Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 28
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    z Mielca rodem

    Domyślnie PZL I-22 Iryda M-96, ANA004-06 (406)


    Polecamy

    1. Numer seryjny:
    PZL I-22 Iryda M-96, ANA004-06 (406)

    2. Numery taktyczne:
    406

    3. Data produkcji:
    Montaż nieukończony

    4. Data dostawy:
    Brak

    5. Użytkownicy i okres użytkowania:
    Brak danych

    6. Prace na samolocie wykonane poza jednostką macierzystą:
    Brak danych

    7. Ostatni lot (data, stopnie, imiona i nazwiska załogi):
    Brak danych

    8. Ilość lądowań i nalot:
    Nie latał

    9. Uwagi:
    Ostatnia Iryda jakiej montaż rozpoczęto.
    Na składzie w Kutnie
    Co tu napisać....

  2. #2
    Awatar tomeks

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    epll

    Domyślnie Nowy eksponat Kolekcji 32. BLot w Łasku

    Już na ziemi łaskiej, przyjęty z Centralnej Szkoły PSP w Częstochowie

    Pozdrawiam
    TomekS


  3. #3
    zyh
    zyh jest nieaktywny

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    i poskładany "do kupy":
    http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=6664057
    Pozdrawiam
    Rafał

  4. #4
    Awatar tomeks

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    epll

    Domyślnie

    Jeszcze duuuużo pracy , stan na dzień 25.09.2009:

    Pozdrawiam
    TomekS


  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    z Mielca rodem

    Domyślnie

    TOMEKS,

    Z jakich maszyn jest to składane? Możesz podejrzeć numery?
    Co tu napisać....

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Sądząc po numerach głównych elementów to czwrata seria produkcyjna, natomiast belki uzbrojenia każda z innej serii

  7. #7
    Awatar tomeks

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    epll

    Domyślnie

    Pierwszy "publiczny" pokaz odbył się 9.07.
    "0406" w nowym wcieleniu:





    Więcej będzie można dokładnie zobaczyć 28.08. w czasie pikniku w Łasku.
    Zapraszam w imieniu organizatorów i klucza "archeo".
    Pozdrawiam
    TomekS


  8. #8

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    KRAKÓW

    Domyślnie

    WOW coz za metamorfoza!
    Jeszcze zrobicie z niej lotny egz.
    Rozumiem ze to wydmuszka?
    CZy zdjecia kabiny mozna prosic?
    Fotel jest czeski, czy jakis inny?

    Pozdr.

  9. #9
    Awatar tomeks

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    epll

    Domyślnie

    Stan kabiny na dzień 8.01. Od tego czasu mogło coś ulec zmianie.



    To co Ty nazywasz wydmuszką to wynik pracy kilku osób przez ostatni rok żeby ze stanu z 3.07.2009. zrobić to co jest teraz. Nadmienię, że prawie cała jest z oryginalnych części. Porównaj sobie egzemplarze z muzeów.
    Pozdrawiam
    TomekS


  10. #10

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    KRAKÓW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tomeks Zobacz posta
    To co Ty nazywasz wydmuszką to wynik pracy kilku osób przez ostatni rok żeby ze stanu z 3.07.2009. zrobić to co jest teraz. Nadmienię, że prawie cała jest z oryginalnych części. Porównaj sobie egzemplarze z muzeów.
    Napisalem bez cienia szydery.
    Wynik naprawde mnie powala (dbałość o detale), tym bardziej, ze niestety malowania odnawianych ostatnio staruszkow LIMow z Poznania i Malborka czy Jaka 23 są tak naprawdę wariacjami, przez co cały efekt jest sp...ny.
    Chcialbym kiedyś zobaczyś doprowadzonego do tego stanu I22 z Krakowa.

    Życze sukcesow (i znalezienia gdzieś orginalnego VSI BRI)!

  11. #11
    Awatar fulcrum

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    I tak nic nie przebije MiGa-23 z Mirosławca A Iryda naprawdę pierwsza klasa
    – A jeśli po drodze coś się zepsuje i będziemy musieli lądować przymusowo na morzu?
    – To byłoby bardzo niefortunne... – odezwał się Hassel chichocząc złośliwie.
    –Zaufajcie wtedy Panu Bogu i firmie Pratt &Whitney.

    Mapa pomników lotniczych w Polsce
    Moje zdjęcia na Flickr

  12. #12
    Awatar SILowiec

    Dołączył
    Mar 2010
    Mieszka w
    EPDE

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez nurekogorek Zobacz posta
    WOW coz za metamorfoza!
    Jeszcze zrobicie z niej lotny egz.
    Rozumiem ze to wydmuszka?
    CZy zdjecia kabiny mozna prosic?
    Fotel jest czeski, czy jakis inny?

    Pozdr.
    Witam!!
    Fotel katapultowy jest brytyjskiej firmy MARTIN BAKER ( klasa "0-O") montowany był na I-22 od 3 serii.
    Dane mi było obsługiwać 3 serię gdy były w Dęblinie - mój samolot to 302.

    Swoja drogą to kawał solidnej roboty tu widzę, pamiętam stan samolotu w 2005r w Mielcu - uczestniczyłem w inwentaryzacji w/w samolotów przed przekazaniem do Kutna.
    406 była tylko niepomalowanym kadłubem z oddzielnym skrzydłem, klapami, bez podwozia, wiatrochronów i urządzeń w kabinie.
    Jeszcze raz pełen szacunek dla ludzi,którzy doprowadzili ją do stanu obecnego !!!!
    JEŚLI COŚ ROBISZ, RÓB TAK BY NIKT NIE MUSIAŁ PO TOBIE POPRAWIAĆ

  13. #13
    Moderator
    Awatar MaciekK84

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    Coś pięknego, jak nówka która wchodzi do służby. Wielkie uznanie. Swoją droga widząc takie cacko jeszcze bardziej żal, że ten program skończył się w roli eksponatów
    Pozdrawiam!
    Maciek


  14. #14
    Awatar martineho

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK_OSKAR

    Domyślnie

    Duch w narodzie nie ginie!
    Czy wasza rekonstrukcja ma oryginalne skrzydla z czwartej serii? Bo one się różniły chyba od poprzednich serii.
    Egzemplarz Irydy w krakowskim muzeum ma np. kadlub malowany a skrzydła ewidentnie niepasujące, w gołej "anodzie".

  15. #15
    Awatar SILowiec

    Dołączył
    Mar 2010
    Mieszka w
    EPDE

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez martineho Zobacz posta
    Duch w narodzie nie ginie!
    Czy wasza rekonstrukcja ma oryginalne skrzydla z czwartej serii? Bo one się różniły chyba od poprzednich serii.
    Egzemplarz Irydy w krakowskim muzeum ma np. kadlub malowany a skrzydła ewidentnie niepasujące, w gołej "anodzie".
    Pozwolicie,że ja się wypowiem.
    Jak widać na poprzednich fotkach ( stan na 25.09 2009) skrzydła są z wersji M-96, więc jest to już 4 seria - widoczna jest mechanizacja skrzydła ( ruchome sloty na krawędzi natarcia, grzebień aerodynamiczny na wysokości połowy drugiej kabiny- zdemontowany w wersji pomalowanej - dlaczego ?), 1,2,i 3 seria miały skrzydła bez tych urządzeń.
    Dodam, że wszystkie serie IRYDY miały być modernizowane właśnie do wersji M-96, w tym celu zostały przebazowane do Mielca w sierpniu 1996r, i .........................
    ............. tam już zostały, by skończyć na pomnikach i w muzeach.
    JEŚLI COŚ ROBISZ, RÓB TAK BY NIKT NIE MUSIAŁ PO TOBIE POPRAWIAĆ

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Do pełni szczęścia brakuje jeszcze drugiego fotela - wtedy będzie można założyć brakujące trójkątne płyty pasmowe; obie kabiny mają pełne oprzyrządowanie na tyle na ile udało się pozyskać części. Większość elementów płatowca pochodziło z 4 serii produkcyjnej, pozyskali samolot ze szkoły aspirantów pożarnictwa z Częstochowy w stanie jak demonstrował Tomeks z lipca 2009 roku - obecny wygląd to potężny wkład grupy pasjonatów z Łasku za co Im wielkie dzięki. Jeśli chodzi o krakowską Irydę - to wiele wody w Wiśle upłynie zanim doprowadzą ją do takiego stanu jak w Łasku - a był to latający egzemplarz.

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    KRAKÓW

    Domyślnie

    Czy egz z Łasku ma zamontowane silniki?
    I czy w drugiej kabinie brakuje tylko fotela (reszta szpejów jest zamontowana)?

    pozdr.
    Nurkiewicz

    PS. Co do 0305. Jeśli latała, to faktycznie niewiele z niej zostało. Skrzydła są przerabiane, czy nowe?Bo jeśli nowe to może gdzieś stare się walają pod płotem jak to u nas często bywa.
    Polska być dziwny kraj, gdzie tzw. kultura techniczna być niska. :-(

  18. #18

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    EPLK

    Domyślnie

    Czy egz z Łasku ma zamontowane silniki?
    I czy w drugiej kabinie brakuje tylko fotela (reszta szpejów jest zamontowana)?

    ma zamontowane silniki i dla ciekawostki otwieraną kabinę powietrzem z własnej instalacji tlenowej Taki bajer.

  19. #19

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    W drugiej kabinie brakuje tylko fotela, silniki niestety tylko od Iskry (SO-3W)

  20. #20
    Awatar SILowiec

    Dołączył
    Mar 2010
    Mieszka w
    EPDE

    Domyślnie


    Polecamy

    .
    Nurkiewicz napisał:

    PS. Co do 0305. Jeśli latała, to faktycznie niewiele z niej zostało. Skrzydła są przerabiane, czy nowe?Bo jeśli nowe to może gdzieś stare się walają pod płotem jak to u nas często bywa.
    Polska być dziwny kraj, gdzie tzw. kultura techniczna być niska. :-([/QUOTE]


    Irydy o numerach 304, 305, 306 były już oblatane przez producenta - gotowe do odbioru na grupie startowej w PZL MIELEC - gdyby nie pamiętna data 24.I.1996r .................... .
    JEŚLI COŚ ROBISZ, RÓB TAK BY NIKT NIE MUSIAŁ PO TOBIE POPRAWIAĆ

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •