Pokaż wyniki od 1 do 20 z 20
  1. #1

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie Łęczyca/Leźnica Wielka - okres stacjonowania 13. plm


    Polecamy

    Szukam informacji oraz zdjęć z tego okresu. Interesuje mnie także struktura organizacyjna samego pułku, a przede wszystkim skład i przeznaczenie poszczególnych eskadr (np. pościgowa itp.)
    Ustaliłem, że ostatnimi wersjami samolotów jakie wykorzystywano w pułku były MiG-21F-13 oraz PF.

    Dotarłem do informacji (źródłem jest osoba służąca w 13. plm OPK), że jeden z istniejących składów wyglądał następująco [rok 1968]:
    1 eskadra - MiG-21 E-6, E-7 oraz szkolne U
    2 eskadra - MiG-17PF (Lim-5PF)
    3 eskadra - MiG-15 (Lim-2) i MiG-17 (Lim-5).
    Były jeszcze "szparki" MiG UT oraz An-2 i TS-8 Bies

    Osoba ta poinformowała mnie, że w latach 68-70 wszystkie MiG-21 oraz MiG-17PF poszły do pułków OPK, a w ich miejsce sprowadzono Lim-5 i utworzono pułk szkolny dla pilotów kończących szkoły lotnicze, którzy zostali skierowani do służby w OPK.

    Czy ktoś potrafi te dane zweryfikować bądź poszerzyć? Czy ktoś może polecić mi jakieś konkretne źródła (artykuły, publikacje itp.)?

    pozdrawiam
    Maciej "Leźnicki"

  2. #2
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciejk Zobacz posta
    Osoba ta poinformowała mnie, że w latach 68-70 wszystkie MiG-21 oraz MiG-17PF poszły do pułków OPK, a w ich miejsce sprowadzono Lim-5 i utworzono pułk szkolny dla pilotów kończących szkoły lotnicze, którzy zostali skierowani do służby w OPK.
    Być może Twój rozmówca miał na myśli ostatni rok istnienia jednostki, bo co do lat 1968-70 jest to trochę uproszczenie sprawy. Wprawdzie w roku 1968 z Łęczycy przekazano do Wojsk Lotniczych (2 plm w Goleniowie) MiGi-21F-13, ale za to w tym samym roku 13 pułk otrzymał jedną eskadrę MiG-21PF. Na tych samolotach jednostka wykonywała normalne zadania bojowe w systemie obrony powietrznej kraju, niespecjalnie różniąc się od innych pułków lotnictwa myśliwskiego WOPK. Na początku 1971 r. oddano MiGi-21, zaś rozformowanie 13 plm OPK nastąpiło z końcem tegoż roku.
    Trochę informacji z wczesnego okresu istnienia 13 plm można znaleźć we wspomnieniach gen. Władysława Hermaszewskiego "Moje przestworza".

  3. #3

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Witam Serdecznie Forumowiczów.
    Mam jedno pytanie, które mam nadzieję wiąże się z tematem. Otóż na cmentarzu parafialnym w Łęczycy do roku 2006 znajdował się grób kpt. pil. R. Dębickiego. Pamiętam, że na tablicy nagrobnej było napisane, że zginął śmiercią lotnika. Dokładnej daty śmierci nie pamiętam ale wydaje mi się, że były to lata 60-te ub. wieku (tak na 99%). Obecnie na miejscu mogiły znajduje się tabliczka z informacją gdzie przeniesiono szczątki zmarłego (stąd też podaję tylko pierwszą literę imienia). Jako, że w młodości interesowałem się dość mocno lotnictwem zawsze przechodząc tamtędy intrygował mnie ten grób. Stąd moje pytanie do Szanownych Kolegów Formumowiczów czy kpt. pilot R. Dębicki był w jakiś sposób związany z 13 PLM? Nie posiadam niestety książki Pamięci lotników wojskowych 1945-2003, a jak się domyślam jeśli pilot zginął śmiercią lotnika to musi być tam jakaś wzmianka o nim.

    Drugie moje pytanie. Czy w czasie istnienia pułku w Łęczycy były jeszcze jakieś inne tego typu zdarzenia?

    Byłbym bardzo wdzięczny za odpowiedź na moje pytania.

    Pozdrawiam

  4. #4

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ermat78 Zobacz posta
    Drugie moje pytanie. Czy w czasie istnienia pułku w Łęczycy były jeszcze jakieś inne tego typu zdarzenia?
    Wg "Pamięci lotników..." w okresie stacjonowania 13. plm w Leźnicy w katastrofach zginęło 5 pilotów:
    27 kwietnia 1954 10:50, Lim-1, ppor pil. Bronisław Drobnik

    28 stycznia 1955 15:05, Lim-1, ppor. pil. Józef Górka

    8 sierpnia 1963 01:45, Lim-2, por. pil. Norbert Krupczyński

    13 października 1965 20:19, MiG-12F-13, kpt. pil. Eugeniusz Bronisław Machnicki

    21 października 1966 10:25, Lim-5, por. Henryk Warzycha

  5. #5

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Wielkie dzięki za informację. Muszę wybrać się do biblioteki i poczytać o okolicznościach tych wypadków. Co do pierwszej części mojego pytania to wynika z wyżej przytoczonej listy, że kpt. pil. R. Dębicki nie był pilotem tego pułku. Był tylko pochowany na cmentarzu w Łęczycy. Mam nadzieję, że jego nazwisko figuruje w "Pamięci lotników...".
    Pozdrawiam

  6. #6

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ermat78 Zobacz posta
    Co do pierwszej części mojego pytania to wynika z wyżej przytoczonej listy, że kpt. pil. R. Dębicki nie był pilotem tego pułku. Był tylko pochowany na cmentarzu w Łęczycy. Mam nadzieję, że jego nazwisko figuruje w "Pamięci lotników...".
    Pozdrawiam
    Witam,

    kpt. pilot Ryszard Dębicki był dowódcą klucza w 2. plm OPK w Łasku. Zginął w katastrofie na samolocie Lim-5PF 26 listopada 1965 o godzinie 21:37 niedaleko miejscowości Reczna. Przyczyną katastrofy była utrata orientacji przestrzennej. (źródło wiadome)

    pozdrawiam

    P.S. A wie Pan może dokąd przeniesiono szczątki? Pilot urodził się w Warszawie.

  7. #7

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciejk Zobacz posta
    P.S. A wie Pan może dokąd przeniesiono szczątki? Pilot urodził się w Warszawie.
    Szczątki przeniesiono na warszawskie Powązki do kwatery rodzinnej. Na tabliczce znajdującej się w miejscu przeniesionej mogiły podane są dokładne namiary. Niestety mieszkam obecnie
    w Łodzi ale mogę to kiedyś sprawdzić i podać.

    No i zagadka wyjaśniona. Tajemnicą pozostaje tylko dlaczego pilot pochowany został w Łęczycy. Decydowały pewnie jakieś względy rodzinne. Ale o tym się pewnie już nigdy nie dowiemy. Dziękuję Panu pięknie za pomoc.

    PS. Mam problemy z dotarciem do wiadomej książki. O ile nie sprawiłoby to Panu dużego kłopotu prosiłbym o podanie okoliczności wypadków, które podał Pan parę postów wyżej.

    Pozdrawiam

  8. #8

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciejk Zobacz posta
    Zginął w katastrofie na samolocie Lim-5PF 26 listopada 1965 o godzinie 21:37 niedaleko miejscowości Reczna. Przyczyną katastrofy była utrata orientacji przestrzennej. (źródło wiadome)
    Kpt R. Dębicki zginął na samolocie LiM-5p numer boczny 519 (nr fabr. 1D-0519) k. miejscowości Ręczno.

  9. #9

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Łask

    Domyślnie

    kpt. pil. Ryszard DĘBICKI s. Zdzisława ur. 30.03. 1933 r. w Warszawie; absolwent OSL nr 5 w Radomiu z 5.11.1955 r; dowódca klucza z 2 plm Łask; pilot I klasy.
    Wylatane 1200 godz. na samolotach Junak-3, UTIMiG-15, Lim-1, Lim-2, Lim-5PF.
    Wykonywał zadanie na przechwycenie w nocnych trudnych warunkach atmosferycznych cw. 21. Nie widząc celu na radarze pokładowym, zaczął poszukiwania wzrokowo. W odległości 2,5 km od celu utracił orientację przestrzenną. Samolot zderzył się z ziemią pod kątem 45 stopni i przechyłem 50.

  10. #10

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bocian Zobacz posta
    Kpt R. Dębicki zginął na samolocie LiM-5p numer boczny 519 (nr fabr. 1D-0519) k. miejscowości Ręczno.
    Witam,

    czy Pan lub ktokolwiek z Szanownych Forumowiczów dysponuje numerami taktycznymi samolotów jakie zostały zniszczone w katastrofach wymienionych w tym wątku? A może ktoś posiada informacje na temat innych przesłanek bądź zniszczeń sprzętu latającego wykorzystywanego w 13. plm?

  11. #11

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciejk Zobacz posta
    Wg "Pamięci lotników..." w okresie stacjonowania 13. plm w Leźnicy w katastrofach zginęło 5 pilotów:
    27 kwietnia 1954 10:50, Lim-1, ppor pil. Bronisław Drobnik
    Jeśli dobrze kojarzę była to pierwsza katastrofa Lim-1 w LLP. Druga wydarzyła się następnego dnia w Warszawie (nawet czytałem jej opis w którejś z książek być może "Podniebne lata" Józefa Mizery)

  12. #12

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciejk Zobacz posta
    czy Pan lub ktokolwiek z Szanownych Forumowiczów dysponuje numerami taktycznymi samolotów jakie zostały zniszczone w katastrofach wymienionych w tym wątku?
    Z pięciu katastrof wymienionych uprzednio udało mi się ustalić tylko dwa nry taktyczne samolotów, które zostały w nich zniszczone. Mianowicie:
    13.10.65, kpt. E.Machnicki - MiG-21F-13 - nr 804.
    21.10.66, por. H.Warzycha - LiM-5 - nr 103.
    Niestety, nigdzie w żródłach nie znalazłem informacji nt pozostałych trzech, dawniejszych katastrof.
    Cały czas mam nadzieję, że ktoś wreszcie opublikuje informacje na temat wypadków i katastrof w naszym lotnictwie powojennym, podając numery zniszczonych samolotów.
    Toż to kawał historii naszego lotnictwa, choć na pewno smutny i tragiczny.

  13. #13

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Łask

    Domyślnie

    Znani i mniej znani piloci 13 plm.

    Gen. bryg. pil. dr. Józef SOBIERAJw latach 1953 – 1957 był w 13 plm d-cą klucza i d-cą eskadry. Przeniesiony do 62 plm Poznań, gdzie najpierw był pom. d-cy d/s szkolenia taktyczno-bojowego, a następnie jego dowódcą. Po powrocie z kursu w ZSRR w 1962 r. zostaje d-cą 18 Węzła Naprowadzania 3 KOPK. W latach 1967-1969 był komendantem Technicznej Oficerskiej Szkoły Wojsk Lotniczych w Oleśnicy. 1969-1971 to studia na Akademii Sztabu Generalnego Sił Zbrojnych ZSRR, po czym został Szefem Zarządu Szkolenia Lotniczego w Wojskach Lotniczych Poznań. 1973-8 Szef Sztabu tych wojsk. 1978-82 był Prezesem Aeroklubu PRL. 1984-8 Dyrektorem Generalnym Dyrekcji Generalnej Lotnictwa Cywilnego w Ministerstwie Komunikacji.

    Gen. bryg. pil. Roman HARMOZA - przed studiami na AszG WP był pilotem-instruktorem w 31 lpsz-b w Łasku. Po studiach w 1969 został szefem strzelania 13 plm. W październiku tegoż roku przeniesiony do 1 plm Mińsk Maz. którym w latach 1973-7 dowodził. Następnie kolejno był: dowódcą 2 Dywizji Lotnictwa Szturmowego, 4 Dywizji Lotnictwa Myśliwskiego, z-cą d/s liniowych d-cy Wojsk Lotniczych, szefem WL we WLOP, attache wojskowy w Moskwie (odwołany na żądanie Rosji), Dyrektorem Departamentu Kadr MON, z-cą szefa Misji w Gruzji, doradcą d-cy jednostek nadwiślańskich, z-cą szefa OBWE w Mołdawii i inne.

    płk dypl. pil. Maciej BRZEZIŃSKIw 13 plm w okresie od 31.08.1955 r. do 29.09.1968 r. był kolejno st. pilotem, d-cą klucza, pom. d/s pilotowania eskadry przechwytywania, z-cą d/s liniowych d-cy eskadry lotnictwa pościgowego, d-cą eskadry i szefem strzelania 13 plm. Po studiach od 1971 r. w 39 plm Mierzęcice . Od 24.06.1972 r. w 10 plm Łask jako z-ca d/s. liniowych, a następnie w okresie od 13.11.1972 do 28.04.1978 r. był jego dowódcą.
    Następnie służył w 1 Korpusie OPK, dalej był m.in. dowódcą 2 OKRL Poznań. W latach 1083-6 był Kierownikiem Studium Wojskowego w Łodzi.

    Płk dypl. pil. Zbigniew ROMANOWSKIw 13 plm od 23.02.1967r. do 24.12.1971 r. jako dowódca pułku (ostatni !). Potem dowódca 11 plm Wrocław, od 10.01.1973 st. insp. bezpieczeństwa lotów w 3 KOPK.

    Płk. pil. Jarosław GIBKIw 13 plm od 2.01.1952 (początek służby) na stanowiskach: d-ca klucza, pom. d-cy eskadry d/s pilotowania, dowódca eskadry. Od 21.12.1953 r. w 41 plm m.in. jako dowódca pułku. Podczas lotu w dniu 27.10.1961 r. zginął śmiercią lotnika.


  14. #14

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Diafragma Zobacz posta
    Znani i mniej znani piloci 13 plm.
    Można jeszcze wspomnieć o kolejnych dowódcach tego pułku:

    51-53 Wiącek Stanisław, mjr pil.
    53-54 Smolik Bolesław, mjr pil.
    54-57 Iwoń Wiktor, ppłk pil.
    57-57 Zaniewski Stanisław, ppłk pil.
    57-58 Krawczak Zbigniew, mjr pil.
    59-61 Sobaczewski Władysław, mjr pil.
    61-67 Koźbiał Edmund, mjr pil.
    67-71 Romanowski Zbigniew, ppłk pil.

  15. #15

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Łask

    Domyślnie

    gen. bryg. pil. Józef TENEROWICZ - po ukończeniu OSL od 01.1952 r. do 11.1956 r. w 13 plm kolejno przeszedł wszystkie szczeble do stanowiska z-cy d-cy pułku d/s liniowych. Następnie rok przebywał na kursie w ZSRR, po czym został szefem strzelania w 2 K OPL OK. Od 1961 r. do 1965 r. na studiach w Rembertowie po ich ukończeniu wyznaczony na stanowisko z-cy d-cy d/s liniowych w 45 plm Babimost. 17.10.1967 r. objął obowiązki dowódcy 11 plm we Wrocławiu, które pełnił do 22.02.1972 r. Krótko bo do 4 lipca był pom. szefa Oddziału Szkolenia Bojowego w D-twie WOPK. Następnie pełnił szereg stanowisk w D-twie WL. Po kolejnych studiach w ZSRR od 15.04.1977 r. dowodził 3 Dywizją Lotnictwa Myśliwsko-Szturmowego w Świdwinie, a od 19.01.1985 r. był Szefem Lotnictwa WL. W 1990 r. został Szefem Bezpieczeństwa Lotów we WLOP.

    płk dypl. pil. Marian GNIADYw 13 plm po ukończeniu OSL nr 5 był kolejno st. pilotem, d-cą klucza, nawig. eskadry, a w latach 61-67 d-cą eskadry. Po studiach został z-cą d-cy 34 plm, a latach 72-80 jego dowódcą. Ostatnie stanowisko to insp. techniki pilotowania w 2 KOPK.

    płk dypl. pil. Edmund KOŹBIAŁ – po ukończeniu OSL szkolił podchorążych, a następnie po studiach został kolejno nawigatorem eskadry, z-cą d-cy eskadry, dowódcą eskadry w 39 plm Mierzęcice. W 13 plm od 01.01.1960 r. jako z-ca d-cy pułku, a w okresie od 31.01.1961 r. do 12.01.1967 r. był jego dowódcą. Po tym został szefem lotnictwa w 2 KOPK Bydgoszcz. Po kolejnych studiach oddelegowany do pracy w ramach Zjednoczonego Dowództwa Państw – Stron Układu Warszawskiego. Po powrocie do kraju w 1978 r. został z-cą szefa lotnictwa w WOPK, a od 1984 r. szefem.


    płk dypl. pil. Józef RADOŃ – służbę rozpoczął w 2 plm Kraków. W 13 plm od 1951 r. przeszedł poszczególne stanowiska i już w 1953 r. był szefem strzelania pułku. W tymże roku został zwolniony i przeniesiony do rezerwy na wskutek oskarżenia o brak patriotyzmu. Pracował w cywilu. Rehabilitowany w 1956 r. Następnie w 1957 r. po przeszkoleniu został nawigatorem w 1 plm Mińsk Maz. W listopadzie tegoż roku wrócił do 13 plm Łęczyca na to samo stanowisko co pełnił w 1 plm. W latach 1961-65 odbył studia w Rembertowie, po których został dowódcą 10 plm w Łasku. Od 1972 r. do 1985 r. był st. insp. d/s bezpieczeństwa lotów 1 KOP.


    płk dypl. pil. Bolesław SMOLIK – do 1.03.1951 r. w 1 plm, gdzie był d-cą klucza, z tą datą na takie same stanowisko został przeniesiony do 13 plm Łęczyca, a od 1.03.1952 r. zajmował stanowisko dowódcy eskadry. 9.08.1952 r. przeniesiony do 31 plm gdzie również był dowódcą eskadry. 10.07.1953 r. awansował na stanowisko pom. d-cy pułku d/s pilotażu. 28.09.1953 r. przyjął stanowisko dowódcy 13 plm i pełnił je do 3.12.1954 r. Następnie skierowany na studia do ZSRR. Po ich ukończeniu przeszedł szereg stanowisk w D-twie WL i OPL OK. Po kolejnych studiach m.in w Rembertowie dalej służył w WOPK.

  16. #16

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    26 maja 2011 gen. bryg. Józef Tenerowicz odszedł na wieczną wartę. Pogrzeb odbędzie się w Poznaniu na Miłostowie 31 maja (wtorek) o 12:45.

  17. #17

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciejk Zobacz posta
    Witam,czy Pan lub ktokolwiek z Szanownych Forumowiczów dysponuje numerami taktycznymi samolotów jakie zostały zniszczone w katastrofach wymienionych w tym wątku? A może ktoś posiada informacje na temat innych przesłanek bądź zniszczeń sprzętu latającego wykorzystywanego w 13. plm?
    Witam.Mogę wnieść trochę światła jeśli chodzi o wypadek por.pilota Norberta Krupczyńskiego bo to mój ojciec i z dokumentacji jaką mam po jego śmierci w raporcie jest napisane , że przy podejściu do lądowania na wysokości około 100m świadkowie widzieli jak zgasły reflektory i całe oświetlenie w samolocie Lim-2 , natomiast w dokumentach z Prokuratury Wojskowej jako powód wypadku napisano " wybranie złych parametrów lądowania " . O awarii układu elektrycznego nikt nie wspomniał . Z tego co wiem to ojciec dawno wylatał już swoje normy inie wierzę aby brak mu było doświadczenia , tym bardziej że był też instruktorem strzelania .

  18. #18

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Dosyć często w tym wątku pojawiał się tytuł 'Pamięci lotników wojskowych 1945-2003'. Pragnę poinformować, że pozycja ta została wydana ponownie i rozszerzono dane do 2010 roku ! Co dziwne - zmieniono tytuł a z recenzji wynika, że jest to pierwsza tego typu publikacja na rynku polskim.
    Porównałem oba wydania i oto wnioski (tak na szybko):
    - w przypadku jednej z katastrof zmieniono miesiąc w jej dacie
    - doszła 1 katastrofa, której nie było wcześniej
    - mniej więcej od połowy lat siedemdziesiątych znacznie poszerzono opisy katastrof i w większości dodano zdjęcie
    - w jednym przypadku zdjęcie z miejsca katastrofy zastąpiono zdjęciem pomnika (katastrofa z 20 listopada 1992)
    - niestety nie uniknięto błędów z pierwszego wydania i pominięto opis 1. i 2. Korpusów
    Generalnie polecam publikację - wydaje się, że zdjęcia są lepszej jakości. Nowy tytuł to 'POLSKIE LOTNICTWO WOJSKOWE 1945-2010 Rozwój - Organizacja - Katastrofy lotnicze'. Można ją nabyć np. poprzez księgarnię wysyłkową wydawnictwa Bellona (Ksigarnia Internetowa Bellona - najlepsze ksiki historyczne)

  19. #19

    Dołączył
    Aug 2013

    Domyślnie

    Odbiegając trochę od tematu a jednak trzymając się wątku samego lotniska to planuje niebawem eksplorować najbliższą okolicę... trochę późno, bo pogoda co raz to gorsza ale nadal w radiu często odbieram intensywny ruch z tego rejonu, tym bardziej że mam niedaleko i przy najbliższej okazji wycieczka krajoznawcza z aparatem nie zaszkodzi, (kilka lat temu opłaciło się jechać i obserwować skoki spadochronowe z Mi-8.) Cudów się nie spodziewam jednak może ktoś jest zorientowany gdzie bezpiecznie się ustawić i z której strony najlepiej podejść, bo może ktoś bywa często w tamtym rejonie i coś podpowie - ewentualnie proszę o kontakt na PW zainteresowanych wypadem w ten teren...

  20. #20

    Dołączył
    Aug 2013

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez maciejk Zobacz posta
    Wg "Pamięci lotników..." w okresie stacjonowania 13. plm w Leźnicy w katastrofach zginęło 5 pilotów:27 kwietnia 1954 10:50, Lim-1, ppor pil. Bronisław Drobnik
    Dziś rozmawiałem z osobą, która prawdopodobnie (o ile pamięć nie zawodzi) była świadkiem właśnie tego zdarzenia... O ile prawda to w bazie trwały wtedy przygotowania do obchodów święta 1-go Maja i lotnik ten kreślił czerwone barwy na niebie, ale informację tę należy traktować jako opowieść osoby mającej wtedy 11 a dziś 7o lat. Poszukam może informacji odnośnie tej osoby z czystej ciekawości i samej katastrofy aby zweryfikować to o czym mówił mi ówczesny mieszkaniec Leśmierza.

LinkBacks (?)

  1. 24-06-2015, 14:55
  2. 15-06-2015, 18:39
  3. 02-06-2015, 22:31
  4. 22-05-2015, 16:30
  5. 21-05-2015, 19:11
  6. 06-04-2015, 19:26
  7. 24-03-2015, 17:19
  8. 27-01-2015, 11:32
  9. 24-01-2015, 23:36
  10. 15-12-2014, 13:57
  11. 01-11-2014, 21:16
  12. 01-11-2014, 21:16
  13. 16-10-2014, 16:19
  14. 10-09-2014, 08:25
  15. 20-08-2014, 16:58
  16. 17-08-2014, 15:50
  17. 02-08-2014, 23:12
  18. 06-06-2014, 07:34
  19. 05-06-2014, 22:01
  20. 18-05-2014, 21:56
  21. 12-04-2014, 20:56
  22. 22-01-2014, 19:17
  23. 22-01-2014, 19:15
  24. 24-10-2013, 13:36
  25. 08-09-2013, 01:27
  26. 31-05-2013, 17:38
  27. 12-05-2013, 23:54
  28. 30-04-2013, 16:30
  29. 23-04-2013, 19:23
  30. 22-04-2013, 03:52
  31. 11-04-2013, 22:01
  32. 08-03-2013, 01:03
  33. 25-01-2013, 21:42
  34. 14-12-2012, 23:28
  35. 25-09-2012, 08:16
  36. 01-09-2012, 23:12
  37. 28-08-2012, 20:28
  38. 25-08-2012, 21:04
  39. 24-08-2012, 22:16
  40. 09-08-2012, 10:23
  41. 01-08-2012, 21:31
  42. 24-07-2012, 05:46
  43. 22-07-2012, 15:35
  44. 26-06-2012, 15:08
  45. 21-05-2012, 10:08
  46. 11-05-2012, 08:33
  47. 08-05-2012, 21:57
  48. 23-03-2012, 22:35
  49. 23-02-2012, 10:00
  50. 19-02-2012, 23:13

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •