Robert,jeszcze 1 sierpnia 1989 45 lpszb.
Czy coś szczególnego wiąże się z tymi dwoma wypadkami o które pytałeś AND 170 ? Czy chciałbyś coś na ten temat opracować ?
Wiem, że być może włożę kolejny kij w mrowisko, ale zaryzykuję. Będzie to znowu nieco obok "tematu", ale być może któryś z kolegów będzie coś wiedział o tym zjawisku. A bardzo by nam na tym zależało, aby rozwikłać tę zagadkę. Otóż przeszukując kilka dni temu zdjęcia z wczesnych lat 60 tych doznaliśmy ze Sławkiem wielkiego szoku odkrywając na zdjęciu coś w rodzaju "godła". Zdjęcie generalnie przedstawia kilku pilotów na tle samolotu Lim-2 (przy czym samolot widać jedynie fragmentarycznie za pilotami w okolicy kabiny pilota) na którym po lewej stronie kadłuba w pobliżu owiewki nad ostatnią cyfrą numeru burtowego widnieje namalowana głowa drapieżnej pantery. Niestety na odbitce nie jest kompletna (ma ucięty nos). Z proporcji wynika że była dość spora ponieważ ma wielkość zbliżoną do wielkości głów osób które są na tym zdjęciu - czyli ok. 20 cm. Z niecierpliwością będziemy oczekiwać na jakiekolwiek wiadomości w tej sprawie, a osoba która pomoże w wyjaśnieniu tej niezwykłej zagadki zostanie specjalnie uhonorowana w przypadku publikacji tego zdjęcia w jakimś materiale np. o Lim-2.
Robert S LAF
Co prawda nie 17 a 15 ale ciekawe
Awaryjne lądowanie?
http://www.sjpba.net/Farsider/images5/Mig.jpg
Marian Mikołajczuk ,,Polskie licencyjne mysliwce Lim-5 i Lim-6 cz.1,, .Gdzie ? Modelarstwo 2/2009 .Kupcie ,chłopy to lubio....
Limki też potrafią "kosiakiem"! A co!!! W roli głównej 1311
[img=http://video1.fotosik.pl/2/fa55e7b5bd64e40bm.jpg]
Czy ten schemat to radosna twórczość jakiegoś grafika czy przedstawia malowanie autentyczne? Nr boczny biały?
Na lotnisku Bemowo na części wydzielonej dla WAT-u stał kiedyś Lim-ek tej wersji w kamuflażu z namalowanym numerem bocznym w kolorze białym (podobnie rzecz się miała z pojedynczym MiG-21F-13). Być może ktoś zasugerował się tym malowaniem ? Niestety numer boczny świadczy o tym, że jest to fikcyjna sprawa, ponieważ nie było takiego samolotu tej wersji w lotnictwie polskim (o ile pamiętam 4 seria miała 20 egzemplarzy). Krój cyfr jest też zupełnie nietypowy i nie stosowany na samolotach tego typu.
Robert S LAF
Nie ,ten kamuflowany Lim z bialym numerem jest/był na Lublinku .I był to Lim-5 prosty /bez radaru/.
Witam, sprawdziłem przed chwilą swoje zdjęcia jeszcze z lat 80-tych i kamuflowany 406 z WAT-u z całą pewnością był Lim-5P (z radarem).
Robert S LAF
No własnie w latach 80 stał przy hangarze / w pamieci 402/ i mylilismy go z Lim-2.Wydaje sie ze to Lim-5. Krój cyfr stosowany dla SBLim.
Mam, to był 408 ! Lim-5.http://lotnictwo.net/foto.php?id=111266
Szkoda, że trochę zaniedbany
Picasa Web Albums - bamf.bamrs - Philippe Dema...
i dwa następne zdjęcia
Ten Lim-5 408 na Lublinku, to nie jest ten sam samolot o którym wspominałem. Lim-5P z WAT-u miał numer 406. Oba nosiły malowanie maskujące i oba miały numer w białym kolorze.
Robert S LAF
Robercie "408" razem z "2015" Lewandowski pozyskał z WAT, przynajmniej tak stoi w papierach, które są u J. Lewandowskiej
Ciekawe co się stało z Lim-5P 406, który trafił do WAT-u jako naziemna pomoc szkoleniowa w 1978 roku, po wycofaniu z 26 PLM ( w wyniku lądowania na brzuchu). Lim-5 408 trafił do WAT-u 10 lat wcześniej w 1968 roku. Andrzejku, czy p. Lewandowska ma jego książkę płatowca ?
Robert S LAF
Zakładki