M28 Bryza 1R bis, 1AJ008-10 (0810)
1. Numer seryjny:
M28 Bryza 1R bis, 1AJ008-10
2. Numery taktyczne:
0810
3. Data produkcji:
02.10.1992 r.
4. Data dostawy:
15.01.1999 r.
14.03.2008 r. (jako bis)
5. Użytkownicy i okres użytkowania:
15.01.1999 r. - 24.06.1999 r., JW 5576
PZL Mielec
24.08.2000 r. - 11.07.2001 r., JW 5576
PZL Mielec
25.11.2005 r. - 22.05.2007 r., JW 4650 (30. EL MW)
PZL Mielec
14.03 2008 r. - 31.12.2010 r., JW 4650 (30. EL MW)
01.01.2011 r. - czas obecny, JW 4653 (30. EL MW)
6. Prace na samolocie wykonane poza jednostką macierzystą:
00.03.2000 r. - 24.03.2000 r., PZL Mielec, testy nowych silników oraz porównanie skuteczności odladzania noska i łopat śmigieł tzn. :lewy silnik-TWD-10B i śmigło AW-24AN , natomiast prawy silnik PZL-10S i śmigło Hartzell
Od 24.08.2000 r. - pierwszy M-28 z silnikami PZL-10S i śmigłami Hartell
Od 00.01.2001 r. - modernizowany do wersji BIS w PZL Mielec tzn: przednie podwozie chowane (wzięte z Irydy), podwozie główne łamane, zabudowa systemów specjalnych ARS-800-2, ŁS-10M, ESM-10, HYD-10, MAG-10 oraz FLIR SAPFIRE, testy aż do 25.11.2005 roku.
28.07.2006 r. - wybudowa systemów specjalnych w PZL Mielec.
28.08.2007 r. - ponowna zabudowa systemów specjalnych w PZL Mielec.
7. Ostatni lot (data, stopnie, imiona i nazwiska załogi):
Brak danych
8. Ilość lądowań i nalot:
Brak danych
9. Uwagi: