W Kielcach MON podpisze deklaracje zakupu C130H w ramach Excess Defense Articles, państwami które w takiej samej formule kupiły herki są: Afganistanu, Chile, Peru, Maroko i Etiopia. Wymieniamy sprzęt z bardzo starego na mniej stary, chyba idealnie się to wpisuje w politykę zakopową ( a raczej jej brak) naszych polityków,
Czy ta wersja jest w stanie unieść się z Rosomakiem na pokładzie?
Wg. wikipedii (tak, wiem co chcecie powiedzieć) C-130H może transportować haubice typu CAESAR, więc mogłby dać też rade Kryla, o ile ten w końcu powstanie. Coś jeszcze można tym zabrać?
A306, A313, A318, A319, A320, A20N, A321, A330 (23), A343, A359, A388, AT72, B712, B737 (23478), B757 (23), B763, B777 (2W), B787 (89), CRJ7, CRJ9, CRJK, DHC3, DHC8, ER4, E70, E75, E90, E95, F50, F70, PZL104, RJ85
Zaklejanie dziury na kolejne 10 lat... A ostatnio Brytyjczycy sprzedawali C-130j
Ciężko się powstrzymać od politycznych komentarzy w tym przypadku
Z transportem Rośków na pokładzie Herculesów to jest dość (a to niespodzianka) kuriozalna sprawa. Gdy te transportery wprowadzano do WP, możliwość przewozu na pokładzie C-130 była wymagana (chociaż C-130 nie mieliśmy wtedy i jeszcze długo potem). Przystosowanie do tego AMV odbyło się oczywiście kosztem opancerzenia. Tylko cały pic polega na tym, że w praktyce pojazdów tej kategorii się samolotami pokroju C-130 nie wozi. To jest sprzęt dla zmecholi, a nie desantu. A Zmech się buja ciężkimi transportowcami w rodzaju C-5 czy 17, a nie transportem taktycznym. Czasami. Bo w praktyce to raczej przerzuty drogą morską i koleją.
Osobną kwestią, poza zmieszczeniem Rośka w C-130 i możliwością wzniesienia się z takim ładunkiem pozostaje możliwość jakiegokolwiek realnego użycia takiej kombinacji. Bo to wszystko odbywa się blisko granicy udźwigu, więc specjalnie dużo paliwa taki samolot nie weźmie, o operacjach z nieutwardzonego pasa też chyba można zapomnieć.
Na szczęście Rośka odchudzono nie tylko ze względu na transport Herkiem. Jest jeszcze kretyński wymóg pływalności. W WP pływać musi wszystko. Pływalność jest wymogiem obligatoryjnym. Jedyną kategorią sprzętu w WP, która pływać nie musi są okręty MW.
Kolejne dziadowanie. Będą zapewnienia, że to najlepsze maszyny z niskim przebiegiem i głęboko zmodernizowane z pełnymi zapasami części zamiennych. A co będzie? To co zawsze...
Mój skromny blog o pomorskich militariach i nie tylko
http://odwaszegofotokorespondenta.blogspot.com
Portal historyczny
http://wiekdwudziesty.pl
Amerykanie dla "Blue Angels" kupują C-130 od Brytyjczyków za 29.7 mln USD. Czyli wiadomo co za amerykański złom jest dla nas
Czyli wychodzi, że nie muszą płacić za złomowanie i jeszcze mają kasę za remont.
My to umiemy biznesy robić
Bangladesz też potrafi kupić wersję J od Brytyjczyków. Polak tymczasem będzie się cieszyć jak debil. Nic tylko czekać aż zaczną być peany na cześć C-130H jakie to są lepsze nawet od C-17.
Mój skromny blog o pomorskich militariach i nie tylko
http://odwaszegofotokorespondenta.blogspot.com
Portal historyczny
http://wiekdwudziesty.pl
Za to kocham to forum, że zawsze znajdzie się ktoś, kto potrafi łopatologicznie wyjaśnić. Wielkie dzięki
PS. Ostatni akapit do bólu prawdziwy.
A czy A400M to ta sama klasa co Herkules? Pytam, bo Niemcy chwalŕc swoje BWP Puma podkreslaja, że dzięki zdejmowalnemu pancerzowi sa w stanie przetransportować 3 wozy na pokładach 4 samolotów. Czy to tylko PR, czy rzeczywiście lepsze samoloty?
Do informacji na temat Herkulesów warto dodać, że MON planuje zakup w tym samym systemie 60 wyrzutni ppanc Javelin + 180 rakiet. Zgadnijcie dla kogo ten sprzęt?
A306, A313, A318, A319, A320, A20N, A321, A330 (23), A343, A359, A388, AT72, B712, B737 (23478), B757 (23), B763, B777 (2W), B787 (89), CRJ7, CRJ9, CRJK, DHC3, DHC8, ER4, E70, E75, E90, E95, F50, F70, PZL104, RJ85
A400 ma MTOW dwukrotnie większe niż C-130, przenosi ładunek cięższy o jakieś 80% i ma znacznie większą przestrzeń ładunkową. Z popularnych samolotów najbliżej mu do Iła-76. Ił-76 ma nieco większy udźwig i MTOW niż A400, tyle, ze też słabo wygląda kwestia transportowania nim cięższej techniki wojskowej, ze względu na wymiary ładowni.
Entszuldigung
Kolejne Herculesy dla armii
odczas Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego w Kielcach gen. bryg. Dariusz Pluta, szef Inspektoratu Uzbrojenia MON wręczył gen. bryg. Charlesowi Hooperowi, szefowi Defense Security Cooperation Agency (DSCA) wniosek polskiego rządu w sprawie pozyskania z USA pięciu Herculesów. Polska chce je otrzymać w ramach realizowanego przez Pentagon programu nieodpłatnej pomocy dla sojuszników. Excess Defense Articles (EDA) polega na przekazywaniu w formie darowizny sprzętu i uzbrojenia z nadwyżek amerykańskiej armii. W ramach tego programu m.in. armia grecka otrzymała kilka tygodni temu siedemdziesiąt śmigłowców Bell OH-58D Kiowa Warrior. Grecy zapłacili tylko za ich remont i transport.
Wojsko Polskie posiada pięć maszyn Hercules C-130E. Te samoloty także otrzymaliśmy z USA. W 2009 roku Amerykanie przekazali je Polsce w ramach programu bezzwrotnej pomocy wojskowej FMF (Foreign Military Financing).
Psy szczekaja a karawana idzie dalej
Czy decyzja o zakupie przechodzonych C-130H z nadwyżek jest finalnym produktem intelektualnym fazy analityczno-koncepcyjnej wraz z dialogiem technicznym prowadzonym przez Inspektorat Uzbrojenia w ramach programu pod kryptonimem "Drop"?
M.
ten zakup - ''darowizna'' nie wpływa na DROPA, program dalej toczy się swoim ślamazarnym tempem
Podpisana umowa na C-130H, dostawa pierwszego w tym roku, wszystkich pięciu do końca 2024. Mają przejść przegląd strukturalny w WZL-2.
https://www.milmag.pl/umowa-na-piec-c-130h-dla-polski/
Nie, Drop został wstrzymany w związku z zakupem C-130H.
A jaki rok produkcji? Poprzednie to rocznik 1970 - z modyfikacjami ale płatowiec 51 letni
lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota
Zakładki