Aktualnie odcinek drogi 604 Ruskowo - Wielbark, na którym znajduje się DOL, jest remontowany.
https://tygodnik.szczytno.pl/Remontu...zNxFWDXN4I3_qg
Nieczynny DOL w ciągu drogi wojewódzkiej 604 między Wielbarkiem a Nidzicą.
Wizyta w czerwcu tego roku
Oraz tydzień temu, dzień przed planowanymi ćwiczeniami #Anakonda18. Na końcu filmu widać już jakąś ekipę zabezpieczenia.
Ogólnie nawierzchnia w niezłym stanie, nie jest idealnie równa, ale nie ma pęknięć, nie była nigdzie łatana. Ktoś kiedyś zrobił niezłą robotę, bo jak na tak wiekowy kawałek drogi, to stan można określić na bardzo dobry. Widoczne są nawet stare malowania pasów. Co innego droga dojazdowa od strony Wielbarka - dramat, zawieszenie ostro dostaje po d...
Aktualnie odcinek drogi 604 Ruskowo - Wielbark, na którym znajduje się DOL, jest remontowany.
https://tygodnik.szczytno.pl/Remontu...zNxFWDXN4I3_qg
Z artykułu niespecjalnie da się wywnioskować - czy standard a la DOL zostanie zachowany?
Tak, ma być zachowany.
https://zdw-olsztyn.logintrade.net/z...e9add8a0b.html
Kiedys, aby wiedzieć co bombardować w pierwszej kolejności trzeba było wysyłać szpiegów albo miesiącami analizować niezbyt wyraźne zdjęcia satelitarne, a teraz wystarczy otworzyć gazetę lub jeszcze prościej jej internetowe wydanie.
Lista DOLi powinna być dokumentem tajnym.
A jak w dzisiejszych czasach utrzymasz "w tajności" rzecz wielkości lotniska? I to rzecz od kilkudziesięciu lat znaną ze swojego lotniczego przeznaczenia?![]()
DOLi nie buduje się dlatego, że taniej jest wykorzystać kawałek drogi niż wybudować w środku lasu 2500 metrów drogi startowej tylko właśnie dlatego, że taki DOL z powietrza wygląda jak droga na której został wybudowany.
Jeśli jest on jawny, czyli może być równie łatwo namierzony i zniszczony jak lotnisko wojskowe, to nie widzę sensu aby taki budować.
..., a utrzymanie w tajemnicy. Gdyby na kawałku autostrady na 3 km w pasie rozdziału zamiast trawy był beton większość osób tego nie zauważy, nie zwróci uwagi na możliwe przeznaczenie tego odcinka drogi, nie ma sensu o tym informować i pisać we wszystkich mediach.
Powiem więcej, ci którzy "powinni", albo inaczej - zajmują sie zdobywaniem tego typu informacji zawodowo - dowiadują sie o tym ze droga jest zaprojektowana z uwzględnieniem funkcji DOL jeszcze zanim na terenie budowy pojawi sie pierwsza koparka. Ta ostatnia jest tylko potwierdzeniem wcześniej zdobytych informacji i pozytywna weryfikacja "źrodła" a dopełnia ja wiadomość w mediach.
Ze strony Zarządu Dróg Wojewódzkich w Olsztynie
KOMUNIKAT
w sprawie zamknięcia odcinka drogi wojewódzkiej nr 604 Zarząd Dróg Wojewódzkich w Olsztynie informuje o CAŁKOWITYM ZAMKNIĘCIU drogi wojewódzkiej nr 604 w miejscu Drogowego Odcinka Lotniskowego (DOL) pomiędzy Nidzicą i Wielbarkiem w okresie 18.09.2023 – 3.10.2023.
Dojazd do miejsca DOL będzie możliwy zarówno od strony Nidzicy, jak i od strony Wielbarka, natomiast przejazd przez obszar DOL nie będzie możliwy. Zamknięcie odcinka spowodowane jest przeprowadzeniem szkolenia lotniczego przez służby wojskowe. Zalecany jest objazd drogą wojewódzką nr 545 Nidzica – Jedwabno i drogą wojewódzką nr 508 Jedwabno – Wielbark.
Za utrudnienia przepraszamy.
Do tego należy dodać płot (z dużymi oczkami) po obu stronach oddzielający DOL od lasu.
OMD Em-10, Canon 800D, FinePix S-1
Podejrzewam, że drogi dojazdowe będą obstawione.
SZKOLENIE LOTNICZE – WIELBARK
Czas aktywności strefy utworzonej w rejonie DOL
25 SEP 2023 0600 - 0735 oraz 0830 - 2200
26 SEP 2023 0600 - 0705, 0945 - 1150 oraz 1245 - 2200
27 SEP 2023 0600 - 2200
28 SEP 2023 0600 - 1730
29 SEP 2023 0600 - 1435 oraz 1700 - 1800
30 SEP 2023 0600 - 0705 oraz 0945 - 1730
Strefa od GND do 9500ft.
Powyżej jej, od 15500 do 20500ft kolejna strefa dla lotów bezpilotowców (Bayraktar).
Ponadto strefa dolotowa na poligon Orzysz (GND-4000ft)
Organizacja i koordynacja:
1.SLT, 22.BLT
Lotniska startu i lądowania:
EPMI, EPMB, EPKK, EPPW, EPKS, EPLK.
M.
Zakładki