KONKURS »   Konkurs galerii lotnictwo.net.pl   

Strona 1 z 6 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 111
Like Tree13Likes

Wątek: Polskie C-295M - temat ogólny

  1. #1
    Awatar Sawicz

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Witkowo

    Domyślnie Polskie C-295M - temat ogólny


    Polecamy

    Poszukiwania nie rozwiały moich wątpliwości. W kilku miejscach można natrafić na 2 rodzaje numerów, które są podane jako seryjne.
    Są to np. "S-011" lub coś w stylu "047". Który z nich jest prawdziwym numerem seryjnym ? a może oba są poprawne ?

    Chciałbym zacząć "wklepywać" CASY do spisu statków powietrznych ale ta sprawa nie pozwala mi zacząć.
    Ostatnio edytowane przez MaciekK84 ; 18-06-2009 o 10:12

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    CASY mają trzycyfrowe nry producenta, a więc "047" jest jak najbardziej prawidłowy.
    Taki system obowiązywał, jak pracowałem na Okęciu, ale elementy produkowane dla CN-235 też były wg niego.


    dranio
    Ostatnio edytowane przez dranio ; 16-06-2009 o 21:11

  3. #3
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Temat jak najbardziej nadaje się do dyskusji ogólnych w dziale o spisie statków powietrznych. Niniejszym tamże przenoszę.
    Ostatnio edytowane przez JacekB ; 16-06-2009 o 22:44

  4. #4
    Awatar Sawicz

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Witkowo

    Domyślnie

    Dziękuję za przenosiny. Teraz można już utworzyć dział z samolotami C-295M.

    Dziękuję również za potwierdzenie numerów seryjnych. Okazało się, że wpisałem odpowiednie dane.

  5. #5
    Awatar Grzegorz5710

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPGL

    Domyślnie

    W raporcie po katastrofie CASy 019 komisja podaje numer fabryczny 043 czyli bez literki S.
    Z listy produkcyjnej wynika, że numer fabryczny w większości maszyn jest poprzedzony literką S.

    Aby było śmieszniej dotarłem do informacji że ostatnia nasza CASA 022 posiada numer fabryczny 03940022

  6. #6
    Awatar Sawicz

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Witkowo

    Domyślnie

    To już nie wiem...znów totalny mętlik...

  7. #7
    Moderator
    Awatar MaciekK84

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    No jest niezły cyrk, z kolei lotnictwo.net podawało (i tak poszło na jetphotos) dla 022 serial S-053...
    Pewny jestem za to, że 020 ma 044 - widziałem tabliczkę znamionową w kabinie na własne oczy. 022 była w EPPW na powitaniu Herculesa-forumowiczów nie brakowało, zwrócił ktoś na to uwagę?
    Pozdrawiam!
    Maciek


  8. #8
    Moderator
    Awatar MaciekK84

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    Ten wątek niech będzie ogólnym do dyskusji o naszych CASAch.
    Pozdrawiam!
    Maciek


  9. #9
    Photo Screener
    Awatar Tom_EPKK

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    KRK/EPKK

    Domyślnie

    Witam!
    Po ostatniej wizycie na dniach otwartych 13ELTr, tak mi się pomyślało, że jednak te niebieskie Kaśki są jakieś takie niefotogeniczne... bure są, jak brudne... oglądając zdjęcia tych nowych, szarych egzemplarzy, wypadają one wiele lepiej niż te niebieskie... Jak myślicie?
    ...My Eyes Can See What Others Cannot...

    EPKK Spotters @Facebook


  10. #10
    Awatar pani pilot z EPKK

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    z dużym prawdopodobieństwem w EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tom_EPKK
    Jak myślicie?


    Tak samo. Nam też szary bardziej podoba się niż niebieski. Hiszpańskie CASY mają podobny odcień i zawsze lepiej on wyglądał niż błękit.

    "Entuzjaści lotnictwa dzielą się na dwie kategorie. 1-sza to ci, którzy się w nim znaleźli i znają swoje ograniczenia, 2-ga to ci, którzy są poza nim i w 100% są przekonani o swojej przydatności..."

  11. #11

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    południe

    Domyślnie

    Cześć.

    W ramach uzupełnień: 13 eskadra lotnictwa transportowego to JW 1177.

    pozdrawiam

  12. #12
    Awatar Reno_Bemowo

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    EPBC, EKAH

    Domyślnie Casa 295M

    Jaka jest roznica miedzy PO01 a PO02, obydwie wersje Casy 295M.
    Z gory dziekuje za odpowiedz..
    Marek

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    z Mielca rodem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Reno_Bemowo
    Jaka jest roznica miedzy PO01 a PO02
    Może to jest Zamówienie 01 i 02 (PO - Purchase Order) i w Zamówieniu zostało sprecyzowane co i jak ma być dostarczone? Może stąd ta różnica?
    Co tu napisać....

  14. #14
    Awatar Reno_Bemowo

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    EPBC, EKAH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jarekch Zobacz posta
    Może to jest Zamówienie 01 i 02 (PO - Purchase Order) i w Zamówieniu zostało sprecyzowane co i jak ma być dostarczone? Może stąd ta różnica?
    Wedlug komisji do badania wypadkow lotniczych sa to dwie, rozne wersje samolotu 295M. Pierwszym dostarczonym PO02 byla "19".

  15. #15
    Awatar Bery

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Był kiedyś artykuł w NTW opisujący służbe Kasiek w Krakowie - tam chyba były wymienione różnice...Jeszcze niedawno był on dostępny na stronie 8BLOT - teraz go nie widzę.
    Powiedz Litwinom, niech mię czekają z tabaką
    Częstochowską, nie biorę innej, tylko taką

    ---------


  16. #16
    Administrator Senior Screener
    Awatar Witek

    Dołączył
    Nov 2006
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Koniec procesu modernizacji CASA C-295M



    Dobiega końca proces modernizacji samolotów CASA C-295M, realizowanej w zakładach Airbus Military

    Zgodnie z umową na dostawę dla Sił Powietrznych RP samolotów transportowych CASA C-295M. Ostatni z ośmiu modernizowanych samolotów (nr seryjny 020, nr ogonowy 018) powróci do 8. Bazy Lotniczej w najbliższych dniach.
    W ramach modernizacji samoloty wyposażone zostały w niezwykle istotne z punktu bezpieczeństwa lotów systemy, m.in. system mapy cyfrowej DMM, system EGPWS, system TACAN oraz łączność satelitarną.

    Z okazji zakończenia modernizacji, dowódca 3. Skrzydła Lotnictwa Transportowego gen. bryg. Tadeusz Mikutel, za pośrednictwem przebywającego w Sewilli dowódcy 8. Bazy Lotniczej płk. Mirosłwa Jemielniaka, podziękował całemu personelowi Airbus Military zangażowanemu w sprawne przeprowadzenie tego procesu oraz przekazał przedstawicielowi Airbus Military Mr Ramon Bau (Customer Support Regional Director) pamiątkowy ryngraf.
    Wyrażono również nadzieję, na dalszą dobrą współpracę pomiędzy 8. Bazą Lotniczą i Airbus Military.
    tekst: kpt. Zdzisław Konieczny

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    Rabka-Zdrój

    Domyślnie Oryginalne "hiszpańskie" numery seryjne

    Witam
    "Przejrzałem" dostępne zestawienia z CASA C-295M i Nasze zostały wyprodukowane z takimi numerami seryjnymi:
    nr ser 009 to PO01 011 boczny 011
    010 to PO01 012 012
    013 to PO01 013 013
    014 to PO01 014 014
    015 to PO01 015 015
    018 to PO01 016 016
    019 to PO01 017 017
    020 to PO01 018 018
    043 to PO02 043 019
    044 to PO02 044 020
    051 to PO02 051 021
    053 to PO02 052 022

    Numery seryjne nie zawierają litery S!
    Pozdrawiam

  18. #18
    Awatar Grzegorz5710

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPGL

    Domyślnie

    Andwoju
    a jak się ma to do postu wyżej, gdzie w komunikacie jest podany numer seryjny 020 dla maszyny z numerm bocznym 018. Podobnie w raporcie z wypadku pod Mirosławcem gdzie podają numer seryjny 043. Coś tutaj jak mi się wydaje jest pomylone.

  19. #19

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    Rabka-Zdrój

    Domyślnie

    Grzegorzu!
    Co masz na myśli pisząc "pomylone"? Dla mnie wiarygodniejsze są hiszpańskie numery seryjne niż "nasze" seryjne np. PO02 052 co nijak się ma do oryginalnego 053 / seryjny 052 lata w Potugalii z nr takt. 16708 i jest w wersji MPA /
    Pozdrawiam

  20. #20
    Awatar Grzegorz5710

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPGL

    Domyślnie


    Polecamy

    Napisałem "pomylone" bo są jak widzę różne interpretacje numerów seryjnych. Kwestia jest tylko jak sądzę z jakich źródeł się korzysta i co one mówią.
    Wydaje mi się, że numery, które podałeś to numery wchodzące w skład zamówień PO 1 i PO 2 a wówczas jest to zgodne z tym co podałeś. Natomiast są maszyny, które nie wchodzą w pakiet tych zamówień. Jeżeli się je połączy ( zsumuje ) będziesz miał wszystkie wyprodukowane maszyny łącznie z prototypem i ich numery fabryczne.

    Maszyna S-052 rzeczywiście lata pod takim numerem w Portugalskich Siłach Powietrznych

Strona 1 z 6 1 2 3 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •