Pokaż wyniki od 1 do 11 z 11
  1. #1

    Dołączył
    Jul 2009

    Domyślnie Lotnisko Kroczewo, Zdunowo k/ Modlina


    Polecamy

    Interesuje mnie wszystko na ich temat, Przed wojną lotnisko Kroczewo było lotniskiem zapasowym. W czasie wojny stacjonowała tam jednostka wojskowa niemiecka. Po wojnie, teren był lotniskiem wojskowym zapasowym dla Modlina. Często trenowały tam śmigłowce.
    Jestem członkiem Stowarzyszenia na rzecz rozwoju Kroczewa i okolic. Chcemy napisać ksiązkę o naszej okolicy. Będę wdzięczny za każdą informację . Nawet tą o domkach kempingowych żołnierzy z Modlina, w parku nad stawem w Kroczewie. Za parkiem lasek nosi nazwę Paryż . Paryż na Mazowszu.
    Dziękuję i pzdr
    adam bronisz

  2. #2

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Modlin Twierdza

    Domyślnie Kroczewo

    Witam
    Lotnisko Kroczewo było wykorzystywane do szkolenia lotniczego na śmigłowcach SM-1. Wykorzystywał je 47 Szkolny Pułk Śmigłowców który stacjonował w Modlinie. Były to lata 1975 - 1977. W owym czasie w Modlinie stacjonowały dwa pułki szkolne (podlegały WOSL w Dęblinie), na Iskrach - JW 5401 i JW1540 (47 SPŚ). Dla mie osobiście był to jeden z fascynujących okresów w życiu, jako podchorąży WOSL szkoliłem się na SM-1 w 1975 roku. Rok później wróciłem jako instruktor i szkoliłem młodszych kolegów. W 1977 pułk został przebazowany do Nowego Miasta n/Pilicą i tam po kilkunastu latach został rozwiązany. Kryptonimem radiowym lotniska Kroczewa było "Rozdroże". Pozdrawiam.

  3. #3

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    JW 5401 latająca w Modlinie na Iskrach (wcześniej na LiMach) to 38 Lotniczy Pułk Szkolno-Bojowy.

  4. #4

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Floryda/Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bocian Zobacz posta
    JW 5401 latająca w Modlinie na Iskrach (wcześniej na LiMach) to 38 Lotniczy Pułk Szkolno-Bojowy
    Czy aby napewno w tej kolejności? W latach 1985-88 byłem częstym gościem w Modlinie i poza jedną czy dwiema Iskrami w hangarze 45 LED, na lotnisku królowały wyłącznie LiMy. Może później, na krótko 38 Pułk przezbroił się na Iskry? Ale przecież w tym pułku odbywało się szkolenie zaawansowane, bodajże dla 3 i 4 rocznika studentów. Zatem cofanie się na Iskry nie miałoby sensu.

  5. #5

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Modlin Twierdza

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jacek Jarzecki Zobacz posta
    Czy aby napewno w tej kolejności? W latach 1985-88 byłem częstym gościem w Modlinie i poza jedną czy dwiema Iskrami w hangarze 45 LED, na lotnisku królowały wyłącznie LiMy. Może później, na krótko 38 Pułk przezbroił się na Iskry? Ale przecież w tym pułku odbywało się szkolenie zaawansowane, bodajże dla 3 i 4 rocznika studentów. Zatem cofanie się na Iskry nie miałoby sensu.
    Proszę pamiętać, że na początku mowa była o latach 70-tych. Później w Modlinie było CSL i na końcu 45LED. Nie pamiętam dokładnie gdyż tym się zbytnio nie interesowałem. Byłem wtedy w Nowym Mieście z 47 Szpś a później w Łęczycy. Do Modlina wróciłem w 1991 do 45 LED którą później rozwiązano ( po katastrofie lotniczej w Dęblinie w której zginęli dwaj oblatywacze z LED na Iskrze ).
    Pozdrawiam.

  6. #6

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jacek Jarzecki Zobacz posta
    Czy aby napewno w tej kolejności? W latach 1985-88 byłem częstym gościem w Modlinie i poza jedną czy dwiema Iskrami w hangarze 45 LED, na lotnisku królowały wyłącznie LiMy. Może później, na krótko 38 Pułk przezbroił się na Iskry? Ale przecież w tym pułku odbywało się szkolenie zaawansowane, bodajże dla 3 i 4 rocznika studentów. Zatem cofanie się na Iskry nie miałoby sensu.

    Tym pytaniem wpędziłeś mnie Jacku w niejakie zakłopotanie ponieważ przez krótki czas byłem odcięty od swojej bazy danych, czyli notatek, i mogłem korzystać tylko z tego co mi zostało wyłącznie w głowie, czyli prawie z niczego. Gdy tylko nadarzyła się możliwość skorzystania z archiwum - skorzystałem. Masz absolutną rację co do kolejności występowania poszczególnych typów samolotów na stanie 38 pułku. Pułk powstał na początku 1974 roku i otrzymał na wyposażenie Iskry. Na nich latał do 1979 roku i w tymże roku przesiadł się na Limy-5 i SBLimy. Było więc zupełnie odwrotnie niż zapodałem w poprzednim poście.
    Gratuluję czujności.

  7. #7

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Floryda/Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bocian Zobacz posta
    Pułk powstał na początku 1974 roku i otrzymał na wyposażenie Iskry. Na nich latał do 1979 roku i w tymże roku przesiadł się na Limy-5 i SBLimy
    Około roku 1987 rozmawiałem z dowódcą 38 Pułku, sympatycznym pułkownikiem (nazwiska nie pamiętam) n.t. szkolenia. Obserwowałem także loty, bardzo intensywne zresztą. Jask stwierdził, bywają dni, w które należałoby własciwie polewać pas wodą, bo się niemal rozgrzewa do czerwoności No, ale jak się dowiedziałem, Pułk miał na stanie ponad 50 maszyn, co zresztą było zresztą przyczyną lekkiego sporu z 45 LED, o hangary. Ta ostatnia, dla swych 8-9 maszyn dysponowała jednym z dwóch dużych hangarów (który "zagrał" epizod w filmie "Hasło Korn"), natomiast 38 Pułk dla pół setki samolotów, musiał zadowolić się drugim hangarem i takim niewielkim (stoi do dzisiaj) pawiolnem na 4-5 Limów.

  8. #8

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Tak, ja też słyszałem o tych, powiedzmy, niesnaskach powstałych na tle "dostępu" do hangarów.

  9. #9

    Dołączył
    Jul 2009

    Domyślnie

    Bardzo dziękuję za tak dużo informacji.
    Może jeszcze coś się uda wycisnąć ?? W parku nad stawem w Kroczewie , były jakieś domki kampingowe. Tern był wojskowy, teraz wojskowy jest tylko park. Lotnisko wiele lat temu sprzedała AMW na przetargu. Na razie latają motolotnie. Jest forum Kroczewo, można coś wpisać.
    pzdr
    Chciałbym jeszcze dopisać wątek lotniska Kroczewo, z czasów II w.św. Warto znać więcej na ten temat.
    http://www.dws.org.pl/viewtopic.php?f=60&t=123615
    Ostatnio edytowane przez adamm ; 23-07-2009 o 18:02 Powód: uzupełnienie informacji z forum dws

  10. #10

    Dołączył
    Jul 2009

    Domyślnie

    Jeden z wariantów nowej szosy płockiej nr 62 ( Wyszogród - Serock ) jest projektowany przez Złotopolice gmina Załuski. Przechodzi przez teren starego lotniska wojskowego w Kroczewie. Tak to lotnisko Kroczewo, faktycznie jest już w obrebie wsi Złotopolice. Zagajnik lotniska od strony szosy gdańskiej nosi nazwe ( na mapie ) PARYŻ na Mazowszu. Do tego piękny stary park podworski i 2 stawy w Paryżu aż do Gostolina. Niestety serialu Złotopolscy tutaj nie kręca, lecz nazwy miejscowosci sa aktualne.

    warianty szosy płockiej przez gm. Załuski - Złotopolice serial filmowy) - Forum dyskusyjne | Gazeta.pl

    pzdr

  11. #11

    Dołączył
    Jul 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Reklamuje sie Szkoła Albatrosów na lotnisku w Kroczewie.

LinkBacks (?)

  1. 03-10-2018, 07:50
  2. 13-11-2015, 00:20
  3. 24-05-2015, 13:29
  4. 17-05-2015, 20:10
  5. 10-05-2015, 15:55
  6. 25-11-2013, 10:26
  7. 19-11-2013, 17:59
  8. 26-09-2013, 16:11
  9. 28-07-2013, 14:17
  10. 28-06-2013, 09:47
  11. 18-03-2013, 19:31
  12. 18-01-2013, 19:16
  13. 23-12-2012, 19:52
  14. 10-12-2012, 13:33
  15. 19-10-2012, 11:43
  16. 18-10-2012, 11:18
  17. 28-08-2012, 14:41
  18. 22-06-2012, 12:11
  19. 19-06-2012, 11:22
  20. 17-06-2012, 09:16
  21. 13-04-2012, 08:43
  22. 26-11-2011, 19:45
  23. 13-11-2011, 15:27
  24. 31-08-2011, 15:51
  25. 22-03-2011, 10:14
  26. 18-11-2010, 10:49
  27. 29-09-2010, 19:30
  28. 05-06-2010, 13:42

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •