Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
Like Tree1Likes
  • 1 Post By ahmed799

Wątek: Ustalenie maszyny z wirnika Mi-24

  1. #1

    Dołączył
    Jul 2019

    Domyślnie Ustalenie maszyny z wirnika Mi-24


    Polecamy

    Hej,

    otrzymałem niedawno wirnik śmigłowca Mi-24 z jednostki Pruszcz Gdański - (prawdopodobnie). Na podstawie numerów, które znajdują się na wirniku jest ktoś wstanie rozpoznać co to za maszyna m.in. REG? Jeśli oczywiście owy wirnik był w służbie.

    Z jakich materiałów składa się wirnik? Zauważyłem jakieś tworzywo, aluminium, druty chyba miedziane, które są wtopione w natarcie wirnika oraz stal i włókno.

    Ponadto, do czego służy ta hmm poziomica gdzie znajduje się płyn (zdjęcie nr. 4)?

    Za wszelką pomoc dziękuję!

    nr. B7329160608
    nr. 06292328423



  2. #2

    Dołączył
    Nov 2008

    Domyślnie

    Wirniki mają swoj nr nadany przez producenta czyli nr czesci, także trudno bedzie ustalić na jakim śmigłowcu latał. Co do zdjecia nr 4 jest to kołpaczek do sprawdzania ciśnienia w dźwigarze łopaty. Mianowicie do dźwigara pompuje się tak jak koło w aucie powietrze do jakiejś wartosci podanej w technologi. Jeżeli ciśnienie spada i kołpaczek zmienia się na czerwony oznacza to że dzwigar ma pekniecie i lopata musi zostać wycofana z eksploatacji. Złącze elektryczne jest po to by zasilać grzałki które znajdują się na krawędzi natarcia łopaty. Sama łopata jest zrobiona z duraluminium a same sekcje łopat są z aluminium z wypełniaczem ulowym. A i jeszcze na końcu łopaty pod żółtą osłoną znajdują sie blaszki ktorę wywarzają łopatę
    Witt likes this.

  3. #3

    Dołączył
    Jul 2019

    Domyślnie

    Ahmed, bardzo Tobie dziękuję za wytłumaczenie zagadnienia związanego z kołpaczykiem oraz informację dot. wykorzystanych materiałów do budowy łopaty. Nie wiem jaka wartość jest prawidłowa ale z tego co widzę ciśnienie jeszcze jakieś jest. Rozjaśniłeś mi przynajmniej informację, która znajduje się na spodzie łopaty. Grzałki, które są w poszyciu natarcia to miedziane druty/ linki. Ładnie je widać w przekroju. Świetna informacja!

    Troszkę mnie zmartwiłeś z nr ale cóż. Może ktoś kiedyś będzie mieć jakaś możliwość to podpowie coś więcej. Zdjęcie konkretnej maszyny na ścianie. Marzenie i rozkosz

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Książka płatowca danego śmigłowca mówi o tym, jakie łopaty (w sensie ich numeru) i kiedy zabudowano oraz ewentualnie wybudowano. Musiałbyś sprawdzić książki wszystkich śmigowców używanych w jednostce i wyłapać te numery.

  5. #5

    Dołączył
    Jul 2019

    Domyślnie

    O masakra. Wiem, że kiedyś były inne czasy ale bez Excela to zadanie bojowe. No cóż. Już się pogodziłem, że książek serwisowych nie zobaczę.
    Mimo wszystko dziękuję za wyjaśnienie

  6. #6

    Dołączył
    Jun 2020

    Domyślnie

    Znajdę w Wielkopolsce osobę, która zespawa mi cienkie duraluminium w trzech miejscach, wykończy końcówki łopaty oraz przyspawa nogi, które będą (najlepiej toczone)?



  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie


    Polecamy

    Ewentualnie mieć dostęp do systemu SAMANTA, tam można zweryfikować "życie"konkretnego podzespołu i prześledzić jego historię użytkowania

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •