KONKURS »   Konkurs galerii lotnictwo.net.pl   

Strona 3 z 38 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 13 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 60 z 746
Like Tree55Likes

Wątek: Samolot LIFT dla WSOSP

  1. #41
    Awatar Kamil1231

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Radom/Chełm

    Domyślnie


    Polecamy

    Ale F5 to tylszko szkolenie a nie zakup.

  2. #42
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kamil1231
    Ale F5 to tylszko szkolenie a nie zakup.
    Prawda, nie zauważyłem... Można by ewentualnie tą zdobyczną z Krakowa poskładać ;-)
    KZ

  3. #43
    baz
    baz jest nieaktywny
    Awatar baz

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Propozycja modernizacji Iskry

    http://www.altair.com.pl/nsp-spec-66

  4. #44
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez baz
    Propozycja modernizacji Iskry

    http://www.altair.com.pl/nsp-spec-66
    Niezła modernizacja, CJ610 to niewiele nowszy złom od SO-3 i już dawno nieprodukowany...
    Zresztą SP zdementowały że planuja modernizować Iskrę - swoją drogą w robieniu dziadostwa to jesteśmy absolutnymi mistrzami świata....
    KZ

  5. #45
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KZ
    CJ610 to niewiele nowszy złom od SO-3 i
    Kaszub-reaktywacja ?

    Andrzej

  6. #46

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Trochę zdjęć z MSPO, w tym TS-11F

    http://militarypedia.corran.pl/wiki/...2008%2C_Kielce

  7. #47
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Mnie tylko interesuje dlaczego ITWL (przy całkowitym braku zainteresowania ze strony SP) wydaje pieniądzę podatników na przygotowanie demonstratora....
    KZ

  8. #48

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KZ
    Mnie tylko interesuje dlaczego ITWL (przy całkowitym braku zainteresowania ze strony SP) wydaje pieniądzę podatników na przygotowanie demonstratora....
    No coś muszą robić.Skoro nie ma I-22 to lepsze cos takiego niz nic .Moze liczą na eksport?

  9. #49
    Awatar grzegorzz4

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Radom

    Domyślnie

    Witam,niech ktoś mnie oświeci ile mi wiadomo to hawki wykorzystywane przez finów nie mają glass cockpit,a z tego co wie się orientuje to my do takiego wyposażenia dążymy,np.Orlik TC III ma takowe posiadać,to przesiadka będzie z glass na analog

  10. #50
    Moderator
    Awatar MaciekK84

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    A taką modernizacją nie byłyby przypadkiem zainteresowane Indie? W końcu u nich sporo Iskier lata. Ile jest na chodzie u nas i jak długo mają posłużyć jeszcze? Bo przecież poza Dęblinem są w pułkach bojowych (poza tymi z F16). Czy nie byłoby dobrze pewnej ilości maszyn zmodernizować o ile jeszcze mają nieco latać? Pomijam tu silnik, ale najważniejsze chyba są fotele wyrzucane - obecne to przecież historia, poniżej 200 metrów piloci są w sumie bez szans.
    Pozdrawiam!
    Maciek


  11. #51

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MaciekK84
    A taką modernizacją nie byłyby przypadkiem zainteresowane Indie?
    Nie były by.

    Cytat Zamieszczone przez MaciekK84
    W końcu u nich sporo Iskier lata.
    Ani jedna.

    Cytat Zamieszczone przez MaciekK84
    Ile jest na chodzie u nas i jak długo mają posłużyć jeszcze? Bo przecież poza Dęblinem są w pułkach bojowych (poza tymi z F16).
    Od 8 lat prawie nie ma w naszym lotnictwie pułków.

  12. #52
    Moderator Photo Screener
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPMM/EPBC/EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MaciekK84
    Bo przecież poza Dęblinem są w pułkach bojowych (poza tymi z F16).
    W Mińsku jest jedna. W sumie eskadr na MiGach i Sukach jest 5.
    A taką modernizacją nie byłyby przypadkiem zainteresowane Indie? W końcu u nich sporo Iskier lata.
    Chyba latało. Do 2004 - http://www.bharat-rakshak.com/IAF/Im.../Swansong.html
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  13. #53

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPNT/EPRZ

    Domyślnie

    Już nie lata. Indie wycofały swoje Iskry. Zresztą, w międzyczasie zaprojektowały 2 nowe typy samolotów szkolnych - HJT-16 i HJT-36 który właśnie wprowadzają do uzbrojenia. Więc po co im modernizacja? Używanych nie odkupią.
    Co do Iskier - obecnie mówi się że mają latać do 2012, ja słyszałem nawet o 2019, w co raczej wątpię... Wcześniej z kolei była mowa o 2015...
    Natomiast absolutnie popieram wymianę foteli.
    [*]C-295M ,,019"[*] ppłk rez. mgr inż. pil. Lech Marchelewski, inż. pil. Piotr Banachowicz[*]C-172 ,,SP-ZAP"[*]płk pil. Alaksandr Marficki, płk pil. Alaksandr Żuraulewicz[*]Tu-154M ,,101"[*]mgr inż. pil. Stanisław Jurewicz[*]mgr inż. pil. Tadeusz Świst[*]

  14. #54
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez icekcz
    Cytat Zamieszczone przez KZ
    Mnie tylko interesuje dlaczego ITWL (przy całkowitym braku zainteresowania ze strony SP) wydaje pieniądzę podatników na przygotowanie demonstratora....
    No coś muszą robić.Skoro nie ma I-22 to lepsze cos takiego niz nic .Moze liczą na eksport?
    Ja osobiście wolę żeby nic nie robili niż bezproduktywnie wydawali bądź co bądź też moje pieniądze...
    KZ

  15. #55
    Moderator
    Awatar MaciekK84

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    Co do Indii - nie wiedziałem, że Iskry już wycofane. Wątek nieaktualny. Co do polskich Iskier, oczywiście miałem na myśli eskadry... tylko skojarzenie ze starym samolotem i dawnymi czasami
    Tak czy inaczej coś wyszło - 5 eskadr na samolotach o radzieckim rodowodzie. W EPMM 1 szt, pytanie gdzie indziej ile - ja widziałem jedną na pokazach w EPMI, ale ile jest na stanie nie wiem. Nowy silnik, modernizacja awioniki itd miałyby sens bardziej pod kątem Dęblina, i to jeśli realniejszy byłby 2019 niż 2012... ale nowy fotel wyrzucany jest potrzebny. Szkoda przede wszystkim, że taki projekt pokazano dopiero teraz, a nie kilka lat temu-wtedy byłaby inna rozmowa
    Pozdrawiam!
    Maciek


  16. #56

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Południe

    Domyślnie

    Indie chwaliły ten samolot ale na dzień dzisiejszy to są samoloty w w 50%, które są starsze od pilotów na nim latających ! Mało tego to MON wydał kase na jeszcze jedną modernizacje, o której nikt nie wie. Zrobił ją WZL-3 w Deblinie i nawet NIKT z MONu jej nie obejrzał ! Samolot wyposazono w monitory wilofunkcyjne, zmodernizowane pylony pod Sindewindery itd. Samolot o numerze bocznym 2006 był jednym z ostatnich maszyn wyprodukowanych w ostaniej serii. I co ? i nic. Ale powiedzmy sobie prawdę. Iskra przy "mega" optymiźmie jest w stanie latac i do 2018 roku. Wystarczy w 2012 roku zrobic nowy biuletyn i przejśc na stan techniczny albo dalej tak latac wg resursów tylko przedłuzac samolot o 100 godzin na rok i nic sie nie zmieni.
    Ale warto zwrócic uwage, ze problem LIFTa w PSP jest problemem złozonym. Na nieszczescie samoloty MiG-29, które służą malborku nie bedą modernizowane (wkrótce podpisanie umowy) tylko same samloty z Mińska Mazowieckiego. One posłużą do 2029 roku. Malbork swoje samoloty wycofa około 2013 - 2015 roku w zaleznosci od ich stanu technicznego. No moze 2016 i co dalej ? Propozycja jest taka, aby wprowadzając samolot do WOSP samolot w tej samej wersji bojowej jako LIFT wprowadzic do malborka. Przykłdad: 18 HAVK do WOSP a 12 LIFTów + 2 zwykłe Havki do Malborka. Koncepcja jest jak wiem z nieoficjalnych źródeł na ukończeniu.
    Kolega pisał o fińskich Havkach i o ich wyposazeniu. Samoloty przed przekazaniem do PSP byłyby zmodernizowane i wyremontowane ( przynajmniej częśc - bo sie juz kwalifikuje ).
    Pozdro

  17. #57

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    zgadzam się z adamem MiGi z mińska maja przejść modernizację awioniki i dostać dodatkowe zbiorniki, a co do LIFT to tez tak słyszałem ale nie skreślałbym jeszcze T-50 z walki o nowy samolot dla szkoły i do zastąpienia Su-22

  18. #58
    Awatar Kamil1231

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Radom/Chełm

    Domyślnie

    Bardziej realne jest L-159 ALCA jako LIFT i L-159B na następce Su-22 (tak chyba zrobili Czesi).
    Tylko czy ktoś bierze takie rozwiązanie pod uwagę


    EDIT.

    4 lipca 1997 roku Minister Obrony Republiki Czeskiej złożył zamówienie na 72 maszyny rodziny L-159, które w Siłach Powietrznych tego kraju miały zastąpić używane dotychczas samoloty konstrukcji radzieckiej Su-22 i Su-25, jak i cześć starszych Albatrosów.(...)

    Jak na razie samolot jest oferowany w dwóch wersjach: bojowej, jednomiejscowej, oznaczonej L-159 ALCA i szkolnej, dwumiejscowej oznaczonej L-159B. Jedynym, na razie, użytkownikiem samolotów L-159 są Czechy, które w 1997 roku zamówiło 72 sztuki, 60 bojowych i 12 szkolnych. Jednak w wyniku cięć w budżecie tylko część maszyn, w wersji bojowej ALCA, znajduje się w służbie, a pozostałe czekają na klienta zagranicznego. Wersja szkolna B jest reprezentowana na razie przez prototyp.

  19. #59

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez schmeichelq
    zgadzam się z adamem MiGi z mińska maja przejść modernizację
    Potwierdzam, też takie głosy do mnie dotarły latać mają do 2029 , Malbork dostanie LIFTy

    Komentowanie tego sobie podaruje.

  20. #60

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    Radom

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Kamil1231
    Bardziej realne jest L-159 ALCA jako LIFT i L-159B na następce Su-22 (tak chyba zrobili Czesi).
    Tylko czy ktoś bierze takie rozwiązanie pod uwagę
    Czeskie konstrukcje raczej na starcie dopadają,wszystko przez feralnego Delfina
    A co do Su-22 to teraz chyba już nikt nie zamierza go zastępować "bojowymi" LIFTami.

Strona 3 z 38 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 13 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 06-12-2016, 13:45
  2. 27-01-2014, 14:10
  3. 03-01-2014, 12:06
  4. 18-12-2013, 21:34
  5. 30-10-2013, 09:51
  6. 30-09-2013, 14:59
  7. 31-08-2013, 22:14
  8. 15-06-2013, 13:37
  9. 03-06-2013, 15:47
  10. 18-05-2013, 22:25
  11. 13-03-2013, 21:21
  12. 10-03-2013, 14:10
  13. 15-01-2013, 14:17
  14. 21-10-2012, 11:56
  15. 13-09-2012, 22:46
  16. 10-07-2012, 23:40
  17. 05-07-2012, 21:01
  18. 11-06-2012, 12:58
  19. 27-05-2012, 17:55
  20. 06-05-2012, 15:32
  21. 28-04-2012, 23:08
  22. 14-04-2012, 23:14
  23. 30-03-2012, 11:53
  24. 14-03-2012, 23:59
  25. 19-02-2012, 21:19
  26. 12-02-2012, 11:46
  27. 10-02-2012, 21:07
  28. 01-02-2012, 18:12
  29. 29-01-2012, 21:37
  30. 05-01-2012, 01:05
  31. 14-12-2011, 20:12
  32. 30-11-2011, 17:46
  33. 12-11-2011, 01:59
  34. 09-11-2011, 21:40
  35. 26-10-2011, 16:10
  36. 14-10-2011, 23:43
  37. 08-10-2011, 16:23
  38. 28-09-2011, 20:19
  39. 24-09-2011, 17:26
  40. 23-09-2011, 23:38
  41. 23-09-2011, 20:23
  42. 18-09-2011, 21:34
  43. 07-09-2011, 21:47
  44. 07-09-2011, 20:29
  45. 03-09-2011, 19:28
  46. 30-08-2011, 12:33
  47. 28-08-2011, 13:58
  48. 05-08-2011, 20:21
  49. 30-07-2011, 00:13
  50. 30-07-2011, 00:12

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •