, że takie postępowanie ma jakieś racjonalne podstawy.

    To jak działa ITWL to temat na zupełnie inną rozmowę.

    dranio

  2. #302

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez CRC Zobacz posta
    Z nowymi komponentami ? Oryginalnymi ? jeśli tak, to znaczy że można było się z NIMI dogadać...tylko a- ktoś chciał przyoszczędzić, b-miał zajebistą ambicje c- chcieli Im pokazać że majo ich w depie...
    Rosja (tzn. rosyjskie wytwórnie) też ma swoje za uszami i potrafi mieć fochy kolokwialnie mówiąc. Wystarczy popatrzeć na problemy Słowaków czy Bułgarów z eksploatacją samolotów produkcji radzieckiej.

    dranio
    CRC likes this.

  3. #303

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    przedmieście Szczecina

    Domyślnie

    Szef Szefostwa Techniki Lotniczej – główny inżynier Wojsk Lotniczych Inspektoratu Wsparcia SZ w Bydgoszczy musiał to klepnąć.
    Tylko pytanie od kiedy to zamienniki byly stosowane. Ostatnie katapultowanie na K36DM bylo w 2003 ... na Su 22.
    Był wypadek w grudniu MiG29. Wtedy komisja powinna przebadać fotel nawet czy mial go uzyc pilot czy nie. Wtedy wyszlaby prawdopodobno usterka na fotelu.

  4. #304
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Ktoś chyba wystawia certyfikaty na te części, i to jest w archiwum. Część jest zgodna z normą , sprawna gotowa do zabudowy. Są jakieś testy prowadzone na każdej partii u producenta,producent i dostawca dają ? gwarancje że to zadziała zgodnie z opisem technicznym.

  5. #305

    Dołączył
    May 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dranio Zobacz posta
    O ile wiem, organem nadzoru dla wojskowych s.p. jest ITWL, który wykonuje badania, analizy, itp.
    GIWL nie podpisze żadnej decyzji o wydłużeniu resursu/żywotności, rezygnacji z remontu/przeglądu, itd. bez dokumentu, który wykaże, że takie postępowanie ma jakieś racjonalne podstawy.

    To jak działa ITWL to temat na zupełnie inną rozmowę.

    dranio
    No właśnie problem że nie ma organu nadzoru, nie ma przepisów zdatnościowych i to jest furtką do wydłużania resursów itp. Nadzór to stworzyli w UK po wypadku Nimroda i stworzyli standard (zresztą oparty o cywilne przepisy), którego trzeba przestrzegać. Bez tego pytanie nie brzmi czy tylko kiedy znowu coś się wydarzy. Ciekawe z resztą co było przyczyną tego, że człowiek musiał się katapultować i czy przypadkiem tez nie usterka jakiegoś komponentu, którego resurs albo nie był znany albo wydłużany x razy.

  6. #306

    Dołączył
    May 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez waciak Zobacz posta
    Szef Szefostwa Techniki Lotniczej – główny inżynier Wojsk Lotniczych Inspektoratu Wsparcia SZ w Bydgoszczy musiał to klepnąć.
    Tylko pytanie od kiedy to zamienniki byly stosowane. Ostatnie katapultowanie na K36DM bylo w 2003 ... na Su 22.
    Był wypadek w grudniu MiG29. Wtedy komisja powinna przebadać fotel nawet czy mial go uzyc pilot czy nie. Wtedy wyszlaby prawdopodobno usterka na fotelu.
    Przepraszam za sarkazm, ale mógł sobie klepnąć nawet prezydent, premier i minister ON. Widać ile obecne procedury klepania, przepraszam zatwierdzania, są warte. Obiektywnie rzecz biorąc to jest jedna wielka lewizna a wszystkie podpisy to dupokryjstwo. No ale Szef ten czy tamten w kokpicie nie siedzi...
    kompjuter likes this.

  7. #307

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Bery Zobacz posta
    O ile mi wiadomo nie ma na razie żadnych planów wycofania Su-22.
    Pewnie wrócą do latania wcześniej niż Migi.
    Co do wznowienia to zdaje się że jest jakaś furtka w RL pozwalająca najbardziej doświadczonym pilotów wznowić się nawzajem - ale to może ktoś bardziej kompetentny niech się wypowie. Tylko może nie kolejne wcielenie Norberta czy inny zarejestrowany 5 minut temu.
    Instruktora bodajże może wznowić dowódca bazy rozkazem tylko nie wiem za bardzo jaki jest max. czas od ostatniego lotu. Coś słyszałem, że 6 m-cy ale głowy nie dam. Jeśli ktoś ma pewniejsze info proszę mnie poprawić.
    Co do wycofania to pewnie, że suki wrócą. Migi później też ale czy wszystkie czy tylko z Mińska czas pokaże. Póki co piloci z Mińska mają u siebie TS-11 i podtrzymuja nawyki. Z Malborkiem trochę gorzej temat wygląda.

  8. #308
    Awatar Bery

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Tak jak mówię - instruktorzy mogą się wznowić nawzajem jest taki punkt w RL.
    Powiedz Litwinom, niech mię czekają z tabaką
    Częstochowską, nie biorę innej, tylko taką

    ---------


  9. #309
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Franc Zobacz posta
    Instruktora bodajże może wznowić dowódca bazy rozkazem tylko nie wiem za bardzo jaki jest max. czas od ostatniego lotu. Coś słyszałem, że 6 m-cy ale głowy nie dam. Jeśli ktoś ma pewniejsze info proszę mnie poprawić.
    Co do wycofania to pewnie, że suki wrócą. Migi później też ale czy wszystkie czy tylko z Mińska czas pokaże. Póki co piloci z Mińska mają u siebie TS-11 i podtrzymuja nawyki. Z Malborkiem trochę gorzej temat wygląda.
    Czyli temat który zainicjował awarie 29 jest wspólny dla wszystkich egzemplarzy ? Stąd pózniej wrócą do linii?

  10. #310

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Jest wspólny dla wszystkich lecz z uwagi na poczynione modernizacje Migi z Mińska maja pierwszeństwo.
    Malborskie modernizacji nie miały i sa dość mocno wyeksploatowane.

  11. #311

  12. #312
    Awatar Bery

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Nadchodzący tydzień może coś przynieść w temacie Su-22.
    Powiedz Litwinom, niech mię czekają z tabaką
    Częstochowską, nie biorę innej, tylko taką

    ---------


  13. #313
    Awatar ajracing

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Franc Zobacz posta
    Jest wspólny dla wszystkich lecz z uwagi na poczynione modernizacje Migi z Mińska maja pierwszeństwo.
    Malborskie modernizacji nie miały i sa dość mocno wyeksploatowane.
    ale Malbork ma tez kilka ex-mińskowych maszyn, pytanie co z nimi jeśli np. Zdecydowano by się zakończyć eksploatacje poniemieckich..
    Kacper12 likes this.

  14. #314

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    przedmieście Szczecina

    Domyślnie

    W tym tygodniu ma przyjechac gen Mika do Swidwina. Ma byc konferencja tez rozmowy z pilotami bo sa zaniepokojeni np lotka.
    Teraz zasłyszalem ze fotel zawiodl przez jakies nieoryginalne podkladki.

  15. #315

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Niby maja wrócić. Bynajmniej tak mi sie o uszy obiło. Migi jeszcze nie, ponieważ trwa ustalanie przyczyn wypadku.
    Ostatnio edytowane przez Franc ; 16-09-2018 o 14:32

  16. #316

    Dołączył
    Apr 2018

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ajracing Zobacz posta
    ale Malbork ma tez kilka ex-mińskowych maszyn, pytanie co z nimi jeśli np. Zdecydowano by się zakończyć eksploatacje poniemieckich..
    Prawdopodobnie zostaną przekazane do Mińska.

  17. #317
    Awatar Tom_EPKK

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    KRK/EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Franc Zobacz posta
    Bynajmniej tak mi sie o uszy obiło
    JeV, Lucjan and frik like this.
    ...My Eyes Can See What Others Cannot...

    EPKK Spotters @Facebook



  18. #318
    Awatar andrew23

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    EPWR/Oława
    Valdi likes this.

  19. #319

    Dołączył
    Jul 2018

    Domyślnie

    No to ci którzy już oczami wyobrażni widzieli wycofanie Migów i Su i zastąpienie ich przez EF, Rafale F-35 czy Gripena muszą się obudzić i poczekać na to jeszcze ładnych parę lat. Trochę realizmu! Niestety taka jest szara i smutna rzeczywistość.

  20. #320

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie


    Polecamy

    A ja zamiast eFów, Rafałów czy Gripenów widziałem UFO a w nim kota. Kiedyś takim sprzętem Alf przyleciał na ziemię, ale on nie był miłośnikiem kotów

Strona 16 z 20 PierwszyPierwszy ... 6 14 15 16 17 18 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •