A tymczasem....
https://dlapilota.pl/wiadomosci/pap/...enie-lotow-nie
Albo w tłumaczeniu z polskiego na nasze:Odnosząc się do opublikowanych zdjęć dokumentów ppłk Pawlak zapewnił, że nie jest to dokumentacja wojskowa. Wyraził przypuszczenie, że może to być dokumentacja cywilna jaka powstaje po zgłoszeniu przez wojsko lotów swoich samolotów. W takim wypadku - jak ocenił - wpisanie w dokumenty lotów MiGów-29 wynika z błędu. Dopuścił też możliwość, że fragmenty dokumentów są nieautentyczne. "Nie odpowiadamy za działania cywilów" - skonkludował.
Chcieliśmy polatać, ale coś się ze...o jeszcze na ziemi.
Na całe szczęście pogoda była nielotna.
Teraz nie możemy się wam przecież przyznać do kolejnego przypału z 29.
Na miejscu gości z PAŻP-u, trochę bym się wkurzył, Pan podpułkownik chyba zarzuca im niekompetencję i umieszczanie nieprawdziwych informacji w AUP.
Wyjątkowo bezczelna odpowiedź rzecznika, cechująca trepa, a nie żołnierza. Wręcz zasugerował fałszerstwo. Dużo miał do powiedzenia jak na taki internetowy anons w kręgach tylko dla pasjonatów.
M.
Faktycznie, wygląda to tak jakby zaplanowali loty (planowali pewnie od dawna skoro symulator w bazie nie miał czasu ostygnąć przez ostatnie 2 tygodnie) ale w ostatniej chwili coś nie pykło (ale już po wysłaniu dyspozycji stref do PAŻP) i stanowcza odmowa tego pułkownika per t...epa była próbą ukrycia tego faktu, tzw. Damage control. Nie uwierzę w to, że PAŻP zrobił "literówkę" i to 2 dni z rzędu. Lewa ręka nie wie co robi prawa. Kto był w wojsku ten w cyrku się nie śmieje. Zły klimat wprowadzają panowie w branży, nie zdziwi mnie więc jeśli w AUPie na jutro zobaczę rezerwację B-2 albo Tu-160 dla Malborka - w ramach swoistej zemsty załogi PAŻPu.
Najważniejsze że nie ryzykują utrata kolejnej maszyny a tym bardziej pilota bo chyba ich niewielu zostało.
Chyba nie skoro SP twierdzi że nie polecą za szybko. Nie szukajcie taniej sensacji.
Pojawia się rezerwacja przestrzeni powietrznej dla EPMM.
Ludzie nawet gdzieniegdzie informują, że na EPMM przerabiają naftę na hałas.
A potem wchodzi pan pepełek cały na biało i kategorycznie informuje, że 29 jeszcze długo nie polecą.
Przy okazji zarzuca PAŻPowi (instytucja trochę poważniejsza, niż fanpej na FB czy jakieś forum) brak profesjonalizmu, czy wręcz celowe rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji.
Tak trochę jakby ktoś zabrązowił kalesony, że trzeba się tłumaczyć z kolejnego przypału i w panice sam zapomniał o profesjonalizmie.
Absolutnie nie bronię ppłk Pawlaka, ale akurat przynajmniej w części ma racje. Informacje publikowane w AUP na stronie internetowej (tak samo zresztą jak w eAIP) są z dostępu niezaszyfrowanego i w świetle prawa nie są przeznaczone do użytku operacyjnego. Oznacza to ni mniej ni więcej, że PAŻP nie ponosi odpowiedzialności z tytułu błędnie wskazanych tam informacji, gdyż jest możliwe (choć wysoce mało prawdopodobne), że ktoś ingerował w nie zewnętrznie. Informacja w pełni aktualną na temat dostępu przestrzeni powietrznej, za którą biorą odpowiedzialność jest dystrybuowana tylko przy pomocy FAXu lub telefonicznie na ASMie poziomu 3 ( i nie ma znaczenia, że na stronie internetowej jest dokładnie to samo, warto o tym pamiętać :-)
Informacja co do sprzętu wykorzystującego daną przestrzeń, też jest czysto informacyjna (i chodzi głównie o kategorię osiągową) i nie wyklucza udziału innych podobnych maszyn ani też anulowania całości. Kiedyś nagminną praktyką wojskową było rezerwowanie bardzo wielu stref, mimo że nic nie latało i "zwalnianie" ich popołudniu, obecnie jeśli wiadomo, ze nic latać nie będzie z reguły od razu się strefy anuluję, przy pierwszym UUPie, czyli zwykle rano między szóstą a siódmą.
Czyli jak powiem wujkowi monterowi kablówki żeby zadzwonił do PAŻP i podał się za kapitana Iksińskiego i powiedział, że dzwoni np. ze sztabu w EPMM żeby wpisali na jutro do AUP rezerwację dla czterech Tu-22 i dwóch Tu-160 to nie będą robić problemu ani zadawać zbędnych pytań?
Oczywiście że nie (skąd w ogóle takie niedorzeczny pomysł ? nic takiego nie napisałem), bo telefonicznie można sprawdzić stan wykorzystania elastycznych elementów przestrzeni powietrznej. Zapotrzebowanie na ich wykorzystanie jest składane przez odpowiednie instytucje, przy wykorzystanie dedykowanych do tego celu narzędzi teleinformatycznych.
Zakładki