Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 98
Like Tree111Likes

Wątek: Black Hawki dla wojska

  1. #21
    Awatar Trooper85

    Dołączył
    Aug 2017
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez lorenko Zobacz posta
    ciekawe co to za ta Twoja fabryka .... w mojej by to zostało załatwione w kilkanaście minut ...
    Jak pierścień do K-36?
    sprajt2 likes this.

  2. #22
    Awatar Rosenzweigova

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    6 ft over the rainbow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dranio Zobacz posta
    No i co było dalej z rozwojem M18? Słuchano Klienta i np. zmieniono silnik z egzotycznego w USA ASz-62, czy jednak nie? Tylko nie pisz, że to też spisek Amerykanów.
    Tylko nie pisz, że nie wiesz jakie to były lata - późne 80, oczywiście. ASz-62 był tak egzotyczny, że to USA sprzedano ponad 200 samolotów z nim, 1/4 całej produkcji . No i doprecyzowując - tak, opracowano wersję turbo z silnikiem Pratt & Whitney PT6A-45AG w połowie lat 80-tych. W 88 opracowano Super Dromader również w wersji Turbo. A w 89...


  3. #23

    Dołączył
    Nov 2018

    Domyślnie

    tu była mowa o nakretce do np. kosza na śmieci, pierścień do K-36 należało zamówić u producenta lub jak takie to wstrętne to w polskiej firmie mającej koncesję za 4 x tyle ale dadzą napisy po angielsku, oni sie doskonale dogadują a podatnik płaci

  4. #24

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lorenko Zobacz posta
    Zbudowany na zgodność z wymogami Części 23 przepisów FAR, samolot M18 DROMADER posiada oprócz wydanego przez EASA świadectwa Typu podobne certyfikaty wydane przez 15 zagranicznych organów nadzoru, w tym: USA (FAA), kanadyjski, chiński, indonezyjski, brazylijski i inne.
    Do chwili obecnej zostało wykonanych 759 samolotów M18, sprzedanych do 24 krajów świata. Ponad 200 samolotów M18 DROMADER zostało wyeksportowane do USA.
    ciekawe co to za ta Twoja fabryka .... w mojej by to zostało załatwione w kilkanaście minut ...
    Lorenko, Świadectwo Typu świadczy tylko o tym, że dany statek powietrzny spełnia wymagania zdatności. Nic nie mówi o tym, czy ma osiągi lepsze niż konkurencja, ani czy jest trudniejszy w obsłudze od innych, a wreszcie nic nie mówi o tym, czy producent wspiera klienta, czy go olewa.
    Certyfikat to dopiero początek, czyli warunek, że dany statek powietrzny może być wykorzystywany w operacjach lotniczych.
    Certyfikaty różnych egzotycznych nadzorów lotniczych były wydawane na podstawie już uzyskanego certyfikatu w USA lub Europie Zachodniej, więc możesz sobie darować ich wymienianie.

    A fabryka, w której pracowałem to jedna z trzech polskich "dużych" fabryk lotniczych. Piszę "polskich", bo było to jeszcze przed jej kupnem przez firmę zachodnią. I "Twoja" fabryka też nie zrobiłaby tego lepiej, bo CAŁY polski przemysł lotniczy miał ten sam problem. W tej konkretnej sytuacji "lepiej" znaczy kupić normalki dostarczane przez wytwórnie takich właśnie normalek, a nie robione "na miejscu". Tylko, o ile wiem, żadna firma nie dostarczała lotniczych normalek metrycznych. Trzeba było je ściągać z Rosji, Ukrainy czy innej Białorusi, co zresztą ma miejsce do dzisiaj (dopóki są w składach).

    dranio

  5. #25

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rosenzweigova Zobacz posta
    Tylko nie pisz, że nie wiesz jakie to były lata - późne 80, oczywiście. ASz-62 był tak egzotyczny, że to USA sprzedano ponad 200 samolotów z nim, 1/4 całej produkcji . No i doprecyzowując - tak, opracowano wersję turbo z silnikiem Pratt & Whitney PT6A-45AG w połowie lat 80-tych. W 88 opracowano Super Dromader również w wersji Turbo. A w 89...
    Tak, był to silnik egzotyczny, podobnie, jak AI-14, z którymi sprzedawano Wilgi 80. Ile firm amerykańskich robiło przeglądy/remonty tych silników, jakie było zaopatrzenie w części zamienne?
    Ile wyprodukowano seryjnych Turbo Dromaderów?

    Turbo Kruków kilkadziesiąt powstało - tylko znów był jeden problem - silniki Walter M601T, które także były egzotyczne za oceanem. Powstał zaledwie jeden (!) Kruk z PT-6A-34.

    dranio

  6. #26
    Awatar Rosenzweigova

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    6 ft over the rainbow

    Domyślnie

    Nie wiem ile firm robiło remonty, może żadna. Woleli zmienić silniki bo producent (już) nie wykazywał zainteresowania. A jeszcze na początku lat 90 Mielec miał swoją bazę i montażownię w USA. Może wtedy to producent robił serwis, czyli jak należy .

    Nie chodzi mi o to, że polskie zakłady działały jak złoto, stawały w równą konkurencję z zachodnimi i nie można im było nic zarzucić. Wręcz przeciwnie, z czasem coraz więcej, a 89 rok był gwoździem do trumny. Ale jestem zdania, że gdyby nie zbieg pewnych celowych i niecelowych działań, miałyby one podstawy do tego, by stanąć na nogi. Tak się nie stało, Mielec został sprzedany Amerykanom przez tą samą ekipę, która teraz od nich po kolei kupuje następne Black Hawki.


  7. #27

    Dołączył
    Nov 2018

    Domyślnie

    pomijając te rózne aspekty na które nie da się szybko odpowiedzieć uważam że polski powtarzam polski przemysł lotniczy został zniszczony przez konkurencję bo nie miał pomocy państwa a wręcz przeciwnie tak jak teraz będziemy kupować "tańszy gaz LPG" z us my za to zapłacimy a rząd zawsze się wyżywi
    co to turbo nie ma problemu to zysk ekonomiczny ale nie ze względu na bezpieczeństwo
    https://www.youtube.com/watch?v=nXgeVe-t27w

  8. #28

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lorenko Zobacz posta
    pomijając te rózne aspekty na które nie da się szybko odpowiedzieć uważam że polski powtarzam polski przemysł lotniczy został zniszczony przez konkurencję bo nie miał pomocy państwa a wręcz przeciwnie tak jak teraz będziemy kupować "tańszy gaz LPG" z us my za to zapłacimy a rząd zawsze się wyżywi
    Przemysł lotniczy zniszczył się sam, bo kierujący nim myśleli, że po upadku ZSRR będzie tak samo tylko lepiej. Nie będzie trzeba dbać o klienta, który będzie kupował bez szemrania samoloty i śmigłowce i płacił dolarami.
    Po wojnie nigdy nie stanowił poważnej konkurencji, bo nie był w stanie opracować nic innego z wyjątkiem samolotów lekkich i rolniczych. Iskra była chlubnym wyjątkiem, który nie miał kontynuacji.
    Epopeja Irydy, bóle Sokoła czy Orlika są tylko tego dowodem.

    Czy Sokół albo SW-4 są w stanie konkurować ze śmigłowcami zachodnimi?

    dranio

  9. #29

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rosenzweigova Zobacz posta
    Nie wiem ile firm robiło remonty, może żadna. Woleli zmienić silniki bo producent (już) nie wykazywał zainteresowania. A jeszcze na początku lat 90 Mielec miał swoją bazę i montażownię w USA. Może wtedy to producent robił serwis, czyli jak należy .

    Nie chodzi mi o to, że polskie zakłady działały jak złoto, stawały w równą konkurencję z zachodnimi i nie można im było nic zarzucić. Wręcz przeciwnie, z czasem coraz więcej, a 89 rok był gwoździem do trumny. Ale jestem zdania, że gdyby nie zbieg pewnych celowych i niecelowych działań, miałyby one podstawy do tego, by stanąć na nogi. Tak się nie stało, Mielec został sprzedany Amerykanom przez tą samą ekipę, która teraz od nich po kolei kupuje następne Black Hawki.
    Gwoździem do trumny był rok 1990, bo to właśnie wtedy ZSRR przestał kupować AN-2, -28 , Mi-2 i Sokoły. I okazało się, że klient zachodni jest wymagający, żąda jakości i terminowości, a gdy widzi, że się go olewa, to wybiera konkurencję.

    Do dzisiaj pamiętam wypowiedź dyrektora sprzedaży, który w lutym (!) oświadczył, że sprzedał trzy samoloty i wykonał plan na dany rok, więc nie obchodzą go już jakiekolwiek zapytania, prośby o oferty, itp. od potencjalnych klientów.

    dranio

  10. #30
    Awatar Trooper85

    Dołączył
    Aug 2017
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lorenko Zobacz posta
    został zniszczony przez konkurencję bo nie miał pomocy państwa
    Jakiej pomocy państwa?
    Co państwo miało zrobić? Wziąć zakłady na utrzymanie, licząc, że zaczną zarabiać? Kupować od nich samoloty i śmigłowce nie wiadomo po co i do czego? Poprzez państwowe przedsiębiorstwa i instytucje od państwowego wytwórcy? ZUA miało zamówić 1000 Dromaderów, a MON 500 Iryd i 500 Sokołów?

    Może Cię to zszokuje, ale tak to działa w gospodarce innej niż centralnie planowana, że albo masz produkt konkurencyjny (ceną lub jakością) i potrafisz go sprzedać (choćby gwarantując bezproblemową eksploatację), albo leżysz. Wtedy masz do wyboru - szukać potentata branży, który kupi twój biznes i spróbuje coś z niego zrobić, albo zgasić światło.
    Jaki efekt dało ostatnie amerykańskie tourne M28? Znalezienie kupca na JEDEN UŻYWANY samolot?
    dranio, myszygon, argus and 1 others like this.

  11. #31

    Dołączył
    Nov 2018

    Domyślnie

    kompletnie się nie rozumiemy jesteśmy państwem Polska i powinniśmy popierać swoje wyroby, polskie fabryki choćby państowe i nie ważne że jakieś inne zachodnie samoloty czy spadające śmigłowce są lepsze a wcale tak nie jest i nie musi być bo państwo (tak się dzieje na świecie) powino wspomagać te fabryki, tak robią prawie wszystkie państwa na świecie tylko nie te które musza mieć jakiegoś nadzorcę większego brata czy to ze wschodu czy zachodu

  12. #32

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lorenko Zobacz posta
    kompletnie się nie rozumiemy jesteśmy państwem Polska i powinniśmy popierać swoje wyroby, polskie fabryki choćby państowe i nie ważne że jakieś inne zachodnie samoloty czy spadające śmigłowce są lepsze a wcale tak nie jest i nie musi być bo państwo (tak się dzieje na świecie) powino wspomagać te fabryki, tak robią prawie wszystkie państwa na świecie tylko nie te które musza mieć jakiegoś nadzorcę większego brata czy to ze wschodu czy zachodu
    Nie, nie powinniśmy popierać naszych wyrobów tylko dlatego, że są nasze. To prowadzi do tego, że grupa cwaniaków z gębami wypchanymi frazesami "dobre, bo polskie" dobrze żyje, a podatnicy płacą, "bo przecież trzeba wspierać".


    dranio
    myszygon, Omega98, argus and 8 others like this.

  13. #33

    Dołączył
    Nov 2018

    Domyślnie

    może Ciebie zaszokuje kiedy zrozumiesz jak działa kapitał, np. po ataku 11.09 us dofinansowało linie lotnicze i fabryki drukując tony $
    m28 i inne wyroby są bardzo konkurencyjne (wystarczy sprawdzić charkterystyki) ale w ślad po oblocie jedzie inna ekipa która wybija słabszym krajom takie zakupy z głowy no i mają pomoc u nas w pewnych rządowch czynnikach

  14. #34

    Dołączył
    Nov 2018

    Domyślnie

    ale tak robi cały świat wspiera swoich ... oprócz nas niestety ....grupa cwaniaków to zdrajcy

  15. #35
    Awatar Rosenzweigova

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    6 ft over the rainbow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Trooper85 Zobacz posta
    Jaki efekt dało ostatnie amerykańskie tourne M28? Znalezienie kupca na JEDEN UŻYWANY samolot?
    Poczytaj/popytaj, to się dowiesz czemu tak się skończyło. Sprawdź, w którym roku.
    A taki samolot jak C-145A znasz, w kontekście Ameryki? Ilość biedna, ale już to kto ich używa świadczy o tym, że sroce spod ogona nie wypadły...

    Z mojej strony EOT. Z Dranio nikt w dyskusji nie wygra. On był, widział, nawet normalki szukał na zakładzie, i nie znalazł


  16. #36
    Awatar Trooper85

    Dołączył
    Aug 2017
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lorenko Zobacz posta
    kompletnie się nie rozumiemy jesteśmy państwem Polska i powinniśmy popierać swoje wyroby, polskie fabryki choćby państowe i nie ważne że jakieś inne zachodnie samoloty czy spadające śmigłowce są lepsze a wcale tak nie jest i nie musi być bo państwo (tak się dzieje na świecie) powino wspomagać te fabryki, tak robią prawie wszystkie państwa na świecie tylko nie te które musza mieć jakiegoś nadzorcę większego brata czy to ze wschodu czy zachodu
    Jeździłeś Polonezem? Dalej jeździsz Polonezem? Do którego roku jeździłeś Polonezem i czemu już nie jeździsz?
    dranio, argus, hub and 2 others like this.

  17. #37

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rosenzweigova Zobacz posta
    Poczytaj/popytaj, to się dowiesz czemu tak się skończyło. Sprawdź, w którym roku.
    A taki samolot jak C-145A znasz, w kontekście Ameryki? Ilość biedna, ale już to kto ich używa świadczy o tym, że sroce spod ogona nie wypadły...
    Gdzie jest teraz firma Shorts Brothers? Wszak, to że ich samolotów używał USAF powinno wystarczyć za wszystkie rekomendacje.

    dranio

  18. #38

    Dołączył
    Nov 2018

    Domyślnie

    Gwoździem do trumny był rok 1990, bo to właśnie wtedy ZSRR przestał kupować AN-2, -28 , Mi-2 i Sokoły. I okazało się, że klient zachodni jest wymagający, żąda jakości i terminowości, a gdy widzi, że się go olewa, to wybiera konkurencję.

    Do dzisiaj pamiętam wypowiedź dyrektora sprzedaży, który w lutym (!) oświadczył, że sprzedał trzy samoloty i wykonał plan na dany rok, więc nie obchodzą go już jakiekolwiek zapytania, prośby o oferty, itp. od potencjalnych klientów.

    jak ja bym to słyszał od dyrektora w lutym to by od razu siedział w więzieniu, znam te realia i nie przyjmuję do wiadomości, czy zgłosiłeś to to prokuratury czy innych czynników których było trochę ? to się w pale nie mieści co Wy piszecie. wyroby na ezport, dla wojska były objete niesamowitą kontrola podwójna jakości PW coś wam to mówi ? na zachód sprzedawano ze zdziwieniem na słowo mimo że proszono aby sprawdzili itp. z obsługi posprzedażnej były same pochwały

  19. #39
    Awatar Trooper85

    Dołączył
    Aug 2017
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rosenzweigova Zobacz posta
    A taki samolot jak C-145A znasz, w kontekście Ameryki? Ilość biedna, ale już to kto ich używa świadczy o tym, że sroce spod ogona nie wypadły...
    I czemu te wspaniałe samoloty już poszły w odstawkę lub na rozdawnictwo?

  20. #40

    Dołączył
    Nov 2018

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Trooper85 Zobacz posta
    Jeździłeś Polonezem? Dalej jeździsz Polonezem? Do którego roku jeździłeś Polonezem i czemu już nie jeździsz?
    nigdy nie miałem Poloneza

Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •