Strona 48 z 48 PierwszyPierwszy ... 38 46 47 48
Pokaż wyniki od 941 do 958 z 958
Like Tree1114Likes

Wątek: Kwestia wycofania MiG-29 i Su-22 z SP

  1. #941
    Awatar Trooper85

    Dołączył
    Aug 2017
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie


    Polecamy

    Czemu wychodzicie z założenia, że Wojsko ma ludzi, którzy będą stali nad każdym etapem remontu MiGa, a dodatkowo posiadających pełną wiedzę na temat technologii takiego remontu? Wtedy Wojsko by nie potrzebowało WZL.

    I skąd przekonanie, że po dorabianiu tego pierścienia został jakikolwiek ślad w papierach. Żeby użytkownik mógł przyklepać modyfikację to musi o niej wiedzieć. Pilot odbierający samolot nie ma możliwości weryfikacji takich rzeczy.

    Cywilni użytkownicy odbierający samolot po pracach w certyfikowanym zakładzie też nie rozbieraja go na częsci.
    Pilot odbierający samolot przed lotem od personelu naziemnego również nie jest w stanie zweryfikować wielu rzeczy, kluczowych dla jego bezpieczeństwa.
    Omega98, sprajt2 and frik like this.

  2. #942
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomuś Zobacz posta
    Teraz w prywatnej firmie też pewnie by nie przeszło bo jak klient poważny to sprawdza co mu się wciska
    Polemizowałbym, w jak wielu przypadkach to fikcja - w BARDZO poważnych firmach.
    A kto wie, czasem im bardziej poważna tym ma większych amatorów
    Ostatnio edytowane przez Kazor ; 30-11-2019 o 15:00
    sprajt2 and RzEmYk like this.

  3. #943
    Awatar Trooper85

    Dołączył
    Aug 2017
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez $moker$ Zobacz posta
    Jeden statyczny test poligonowy rozwiązał by wszystkie wątpliwości a na pewno sumienie wielu ludzi było by dzisiaj czyste.
    Do zrobienia testu na ścinanie takiego pierścienia nie trzeba strzelać całego fotela na poligonie. Na każdej politechnice ci taki test przeprowadzą.
    I gdyby ten pierścień wykonano z materiału zgodnego ze specyfikacją i zgodnie z technologią, to nie ma opcji, żeby takiego testu nie przeszedł.

    Ale jak pierścień dorobiono na zasadzie "Józiu weź zrób" to zapomnij, że materiał i technologia były zgodne. I że ktoś zrobił z tego dokumentację.


    Ktoś tu robił porównanie do sprawdzaniu hamulców, zanim rozpędzisz się do 160km/h. Takie sprawdzenie daje gwarancję, że przy prędkości próby działają, że zadziałają przy 160 nie masz gwarancji.
    Certyfikowany zakład remontowy, używający certyfikowanych części (albo robiący części zamienne zgodnie ze specyfikacją) ma być gwarantem, że wszystko zadziała w każdych warunkach, które przewidzieli konstruktorzy danego urządzenia. Po to istnieje coś takiego jak kontrola jakości.
    Kupując nowy samochód w salonie zakładasz, że wszystkie systemy bezpieczeństwa działają. Musisz, bo nie masz możliwości weryfikacji. Wszystko co masz to gwarancja producenta.
    W lotnictwie jest tak samo, tylko sito kontroli jest gęstsze. A i to, jak brutalnie pokazał przykład MAXów, nie zawsze wystarczy, szczególnie gdy próbuje się ciąć koszty bez opamiętania.
    sprajt2, Valdi, Omega98 and 2 others like this.

  4. #944
    Awatar Tomuś

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Stalowa Wola

    Domyślnie

    Wiem Kazor. Dlatego napisałem poważny. Tu sytuacja przypomina tragikomedię.

  5. #945

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    lekko na południe.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez $moker$ Zobacz posta
    Tu masz przykład kompleksowej obsługi Gripena...
    OK, u nas robi się tak samo, przestrzeliwuje działka, dokonuje prób siników na hamowni, a teraz pokaż mi filmy lub podaj źródło, że w innych krajach robią próby "ogniowe" foteli katapultowych. Śmiało, chętnie to zobaczę. Tak, tak, wiem, u nas to zrobiono, ale niestety po czasie, bo wcześniej nikt nie przypuszczał, że dokonano wymiany części krytycznej, na taką, która ma większą wytrzymałość.
    Czyli powinni tam siedzieć niczym NKWD? Piszę o przedstawicielach SP w WZL. Poprzez analogię do samochodu, czy oddając samochód do serwisu stoisz przy mechaniku?
    Czyli co? Dostali bubel i są temu winni?

    I jeszcze jedno na koniec. Norbercie (Smoker$), widziałeś myśliwiec niebojowy? Co to jest strzał kontrolny nabojem testowym, chodzi mi o nabój testowy, bo ciekawi mnie zawodowo jego konstrukcja. Co by było, jeżeli fotel przeszedłby test statyczny, a zawiódł na teście dynamicznym? Robić obydwa, czy wybrać ten bardziej miarodajny.
    Valdi, mammecyje, frik and 1 others like this.

  6. #946

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Toyo Zobacz posta
    Poprzez analogię do samochodu, czy oddając samochód do serwisu stoisz przy mechaniku?
    Złe porównanie - ja kręcę się przy mechanikach podczas ich pracy, zarówno w serwisie autoryzowanym, jak i nie.

    Toyo, tutaj bardziej chodzi o fakt, że wszyscy dookoła powinni wiedzieć, że nie zamawiamy tego pierścienia u producenta tylko próbujemy dorobić na własną rękę - więc zarówno Wojsko, jak i WZL powinni do tej sprawy podejść trochę inaczej.
    Tutaj wygląda to trochę tak, że jedni nie wiedzieli co zamawiają, a drudzy co wykonują...

  7. #947

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    lekko na południe.

    Domyślnie

    Niestety, ale jeżdżę do serwisów, gdzie zapraszają mnie na kawkę, a nie w pobliże kanału

    OK. Dobrze opisał to Norbie1973, ktoś zawinił przy, nazwę to, klasyfikacji tego pierścienia. Z jakiegoś powodu nie zwrócił uwagi na jego kolor, coś w rodzaju czerwonego, nie zwrócił uwagi na to, że jest lżejszy, co wskazuje na inny materiał niż stal, czy coś cięższego niż aluminium. Podejrzewam, że nie rozpoznano (znowu przyczyna nie jest znana) jego roli w całym systemie. On faktycznie wygląda jak podkładka dystansowa, którą zapewne jest ale w drugiej kolejności, bo w pierwszej miał inne zadanie.

    Jeżeli przyjęto takie założenia, nie było potrzeby zbadania jego wytrzymałości i dano o większej, może na wszelki wypadek (?), zadbano jedynie o wymiary.
    Odbiorca nie ma możliwości przetestowania każdego wymienionego elementu, są określone procedury sprawdzenia samolotu po remoncie i te zostały dotrzymane. Ile mamy foteli K-36 jako fotele testowe? Znalazło się kilka na próby po katastrofie, ale to była sytuacja wyjątkowa.
    Jeżeli idzie o fotel, to producent też kiedyś wypuścił egzemplarz, który nie mógł być odpalony, gdyż średnica jednego elementu była większa niż powinna, przez co pilot nie byłby w stanie wyszarpnąć dźwigni. Okazało się, że tak miał tylko jeden fotel. Sprawa z pierwszej połowy lat '90 na Su-22.

    Nie zgodzę się, że jedni nie wiedzieli co zamawiają, a drudzy co robią. Zakres prac jest ściśle określony. Nie wiem co jaki czas wymienia się te pierścienie, czy to było pierwszy raz, czy może kolejny. Jeżeli kolejny, to jakie były zakładane wcześniej. Dlaczego zdecydowano się na wymianę tego pierścienia? Czy to jest element, który traci jakieś właściwości w trakcie eksploatacji? Za dużo w tym pytań, ale zakres prac jest ściśle określony.
    Ostatnio edytowane przez Toyo ; 30-11-2019 o 20:16
    Rosenzweigova, frik, Gryni and 1 others like this.

  8. #948
    Awatar Trooper85

    Dołączył
    Aug 2017
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Toyo Zobacz posta
    Co to jest strzał kontrolny nabojem testowym, chodzi mi o nabój testowy, bo ciekawi mnie zawodowo jego konstrukcja.
    Takiej amunicji się używa (używało?), tylko nie na poziomie bieżącej obsługi, a producenta lub zakładu remontowego. I raczej w większych kalibrach. Dla przykładu do prób oporopowrotników używano nabojów z większym ładunkiem, i litym pociskiem o innej niż normalny aerodynamice (większym oporze).

    Tak czy inaczej porównanie obsługi bieżącej w jednostce do remontu jest bez sensu.

  9. #949

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    lekko na południe.

    Domyślnie

    Otóż to.

  10. #950

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    lekko na południe.

    Domyślnie

    Moje deklaracje w tej dyskusji są trzeciorzędne eNwingsie (tak dla przypomnienia ktoś zacz),
    Po pierwsze, WZL remontują MiGi nieco dłużej niż 2011, po drugie gdyby posiadano wiedzę o niesprawnych fotelach na pewno samoloty byłyby uziemione. No po trzecie, jak zwykle trzymasz poziom dyskusji, więcej w tym Twoich wyobrażeń niż jakiejkolwiek wiedzy.
    Sayonara Norbercie.
    mammecyje, Pyro1, RWD and 1 others like this.

  11. #951
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Po ...dziesięciu roczkach spędzonych nad środkową Wisłą, w tym w dwóch "ustrojach" intuicja mi mówi, że jeśli za pierścienie odpowiedzialność będzie ograniczona tylko do wykonawców z Bydgoszczy, to historia ani chybi się powtórzy, zapewne gdzie indziej i w czymś innym ale na bank.

    Piotr
    stealth1980 likes this.

  12. #952
    Awatar tango fox

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez $moker$ Zobacz posta
    wysadziła swój wahadłowiec w powietrze razem z załogą
    A nawet dwa.Columbia przy starcie zgubiła jedną!!! płytkę izolacji , był czas sprawdzić na orbicie
    $moker$ likes this.
    lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota

  13. #953
    Awatar Trooper85

    Dołączył
    Aug 2017
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez $moker$ Zobacz posta
    Trzeba. Na politechnice to mogą sobie co najwyżej taki fotel narysować w autoCAD, wydrukować w drukarce 3D i postawić w gablocie.
    O ile się orientuje, katapultowanie to sekwencyjny łańcuch kinetyczny gdzie sporo się detonuje, tnie i przesuwa. Obrazowo mówiąc, jeśli wszystkie kostki domina się nie przewrócą co do ostatniej to sorry game over the end. Sytuacja zero-jedynkowa, albo działa, albo nie, albo żyjesz albo nie - brak stanów pośrednich.
    Jeśli wyjmiesz taki sobie pierścień i zaczniesz go ściskać na imadle dynamometrycznym i okaże się że pęknie pod wpływem siły xyz która odpowiada założonym wartościom to nadal nie gwarantuje że pierścień zachowa się tak jak powinien w układzie jakim ma zadziałać czyli w fotelu na który działają różne siły, przyspieszenie, naprężenia i temperatura. Po to trzeba go odpalić żeby wiedzieć. Inaczej można sobie zakładać fantazje która nie przystaje do rzeczywistości. Patrz 06.07.2018.
    Pierścień jest ścinany trzpieniem uruchamianym pirotechnicznie. Czyli trzpień o znanych parametrach działa na niego ze znaną siłą. Wszystko, czego tu trzeba bez problemu robisz w warunkach laboratoryjnych.
    Tak samo w procesie tworzenia takiego fotela nikt nie robi go od początku do końca, żeby działanie poszczególnych elementów sprawdzać dopiero na kompletnych prototypach. Po drodze testuje się poszczególne części (o ile nie są to części znormalizowane, bo te mają znane własności), potem zmontowane z nich podzespoły, a dopiero na końcu kompletne urządzenie.



    Cytat Zamieszczone przez $moker$ Zobacz posta
    W takim wypadku trzeba się udać do innego mechanika żeby skontrolował to co ktoś tam zrobił a w teorii powinno być ok. Niestety czasami bywa, że nie jest.
    Już widzę, jak po kapitalnym remoncie silnika i skrzyni jedziesz do drugiego warsztatu, żeby ci je wyjęli, rozłożyli na części pierwsze, sprawdzili czy wszystko ok, złożyli i wsadzili na miejsce.
    frik, Kazor, Omega98 and 2 others like this.

  14. #954

    Dołączył
    Jul 2014
    Mieszka w
    Sopot

    Domyślnie

    A jak tam te dwa Migi robione dla tajnego klienta? Pewnie nieujawniony klient nie będzie już chciał ryzykować życia amerykańskich pilotów.

    Dziwi mnie też, że tak mało wspomina się o nielegalnych warsztatach na Ukrainie albo o próbach przemytu z Ukrainy.
    Mój skromny blog o pomorskich militariach i nie tylko
    http://odwaszegofotokorespondenta.blogspot.com

    Portal historyczny
    http://wiekdwudziesty.pl

  15. #955

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Malbork już kolejny dzień wpisany w AUP. We wtorek wypadł ze zaktualizowanego planu, teraz jest ponownie w planie na środę. Ale meteo pokazuje niskie chmury 8/8, więc pewnie jeszcze zostaną na ziemi.

    M.

  16. #956
    Awatar Trooper85

    Dołączył
    Aug 2017
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez beaviso Zobacz posta
    Malbork już kolejny dzień wpisany w AUP. We wtorek wypadł ze zaktualizowanego planu, teraz jest ponownie w planie na środę. Ale meteo pokazuje niskie chmury 8/8, więc pewnie jeszcze zostaną na ziemi.

    M.
    3 grudnia w Malborku lot wykonał dwumiejscowy 4123.
    beaviso likes this.

  17. #957

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Trooper85 Zobacz posta
    3 grudnia w Malborku lot wykonał dwumiejscowy 4123.
    Ano, faktycznie.
    https://malbork.naszemiasto.pl/malbo...ar/c15-7451911

    M.

  18. #958
    Awatar Trooper85

    Dołączył
    Aug 2017
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez beaviso Zobacz posta
    Wygląda na to, że nawet jednomiejscówki dzisiaj poszły - 92 i 4122

    https://www.facebook.com/GawronSky/?...8PN3la5xmSYEY#

    https://www.facebook.com/www.moment....AFg5JO_BdCYTQ#
    solti likes this.

Strona 48 z 48 PierwszyPierwszy ... 38 46 47 48

LinkBacks (?)

  1. 03-12-2019, 19:30
  2. 01-12-2019, 20:12
  3. 29-11-2019, 13:03
  4. 29-11-2019, 00:34
  5. 28-11-2019, 23:32
  6. 28-11-2019, 22:40
  7. 28-11-2019, 22:15
  8. 28-11-2019, 21:34
  9. 28-11-2019, 21:09
  10. 28-11-2019, 20:40
  11. 28-11-2019, 20:38
  12. 28-11-2019, 20:38

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •