Strona 45 z 56 PierwszyPierwszy ... 35 43 44 45 46 47 55 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 881 do 900 z 1114
Like Tree1350Likes

Wątek: Kwestia wycofania MiG-29 i Su-22 z SP

  1. #881

    Dołączył
    Oct 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez BRA Zobacz posta
    Jeden dwusiedzeniowy MiG był gotowy do lotu w środę i nawet kołował po pasie ale pogoda przeszkodziła w realizacji planu.
    ...tak i jak jechali na pas ,to pilot poklepał się po kieszeniach i wrzasnął "o cholera nie mam uprawnień ZAWRACAM".

  2. #882
    Awatar Trooper85

    Dołączył
    Aug 2017
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez BRA Zobacz posta
    Jeden dwusiedzeniowy MiG był gotowy do lotu w środę i nawet kołował po pasie ale pogoda przeszkodziła w realizacji planu.
    Gdyby Mińsk Mazowiecki leżał w Strefie 51 a to byłyby lata 90. bez komórek i soszal midiów to pewnie gdyby chcieli mogli by utrzymać oblot MiGa-29 w tajemnicy. W innym wypadku jaki sens?
    Dlatego tym bardziej dziwi nerwowa i nieprofesjonalna reakcja DGRSZ. Gdyby problemem była tylko pogoda, wystarczyło by powiedzieć, że plan był ale warunki nie pozwoliły.

    Cytat Zamieszczone przez mcxmcx Zobacz posta
    A w Indiach Mig 29 zaliczył dzwona.

    https://economictimes.indiatimes.com...w/72084701.cms
    Prawdopodobnie po spotkaniu z ptakami.

    Cytat Zamieszczone przez BRA Zobacz posta
    Pani Fizyka dopiero zaczęła wyciągać swoje ręce po te samoloty.
    Wyciągnęła już dość dawno. Nakładki na skrzydłach nie pojawiły się dla ozdoby. Z usterzeniem też coś było robione i to sporo wcześniej.

    Cytat Zamieszczone przez BRA Zobacz posta
    Tak. Teraz protekcjonalny ton a wiosną jeszcze, niedługo po ostatnim wypadku nalegał żeby wzięły udział w defiladzie, wtedy wojsko powiedziało nie.
    Jeśli to prawda, to ja nie mam więcej pytań.
    Może Mariuszowi zamarzyło się pobicie ukraińskiego rekordu z 2002?
    BRA likes this.

  3. #883

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez BRA Zobacz posta
    Dziwnie się to teraz ogląda.
    Wypowiedzi, że to świetna maszyna ("tylko awioniki brakuje") i że to najlepszy życiowy wybór pilotów, nie brakowało jeszcze kilka lat temu... Prawie w każdym wywiadzie pojawiał się taki wątek. Dopóki ta maszyna wydawała się względnie sprawna i bezpieczna... A teraz nawet z 2 silnikami nie zapewnia bezpieczeństwa, jak się okazuje. Bezwzględna technika. Trzydzieści lat! Niska kultura techniczna produkcji, chora logistyka serwisu, no naprawdę dwudzieste dziewiąte rekordowo długo broniły się (a raczej pilotów) przed ciężkimi zdarzeniami.

    To jest taki mechanizm psychologiczny, który wszystkim nam pozwala wierzyć, że to nasz samochód jest najlepszy, nasze dzieci najbardziej utalentowane, a nasze "drugie połowy" najpiękniejsze. No i dobrze, całkiem naturalny mechanizm, co nie oznacza, że mamy rację

    Pamiętam wywiad z pilotem z 34.plm, chyba z 1994. Po awarii MiGa nad Dębogórzem (kmdr Maniński strzelił się bezpiecznie). Co w tym wywiadzie było narzekania na technikę! Porównań do "Syrenki" i zdanie wypowiedziane do redaktora "jakby pan jeździł dwunastoletnim samochodem, to miałby pan ochotę go podpalić". Dwunastoletnim! I już mieli ich dość.

    MiGi-29 wytrwały rekordowo długo. Szesnastki zajeżdżą szybciej, jeśli za ok. 7 lat nie zaczną wysyłać ich na konkretny MLU. Bez MLU to będzie zmarnowana inwestycja.

    Co do odczytu prędkości - tak na logikę - a po kiego diabła co 1 km/h? Żeby było nieczytelne od ciągłych zmian? Gradacja co 10 km/h jest OK. A wysokość pewnie można przełączyć, z tym że Pinek miał ustawiony odczyt radio (w innych kadrach widać na HUDzie - szumna nazwa - wysokość z suffixem "r"), ale to już wytłumaczą profesjonaliści.

    M.

  4. #884
    BRA
    BRA jest nieaktywny
    Zbanowany
    Dołączył
    Nov 2019

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez beaviso Zobacz posta
    Co do odczytu prędkości - tak na logikę - a po kiego diabła co 1 km/h?
    Co 1 węzeł. Z metrycznych jednostek wyszliśmy już dawno.
    Gdzie jak gdzie ale w lotnictwie dokładne wskazania prędkości są istotne, chociażby przy starcie a zwłaszcza lądowaniu. Może to kwestia komputera danych aerodynamicznych?
    Dla porównania HUD polskiego F-16.

    https://m.facebook.com/F16tigerdemot...pe=3&source=54

    I pracujący HUD, pokazuje prędkość z dokładnością do 1 węzła.

    https://youtu.be/eJdL5hrmN0A

  5. #885

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Nie porównuj prawdziwego HUDa względnie nowoczesnego zachodniego wyrobu z techniką radziecką wczesnych lat '80, kiedy powstawała awionika 9.12A. Może okazać się, że jego zdolności odświeżania są na tyle słabe, że odczyt szybkich zmian co do jednostki nie byłby czytelny. Jeśli nasze wyświetlają w węzłach, to pewnie zastosowano układ przeliczający, ale sam projektor jest bez zmian.
    Idę o zakład, że w F16 HUD ma zdolności dynamicznego dostosowywania "rozdzielczości" zmian prędkości. Przy gwałtownych zmianach prędkości pomija zmiany o jednostki (ponownie podkreślam wymóg czytelności), a dopiero przy ustabilizowanej prędkości podaje odczyt dokładny. Nawet w samochodach dziś tak już jest - np. przy bardziej dynamicznym przyspieszaniu lub hamowaniu wskaźnik projektorowy odlicza co 3 km/h, a przy małych zmianach prędkości co 1 km/h.

    M.

  6. #886
    BRA
    BRA jest nieaktywny
    Zbanowany
    Dołączył
    Nov 2019

    Domyślnie

    Tak, przy dużym skoku prędkości pokazuje co 3 a przy delikatniejszym co 1 węzeł. Rzecz w tym, że w MiGu niezależnie od przyspieszenia przez cały czas HUD pokazuje zmianę prędkości co 10 węzłów. Mimo wszystko wydaje mi się to niedokładne, szczególnie przy lądowaniu gdzie 10 węzłów w jedną lub drugą ma już duże znaczenie. Wydawało mi się, że po przeskalowaniu na miary imperialny HUD został unowocześniony w stosunku do tego co przyleciało z ZSRR. Ktoś może ma wiedzę, czy pod tym względem mińskie MiGi jakoś się różnią?

    W temacie powrotu. W tefałenach sugerują, że w proces wznowienia lotów 29 będą zaangażowani zagraniczni instruktorzy

    https://fakty.tvn24.pl/fakty-po-polu...ek,987695.html

  7. #887
    Awatar mux84

    Dołączył
    Jul 2013

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez beaviso Zobacz posta
    Nawet w samochodach dziś tak już jest - np. przy bardziej dynamicznym przyspieszaniu lub hamowaniu wskaźnik projektorowy odlicza co 3 km/h, a przy małych zmianach prędkości co 1 km/h.
    A nie tak, że odświeżanie jest ze stałą częstotliwością, np co sekundę?

  8. #888
    BRA
    BRA jest nieaktywny
    Zbanowany
    Dołączył
    Nov 2019

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Trooper85
    Cytat Zamieszczone przez BRA
    Pani Fizyka dopiero zaczęła wyciągać swoje ręce po te samoloty
    Wyciągnęła już dość dawno. Nakładki na skrzydłach nie pojawiły się dla ozdoby. Z usterzeniem też coś było robione i to sporo wcześniej

    Można coś więcej na ten temat?
    Czy w związku ze zmianami zmęczeniowymi zostały wprowadzone jakieś ograniczenia np. co do przeciążenia, prędkości, wysokości lotu czy zakaz używania dopalaczy podobnie do tego jak było na Węgrzech te 15 lat temu?

  9. #889

  10. #890

    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    W ramach ciekawostki napiszę, że MiGi są znów w AUP na jutro

  11. #891

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez BRA Zobacz posta
    Można coś więcej na ten temat?
    Czy w związku ze zmianami zmęczeniowymi zostały wprowadzone jakieś ograniczenia np. co do przeciążenia, prędkości, wysokości lotu czy zakaz używania dopalaczy podobnie do tego jak było na Węgrzech te 15 lat temu?
    ZTCW nie.

  12. #892
    big
    big jest nieaktywny
    Awatar big

    Dołączył
    Apr 2014
    Mieszka w
    Elblag, Poland

    Domyślnie

    Jeżeli to prawda, to wypowiadając takie słowa przed jutrzejszym spotkaniem pilotów z ministrem (ministrami), Dera pokazał gdzie ma Błaszczaka.....

  13. #893
    Awatar Kazek

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    Łuków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mr. Crusher Zobacz posta
    W ramach ciekawostki napiszę, że MiGi są znów w AUP na jutro

    Witam

    I znów sfałszowano AUP

    Pozdrawiam
    Kazik
    Kazor, BRA, pasazernagape and 3 others like this.

  14. #894
    Awatar Trooper85

    Dołączył
    Aug 2017
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kazek Zobacz posta
    Witam

    I znów sfałszowano AUP

    Pozdrawiam
    Kazik
    Pozostaje tylko ustalić, kto jest za to odpowiedzialny:
    Soros?
    Lewacy?
    Tusk?
    LGBT?
    Żydzi?
    Weganie?
    Cykliści?
    Bruksela?
    Masoni?
    Feministki?
    Imigranci?

    Tak wiele pytań, tak mało odpowiedzi.
    Pokrak, Omega98, Valdi and 8 others like this.

  15. #895

    Dołączył
    May 2012
    Mieszka w
    Wadowice

    Domyślnie

    Z tym wylewaniem łez to bym się jeszcze radził wstrzymać ,Dera tak samo jak ta zgraja pisowskich imbecyli jest mało wiarygodna ,jak to ogłosi w oficjalnym komunikacie DGSZ to faktycznie można płakać i się wkur....ć,jeżeli faktycznie te matoły uwalą kolejne samoloty bo tak im się podoba po głupich decyzjach ,to przestrzelą sobie tą decyzją oba kolana ,za chwile jedyne co pozostanie tym tępym ludzikom to wejść w zad NATO albo Jankesom by bronili naszej przestrzeni powietrznej ,bo nie biędzie na czym latać .

  16. #896
    BRA
    BRA jest nieaktywny
    Zbanowany
    Dołączył
    Nov 2019

    Domyślnie

    Z jednej strony chęć polatania, powrotu do normalnej pracy z drugiej obawa o konsekwencje takiej decyzji tj. puszczenia MiGów w powietrze. Jeśli polecą to kolejna wysiadka i wycinka lasu (miejmy nadzieję że tylko) jest kwestią czasu, pewnie niedługiego. Jeśli to koniec to co z załogą obu baz (circa 2500 ludzi) ?

    W poniższym materiale, kolega Andrzeja mówi że to koniec z MiGami i jutro pacjent zostanie odłączony od aparatury podtrzymującej życie. Mała dygresja - skoro Andrzej ma z Donaldem takie świetne stosunki to przypomnę, że Amerykańska Agencja ds. Współpracy Wojskowej DSCA ma w swojej ofercie coś co się nazywa Excess Defence Articles czyli rząd USA rozdaje za darmo zbędny im sprzęt wojskowy. Może coś by się dla nas fajnego znalazło na pustyni?


    https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/...uKVja1SFBnWQKg

  17. #897

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez BRA Zobacz posta
    . Mała dygresja - skoro Andrzej ma z Donaldem takie świetne stosunki to przypomnę, że Amerykańska Agencja ds. Współpracy Wojskowej DSCA ma w swojej ofercie coś co się nazywa Excess Defence Articles czyli rząd USA rozdaje za darmo zbędny im sprzęt wojskowy. Może coś by się dla nas fajnego znalazło na pustyni?
    Gdyby się miało znaleźć, to już dawno by się znalazło. Amerykańskie F-16C/D (block 30/40/50) są zajeżdżone z racji intensywnego użytkowania w Afganistanie i Iraku, a F-16A/B to zupełnie inne samoloty z przestarzałym obecnie wyposażeniem, które trzeba wymienić. Poza tym płatowce A/B też pękały, więc konieczna jest ich naprawa.

  18. #898
    BRA
    BRA jest nieaktywny
    Zbanowany
    Dołączył
    Nov 2019

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dranio Zobacz posta
    Gdyby się miało znaleźć, to już dawno by się znalazło.
    Przypomnę ci, że jeszcze 2 lata temu mieliśmy pozyskiwać 96 F-16A/B/C/D wcześniejszych blocków z różnych źródeł, przede wszystkim amerykańskich a to że do tego nie doszło to efekt naszej *fazy analityczno-koncepcyjnej* i naszej decyzji a nie braku fizycznej możliwości nabycia takich maszyn. Indonezja kupiła sobie niedawno 24 F-16C Block 25 a DSCA w ramach EDA dała im 28 silników za darmo. Może pora wrócić do tej koncepcji dla ratowania co najmniej 2z3 zagrożonych wyginięciem baz lotniczych? Na tym tle oferta Norwegów dot. sprzedaży 28 F-16 wydaje się być idealna, woła i MACHa do nas! Norwegia kraj o bardzo wysokiej kulturze technicznej, na pewno ich F-16 są bardzo dobrze utrzymane. Aż szkoda nie brać tym bardziej, że oferowana liczba 28 zaspokaja potrzeby Malborka i Mińska. Do pełnienia dyżurów obrony powietrznej w sam raz. Mogłyby one polatać te 15 lat i kupilibyśmy sobie czas na podejmowanie dalszych decyzji zakupowych. Kolejka po nowe F-16 staje się coraz dłuższa a obecna linia produkcyjna jest malutka a czas oczekiwania jedynie rośnie.
    MiG-29 też jest gatunkiem zagrożonym wyginięciem. Ta droga jest już zamknięta niezależnie czy wrócą do latania czy nie.
    Omega98 and Kazor like this.

  19. #899

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    O ile pamiętam, pomysł kupna/dostania 96 starych F-16 z USA został zarzucony z powodu złego stanu technicznego tych samolotów i co za tym idzie duzych kosztów ich przywrócenia do sprawności.
    Podobnie norweskie F-16 są także skrajnie wyeksploatowane i przedłużenie ich żywotności to bardzo duże koszty.

  20. #900
    BRA
    BRA jest nieaktywny
    Zbanowany
    Dołączył
    Nov 2019

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez dranio Zobacz posta
    96 starych F-16
    Zdefiniuj "starych". Mogą być wyprodukowane dawno ale być dobrym stanie technicznym. Chile, Indonezja, Pakistan, Jordania, Rumunia czy Chorwacja kupiły bądź chciały w przypadku tego ostatniego kupić "stare" F-16. Biorąc pod uwagę sytuację jaką mamy to jedyne co dawało by realną szansę uratowania Malborka i Mińska przed zaoraniem.

Strona 45 z 56 PierwszyPierwszy ... 35 43 44 45 46 47 55 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 03-12-2019, 18:30
  2. 01-12-2019, 19:12
  3. 29-11-2019, 12:03
  4. 28-11-2019, 23:34
  5. 28-11-2019, 22:32
  6. 28-11-2019, 21:40
  7. 28-11-2019, 21:15
  8. 28-11-2019, 20:34
  9. 28-11-2019, 20:09
  10. 28-11-2019, 19:40
  11. 28-11-2019, 19:38
  12. 28-11-2019, 19:38

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •