Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5
  1. #1
    Awatar paulus76

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Oleśnicy

    Domyślnie M28 Bryza 1E, 1AJ004-04 (0404)


    Polecamy

    1. Numer seryjny:
    M28 Bryza 1E, 1AJ004-04

    2. Numery taktyczne:
    0404

    3. Data produkcji:
    08.02.1988 r.

    4. Data dostawy:
    06.10.1988 r.

    5. Użytkownicy i okres użytkowania:
    06.10.1988 r. - 02.07.1998 r., JW 1029 (18. ELŁ MW)
    02.07.1998 r. - 20.12.2000 r., JW 5576 (3 DL MW)
    20.12.2000 r. - 15.10.2004 r., JW 4647
    15.10.2004 r. - 31.12.2010 r., JW 4650 (30. EL MW)
    01.01.2011 r. - czas obecny, JW4653 (30. EL MW)

    6. Prace na samolocie wykonane poza jednostką macierzystą:
    07.05 2001-w PZL Mielec zabudowa systemu MSS-5000 ,dodatkowych zbiorników zabudowanych na podwoziu szczątkowym, modyfikacji kabiny pasażerskiej oraz zmiany malowania pokrycia płatowca na szary.

    7. Ostatni lot (data, stopnie, imiona i nazwiska załogi):
    Brak danych

    8. Ilość lądowań i nalot:
    Brak danych

    9. Uwagi:
    An-28 przebudowany na samolot rozpoznania ekologicznego M28 1E, zwany też Ekologiem.
    Ostatnio edytowane przez Drzemi ; 25-02-2011 o 16:57 Powód: Uzupełnienie danych

  2. #2

    Dołączył
    Oct 2009

    Domyślnie

    Początkowo zostały pomalowane w wojskowe plamy, póżniej w biało-niebieskie barwy. Dopiero podczas remontu i zabudowy systemów Eriksona w 2002r. został pomalowany na szary kolor.Jedyny samolot który posiada zabudowane dodatkowe zbiorniki paliwa na konsolach podwozia głównego.
    W latach 1997-1999 użytkowany przez 3DLMW z Siemirowic.Od 2004 roku na stanie 30 Eskadry Lotniczej z Siemirowic.
    Picasa Web Albums - Mirosław - M-28B1E 0404 ...

  3. #3

    Dołączył
    Oct 2009

    Domyślnie

    Został wyprodukowany przez PZL Mielec w 1987r.w czwartej serii, w wersji pasażersko-transportowej. 06.10. 1988r. został przejęty przez Lotnictwo Marynarki Wojennej RP. Pierwsza wersja malowania tzn.łaciata nie przypadła do gustu Marynarce i została zmieniona na biało-niebieską.Przy okazji wykonywania pierwszego remontu płatowca w PZL Mielec dokonano montażu specjalistycznej aparatury do monitoringu skażeń MSS-5000 szwedzkiej firmy Ericsson, z dwiema dużymi antenami radaru na burtach kadłuba.Samolot został przeznaczony do monitoringu ekologicznego. W czasie remontu zabudowano również 2 dodatkowe zbiorniki paliwa, umieszczone na konsolach podwozia głównego oraz zmieniono malowanie samolotu na kolor szary.

    Data produkcji: 08.02.1988 rok

    Użytkownicy: 06.10.1988-02.07.1998JW 1029
    02.07.1998-20.12.2000JW 5576
    20.12.2000-15.10.2004 JW 4647
    15.10.2004-31.12.2010 JW 4650
    01.01.2011-................ JW4653

    Prace na samolocie wykonane poza jednostką macierzystą: 07.05 2001-w PZL Mielec zabudowa systemu MSS-5000 ,dodatkowych zbiorników zabudowanych na podwoziu szczątkowym, modyfikacji kabiny pasażerskiej oraz zmiany malowania pokrycia płatowca na szary.
    Ostatnio edytowane przez Drzemi ; 25-02-2011 o 16:58 Powód: Scalenie

  4. #4

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    Mielec

    Domyślnie

    Wykonano modernizację zespołów napędowych
    Marynarka Wojenna modernizuje samoloty An-28E | DEFENCE24

    Samolot obecnie lata obecnie z silnikiem TWD-10B/PZL-10S.

  5. #5
    Awatar Grzegorz Stróżek

    Dołączył
    Jul 2016
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie


    Polecamy

    Ja po prośbie do Kolegów
    Zbieram materiały do modelu Bryzy 1E, ale linki Ignacego do 0404 i 0405 na ''picasę'' już nie działają.
    Może ktoś ściągnął ten materiał i chciałby się nim podzielić.
    Do niektórych Bryz też nie działają.

    pzdr Grzegorz

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •