Po ujrzeniu pomysłu na użycie Gripena w formie samolotu szkolenia zaawansowanego, myślałem ze nic mnie już bardziej nie rozwali. Ale teraz to po prostu padłem...
Kto proponował Jak-130 lub JL-15? Nie słyszałem o takiej opcji, i tak zresztą moim zdaniem bezsensownej, gdy mamy do wyboru prawie ten sam samolot w wersji zachodniej, dostosowanej do NATO, z nowocześniejszą elektroniką i nie wplątujący nas w zależność od Rosji.
Niesamowicie tanie byłoby opieranie szkolenie o modernizację samolotu, który musi zostać wycofany najpóźniej (i to zdecydowanie naj) w 2020 roku, a rozsądek podpowiada, żeby był to rok 2012, góra 2015.
Była już o tym mowa wcześniej, i chyba niezbyt uważnie czytałeś temat. Nie jest tajemnicą że przy tej liczbie LIFT które chcemy kupić jakakolwiek produkcja licencyjna (M-346, T-50, MiG-AT) nie byłaby w najmniejszym stopniu opłacalna.
Generalnie Artur chyba nie rozróżniasz kilku rzeczy, a konkretnie:
-samolotu szkolno-treningowego - np. L-39 Albatros, TS-11 Iskra
-samolotu szkolno-bojowego - M-346, Jak-130, MiG-AT
-wersji szkolno-treningowej samolotu bojowego - np. MiG-29UB/9.51
-wersji szkolno-bojowej samolotu bojowego - np. F-16D, JAS-39B/D,Su-27UB, MiG-29M2
wbrew pozorom druga i czwarta pauza nie są sobie równoważne.
Zakładki