Oglądałem dzis Fulcrum Drivers i naszła mnie taka myśl. Skoro planowo miały latać do 2030 to czemu nie przywrócić 16-18 sztuk a reszta na kanibalizacje? Tak chyba dziala lotnictwo ukrainskie z braku laku. Piloci młodzi na Efy a Starsi niech dochodza emerytury na Migasach. Przecież to wartość dodana nie tylko dla SP ale i całego NATO.
Chyba jeszcze niedawno brały udział w Frisian Flag w Holandii. Dla pilotów NATO okazja żeby potrenować walkę z bliska i daleka przeciwko prawdziwym niesymulowanym rosyjskim maszynom to jak rozpakowywanie prezentów w gwiazdkę dla dziecka.
Chodzi plotka, że będziemy zastępować 29tki norweskimi F-16... prawda to czy bujda?
W tej chwili możliwe są tylko 2 scenariusze, albo MiGi-29 wrócą albo trzeba je będzie czymś szybko zastąpić. Norweskie Falcony wydają się być najlepszą i chyba jedyną opcją ratunku.
Nie bardzo wyobrażam sobie przejście "z dnia na dzień" jednostki lotniczej z jednego typu samolotu bojowego na inny.
Ciebie nie musze przekonywać . Oni cały czas mają mentalność z carskiej epoki .
Spokojna wasza rozczochrana...., 60 lat temu dali radę przesiąść się ze śmigłowych Jaków na odrzutowe Migi to i dziś dadzą radę zmienić Fulcrum'a na Falcon'a jak będzie trzeba
Norweskie efy ponoć miały pójść wkrótce na złom, a i tak są w lepszym stanie niż nasze migi
Lepiej mieć złamane serce niż złamane prącie.
CRC, tutaj ludzie chcą się czegoś dowiedzieć, a ne czytać o Twoich wyobrażeniach i... a nie napiszę, niech to wystarczy
OK, nie raz dokonywano przejścia i przeszkolenia na inny typ statku powietrznego, zazwyczaj było to skali mikro, czyli kilku kilkunastu pilotów, tutaj byłoby... tyle samo. Po pierwsze byłaby weryfikacja przydatności do przeszkolenia, główną rolę odgrywałby wiek, po drugie uwzględnienie woli przeszkolenia. Zapewne część ludzi przeszłaby do innych jednostek na wykorzystywane już u nas typy samolotów. To samo tyczy personelu technicznego, a sztab poradziły sobie, bo cóż za różnica dla nich co lata w bazie.
To nam daje około... nie chcę tu zgadywać, ale idę o zakład, ze poniżej pięćdziesięciu procent obecnego stanu osobowego.
O wiele trudniejsze i "niezałatwialne" rozkazem, nawet ważąc na carską mentalność, byłoby przygotowanie bazy pod kątem nowego typu. Należałoby wykorzystać istniejące i odpowiednio wyposażone Łask i Krzesiny, do czasu modernizacji wyznaczonych dla nowego samolotu. Tak czy inaczej, proces jest do przeprowadzenia, choć nie z dnia na dzień, jak to niektórzy sobie wyobrażają lub chcą wyobrażać, czy coś tam innego, byleby wylać kubeczek pomyj na wojsko.
W lotnictwie jak w życiu, potrzeba czasu i pieniędzy, a wszystko da się zrobić.
Z carskim pozdrowieniem.
Zarówno ja jak i Ty wiemy że tak jest , z tą różnicą iż Ty tam jesteś cały czas i albo Ci nie wypada tak mówić, lub nie możesz tak mówić lub dla świetego spokoju nie chcesz tego mówić. Innej opcji w Twym przypadku nie widze. Istnieje, zakładam coś takiego jak warszawska specyfika i oprócz mego miasta pozostała część kraju nie jest zainfekowana. Chociaż patrząc na rejestracje aut jeżdzących po Warszawie sądze że to jednak naszło z właścicielami tych samochodów, skaziło i spsiało MOJĄ WARSZAWE.
To juz sie dzieje Toyo, bynajmniej na pewno w Malborku…
Znajac jednak “madrosc naszych oswieconych politykow” to moga wpasc na genialny pomysl zakupu eks-norweskich F-16. Problemem jest jednak to, ze te samoloty to zupelnie inna generacja F-16 w porownaniu do naszych F-16 co rodzi mase nastepnych problemow logistyczno/techniczno/szkoleniowych no i oczywiscie finansowych…
Juz kilka lat temu “geniusze z MON” chcieli brac za bezcen amerykanskie F-16 z pustyni w miejsce naszych Su-22 ale oczywiscie platowiec byl za free jednak doposazenie tego do standardu naszych F-16 kosztowalo prawie tyle co nowy F-16
Przedluzajaca sie cisza z naszymi MiG-ami niestety troche zle wrozy…
Pozdrawiam,
Norbert
Lotnictwo w moim obiektywie: http://www.fotosik.pl/u/nobie1973/album/773218
Od marca do wzięcia będa 2 eskadry Phantomów: jedna myśliwska, jedna rozpoznawcza
A306, A313, A318, A319, A320, A20N, A321, A330 (23), A343, A359, A388, AT72, B712, B737 (23478), B757 (23), B763, B777 (2W), B787 (89), CRJ7, CRJ9, CRJK, DHC3, DHC8, ER4, E70, E75, E90, E95, F50, F70, PZL104, RJ85
Przecież jest też prywatny Miguś 15ty jest do wzięcia. Niedrogo!
Jak tak dalej pójdzie sformujemy sześć eskadr Vintage!
Chyba coś się ruszyło w temacie, 29 wpisane w AUP na jutro.
Najwidoczniej przemyt z Ukrainy się udał
Mój skromny blog o pomorskich militariach i nie tylko
http://odwaszegofotokorespondenta.blogspot.com
Portal historyczny
http://wiekdwudziesty.pl
Zakładki