Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Awatar paulus76

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Oleśnicy

    Domyślnie M28 Bryza 1R, 1AJ010-17 (1017)


    Polecamy

    1. Numer seryjny:
    M28 Bryza B1R, 1AJ010-17, AJG001-03

    2. Numery taktyczne:
    1017

    3. Data produkcji:
    06.11.1998 r.

    4. Data dostawy:
    31.03.1999 r.

    5. Użytkownicy i okres użytkowania:
    31.03.1999 t. - 31.12.2005 r., JW 5576 (3. DL MW)
    01.01.2006 r. - 31.12.2010 r., JW 4650 (30. EL MW)
    01.01.2011 r. - czas obecny JW 4653 (30. EL MW)

    6. Prace na samolocie wykonane poza jednostką macierzystą:
    Brak danych

    7. Ostatni lot (data, stopnie, imiona i nazwiska załogi):
    Brak danych

    8. Ilość lądowań i nalot:
    Brak danych

    9. Uwagi:
    Specjalne malowanie w barwy Wellingtona 304 Dywizjonu Bombowego "Ziemi Śląskiej" im. Księcia Józefa Poniatowskiego walczącego w Anglii od 22.08.1942 do 18 .12.1946, z okazji 60 rocznicy Bitwy o Atlantyk.
    Ostatnio edytowane przez Drzemi ; 25-02-2011 o 16:51 Powód: Uzupełnienie danych

  2. #2
    Moderator
    Awatar FlyWRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Nr fabryczny zmieniony na AJG001-03.
    Samolot nosi okolicznościowe malowanie nawiązujące do malowania Wellingtonów z 304. Dyonu.
    Ostatnio edytowane przez FlyWRO ; 30-09-2009 o 23:46
    Pozdrawiam, Piotr

  3. #3

    Dołączył
    Oct 2009

    Domyślnie

    Obecnie 30 Eskadra Lotnicza z Siemirowic.
    Picasa Web Albums - Mirosław - M-28 Bryza1R ...

  4. #4

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    Mielec

  5. #5

    Dołączył
    Oct 2009

    Domyślnie

    Samolot M-28B1R 1017[nr.fabryczny:AJG001-03] wyprodukowany w PZL Mielec w 1992r. Początkowo CCCP-28970 , przechowywany w Mielcu. W 1999r. zabudowano awionikę Bendix King, radar ARS-400 i ŁS-10 oraz pomalowano na biało-niebiesko.W dn.15.03.1999r. przejęty przez 30Dywizjon BLMW w Siemirowicach . W 2003r. zapadła decyzja o przemalowaniu samolotu w barwy Wellingtona 304 Dywizjonu Bombowego "Ziemi Śląskiej" im. Księcia Józefa Poniatowskiego walczącego w Anglii od 22.08.1942 do 18 .12.1946, z okazji 60 rocznicy Bitwy o Atlantyk. Po opracowaniu projektu malowania przez:J.Cebulę, A.Skrzypczyńskiego, J.Murzynowskiego i J.Andrychowskiego samolot został przebazowany do Mielca w dn.10.06.2003r. W dniu 10 lipca 2003 samolot w nowym malowaniu został odebrany przez 30EL, i 15 lipca wyruszył na podbój Anglii. Przez personel naziemny został nieoficjalnie ochrzczony "Białą Damą"

    Nalot : 986:32

    Data produkcji : 06.11.1998r.

    Użytkownicy: 31.03.1999-31.12.2005 JW 5576
    01.01.2006-31,12,2010 JW 4650
    01.01.2011-................ JW 4653
    Ostatnio edytowane przez Drzemi ; 25-02-2011 o 16:45 Powód: Scalenie

  6. #6
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Drzemi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Wróciła do życia z nowymi silnikami i śmigłami: ..:: :: Aktualności ::..

    Wczoraj wieczorem na macierzyste lotnisko 44. Bazy Lotnictwa Morskiego powróciła kolejna patrolowa Bryza, która w miejsce silników TWD-10B z trójłopatowym śmigłem AW-24AN otrzymała silniki PZL-10S z pięciołopatowym śmigłem Hartzell.

    Maszyna z numerem burtowym 1017 zachowała dotychczasowe historyczne barwy Wellingtona 304. Dywizjonu Bombowego "Ziemi Śląskiej" im. Księcia Józefa Poniatowskiego.


    W czwartek, 10 grudnia, samolot An-28B1R został przebazowany z Mielca na macierzyste lotnisko 44. Bazy Lotnictwa Morskiego w Siemirowicach. Wraz z modernizacją zespołu napędowego Bryza 1017 otrzymała także nowy radar obserwacji powierzchni morza ARS-800 (w miejsce dotychczasowego ARS-400), odbiornik systemu nawigacyjnego TACAN oraz centralny punkt tankowania. Jej okolicznościowe malowanie powstało w 2003 roku, tuż przed pokazami lotniczymi Royal International Air Tattoo w Wielkiej Brytanii. Tematem przewodnim tych pokazów była 60. rocznica Bitwy o Atlantyk. Rok później ówczesna 30. Eskadra Lotnicza MW oficjalnie przejęła tradycje 304. Dywizjonu Bombowego "Ziemi Śląskiej" im. Księcia Józefa Poniatowskiego. Obecnie prawo do ich kultywowania posiada stacjonująca w Siemirowicach Kaszubska Grupa Lotnicza.

    Samoloty An-28B1R to maszyny przeznaczone głównie do patrolowania obszarów morskich, rozpoznania obiektów nawodnych oraz udziału w akcjach poszukiwawczo-ratowniczych. W tym celu wyposażono je w radar obserwacji obiektów nawodnych, system transmisji danych oraz system namierzania sygnałów z radiostacji ratowniczych CHELTON i tratwę ratunkową. Bryzy 1R przystosowane są także do przenoszenia dwóch bomb oświetlających SAB-100MN na podwieszeniach zewnętrznych. Bomby te wykorzystywane są jako imitatory celów powietrznych podczas strzelań artyleryjskich okrętów oraz pododdziałów przeciwlotniczych. W kabinie znajdują się trzy konsole dla operatorów radaru i systemu transmisji danych. Wszystkie umieszczono przodem do kierunku lotu. W skład załogi wchodzi dwóch pilotów (dowódca i drugi pilot), technik pokładowy oraz oficer taktyczny i dwóch lub operatorów systemów pokładowych. Na lotnisku 44. Bazy Lotnictwa Morskiego w Siemirowicach bazuje 7 tego typu maszyn a także patrolowo–rozpoznawcza Bryza 1RM Bis i dwa samoloty monitoringu ekologicznego An-28E.



    Podobną modernizację zespołu napędowego przeszły już dwa wspomniane wyżej samoloty monitoringu ekologicznego An-28E oraz patrolowa Bryza 1R z numerem 1022. Silniki PZL-10S z pięciołopatowym śmigłem Hartzell otrzyma również samolot patrolowy numer 1008 a także dwie transportowe Bryzy z 43. Bazy Lotnictwa Morskiego.

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    z Mielca rodem

    Domyślnie


    Polecamy

    Biała Dama po remoncie - nowe śmigła, silniki, radar i inne graty.

    Co tu napisać....

LinkBacks (?)

  1. 12-11-2013, 10:46
  2. 09-12-2012, 15:16
  3. 11-11-2012, 15:01

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •