Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6
  1. #1
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Drzemi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie Lotnisko w Szymanach ma pecha


    Polecamy


  2. #2
    Awatar Marcin747

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Jerozolima, Izrael

    Domyślnie

    Szymany polecą z Rechterem

    Rząd chce, by lotniska wojskowe zostały w formie darowizny przekazane samorządom. Otworzy to drogę do uruchomienia regionalnych portów cywilnych, takich jak Szymany na Mazurach.
    Rada Ministrów przyjęła nowelizację ustawy o gospodarowaniu niektórymi składnikami mienia Skarbu Państwa oraz o Agencji Mienia Wojskowego. Zakłada ona przekazanie samorządom w formie darowizny niewykorzystywanych lotnisk wojskowych. Będą one mogły wydzierżawiać, wypożyczać lub wynajmować lotniska innym podmiotom na okres nie krótszy niż 30 lat.– Od dwóch lat czekamy na tę nowelizację. Pozwoli ona na ponowne uruchomienie regionalnego lotniska w Szymanach pod Szczytnem. Od kilku lat jest ono nieużywane, bo 40-letni betonowy pas startowy się kruszy. Modernizacja na potrzeby cywilne została zapisana w regionalnym programie operacyjnym jako projekt kluczowy. Unia zgodziła się przeznaczyć na to 37 mln euro. Znaleźliśmy też partnera prywatnego. Samorząd województwa oraz miasto Szczytno i Polskie Porty Lotnicze zgodziły się przekazać inwestorowi część swoich udziałów w spółce Porty Lotnicze Mazury-Szymany sp. z o.o., tak aby zyskać 60-procentową większość – mówi Jan Śmietanko, wicedyrektor Wydziału Infrastruktury i Geodezji urzędu marszałkowskiego w Olsztynie.

    Inwestorem miałaby być warszawska spółka European Business Partners. Należy ona do Aleksandra Rechtera, mieszkającego w Izraelu polskiego przedsiębiorcy. Rechter jest też jednym z głównych udziałowców firmy Kardan notowanej na platformie giełdowej Euronext w Amsterdamie oraz giełdzie papierów wartościowych w Tel Awiwie. Kardan to z kolei założyciel i akcjonariusz (50,02 proc.) spółki GTC Real Estate. Do niej należy natomiast 46,1 proc. Globe Trade Centre SA, notowanej na warszawskiej giełdzie od 2004 r..

    – Na początek chcemy zainwestować w Szymany 22 mln zł. Lotniska regionalne to świetny biznes, a Szymany mogą liczyć na dużą niemiecką klientelę – tłumaczy zaangażowanie spółki w projekt Piotr Płocharski, rzecznik EBP.

    —m.z.

    http://www.rp.pl/artykul/76418.html
    Zaorać, buraki posiać...

  3. #3
    Awatar Maciej_EPWA

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    EPWA/WAW

    Domyślnie

    Może w 2008 roku lotnisko wznowi swoją działalność.
    W październiku 2008 miała zostać podpisana umowa między spółką zarządzającą lotniskiem, a Agencją Mienia Wojskowego. Będąc na Mazurach próbowałem dowiedzieć się o postępach. Na lotnisku z kolei powitał mnie Pan ochroniarz, który oświadczył,że lotnisko zamknięte jest do odwołania. Stojąc przy siatce sprawdziłem co się dzieje na lotnisku - nic ! Wierzę, że w 2008 roku coś zmieni się na lotnisku w Szymanach.

  4. #4
    Awatar Marcin747

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Jerozolima, Izrael

    Domyślnie

    Szymany już prywatne

    Jest zgoda na prywatyzację spółki dzierżawiącej lotnisko. Inwestor – European Business Partners – wyda na modernizację portu 37 milionów euro

    Zgoda prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego na prywatyzację spółki dzierżawiącej port w Szymanach i zarządzającej nim otwiera drogę do powstania ma Mazurach pasażerskiego lotniska z prawdziwego zdarzenia. Na jego uruchomienie samorząd regionu dostał z Brukseli 37 mln euro, czyli połowę kosztów inwestycji.

    Drugą sfinansować ma prywatny inwestor, czyli spółka z o.o. European Business Partners. Samorząd województwa, miasto Szczytno i Polskie Porty Lotnicze zgodziły się przekazać inwestorowi część swoich udziałów w spółce Porty Lotnicze Mazury-Szymany. Dzięki temu EBP uzyskał 60--procentową większość.

    EBP należy do Aleksandra Rechtera, mieszkającego w Izraelu polskiego biznesmena. Rechter jest jednym z głównych udziałowców firmy Kardan, założyciela i akcjonariusza Globe Trade Centre – spółki od 2004 r. notowanej na warszawskiej giełdzie.

    – Lotniska regionalne to świetny biznes, a Szymany mogą liczyć na dużą niemiecką klientelę – tłumaczył w grudniu „Rz” Piotr Płocharski, rzecznik EBP. W Szymanach trzeba nie tylko wybudować nowy pas, bo istniejący ma 40 lat i kruszeje, ale także terminal i uruchomić połączenie kolejowe ze stolicą regionu. Na szybką kolej (do 120 km/h) na trasie Szymany – Szczytno – Olsztyn samorząd dostał z Brukseli ok. 30 mln euro. Pieniądze muszą być wydane do 2015 r.

    Samo lotnisko na razie jest jednak własnością Agencji Mienia Wojskowego. – Czekamy na nowelizację ustawy o AMW. Zakłada ona przekazanie w formie darowizny zbędnych lotnisk wojskowych samorządom. Gdy AMW przekaże nam Szymany, będziemy je mogli wydzierżawić sprywatyzowanej spółce nawet na 30 lat – mówi Jacek Protas, marszałek Warmii i Mazur.

    Przeciwny wydaniu zgody przez szefa ULC umożliwiającej prywatyzację Szyman był minister obrony narodowej, który widział w transakcji „realne zagrożenie ważnego interesu gospodarczego państwa”. Pozytywne opinie o przedsięwzięciu wydało Ministerstwo Infrastruktury.

    – Prezes miał zastrzeżenia do wielkości kapitału zakładowego spółki EBP, naszym zdaniem zbyt niskiego, by gwarantować wielomilionowe inwestycje. Po podniesieniu kapitału prezes wydał zgodę – tłumaczy w rozmowie z „Rz” Katarzyna Krasnodębska, rzecznik ULC.


    http://www.rp.pl/artykul/111346.html
    Zaorać, buraki posiać...

  5. #5
    Awatar Maciej_EPWA

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    EPWA/WAW

    Domyślnie

    Nareszcie doczekamy się lotniska z prawdziwego zdarzenia na Mazurach. Może na weekend poleci się EPWA-EPSY = marzenie

  6. #6
    Awatar Maciej_EPWA

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    EPWA/WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Czy ktoś wie co dalej się ruszyło w sprawie rozbudowy?

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •