Strona 13 z 13 PierwszyPierwszy ... 3 11 12 13
Pokaż wyniki od 241 do 252 z 252
Like Tree219Likes

Wątek: F-35 w Siłach Powietrznych

  1. #241
    Awatar Syrenek

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Spoko, mi wystarczyło 10 minut w Google, by stwierdzić, że to o czym pisałeś (130 samolotów na lotniskowcu) to bzdury.
    Nie bzdury tylko moja pomyłka w języka angielskim.

    130 aircrafts oznacza 130 samolotów i śmigłowców. A temat jest trudny do przedstawienia w skrócie i 10 minut w internecie wystarczy na poziom Wikipedii. Jak Ciebie to zadowala to ok. Nie masz obowiązku czytać tego co piszę
    . Jest demokracja, a przynajmniej jej resztki.

    Grupa lotnicza lotniskowca klasy Nimitz z 1975 najbardziej rozbudowana była za czasów zimnej wojny i w czasie konfliktów zbrojnych.

    Temat okazał się złożony dlatego w Polsce nie występuje porządnie opisany w literaturze lotniczej. Wygląda na to że mierzę się z tym pierwszy by to opisać.

    Pojemność lotniskowca KAŻDEJ KLASY powiększyła się wraz z wprowadzeniem do służby Hornetów i odejściem starszych maszyn jak Phantomy, Vigilante itp. Na mniejszym lotniskowcu klasy Midwey upchnięto dzięki temu tyle samolotów:

    - 12 F/A-18 A/B (12 samolotów, jeden dywizjon myśliwski - VFA)
    - 36 F/A-18 A/B (36 samoloty, trzy dywizjony myśliwsko bombowe Marines – VMFA)
    - 24 F/A-18 A/B (2x12 samolotów, dwa dywizjony szturmowe Marines - VFA)

    - 12 A-6E (12 samolotów , jeden dywizjon Marines do działań w każda pogodę -VMA(AW))

    - 4/6 E-2C Hawkeye (4/6 samolotów , jeden dywizjon wczesnego ostrzegania -VAQ)

    - 4 EA-6B (4 samoloty, jeden dywizjon walki elektronicznej VAQ)

    - 3/6 RA-5C Vigilante ( ? samolotów, jeden dywizjon rozpoznania – RVAH)

    - 10 S-3A Viking (10 somolotów, jeden dywizjon zwalczania okrętów podwodnych- VS)

    - 6 SH-3G Sea King (6 śmigłowców, jeden dywizjon zwalczania okrętów podwodnych- HS)


    I aby to ukazać potrzebna jest analiza materiału a nie 10 minut w internecie. Np. stare Hornety zajmowały mniej miejsca niż wersja E/F i Glowery na niej oparte, przez co więcej można załadować starych Hornetów na Nimitza niż nowych.

    Zmieniał się skład ilościowy dywizjonów. Obecnie na pokładach dużych lotniskowców stacjonuje plus, minus 70 maszyn (Około 50 samolotów odrzutowych). Czyli takie PSP w pigułce. A ich rzeczywiste możliwości są większe od PSP czy to w zwalczaniu warstwowej OPL, czy w walce elektronicznej i osłonie ugrupowania samolotów z powietrza, czy w zwalczaniu obiektów nawodnych.
    Podobnie jest ze strukturą dowodzenia skrzydłem lotniczym na lotniskowcach które ewoluowało.

    Amerykanie są bardziej efektywni w budowaniu małych sił powietrznych.

    Jaki to ma związek z F-35? Otóż z zainteresowaniem obserwuję wprowadzanie F-35 na lotniskowce pod kontem obsługi i zadań realizowanych na ćwiczeniach np. Royal Navy i porównuje sobie do doświadczeń amerykańskich. Takie mam hobby.

    Potem zobaczę sobie jak to odkrywa się w Polsce Amerykę jak z F-16. Będzie ubaw.

    Cytat Zamieszczone przez Trooper85 Zobacz posta
    Pocisk ma takie same możliwości przechwycenia celu startując od pułapu 0m i prędkości 0, jak przy odpaleniu 20km nad ziemią i z prędkością początkową rzędu Ma=1,5...2,5?
    Po to czasami wrzucam jakiś materiał byś sobie poszerzył horyzonty. To jak z czytaniem "Nie" Urbana, lub "Gazety Polskiej". Z odrazą ale zaglądam od czasu do czasu do obu czasopism.

    Wiec powtórzę: Rakieta to takie fajne urządzenie, którego zasięg można stosunkowo łatwo poprawić o czym pisałem. Ale przy starcie z ziemi. W wypadku platformy powietrznej jest to znacznie trudniejsze gdyż wymaga DUŻEJ INGERENCJI. To jaki był cel że system Zasłon postawiono na MiGu-31 wszyscy zainteresowani wiedzą. To że odpowiednio przygotowana R-33 czy R-37M może wystartować z ziemi i osiągnąć możliwości przestrzenne nawet większe niż odpalona z tej samej pozycji ta sama rakieta z MiGa to już nie wszyscy muszą wiedzieć.

    To magia technologii. Wiedza techniczna z lat 50 po opracowaniu następcy V-2.

    Polecam przeanalizować projekt powstania SkyCeptora PL wywodzącego się ze Stunnera. To teraz jest modny temat. Przyda się do tematu F-35 bo może za 20 lat wyląduje w jego komorach w Polsce.



    Źródło: https://www.pprune.org/military-avia...unner-aam.html

  2. #242
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Syrenek Zobacz posta
    130 aircrafts oznacza 130 samolotów i śmigłowców. A temat jest trudny do przedstawienia w skrócie i 10 minut w internecie wystarczy na poziom Wikipedii. Jak Ciebie to zadowala to ok. Nie masz obowiązku czytać tego co piszę. Jest demokracja, a przynajmniej jej resztki.
    Zabawne, że pół roku temu (kiedy napisałem cytowanego posta) już odpisałeś. Jak zwykle mnóstwo tekstu, mało treści, do tego ponownie potwierdzasz, że strzeliłeś babola i to wcale nie w tłumaczeniu, a następnie walisz kolejne.

    Napisałeś najpierw o 130 samolotach (czy statkach powietrznych jak teraz korygujesz) jakimi dowodzi się na lotniskowcu klasy Nimitz. Potem na uwagę, że liczba samolotów jest błędna, napomknąłeś, że po wycofaniu Tomcatów (w 2006) możliwe było zabieranie większej liczby Hornetów na pokład i chciałeś szukać historycznych artykułów na ten temat. Ja stwierdziłem, że mija się to z celem, bo sprawdzenie liczebności grupy lotniskowcowej zajęło mi 10 minut i jest o niespełna 60 samolotów. Potem ty napisałeś kolejny elaborat wyliczając wszystkie statki powietrzne (łącznie ze śmigłowcami) w grupie lotniskowcowej przed 2006 (80 parę) i po zastąpieniu Tomcatów w całości Hornetami (niecałe 70). Czyli potwierdziłeś, że to co gdzieś kiedyś przeczytałeś i źle zrozumiałeś o tych 130 maszynach nijak nie dotyczy aktualnej sytuacji, czy choćby takiej sprzed 15 lat. A następnie (jako poparcie Twojego babola o 130 maszynach?) wrzucasz jakąś absurdalną i błędną rozpiskę maszyn jakie niby miały być w grupie lotniczej lotniskowca klasy Midway, z której ostatni okręt został wycofany ze służby na początku lat 90. Przecież to nijak ma się do rzeczy, czy kiedykolwiek lotniskowiec klasy Midway wyszedł w morze z taką grupą lotniczą jaką rozpisałeś? Bo co prawda nie poświęciłem pół roku na sprawdzanie dokumentów, ale ponownie krótka kwerenda internetowa pozwala stwierdzić, że Midway w ostatnich 20 latach swojej służby pływały z ok. 70 maszynami na pokładzie. Tak samo jak to, że Vikingi nie operowały z lotniskowców klasy Midway, tak samo jak Vigilante (które zresztą zostały wycofane pod koniec lat 70, kilka lat przed wejściem Horneta do służby). Lista którą przedstawiłeś jest błędna i bez sensu.

    Absolutnie nie uważam czytania Twoich postów za obowiązek, raczej tego nie robię, tylko przewijam je, ale mam prawo zwracać uwagę i komentować gdy piszesz bzdury Ty też nie masz obowiązku odpowiadania na moje posty po kilku miesiącach
    Cytat Zamieszczone przez Syrenek Zobacz posta
    Pojemność lotniskowca KAŻDEJ KLASY powiększyła się wraz z wprowadzeniem do służby Hornetów i odejściem starszych maszyn jak Phantomy, Vigilante itp.
    Pojemność i owszem, tylko rzeczywista liczba maszyn na pokładzie niekoniecznie (co sam potwierdziłeś)
    Ostatnio edytowane przez frik ; 01-12-2020 o 14:04
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  3. #243
    Awatar Syrenek

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Jak wspomniałem albo i nie przeczytałem o tej ilości w artykule. Podobnie niektórzy polscy autorzy cytują tą ilość jako maksymalną dla lotniskowca klasy Nimitz - ilość śmigłowców i samolotów. Ja walnąłem się w tłumaczeniu.

    To dotyczy konkretnie Nimitza - historia CVW-8

    CVW-8(AJ)


    Wiesz kiedy z 60 samolotów robi się więcej? Wtedy gdy np. zabiera się dodatkowo samoloty Marines. A że jest na to wystarczająco miejsca świadczy o tym skład CVW-8 na Nimitzie w latach 1979-1980. Skoro lepiej liczysz ode mnie to policzysz sobie ilość samolotów na pokładzie i wywnioskujesz czy jest teraz miejsce na dodatkowe maszyny czy nie.

    Co do niebytności na forum, to zauważ proszę co się dzieje w realnym świecie. Mimo że bardzo lubię czytać i grzebać w starych materiałach prasowych to nie ma czasu na hobby bo w obecnej rzeczywistości gospodarczej walczy się o przetrwanie do wiosny. Nie mamy w tej chwili normalnego życia. Na ta chwile ustabilizowałem swoją sytuację więc zajrzałem na forum.

  4. #244
    Awatar Syrenek

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    I jeszcze odnośnie mojej pomyłki - Czytasz Polskę Zbrojną?

    Artykuł p. Łukasza Zalesińskiego z lutego 2014 " Pływające miasto":

    "Okręt ma 18 pokładów, może pływać przez 25 lat bez przerwy, a zgromadzone na po-kładach zapasy pozwalają mu przetrwać w morzu bez jakichkolwiek dostaw z zewnątrz przez 90 dni. W rozmieszczonych pod pokładem hangarach zwykle znajduje się około 90 samolotów (w skrajnych wypadkach ich liczba może zostać zwiększona do 130). Do tego dochodzą wyrzutnie rakiet i działka, żeby bronić okrętu przed atakiem, choć i tak trzeba pamiętać, że lotniskowiec zazwyczaj porusza się w grupie uderzeniowej. Składają się na nią fregaty, niszczyciele i okręty podwodne."

    Źródło:https://zbrojni.blob.core.windows.net/pzdata/TinyMceFiles/PZ_NR2_LUTY_2014.pdf



  5. #245
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Dokładnie, czyli to o czym pisałeś i czego tak długo i nieudolnie próbujesz bronić zdarza się jedynie wyjątkowo, a normą jest dużo mniejszy stan. I ma to znikomy związek z F-35 w Siłach Powietrznych, więc z mojej strony EOT.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  6. #246
    Awatar Syrenek

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    I masz i nie masz racji.

    F-35 zostanie właśnie w sposób maksymalny wykorzystany na lotniskowcach gdyż jako samolot wielozadaniowy na razie TEORETYCNIE ma zastąpić F-18, może poza rolą tankowca która tez nie specjalnie się udaje w wypadku F-18 E/F. Role tankowców przejma bezpilotowce stelth.

    To będą ciekawe doświadczenia zarówno od strony skrzydła lotniczego bazującego na lotniskowcu jak i od strony Marines. U nas będzie nieudolne kopiuj-wklej. No może poza integracją SkyCeptora z F-35 co w przyszłości pozwoli na bezpośrednie naprowadzanie tego pocisku wystrzelonego z wyrzutni Patriota przez F-35 z pominięciem IBCS jak w przypadku PAC-3 MSE.

    Ale to tylko na razie mglista przyszłość i nie koniecznie pewna.

  7. #247
    Awatar Syrenek

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Jeszcze jedna sprawa.

    Mówisz że działania F-35 z lotniskowców nie wnoszą nic ciekawego do PSP. Oznacza to że nie interesujesz się wystarczająco mocno tematem F-35, albo patrzysz na problem jedynie wyrywkowo.

    Otóż lotniskowce Royal Navy klasy Quin Elizabeeth powstały jako pierwsze na świecie jednostki do współpracy z F-35. Wszystko co tam jest na pokładzie zapewnia w pełni autonomiczną obsługę F-35 w czasie konfliktu zbrojnego dla 24 maszyn tej klasy.

    W wypadku lotniskowców US Navy zostały one dostosowane do współpracy z F-35.

    Tak wiec masz wypracowane procedury naprawy, zaopatrzenia, dowodzenia, prowadzenia walki powietrznej, zabezpieczenia i obrony lotniska, i wszystko w nowym standardzie dostosowanym do eksploatacji F-35.

    Masz też wypracowane sposoby współpracy z obroną przeciwlotniczą zespołu okrętów osłony i np. sposoby zwalczania pocisków manewrujących i pocisków przeciwokrętowych zanim trafią w okręt. Czyli wirtualne pole walki bez IBCS -tarcza antydostępowa.

    Przy czym z mojego punktu widzenia najbardziej interesująca jest logistyka by nie było takich sytuacji jak w Polsce z F-16 gdzie kanibalizacja to już 10 letnia tradycja - na środku oceanu nie zdobędziesz części zamiennych do F-35 a samoloty muszą funkcjonować w czasie miesięcznego rejsu wykonując misje. I warto się z tym zapoznać.

    Gdy prowadzone są działania wojenne okręt wpływa do portu i o ile nie ma uszkodzeń musi szybko odtworzyć zapasy i wrócić do działań. Czyli logistyka musi być perfekcyjna gdyż lotniskowiec jest najbezpieczniejszy na morzu. Im mniej czasu spędzi w bazie tym lepiej.

    Ale jak już wspomniałem w PSP będzie ponownie dzielnie odkrywało Amerykę. Nie mam złudzeń co do kwalifikacji ludzi z MON.

  8. #248
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Syrenek Zobacz posta
    Mówisz że działania F-35 z lotniskowców nie wnoszą nic ciekawego do PSP.
    Nic takiego nie napisałem, to jest wymyślony przez Ciebie chochoł. Twoje poprzednie wynurzenia, z którymi dyskutowałem, nie dotyczyły bezpośrednio operowania F-35 z lotniskowców, tylko wypisywałeś skład grup lotniskowcowych na Nimitzach sprzed 15 lat i jakieś wymyślone, odrealnione składy grup bojowych na Midway sprzed 30 lat.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  9. #249
    Awatar tango fox

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Panowie!! Dajcie sobie spokój z biciem piany.
    W Polish Air Force nigdy nie będzie F 35. To tylko pobożne życzenia naszej tak zwanej "władzy"
    pwaos and JeV like this.
    lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota

  10. #250
    Awatar Trooper85

    Dołączył
    Aug 2017
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Syrenek Zobacz posta
    Po to czasami wrzucam jakiś materiał byś sobie poszerzył horyzonty. To jak z czytaniem "Nie" Urbana, lub "Gazety Polskiej". Z odrazą ale zaglądam od czasu do czasu do obu czasopism.

    Wiec powtórzę: Rakieta to takie fajne urządzenie, którego zasięg można stosunkowo łatwo poprawić o czym pisałem. Ale przy starcie z ziemi. W wypadku platformy powietrznej jest to znacznie trudniejsze gdyż wymaga DUŻEJ INGERENCJI. To jaki był cel że system Zasłon postawiono na MiGu-31 wszyscy zainteresowani wiedzą. To że odpowiednio przygotowana R-33 czy R-37M może wystartować z ziemi i osiągnąć możliwości przestrzenne nawet większe niż odpalona z tej samej pozycji ta sama rakieta z MiGa to już nie wszyscy muszą wiedzieć.

    To magia technologii. Wiedza techniczna z lat 50 po opracowaniu następcy V-2.

    Polecam przeanalizować projekt powstania SkyCeptora PL wywodzącego się ze Stunnera. To teraz jest modny temat. Przyda się do tematu F-35 bo może za 20 lat wyląduje w jego komorach w Polsce.
    Czyli jak zawsze, gdy masz palcem pokazane gdzie i jakie piszesz bzdury, zamiast odpowiedzieć z sensem lub po prostu zamilknąć zaczynasz swoje opowieści dziwnej treści.
    JeV and frik like this.

  11. #251
    Awatar Syrenek

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Trooper85 Zobacz posta
    Czyli jak zawsze, gdy masz palcem pokazane gdzie i jakie piszesz bzdury
    Jeszcze raz powtórzę jak do 5 letniego dziecka.

    Cytat Zamieszczone przez Syrenek Zobacz posta
    Jak wspomniałem albo i nie przeczytałem o tej ilości w artykule.
    I jeszcze pogrzebałem w internecie bo pamięć mam jako taką:

    Pierwszy artykuł: https://thechive.com/2018/06/19/stor...carrier-photo/

    I tu mowa o 130 Hornetach. Czyli wygląda na to że informacje w artykułach i na stronach oraz w ksiązkach są niespójne.

    Druga strona o lotniskowcach: Nimitz class aircraft carrier CVN US Navy

    Na koniec zdjęcie ponad 50 samolotów i kilku śmigłowców - wszystko na pokładzie. Zespól lotniczy gdy USA nie prowadzi wojny.


    Żródło: https://thechive.com/2018/06/19/stor...carrier-photo/

    A co z powierzchnia pod pokładem? Warto dodać ze w wypadku odgrywania roli transportera śmigłowców lotniskowiec klasy Nimitz przyjmuje na pokład około 90 śmigłowców. To ze wykorzystywany jest tylko % możliwości wynika z charakteru działań. I tyle.

    Natomiast możliwości transportu są znacznie większe. W wypadku F-35 może mieć to o tyle znaczenie że będą miały wtedy wsparcie klasycznych AWACS zaś w wypadku Royal Navy F-35 muszą odgrywać role samolotów walki elektronicznej, wczesnego ostrzegania, zwalczania OPL i rozpoznania na rzecz systemów okrętowej artylerii rakietowej dalekiego zasięgu czy nosicieli pocisków manewrujących jak Storm Shadow.

  12. #252

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPLK

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Syrenek Zobacz posta
    Zobacz ilu ludzi dowodzi 130 samolotami na lotniskowcu klasy Nimitz i w jakim stopniu.
    Tak tylko przypomnę co kolega próbuje rozmydlić.
    Nikt nie dowodzi czymś co się nie zdarza.
    frik, Drzemi and Trooper85 like this.
    Stowarzyszenie Miłośników Lotnictwa Ziemi Łaskiej
    http://smlzl.vot.pl/

Strona 13 z 13 PierwszyPierwszy ... 3 11 12 13

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •