Super
Wersja do druku
W trakcie prezentacji ktoś (hmm kakulek? - ale nie jestem pewien) pytał się ile zamówiliśmy Amraamów (żartująć, że 10), dotarłem do takich danych:
Pierwsza oferta z 2001 r. zakładała dostarczenie:
- 120 wyrzutni LAU-129 (uniwersalna belka dla pocisków kierowanych p-p)
- 384 pociski p-p AIM-120C AMRAAM + 6 pociskow szkolnych
- 384 pociski p-p AIM-9M2 Sidewinder + 24 pociski szkolne
- 816 pocisków p-z AGM-65G Maveick + 24 pociski szkolne
- 384 bomby kasetowe CBU-87 CEM
- 920 bomb burzących Mk-83 (450 kg)
- 232 bomby burzące Mk-84 (900 kg)
- 232 zestawy kierowania bezwł + GPS JDAM dla bomb Mk84
- 232 zestawy kierowania laserowego GBU-10 dla bomb jw.
- 232 zestawy kier.laser. GBU-16 dla bomb Mk 83
- 7 tys. niekierowanych rakiet 70 mm
- 340 tys. naboi 20 mm
- 36 zestawow zasobników nawigacyjno-celowniczych Pathfinder/Sharpshooter lub Litening II
- 44 zasobników WRE AN/ALQ-131 lub -184
W lipcu 2002 pakiet uzupełniono o:
- 10 belek LAU-129
- 6 zasobnikow rozpoznawczych (nieznanego na razie typu)
- 48 zbiornikow konformalnych (każda maszyna będzie w nie wyposażona)
- 8 zestawow systemu ACMI (Air Combat Maneuvering Instrumentation)
- 48 celownikow nahelmowych JHMCS (dla każdej maszyny)
- 48 zestawow IFF AN/APX-113 (jw.)
- 48 zestawow Link 16 (jw., nie wiadomo jeszcze o pozwoleniu na używanie tego protokołu)
- 8 radiostacji systemu Have Quick II typu AN/ARC-210
- 1 zapasowy silnik F-100-PW-229
- 1 zapasowy radar pokladowy APG-68(V)9
- 178 pociskow AIM-9X Sidewinder
- 24 pociski szkolne AIM-9X Sidewinder
- 280 pociskow AGM-154A/C Joint Stand-Off Weapon
- 214 bomb GBU-22/24 Paveway III
- 215 bomb Mk-82
- 140 bomb CBU-97
- 20 zestawów gogli noktowizyjnych
Źródło: F-16 - dane finansowe
Ciekawe kiedy z tego skorzystają :twisted: (...poligon)
Ja nie zadawałem tego pytania:) ,ale w tym temacie mam taką fotkę:mrgreen:.Sądzę,że skoro nas tam wpuszczono z aparatami,to tym zdjęciem nie ujawnię jakiejś tajemnicy wojskowej
http://img207.imageshack.us/img207/3...25filtered.jpg
http://img207.imageshack.us/img207/d...pg/1/w1600.png
Świetne zdjęcie :) Bardzo fajnie wyszło...
Co do tajemnicy - raczej nie narusza to naszych umów z Bazą ;)
Hmm pytanie mi zadawała osoba siedząca obok mnie na prezentacji, niestety - nie zapamiętałem nicka :(
Miałam nie zaglądać do tego tematu, żeby się nie denerwować, ale...
przynajmniej pojawiła się nadzieja na następną wycieczkę... wtedy nic, nawet polecenie służbowe od szefa mnie nie zatrzyma... mam nadzieję.
Jeden z gości na lotnisku:))
http://img82.imageshack.us/img82/8067/img5640y.jpg
By behapowiec
I jeden z detali:
http://img391.imageshack.us/img391/3804/img6214.jpg
By behapowiec, shot with Canon EOS 450D at 2009-04-26
Witam.Udało mi się znaleźć trochę czasu i przesyłam kilka:),no może kilkanaście fotek:mrgreen: do przejrzenia.Pozdrawiamy
ImageShackŽ - Gallery
Te powyższe fotki mamy prawie identyczne:mrgreen:.
Oj fotki naprawde pierwsza klasa :)
Witam!!
Sprawa naszywek:
Możliwość jest zakupienia naszywek 32 BLot w cenie 6,90 za szt. + koszta przesyłki.
Prawdopodobnie będzie możliwość zakupienia naszywek f-16 block 52+ jednak co do tych naszywek informację będę miał jutro chętnych proszę o kontakt mailowy - winmenia.vip@gmail.com
Przy okazji, czy istniałaby także możliwość kupna naszywek 10 ELT ?
Nie rozmawiałem na ten temat z nikim.
A to tak gdyby ktoś chciał polatać efem :P Nie dla każdego... 140km/h RC F-16 Falcon (611884306) - Aukcje internetowe Allegro :D:D
Witam, niestety naszywkami zajmę się dopiero za jakiś czas - przerwa na matury do 21 :) Jak się uda to wcześniej się wezmę.
Chyba nie było podawane w tym temacie (a jeśli było, to proszę o skasowanie tego posta):
Relacja z naszej wizyty na stronie 32 BL:
..:: 32 Baza Lotnicza :: Aktualności ::..
Oraz zdjęcia:Cytat:
W dniu 22 kwietnia b.r., 32. Baza Lotnicza otworzyła bramy dla pasjonatów lotnictwa z Krakowa, Poznania, Radomia, Bydgoszczy i wielu innych miast z całej Polski. Byli to dość nietypowi goście, gdyż dla nich każda minuta spędzona na terenie lotniska 32. Bazy Lotniczej była ogromnym przeżyciem. Pasjonaci wycieczkę swą rozpoczęli oglądaniem i fotografowaniem samolotów przygotowujących się do startu. Przejeżdżające obok maszyny, niemal na wyciągnięcie ręki i pozdrowienia mijających ich pilotów oraz start na długo pozostaną w pamięci nietypowych gości.
Czas oczekiwania na lądowanie wypełniła prezentacja na temat wielozadaniowego samolotu myśliwskiego F-16, przedstawiona przez dowódcę 10. eskadry lotnictwa taktycznego ppłk. pil. Dariusza Malinowskiego i jego zastępcę mjr. pil. Jacka Pszczołę. Pokaz zakończył się pytaniami i dyskusją na temat możliwości technicznych słynnego „Jastrzębia”. Potem pasjonaci lotnictwa obserwowali lądowanie, co dało im możliwość wykonania kolejnych ciekawych zdjęć.
Między wylotami porannymi a popołudniowymi obejrzeli symulator katapulty oraz zwiedzili muzeum lotnicze. Po obejrzeniu drugiej tury lotów, uczestnicy wycieczki udali się na wieżę portu lotniczego, gdzie mogli porozmawiać z kontrolerami ruchu lotniczego.
Wycieczka wywarła we wszystkich uczestnikach ogromne wrażenie, o czym może świadczyć choćby fakt zamieszczenia bardzo pozytywnej opinii na forum internetowym lotnictwa polskiego.
Aneta BOROŃ
..:: 32 Baza Lotnicza :: FOTOgaleria 2009 ::..
http://www.32blot.wp.mil.pl/fotogaleria/104/574.jpg
http://www.32blot.wp.mil.pl/fotogaleria/104/575.jpg
http://www.32blot.wp.mil.pl/fotogaleria/104/576.jpg
Piękna pogoda, wspaniali ludzie oraz lotniczy klimat panujący w 10 Eskadrze Lotnictwa Taktycznego oraz 32 Bazie Lotniczej w Łasku pozostanie długo wątkiem do rozmów wśród pasjonatów lotnictwa zarówno na forach internetowych jak i prywatnych rozmowach. Wszystko to za sprawą zorganizowanej dwa tygodnie temu przez kolegów z Łasku i okolic wspaniałej wyprawy na teren lotniska wojskowego, gdzie stacjonują nowoczesne samoloty wielozadaniowe F-16, na których szkolą się i delektują lataniem ludzie strzegący naszego bezpieczeństwa i granic. Sylwetka samolotu F-16 w polskich barwach to nie lada gratka dla spoterów oraz każdego kto fascynuje się lotnictwem.
Nie mniej cieszy oko cała infrastruktura, bardzo nowoczesne schrono-hangary, nowy domek pilota, strażnica wojskowej straży pożarnej, budynek symulatora lotów oraz bardzo zachwalana i nowoczesna wieża kontroli lotów.
Wszystkie te obiekty oraz inne budynki stwarzają komfortowe warunki pracy personelu technicznego, zabezpieczającego i ubezpieczającego loty i oczywiście samym pilotom i kontrolerom.
Całokształt wysiłku oraz spore środki finansowe jakie pochłonął remont lotniska w Łasku zdecydowanie są widoczne, stanowczo można też stwierdzić, iż lotnisko to należy do najnowocześniejszych w europie. Samo położenie lotniska stawia je w ścisłej czołówce lotnisk o charakterze wojskowym w Polsce.
Mamy dużą nadzieję na wielokrotne wyprawy do Łasku, po cichu licząc na termin jesienny, ze względu na piękną scenerię otaczająca lotnisko postrzeganą w jesiennym klimacie.
http://www.aviation.net.pl/images/03lask.jpg
http://www.aviation.net.pl/images/02lask.jpg
Tekst: Tomasz Gierczak
Zdjęcia: Grzegorz Zarzycki
LOTNICTWO W OBIEKTYWIE (Video + Photo) AVIATION ON LENS - Start
Na stronie zamieszczony jest również filmik'
Widzę,że zostało umieszczone zrobione przeze mnie zdjęcie grupowe.:).Niestety,z wiadomych powodów mnie na nim nie ma;(.Czy może ktoś z kolegów też robił :?: .Proszę o fotkę:mrgreen:
Zapraszam tutaj :) http://lotnictwo.net.pl/10-lotnictwo...wego_lask.html
Jeśli ktoś chciałby się sprawdzić stronka:
Tajny amerykański test dla pilotów F-16 - Joe Monster
spokojnie :) to nic tajnego :)