Strona 1 z 5 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 98
Like Tree111Likes

Wątek: Black Hawki dla wojska

  1. #1
    Awatar pb299

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    z prawej strony

    Domyślnie Black Hawki dla wojska


    Polecamy

    Minister obrony narodowej rzekł:

    Zakłady lotnicze w Mielcu dostarczą śmigłowce dla wojsk specjalnych.
    Podpisanie umowy nastąpi w piątek (25/01) w siedzibie mieleckiej firmy.
    Spółka ma dostarczyć na początek cztery śmigłowce Black Hawk.

    Źródło:
    https://www.polskieradio.pl/7/129/Ar...esnego-sprzetu


    /p.

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    To zaczynamy sumowanie. 50 Karakańców było za drogich, więc zobaczymy ile zapłacimy za kiełbasę wyborczą. Ale tak na poważnie to mam zasadnicze pytanie, czy faktycznie specnalsi są najbardziej potrzebującą formacją wojska, by to od nich zaczynać dostawy nowego sprzętu?

  3. #3
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez an21drzej Zobacz posta
    czy faktycznie specnalsi są najbardziej potrzebującą formacją wojska, by to od nich zaczynać dostawy nowego sprzętu
    Warto zwrócić uwagę, że ten zakup będzie bez przetargu (takowy na maszyny dla specjalsów został anulowany w czerwcu 2018).
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBA

    Domyślnie

    Wow. Będą się wszystkie w jednym kadrze mieścić.
    PeK, myszygon and Kazor like this.


  5. #5
    Awatar Rosenzweigova

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    6 ft over the rainbow

    Domyślnie

    Hue hue. Pamiętam jak zdziwiło mnie zdanie przeczytane w jakiejś ('z wewnątrz pisanej') książce o naszym przemyśle lotniczym, że przemysł ów został "zwinięty & sprzedany" pod troskliwym okiem Amerykanów... Jak to z czasem różne rzeczy przestają człowieka dziwić


  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rosenzweigova Zobacz posta
    Hue hue. Pamiętam jak zdziwiło mnie zdanie przeczytane w jakiejś ('z wewnątrz pisanej') książce o naszym przemyśle lotniczym, że przemysł ów został "zwinięty & sprzedany" pod troskliwym okiem Amerykanów... Jak to z czasem różne rzeczy przestają człowieka dziwić
    Pisanie, że polski przemysł lotniczy mógł być czy wręcz był konkurencją dla amerykańskiego, czy ogólnie zachodnioeuropejskiego to przejaw skrajnej megalomanii.
    Rozpadł się ZSRR i okazało się, że ten potężny polski przemysł lotniczy jest w czarnej dziurze z jednej strony z powodu niesprzedawalności swoich produktów na "normalne" rynki, a z drugiej z powodu przerwania kooperacji z ZSRR, co spowodowało dość poważne problemy z kupnem urządzeń i agregatów do wyposażenia samolotów i śmigłowców.

    dranio
    jarekch, mcxmcx, Pyro1 and 4 others like this.

  7. #7

    Dołączył
    Nov 2018

    Domyślnie

    polski przemysł lotniczy był po 1989 roku dalej bardzo konkurencyjny na światowych rynkach i dlatego też został zniszczony/wykupiony za grosze przez zachodnią konkurencję przy pełnej pomocy polskiego Państwa
    np. należy zapoznać się z danymi o sprzedaży jeszcze wtedy polskich fabryk co ile za ile i gdzie sprzedały

  8. #8
    Awatar Rosenzweigova

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    6 ft over the rainbow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dranio Zobacz posta
    Pisanie, że polski przemysł lotniczy mógł być czy wręcz był konkurencją dla amerykańskiego, czy ogólnie zachodnioeuropejskiego to przejaw skrajnej megalomanii.
    A gdzie coś takiego zostało napisane? Nie rób z człowiek wariata
    Piszę jedynie o tym, kto (rzekomo) doglądał. Powody, dla których mogło to być podobne do prawdy, widać choćby i w tym wątku.


  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lorenko Zobacz posta
    polski przemysł lotniczy był po 1989 roku dalej bardzo konkurencyjny na światowych rynkach i dlatego też został zniszczony/wykupiony za grosze przez zachodnią konkurencję przy pełnej pomocy polskiego Państwa
    Serio? Które samoloty i śmigłowce były tak konkurencyjne? An-2? A może Mi-2? Zacząłem od tych produkowanych najliczniej.

    Kolejna sprawa, która kładła i kładzie nasz przemysł to tragiczna wręcz obsługa posprzedażna, z której wynika, że kupno Sokoła, Wilgi czy Kruka to najgorsza życiowa i biznesowa pomyłka.

    dranio
    jarekch, Pyro1, mcxmcx and 2 others like this.

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rosenzweigova Zobacz posta
    A gdzie coś takiego zostało napisane? Nie rób z człowiek wariata
    Piszę jedynie o tym, kto (rzekomo) doglądał. Powody, dla których mogło to być podobne do prawdy, widać choćby i w tym wątku.
    Sorry, po co tracić energię na doglądanie czegoś, co nie stanowi jakiegokolwiek zagrożenia? Czy Volkswagen albo inny Fiat doglądają przemysłu motoryzacyjnego Burkina Faso?

    dranio

  11. #11

    Dołączył
    Nov 2018

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dranio Zobacz posta
    Serio? Które samoloty i śmigłowce były tak konkurencyjne? An-2? A może Mi-2? Zacząłem od tych produkowanych najliczniej.

    Kolejna sprawa, która kładła i kładzie nasz przemysł to tragiczna wręcz obsługa posprzedażna, z której wynika, że kupno Sokoła, Wilgi czy Kruka to najgorsza życiowa i biznesowa pomyłka.

    dranio
    [QUOTE=dranio;1330806]Serio? Które samoloty i śmigłowce były tak konkurencyjne? An-2? A może Mi-2? Zacząłem od tych produkowanych najliczniej.

    najliczniej czyli co produkowali na magazyn czy sprzedawali ? proszę się zapoznać z liczbami sprzedanego sprzętu jest to jeszcze dostępne, serio

    Kolejna sprawa, która kładła i kładzie nasz przemysł to tragiczna wręcz obsługa posprzedażna, z której wynika, że kupno Sokoła, Wilgi czy Kruka to najgorsza życiowa i biznesowa pomyłka

    jeżeli tak się zdarzało to w tej materii Państwo miało swój decydujący udział robiąc utrudnienia bo każda firma i każdy pracownik palił się do wyjazdu
    no i jakieś konkrety fakty ?

  12. #12

    Dołączył
    Nov 2018

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dranio Zobacz posta
    Sorry, po co tracić energię na doglądanie czegoś, co nie stanowi jakiegokolwiek zagrożenia? Czy Volkswagen albo inny Fiat doglądają przemysłu motoryzacyjnego Burkina Faso?

    dranio
    tak doglądają aby taki przemysł nie powstał i aby sprzedać swoje wyroby a tam mają jako bogactwa naturalne m.in. złoto

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lorenko Zobacz posta

    najliczniej czyli co produkowali na magazyn czy sprzedawali ? proszę się zapoznać z liczbami sprzedanego sprzętu jest to jeszcze dostępne, serio
    Proponuję zapoznać się, dokąd sprzedawali te tysiące An-2 i Mi-2 i co się stało, gdy ten jedyny klient przestał kupować?

    Cytat Zamieszczone przez lorenko Zobacz posta

    jeżeli tak się zdarzało to w tej materii Państwo miało swój decydujący udział robiąc utrudnienia bo każda firma i każdy pracownik palił się do wyjazdu
    no i jakieś konkrety fakty ?
    To, że ktoś się pali do wyjazdu zagranicznego (głównie dlatego, że zarobi na dietach) nie ma żadnego znaczenia dla jakości obsługi posprzedażnej.

    Serio.

    dranio
    frik, jarekch, RWD and 1 others like this.

  14. #14

  15. #15

    Dołączył
    Nov 2018

    Domyślnie M18

    Proponuję zapoznać się, dokąd sprzedawali te tysiące An-2 i Mi-2 i co się stało, gdy ten jedyny klient przestał kupować?

    to nie był wcale jedyny Klient na te wyroby, np. ile sprzedano do US M18 ? to lepiej dla kraju który mocno wspomaga swoje firmy wykupić taki zakład za bezcenn, zrobić montownię i wciskać swój demobil z poprzedniego wieku

    Zamieszczone przez lorenko

    jeżeli tak się zdarzało to w tej materii Państwo miało swój decydujący udział robiąc utrudnienia bo każda firma i każdy pracownik palił się do wyjazdu
    no i jakieś konkrety fakty ?

    To, że ktoś się pali do wyjazdu zagranicznego (głównie dlatego, że zarobi na dietach) nie ma żadnego znaczenia dla jakości obsługi posprzedażnej

    czyli polscy mechanicy są nie profesjonalni ? to że zarobi na dietach to źle ? jeżeli coś szwankowało to dostawa części opóźnienia itp. a na to wpływ miały działania w polskich lub juz nie polskich firmach. w firmach przewozowych. w urzędach celnych itp. to wcale nie teoria spiskowa ale tak było i tak jest, zachodnie firmy przy pomocy swojego państwa mają wypracowane metody nieuczciwego zwalczania konkurencji i jest na to masę przykładów znanych niestety tylko niewielkiej liczbie osób które znają tę tematykę z własnego doświadczenia bo takie wiadomości nie przedostają się na pierwsze strony z tych samych powodów

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lorenko Zobacz posta
    to nie był wcale jedyny Klient na te wyroby, np. ile sprzedano do US M18 ? to lepiej dla kraju który mocno wspomaga swoje firmy wykupić taki zakład za bezcenn, zrobić montownię i wciskać swój demobil z poprzedniego wieku
    No i co było dalej z rozwojem M18? Słuchano Klienta i np. zmieniono silnik z egzotycznego w USA ASz-62, czy jednak nie? Tylko nie pisz, że to też spisek Amerykanów.

    Cytat Zamieszczone przez lorenko Zobacz posta

    czyli polscy mechanicy są nie profesjonalni ? to że zarobi na dietach to źle ? jeżeli coś szwankowało to dostawa części opóźnienia itp. a na to wpływ miały działania w polskich lub juz nie polskich firmach. w firmach przewozowych. w urzędach celnych itp. to wcale nie teoria spiskowa ale tak było i tak jest, zachodnie firmy przy pomocy swojego państwa mają wypracowane metody nieuczciwego zwalczania konkurencji i jest na to masę przykładów znanych niestety tylko niewielkiej liczbie osób które znają tę tematykę z własnego doświadczenia bo takie wiadomości nie przedostają się na pierwsze strony z tych samych powodów
    Co ma profesjonalizm polskich mechaników do olewania klientów przez wytwórnię, co zresztą odbywa się do dzisiaj? Wydanie obowiązkowego Service Bulletinu i deklarowany przez wytwórnię czas dostawy części niezbędnych do jego wykonania rzędu 50 tygodni nie jest wynikiem wrogiej działalności jakiejkolwiek firmy wysyłkowej firmy tylko słabością producenta i jego działu wsparcia klienta. Koszt zabudowy dwóch rozpowszechnionych na rynku cywilnych radiostacji VHF to wg producenta (mającego kompletną dokumentację konstrukcyjną i obliczeniową statku powietrznego) ponad 1 mln dolarów. To też spisek?

    Zupełnie pomijam już fakt, że nasze samoloty czy śmigłowce były zbudowane w systemie metrycznym i banalne zamówienie normalek urastało do sporego problemu, bo każda fabryka (Mielec, Świdnik, Okęcie) produkowała swoje wg norm radzieckich.

    Do dzisiaj pamiętam miotanie się połowy fabryki, bo zaszła konieczność wyprodukowania dwóch (!) nakrętek M2 i nie bardzo wiadomo było, czy da się je wykonać na starej tokarce, czy jeszcze pracuje tokarz, który jest w stanie je wytoczyć, itp. Na szczęście dla wytwórni po dwóch tygodniach temat umarł, bo klient wycofał zamówienie.
    mcxmcx, Pyro1, jarekch and 2 others like this.

  17. #17
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Na zachodzie mechanicy sa dobrze opłacani, i taki wyjazd zagranice to wynik podpadki...

  18. #18

  19. #19

    Dołączył
    Nov 2018

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dranio Zobacz posta
    No i co było dalej z rozwojem M18? Słuchano Klienta i np. zmieniono silnik z egzotycznego w USA ASz-62, czy jednak nie? Tylko nie pisz, że to też spisek Amerykanów.

    na zachodzie wszystko jest super nie ma problemów ... szkoda gadać; dzięki silnikowi ASz dużo pilotów żyje do dziś a silniki tłokowe nie sa wcale egzotyczne, Dromader Turbo nie ma problemu tylko cena samolotu/płatowca zabijała firmy i w końcu problem rozwiązano ...Od 1999 r. samoloty PZL M18 produkowała nowa firma Polskie Zakłady Lotnicze Mielec Sp. z o.o. (PZL Mielec Sp. z o.o.). W ramach offsetu za samoloty myśliwskie Lockheed Martin F-16C/D ”Jastrząb” firma LLC miała sprzedać na rynku obu Ameryk w okresie 10 lat 100 samolotów rolniczych PZL M18 ”Dromader” i 100 samolotów transportowych ”Skytruck”

    i co ? zero tak wyglądają umowy z us, pomijając że wszędzie gdzie PZL chciał sprzedawać swoje samoloty i nawet zawarł umowy to ktoś te tematy uwalał różnymi sposobami


    Do 2012 r. wyprodukowano w sumie 765 (lub 770) samolotów tego typu (zobacz również- zdjęcie w Galerii pt. "Produkcja samolotów PZL M18 do 2005 r.").W dniu 1.01.2007 r. w polskim rejestrze statków powietrznych znajdowało się 66 samolotów PZL M18 ”Dromader”, w tym min.: Zakład Usług Agrolotniczych- 40 egz., osoby prawne- 22 egz., wytwórnie lotnicze- 4 egz.Użytkownicy samolotów PZL M18:
    - Argentyna,
    - Australia,
    - Brazylia- w 2004 r. PZL Mielec podpisał umowę na dostawy samolotu PZL M18,
    - Bułgaria,
    - Chiny,
    - Chorwacja- 1991 r. Chorwacja proklamowała niepodległość i rozpoczęła się wojna z Jugosławią (de facto z Serbią). Zorganizowano wówczas "Pierwszy oddział lotniczy wojsk chor_wackich" ("Pirvi zrakoplovni vod hrvatske vojske"). Odział był złożony z ok. 30 samolotów różnych typów z bazy agro k. Osijeku, m.in. PZL M18 "Dromader" i PZL An-2 produkcji WSK-Mielec. Samoloty "Dromader", obok An-2, przeprowadzały nocne naloty bombowe na pozycje serbskie wokół oblężonego Vukovaru (zwanego chorwackim Stalingradem),
    - Czechosłowacja,
    - Francja,
    - Grecja,
    - Hiszpania,
    - Iran- w 2004 r. negocjowano kolejny kontrakt z Iranem,
    - Jugosławia,
    - Kanada,
    - Kuba,
    - Niemcy,
    - Nikaragua,
    - Portugalia,
    - Turcja,
    - USA- w latach 1990- tych w USA było użytkowanych ponad 250 samolotów M18. Oprócz sprzedanych 211 bezpośrednio z PZL Mielec, były tam też samoloty używane, których pozbyły się kraje tzw. demokracji ludowej jak Niemcy, Węgry, Czechosłowacja itp.,
    - Wenezuela,
    - Węgry,
    - Włochy.

    Co ma profesjonalizm polskich mechaników do olewania klientów przez wytwórnię, co zresztą odbywa się do dzisiaj? Wydanie obowiązkowego Service Bulletinu i deklarowany przez wytwórnię czas dostawy części niezbędnych do jego wykonania rzędu 50 tygodni nie jest wynikiem wrogiej działalności jakiejkolwiek firmy wysyłkowej firmy tylko słabością producenta i jego działu wsparcia klienta. Koszt zabudowy dwóch rozpowszechnionych na rynku cywilnych radiostacji VHF to wg producenta (mającego kompletną dokumentację konstrukcyjną i obliczeniową statku powietrznego) ponad 1 mln dolarów. To też spisek?

    Zupełnie pomijam już fakt, że nasze samoloty czy śmigłowce były zbudowane w systemie metrycznym i banalne zamówienie normalek urastało do sporego problemu, bo każda fabryka (Mielec, Świdnik, Okęcie) produkowała swoje wg norm radzieckich.

    kompletne głupoty niestety


    Do dzisiaj pamiętam miotanie się połowy fabryki, bo zaszła konieczność wyprodukowania dwóch (!) nakrętek M2 i nie bardzo wiadomo było, czy da się je wykonać na starej tokarce, czy jeszcze pracuje tokarz, który jest w stanie je wytoczyć, itp. Na szczęście dla wytwórni po dwóch tygodniach temat umarł, bo klient wycofał zamówienie.
    Zbudowany na zgodność z wymogami Części 23 przepisów FAR, samolot M18 DROMADER posiada oprócz wydanego przez EASA świadectwa Typu podobne certyfikaty wydane przez 15 zagranicznych organów nadzoru, w tym: USA (FAA), kanadyjski, chiński, indonezyjski, brazylijski i inne.
    Do chwili obecnej zostało wykonanych 759 samolotów M18, sprzedanych do 24 krajów świata. Ponad 200 samolotów M18 DROMADER zostało wyeksportowane do USA.
    ciekawe co to za ta Twoja fabryka .... w mojej by to zostało załatwione w kilkanaście minut ...

  20. #20
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie


    Polecamy

    lorenko naucz się cytować posty pls...
    Trooper85, jarekch, Kazor and 1 others like this.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


Strona 1 z 5 1 2 3 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •