No i co było dalej z rozwojem M18? Słuchano Klienta i np. zmieniono silnik z egzotycznego w USA ASz-62, czy jednak nie? Tylko nie pisz, że to też spisek Amerykanów.
na zachodzie wszystko jest super nie ma problemów ... szkoda gadać; dzięki silnikowi ASz dużo pilotów żyje do dziś a silniki tłokowe nie sa wcale egzotyczne, Dromader Turbo nie ma problemu tylko cena samolotu/płatowca zabijała firmy i w końcu problem rozwiązano ...
Od 1999 r. samoloty PZL M18 produkowała nowa firma Polskie Zakłady Lotnicze Mielec Sp. z o.o. (PZL Mielec Sp. z o.o.). W ramach offsetu za samoloty myśliwskie Lockheed Martin F-16C/D ”Jastrząb” firma LLC miała sprzedać na rynku obu Ameryk w okresie 10 lat 100 samolotów rolniczych PZL M18 ”Dromader” i 100 samolotów transportowych ”Skytruck”
i co ? zero tak wyglądają umowy z us, pomijając że wszędzie gdzie PZL chciał sprzedawać swoje samoloty i nawet zawarł umowy to ktoś te tematy uwalał różnymi sposobami
Do 2012 r. wyprodukowano w sumie 765 (lub 770) samolotów tego typu (zobacz również- zdjęcie w Galerii pt. "Produkcja samolotów PZL M18 do 2005 r.").W dniu 1.01.2007 r. w polskim rejestrze statków powietrznych znajdowało się 66 samolotów PZL M18 ”Dromader”, w tym min.: Zakład Usług Agrolotniczych- 40 egz., osoby prawne- 22 egz., wytwórnie lotnicze- 4 egz.Użytkownicy samolotów PZL M18:
- Argentyna,
- Australia,
- Brazylia- w 2004 r. PZL Mielec podpisał umowę na dostawy samolotu PZL M18,
- Bułgaria,
- Chiny,
- Chorwacja- 1991 r. Chorwacja proklamowała niepodległość i rozpoczęła się wojna z Jugosławią (de facto z Serbią). Zorganizowano wówczas "Pierwszy oddział lotniczy wojsk chor_wackich" ("Pirvi zrakoplovni vod hrvatske vojske"). Odział był złożony z ok. 30 samolotów różnych typów z bazy agro k. Osijeku, m.in. PZL M18 "Dromader" i PZL An-2 produkcji WSK-Mielec. Samoloty "Dromader", obok An-2, przeprowadzały nocne naloty bombowe na pozycje serbskie wokół oblężonego Vukovaru (zwanego chorwackim Stalingradem),
- Czechosłowacja,
- Francja,
- Grecja,
- Hiszpania,
- Iran- w 2004 r. negocjowano kolejny kontrakt z Iranem,
- Jugosławia,
- Kanada,
- Kuba,
- Niemcy,
- Nikaragua,
- Portugalia,
- Turcja,
- USA- w latach 1990- tych w USA było użytkowanych ponad 250 samolotów M18. Oprócz sprzedanych 211 bezpośrednio z PZL Mielec, były tam też samoloty używane, których pozbyły się kraje tzw. demokracji ludowej jak Niemcy, Węgry, Czechosłowacja itp.,
- Wenezuela,
- Węgry,
- Włochy.
Co ma profesjonalizm polskich mechaników do olewania klientów przez wytwórnię, co zresztą odbywa się do dzisiaj? Wydanie obowiązkowego Service Bulletinu i deklarowany przez wytwórnię czas dostawy części niezbędnych do jego wykonania rzędu 50 tygodni nie jest wynikiem wrogiej działalności jakiejkolwiek firmy wysyłkowej firmy tylko słabością producenta i jego działu wsparcia klienta. Koszt zabudowy dwóch rozpowszechnionych na rynku cywilnych radiostacji VHF to wg producenta (mającego kompletną dokumentację konstrukcyjną i obliczeniową statku powietrznego) ponad 1 mln dolarów. To też spisek?
Zupełnie pomijam już fakt, że nasze samoloty czy śmigłowce były zbudowane w systemie metrycznym i banalne zamówienie normalek urastało do sporego problemu, bo każda fabryka (Mielec, Świdnik, Okęcie) produkowała swoje wg norm radzieckich.
kompletne głupoty niestety
Do dzisiaj pamiętam miotanie się połowy fabryki, bo zaszła konieczność wyprodukowania dwóch (!) nakrętek M2 i nie bardzo wiadomo było, czy da się je wykonać na starej tokarce, czy jeszcze pracuje tokarz, który jest w stanie je wytoczyć, itp. Na szczęście dla wytwórni po dwóch tygodniach temat umarł, bo klient wycofał zamówienie.
Zakładki